|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Zbysheck
stały bywalec
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kalisz
|
Wysłany: Sob 23:23, 23 Cze 2012 Temat postu: Cooling system - kilka info. (Kolanko(a) (kolektor)-?) |
|
|
W końcu zdiagnozowałem wyciek.... posypałem silnik talkiem, odpaliłem bez zbiornika, i okazało się. że jest pękniete kolanko (drobna rysa) - przykręcone jest ono do głowicy pod gaźnikami z pr. strony , od którego odchodzi gruby wąż do termostatu. Podobne kolanko jest z lewej strony i tez musiało byc wczesniej napękniete bo widać, że było klejone. Pod wplywem nagrzania rysa sie powieksza i automatycznie wyciek jest wiekszy. Skoro oba kolanka juz "poszły" czy to oznacza, że jest to slaby punkt tych moto, Dodam , że napękło ( tuż przy uchu) samoistnie.
Jezeli ktoś ma rozebrany moto, lub inny dostęp do części to chetnie kupię takie kolektorki (wolę nie kleić lub spawać),
Przy okazji kilka przydatnych info:
Poczatek otwarcia termostatu 80 - 84 stC
Pełne otwarcie 95 stC (szczelina 8mm)
Włącznik wentylatora zamknięcie (ON) 98 - 102 stC
otwarcie (OFF) 93 - 97stC
Czujnik temperatury (rezystancja):
50stC 130-180om
80stC 45-60om
120stC 10-20omów
Zawór bezpieczeństwa (w korku wlewu) otwarcie: 93 - 123 kPa
Pojemność: chłodnica + silnik 3l
zbiorniczek zapasowy (wyrównawczy) 0,5l
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Zbysheck dnia Nie 10:30, 24 Cze 2012, w całości zmieniany 4 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
|
|
Ryba
junior
Dołączył: 25 Sie 2011
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań
|
Wysłany: Nie 13:30, 24 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
Też to miałem. Kupiłem nowe w serwisie hondy bezproblemowo. Koszt niewielki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
marian07
stały bywalec
Dołączył: 16 Paź 2011
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dęblin
|
Wysłany: Pon 7:18, 25 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
ale dostęp tam chyba cienki jest, jak miałem zbiornik zdjęty do demontażu wahacza to zaglądałem pod gaźniki z ciekawości
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Zbysheck
stały bywalec
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kalisz
|
Wysłany: Pon 8:32, 25 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
"Ryba" nigdy tam nie byłem (w serwisie), nawet nie wiem czy u nas w Kalisz jest taki.. - tzn jest ale samochody, a u nich tez się kupi części moto (?)
Zawsze wszystko (klocki , uszczelniacze, świece) kupowałem gdzieś w wysyłce (na allegro). Myślałem sam dorobić takie kolanko (podst z blachy 4mm (tylko nie miedzianej), na giętarce wygiąć rurkę i przyspawać .. - godzina roboty) ale skoro to niedrogo i co najważniejsze można dostać..... Tylko gdzie? Jakiś sklep wysyłkowy? ..Adres ... Please ('')
Te kolanka pękają bo ktoś założy za gruby oring, dociągnie, powstają naprężenia i przy wyższych temp. (a mnie nie włączył się wentylator) i kolanko (przy uchu) pęka
<marian07> Dostać się tam rzeczywiście ciężko, ale wyjąłem bez podnoszenia gaźników... Rąk brakuje Mam nadzieję, że uda mi się założyć bez ruszania gaźników.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Zbysheck dnia Pon 8:38, 25 Cze 2012, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
ErneST
zasłuzony
Dołączył: 24 Kwi 2010
Posty: 296
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Złotoryja
|
Wysłany: Pon 17:28, 25 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
np. [link widoczny dla zalogowanych]
Jeśli chodzi o poz. 10 z poniższej strony to mają po niecałe 100zł
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez ErneST dnia Pon 17:31, 25 Cze 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Zbysheck
stały bywalec
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kalisz
|
Wysłany: Pon 19:08, 25 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
<ErneST> dziękuję ślicznie za ten adresik... tego szukałem... Thx
W swojej bezradności (w perspektywie niedługo SALVE a tu moto rozkooany) zamówiłem juz uzywane , czego nigdy nie robię (wżery itp) po 40zł (pół dnia wydzwaniałem).
