Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
r.urbanski
.
Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 2246
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sieradz
|
Wysłany: Pon 0:35, 16 Maj 2016 Temat postu: Chłodnica oleju w ST 1100 ? |
|
|
Z chłodnicą oleju w ST1100 ktoś się spotkał lub ma, bo zobaczyłem to pierwszy raz.
Nabywca mojej STefci zadziwił mnie taką nowinką:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Miał ktoś z tym do czynienia ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
|
|
-waldi-
stały bywalec
Dołączył: 26 Lut 2014
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Oświęcim
|
Wysłany: Pon 1:29, 16 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Ja posiadam, wersja szwajcarska, rocznik 1991
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez -waldi- dnia Pon 1:29, 16 Maj 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
|
LWfilip
wyjadacz
Dołączył: 16 Mar 2014
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Świecie nad Wisłą
|
Wysłany: Pon 4:45, 16 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
A to chodzi o te rurki od dopalania spalin w wersji szwajcarskiej czy o coś innego bo zgłupiałem?? Tyle razy oglądałem silnik, ale żebym chłodnicę oleju przegapił.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
r.urbanski
.
Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 2246
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sieradz
|
Wysłany: Pon 12:06, 16 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
LWfilip napisał: |
A to chodzi o te rurki od dopalania spalin w wersji szwajcarskiej czy o coś innego bo zgłupiałem?? Tyle razy oglądałem silnik, ale żebym chłodnicę oleju przegapił. |
Węże idące do filtra oleju a w zasadzie pod filtr.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
LWfilip
wyjadacz
Dołączył: 16 Mar 2014
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Świecie nad Wisłą
|
Wysłany: Pon 17:12, 16 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Faktycznie jest!! Wedle rysunków do podstawy filtra oleju są doprowadzone węże z wodą (płynem chłodniczym). Na stronie 66 service manuala jest schemat układu smarowania tego chłodzenia nie ma bo rysunek pokazuje smarowanie, ale już na stronie 67 widać i oznaczono te węże. Czyli chłodzenie oleju jest!
I jeszcze rysunek układu chłodzenia. [link widoczny dla zalogowanych]
A tu widok tych wężyków na motocyklu.
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez LWfilip dnia Pon 18:27, 16 Maj 2016, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Rakowiec
junior
Dołączył: 30 Mar 2016
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: okolice Bełchatowa
|
Wysłany: Sob 21:48, 21 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Moje zainteresowanie chłodnicą oleju wynikało z czystej ciekawości. Zastanawiam się czy była montowana z przeznaczeniem na określone rynki (klimat), czy może specjalne wersje na przykład policyjna. To najbardziej obstawiam ze względu na częstą jazdę po mieście, stanie w korkach. Dajcie znać jak zauważycie jakąś zależność
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
jerzyk
V
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: KT
|
Wysłany: Nie 10:18, 22 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
To nie jest chłodnica oleju, ale chłodzenie oleju po przez płyn chłodniczy. W podstawie filtra, tzw. głowiczce filtra, jest mały obieg cieczy chłodzącej. Ma dwa zadania. Pierwszy to szybko dogrzać olej a drugi, już po otwarciu termostatu, właśnie chłodzić.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
LWfilip
wyjadacz
Dołączył: 16 Mar 2014
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Świecie nad Wisłą
|
Wysłany: Nie 19:45, 22 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
No to ja tam nic innego nie widzę. Chłodnicy oleju w klasycznym rozumieniu w ST1100 nie ma!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
r.urbanski
.
Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 2246
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sieradz
|
Wysłany: Nie 19:50, 22 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
LWfilip napisał: |
No to ja tam nic innego nie widzę. Chłodnicy oleju w klasycznym rozumieniu w ST1100 nie ma! |
Dokładnie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Rakowiec
junior
Dołączył: 30 Mar 2016
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: okolice Bełchatowa
|
Wysłany: Pon 21:16, 23 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Jest to dokładnie chłodnica oleju, rozwiązanie zapożyczone z silników samochodowych i stosowane tam z powodzeniem od 1974 roku. taką chłodnicę znajdziecie w silnikach np. VW Citroena Opla Peugeota i jeszcze wielu innych. A chłodnica dlatego że olej ma zawsze wyższą temperaturę niż płyn chłodzący wiedzą to na pewno posiadacze lub użytkownicy starszych samochodów w wersji GTI które z reguły wyposażone były dodatkowo w wskaźnik temperatury oleju.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
r.urbanski
.
Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 2246
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sieradz
|
Wysłany: Pon 21:37, 23 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Rakowiec napisał: |
Jest to dokładnie chłodnica oleju, rozwiązanie zapożyczone z silników samochodowych i stosowane tam z powodzeniem od 1974 roku. taką chłodnicę znajdziecie w silnikach np. VW Citroena Opla Peugeota i jeszcze wielu innych. A chłodnica dlatego że olej ma zawsze wyższą temperaturę niż płyn chłodzący wiedzą to na pewno posiadacze lub użytkownicy starszych samochodów w wersji GTI które z reguły wyposażone były dodatkowo w wskaźnik temperatury oleju. |
OK. Myślę, że Jerzyk dwa posty wyżej to wytłumaczył i w Twoim przypadku zbyt kosztowne (gra nie warta świeczki). Ale wolość Tomku w swoim domku
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Rakowiec
junior
Dołączył: 30 Mar 2016
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: okolice Bełchatowa
|
Wysłany: Pon 21:54, 23 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Bardziej ciekawość niż chęć przerabiania.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Rakowiec
junior
Dołączył: 30 Mar 2016
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: okolice Bełchatowa
|
Wysłany: Pon 22:11, 23 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
jerzyk napisał: |
To nie jest chłodnica oleju, ale chłodzenie oleju po przez płyn chłodniczy. W podstawie filtra, tzw. głowiczce filtra, jest mały obieg cieczy chłodzącej. Ma dwa zadania. Pierwszy to szybko dogrzać olej a drugi, już po otwarciu termostatu, właśnie chłodzić. |
Cały system możemy określić jako chłodzenie oleju,głowiczka jak to określiłeś to nic innego jak chłodnica oleju.otwórz jakikolwiek katalog to będzie opisane jako chłodnica,poza tym jaki system chłodzenia może obyć się bez chłodnicy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
samad
zasłuzony
Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 1426
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jasień/Żary/LUBUSKIE
|
Wysłany: Pon 22:38, 23 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Jak zwał tak zwał - w niektórych katalogach piszą nazwy potoczne żeby wszyscy zrozumieli a w innych podają nazwy takie by zrozumieli je tylko zainteresowani = tak czy inaczej i jak by to nie nazwać jest to wymiennik ciepła i jak pisano wyżej w swoim czasie ogrzewa olej a w inny momencie go chłodzi = dla olejów z tamtych lat na pewno pomocne , a dla obecnych z pewnością nie zaszkodzi ,,,,,,,,,,,,,,
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
DareckiS
bywalec
Dołączył: 07 Lut 2016
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kąty Wrocławskie/Wrocław
|
Wysłany: Śro 7:15, 01 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Z tego co doczytałem, to układ ten był montowany we wszystkich silnikach przed liftem. Czyli do 1995r. W mojej (1998r) nie ma. Ostatnio spotkałem się z układami chłodzenia oleju, które można dodatkowo zamontować do silnika. Składa się on z klasycznej chłodnicy oleju oraz podstawki pod filtr oleju i przewodów. W tym układzie olej po przejściu przez filtr jest kierowany do dodatkowej chłodnicy a następnie wraca do silnika. Nie wiem tylko, czy jest tam jakikolwiek termostat.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
jerzyk
V
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: KT
|
Wysłany: Śro 7:19, 01 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
N ie ma.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Felek
zasłuzony
Dołączył: 19 Kwi 2012
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gubin
|
Wysłany: Śro 13:55, 01 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Daj namiary najlepiej na PW.Byłbym zainteresowany.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
prawdziwy pies
maniak postów
Dołączył: 06 Paź 2015
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rokietnica k. P-nia
|
Wysłany: Wto 9:19, 05 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
chłodzenie oleju jak najbardziej ale nie wydaje mi się ,żeby ciecz chłodząca dogrzewała olej na początku pracy silnika.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
|