|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
JAROLPH
junior
Dołączył: 20 Lip 2020
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Drezdenko
|
Wysłany: Pon 8:29, 20 Lip 2020 Temat postu: Przegrzewanie silnika 1300 |
|
|
Cześć!
Zakładam temat w tym dziale, bo moje domysły wskazują na dziwną przypadłość motocykla którego kupiłem miesiąc temu.
Do rzeczy, w sobotę wybrałem się do Berlina, po trasie silnik pracuje wzorowo, na zewnątrz gorąco około 28 stopni, problem zaczął się w w centrum miasta, przeciskanie się przez korki, od świateł do świateł, żar z silnika bucha, wentylator na pełnych obrotach, temperatura na wskazaniu pod kontrolą w połowie skali, i co się dzieje.
Zostały trzy skrzyżowania do celu, stoję na czerwonym, silnik zaczyna się dziwnie zachowywać obroty mocno faluja
Kilku krotnie wzrosły do około 3 tys i spadały krytycznie do momentu aż silnik prawie gasł, po czterech takich falach zgasł, brak reakcji na manetkę gazu, rzut oka na temperaturę, w normie , szybka reakcja, ponowne uruchomienie silnika, po 4 sekundach zaskoczył, praca normalna ale tylko do następnych świateł, i powtórka z rozrywki, i tak jeszcze dwa razy.
Po dojechaniu do celu silnik jak by odpoczął, kilka godzin później drodze powrotnej trafiłem na fale świateł, silnik do samego domu pracował wzorowo
Uff problem opisany, teraz prośba o rady i sugestie. Co to mogło być, jak temu zaradzić.
Motocykl to ST1300 z 2009r
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez JAROLPH dnia Nie 19:05, 26 Lip 2020, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
|
|
|
Jacek666
uzależniony
Dołączył: 05 Maj 2018
Posty: 280
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Opole
|
Wysłany: Pon 12:51, 20 Lip 2020 Temat postu: |
|
|
Sprawdzałeś poziom płynu w zbiorniczku wyrównawczym ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
JAROLPH
junior
Dołączył: 20 Lip 2020
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Drezdenko
|
Wysłany: Pon 14:15, 20 Lip 2020 Temat postu: |
|
|
No, tej oczywistej sprawy niestety nie sprawdziłem, z której strony tam zajrzeć?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Jacek666
uzależniony
Dołączył: 05 Maj 2018
Posty: 280
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Opole
|
Wysłany: Pon 15:14, 20 Lip 2020 Temat postu: |
|
|
Z lewej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Skorpionwr
Administrator
Dołączył: 19 Lip 2008
Posty: 2498
Przeczytał: 8 tematów
Pomógł: 32 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Przasnysz
|
Wysłany: Wto 7:35, 21 Lip 2020 Temat postu: |
|
|
Z lewej za gmolem. Jak zdemontujesz zaślepkę serwisową to da się dolać ewentualnie płynu.
My śmigaliśmy po Bałkanach w temperaturach dochodzących czasami do 40 i nic się nie działo. Wentylator czasem na chwilkę się wyłączył.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
JAROLPH
junior
Dołączył: 20 Lip 2020
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Drezdenko
|
Wysłany: Nie 5:58, 26 Lip 2020 Temat postu: |
|
|
Płyn jest, i jest stan odpowiedni.
Mam pewne przypuszczenia.
Mam z przodu cztery mocne ledy do tego dwa światła do dziennej jazdy, wentylator chodzi jak najety przez dajmy na to w korku pół godziny wszstko na wolnych obrotach, a było ich 900, do tego rozchod pradu na świece, komputerki itd.
Nie wiem jak alternator ładuje na wolnych, ale obstawiam że może nie nadążać, i gdy dochodziło do krytycznego spadku prądu brakowało na iskre więc, moto przygasało aż w końcu gasło, ta granica była na tyle cienka że udawało się jesze po chwili je uruchomic, zwiększenie obrotów trochę rekompensowało ubytek i tak aż do wyjechania na prostą gdzie już ładowanie spokojnie to ogarniało.
Wstępnie podniosłem obroty do 1200.
Nic innego nie przychodzi mi do głowy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|
|
|
|
|
|