Za ten adres sklepu jestem Ci bardzo wdzięczny ...
Jeszce raz THX
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Zbysheck dnia Pon 19:16, 25 Cze 2012, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Ryba
junior
Dołączył: 25 Sie 2011
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pon 19:25, 25 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
Dokładnie jak wyżej - sam skopałem kombinując z za grubym oringiem .
Honda Budzyński w Poznaniu. To jest poza sprzedażą też serwis motocykli. Tel. 509 044 454. Myślę że doślą Ci na miejsce. Części oryginalne z magazynu centralnego Hondy w Pniewach, a jeżeli nie ma na miejscu to z Holandii. Pniewy 1 dzień, Holandia 2 dni. Od razu uprzedzam, nie włączam się w żadne dyskusje na temat jakości serwisu. Części zamawia wg katalogu serwisowego więc bądź przygotowany na pytania rocznik itd. Cena z oringiem +/_ 80PLN, ale dokładnie nie pamiętam. Informacyjnie na temat kupowania nowych elementów - półka lewa ze schowkiem z hondy to 550PLN-nie kupiłem oczywiście, ale zawsze sprawdzam najpierw cenę made by honda.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Ryba
junior
Dołączył: 25 Sie 2011
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pon 19:29, 25 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
Suplement - da się wymienić bez zdejmowania gaźników. Trochę łapy bolą . Polecam oczka z grzechotką
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Zbysheck
stały bywalec
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kalisz
|
Wysłany: Pon 19:58, 25 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
<Ryba> dzięki za te wszystkie przydatne info, Z tymi od ErneST'a mogę się juz jakos poruszać w kwestii kupna części. Serwisy zawsze omijałem szerokim kołem> Kiedyś naprawiałem skrzynię do Fiesty.. = 3 uszczelki papierowe (grubość miała znaczenie) kosztowały 240zł (po 80zl) a całą skrzynie można było kupić za 50zł na Allegro. Oczywiście załozyłem na te stare smarując b. delikatnie silikonem.. Do serwisu idę jak już naprawdę muszę (ale czasami po prostu trzeba).
Największy problem aby wskoczył wąż i opaska, a te dwie śrubki to już pójdzie... Grzechotki są..
Dzięki Koledzy i
Miłego wieczoru
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Ryba
junior
Dołączył: 25 Sie 2011
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pon 20:15, 25 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
Wąż na "ludwika", a opaska krótkim śrubokrętem albo grzechotką. Najgorzej z "dalszą" śrubką. Baw się dobrze.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Zbysheck
stały bywalec
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kalisz
|
Wysłany: Pią 14:51, 13 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
Czy wie ktoś od czego pasuje termowłącznik wentylatora chłodnicy. Ważne aby pracował w podanym wyżej zakresie temperatur (temp włączania (98-102) i wyłączania (93-97) wentylatora) no i dobrze by było aby pasował gwint (16x1,5), może być jedno- albo dwupinowy (wsio rawno)
140zł za zamiennik na allegro, w sytuacji gdy normalnie wyłącznik wentylatorów kosztują ok 25zł, to zwyczajne ździerstwo. Ciekawe ile kosztuje w takim razie oryginalny? - (?) Tak z ciekawostek... termostat podobno pasuje od Daewoo i kosztuje 15zł (oryginał 220zł)
Zbysheck
ps ale się uhahałem...włącznik oryginalny kosztuje 350zł... - za 350zł to ja wolę sobie założyć pstryczek na kierownicy i sam ten wentylator włączać,,,
Na razie znalazłem coś podobnego od BMW (o podobnych parametrach, cena ok 30zł) tylko gwint jest 14x1,5, ale to się wytoczy redukcję.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Zbysheck dnia Pią 22:11, 13 Lip 2012, w całości zmieniany 5 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Krzysztof Kędzior
stary wyjadacz
Dołączył: 07 Gru 2011
Posty: 1147
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: KRAKÓW
|
Wysłany: Pią 21:45, 13 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
Podziwiam Twoją dociekliwość Zbysheck ! Gdybyś mieszkał w Krakowie to byłbym Twoim klientem, a i wielu moich kolegów też ! Czytam Twoje opisy i stwierdzam że jestem leniem! Wstyd mi ! Pozdro-Krzysiek.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Zbysheck
stały bywalec
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kalisz
|
Wysłany: Pią 22:25, 13 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
<Krzysiek> .... no sam powiedz... jak oryginalna chłodnica di ST1100 kosztuje 2100zł ( tej wielkości (czt. "taka mała") jak od CC) a ja , jak miałem wektrę to chłodnicę kupiłem za 100zł. Gdyby mi teraz padła chłodnica (odpukać) to próbowałbym założyć od CC lub seicento 1100 (lub dalej poszukać).
