Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
DZIKU
junior
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: RYBNIK
|
Wysłany: Czw 20:54, 18 Sie 2016 Temat postu: układ chłodzenia wariuje prosze o pomoc |
|
|
Witam
st1100 93 rok
problemy od zakupu
wyciek płynu chłodzącego z uszkodzonego węża wchodzącego na króciec przykrecony do głowicy , drugi króciec uszkodzony również ciekło to wymieniłem dwa nowe i nowe uszczelki pod nie
do tego nowe przewody układu chłodzenia oprócz dwóch do chłodniczki oleju które wymienie jutro
wymiana uszkodzonego włącznika wentylatora na zamiennik włączający przy około 88 stopniach <orygina> oraz sprawdziłem iż termostat się otwiera ale jest to zamiennik !
korek chłodnicy dałem oryginał nowy / stary miał popękaną gume
i teraz co sie dzieje
po zapaleniu grzeje silnik do włączenia wentylatora i wyłączenia go i tak kilka razy i jest ok ale jak dam mu w palnik powiedzmy przelot 10 km tak na wysokich obrotach to sie zagotuje i wywali płyn do zbiorniczka no i na zewnątrz jego równiez do tego stopnia ze nie złączy się wentylator bo nie będzie miał temperatury w chłodnicy bo nie ma wystarczająco płynu
prosze o pomoc
chłodnica szczelna i przepustowość ok czysta
przewody wszystkie szczelne
pompa wody szczelna
wentylator ok
termostat zamienik wsadzony w odpowiedniej pozycji otworem do góry
włącznik wentylatora zamiennik włącznie około 90stopni
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
|
|
DZIKU
junior
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: RYBNIK
|
Wysłany: Pią 23:20, 19 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
dziś przy okazji wyciągniętej chłodnicy wymieniłem rozrząd i dwa przewody do chłodniczki oleju oraz w nieoryginalnym termostacie wywiertałem wiertłem około 5mm 3 otwory w górnej jego części aaa zanim to zrobiłem sprawdziłem go na stole i otwiera się ładnie
w zbiorniczku miałem połowe po jeżdzie testowej mam prawie max , temperatura wędruje przy jezdzie okolice 1/3 na postoju dochodzi prawie do ostatniej kreski i załącza się wentylator nie dawałem mu zbytnio popalić zobaczymy jutro
odciągnę ze zbiorniczka płyn tak zeby był stan i zobaczymy co sie będzie działo
dziękuje za bardzo duże zainteresowanie moim problemem w miare mozlliwości będe dalej pisał wykład o układzie chłodzenia w moim st1100
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Gregorian
junior
Dołączył: 03 Gru 2015
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: Sob 19:45, 20 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
Miałem problem z chłodzeniem, a polegał on na tym że: Po dłuższej jeździe z niewielką prędkością lub staniu w korku wskaźnik temp. wędrował na czerwone pole. Dopiero po dłuższej jeździe spadał do ok 1/2 skali, płynu co prawda nie wyżucał ale i tak było to niepokojące. Wymieniłem termostat (Daewoo) temp .otwarcia 84st ,spuściłem płyn chłodniczy i przepłukałem cały układ, na koniec zmieniłem jeszcze czujnik temperatury (Honda Civik 1,4) Przeczyściłem styki na wył. wentylatora. Zalałem nowym płynem,odpowietrzyłem i uzupełniłem zbiornik wyrównawczy.
Efekt jest taki że nawet 1,5 godziny przebijania się w korkach motocykl zniósł bez problemów.
Nie wiem czy u Ciebie wystarczą takie zabiegi ale nie zaszkodzi sprubować.
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
|
DZIKU
junior
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: RYBNIK
|
Wysłany: Sob 20:47, 20 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
witam
zabiegi o których piszesz juz wykonałem dziękuje za pomoc !
opowieść z dziś
trasa 50km przelot 160-180 brak objawów niedomagania
znow wzrósł poziom płynu w zbiorniczku do prawie max
OSTYGŁ około 2h i powrót 50km bez wywalenia płyny na zewnątrz zbiorniczka znow trasa 160-180 i dało rade
jutro przelot przez miasto na wysokich obrotach i zobaczymy co bedzie sie działo
pozdroo
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
jerzyk
V
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: KT
|
Wysłany: Sob 23:25, 20 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
Pompę sprawdziłeś?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
DZIKU
junior
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: RYBNIK
|
Wysłany: Nie 7:09, 21 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
jerzyk napisał: |
Pompę sprawdziłeś? |
tzn ? czy ciśnie ?