Właściwie to muszę założyć tutaj oddzielny post o zamiennikach...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
r.urbanski
.
Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 2246
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sieradz
|
Wysłany: Pią 22:45, 13 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
Zbysheck napisał: |
<Krzysiek> .... no sam powiedz... jak oryginalna chłodnica di ST1100 kosztuje 2100zł ( tej wielkości (czt. "taka mała") jak od CC) a ja , jak miałem wektrę to chłodnicę kupiłem za 100zł. Gdyby mi teraz padła chłodnica (odpukać) to próbowałbym założyć od CC lub seicento 1100 (lub dalej poszukać).
Właściwie to muszę założyć tutaj oddzielny post o zamiennikach...
|
Dobry pomysł.
W jedną "kupę" wsadzić to, co było poruszane w różnych postach o zamiennikach. (rozrząd, łożyska, termostaty itd. itp.)
Jak Masz już jakieś to dawaj
Ale obawiam się, że nie będzie tego zbyt dużo.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Jacekronin
bywalec
Dołączył: 09 Lis 2018
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: śląskie,Żywiec,Pietzykowice
|
Wysłany: Pon 13:29, 01 Mar 2021 Temat postu: |
|
|
Witam, i mnie też dopadło.
Wyciek płynu chłodzacego z okolic tyłu silnika to możesz być pewnym że mamy nieszczelność układu chłodzenia pod gażnikami, może to być pęknięty wąż, nieszczelność na opasce, szczelony orink na jednym z kolanek na prawej lub lewej głowicy bąć bloku silnika.
Dokładne stwierdzenie w którym miejscu jest wyciek możliwe jest po zdemontowaniu gażników, przy okazji można je sobie poddać czyszczeniu, sprawdzić membrany itp. Jako że rozbierania nie jest mało proponuję do problemu podejść kompleksowo i zmienić uszczelnienie na wszystkich trzech kolankach z rysunku na ostatnim zdjęciu nr.10 lewe i prawe oraz nr.6 ,adekwatnie oringi nr.12, 13, 14,najdroższy i który nie da się innym zastąpić to nr.13 / 15zł w serwisie HONDY /. Przestrzegam przed zastąpieniem
ich zbyt grubymi konsekwencje to peknięcie kolanek.
Ja wymieniłem dodatkowo jeszcze krućce pod gażnikami,stare okazały się bardzo twarde i obawiałem się że po złożeniu mogą być problemy z synchronizacją gażników. Koszty całej operacji to; 129 zł - kruce i około 25 zł oringi + przesyłka, warto sobie zamówić te tańsze po kilka sztuk. Zamówienie w serwisie HONDY tych oringów to minimum tydzień czasu.
Na zdjęciach można zaważyć że na gładzach pod oringi można zauważyć delikatne ubytki, dlatego ja posmarowałem te miejsca delikatną warstwą silikonu wysokotemperaturowego K2.
Jeżeli mamy pęknięte kolanko / nr.10 / na jednej z głowic to używka w granicach 50 zł nowe to 130zł, natomiast kolanko nr.6 / na bloku / używane nie do zdobycia a nowe ...UWAGA... 220 zł w serwisie Hondy.
Pod tekstem linki do zdjęć i katalogu części serwisu HONDA.
Mam nadzieję że ktoś zaoszczędzi sobie czasu i kłopotów.
Pozdrawiam.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez Jacekronin dnia Pon 13:37, 01 Mar 2021, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|
|
|
|
|
|