hmm jak odkręce korek i zapale silnik do od strony termostatu przez otwór przelatuje pod ciśnieniem płyn
nie wiem jakie ciśnienie daje pompa
przebieg około 80tyś
podpowiedz co i jak sprawdzić ewentualnie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
prawdziwy pies
maniak postów
Dołączył: 06 Paź 2015
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rokietnica k. P-nia
|
Wysłany: Czw 14:38, 08 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
korek chłodnicy jest dwufunkcyjny- ta duża sprężyna którą widać i ta mała okrągła blaszka na uszczelce chwyć ją delikatnie palcami i zobacz czy się odchyla od uszczelki a przede wszystkim sprawdź czy nie ma syfu przy korku i tym małym krućcu co idzie przelew do zbiorniczka wyrównawczego sprawdż drożność, chyba nie zaciąga ze zbiorniczka
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez prawdziwy pies dnia Czw 15:11, 08 Wrz 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
|
prawdziwy pies
maniak postów
Dołączył: 06 Paź 2015
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rokietnica k. P-nia
|
Wysłany: Czw 15:11, 08 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
termostat od którejś skody ma otwarcia 82 st, raczej niemożliwe ale sprawdź czy ten korek który założyłeś ma tą małą blaszkę czyli zawór do zaciągania ze zbiorniczka wyr. na starym korku też były problemy?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez prawdziwy pies dnia Pią 8:05, 09 Wrz 2016, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
DZIKU
junior
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: RYBNIK
|
Wysłany: Pią 20:48, 16 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
prawdziwy pies napisał: |
termostat od którejś skody ma otwarcia 82 st, raczej niemożliwe ale sprawdź czy ten korek który założyłeś ma tą małą blaszkę czyli zawór do zaciągania ze zbiorniczka wyr. na starym korku też były problemy? |
termostat rozwiertany i jest ok
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
jerzyk
V
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: KT
|
Wysłany: Pią 21:49, 16 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
DZIKU napisał: |
prawdziwy pies napisał: |
termostat od którejś skody ma otwarcia 82 st, raczej niemożliwe ale sprawdź czy ten korek który założyłeś ma tą małą blaszkę czyli zawór do zaciągania ze zbiorniczka wyr. na starym korku też były problemy? |
termostat rozwiertany i jest ok |
Raczej nie jest ok. Druciarstwo nigdy nie jest ok.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez jerzyk dnia Sob 6:58, 17 Wrz 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
|
DZIKU
junior
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: RYBNIK
|
Wysłany: Nie 21:38, 18 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
jerzyk napisał: |
DZIKU napisał: |
prawdziwy pies napisał: |
termostat od którejś skody ma otwarcia 82 st, raczej niemożliwe ale sprawdź czy ten korek który założyłeś ma tą małą blaszkę czyli zawór do zaciągania ze zbiorniczka wyr. na starym korku też były problemy? |
termostat rozwiertany i jest ok |
Raczej nie jest ok. Druciarstwo nigdy nie jest ok. |
kolego to pociągnijmy temat i powiedz co jest nie tak ?
pisałem wywody to nie miałeś konkretów a teraz o druciarstwie
sprawdzałeś pompe ? odpisałem a ty nic
wiesz ile kosztuje nowy oryginalny termostat ?
ja wiem i nie mam zeby teraz wywalić tyle kasy
co szkodzi rozwiertanie 3 otworów w górnym punkcie termostatu ?
coś to szkodzi ?
chcesz rozmawiać i doradzać to doradzaj chcesz negować bez pomocy daj se spokój
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez DZIKU dnia Nie 21:42, 18 Wrz 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
|
jerzyk
V
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: KT
|
Wysłany: Pon 9:21, 19 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
DZIKU napisał: |
jerzyk napisał: |
DZIKU napisał: |
prawdziwy pies napisał: |
termostat od którejś skody ma otwarcia 82 st, raczej niemożliwe ale sprawdź czy ten korek który założyłeś ma tą małą blaszkę czyli zawór do zaciągania ze zbiorniczka wyr. na starym korku też były problemy? |
termostat rozwiertany i jest ok |
Raczej nie jest ok. Druciarstwo nigdy nie jest ok. |
kolego to pociągnijmy temat i powiedz co jest nie tak ?
pisałem wywody to nie miałeś konkretów a teraz o druciarstwie
sprawdzałeś pompe ? odpisałem a ty nic
wiesz ile kosztuje nowy oryginalny termostat ?
ja wiem i nie mam zeby teraz wywalić tyle kasy
co szkodzi rozwiertanie 3 otworów w górnym punkcie termostatu ?
coś to szkodzi ?
chcesz rozmawiać i doradzać to doradzaj chcesz negować bez pomocy daj se spokój |
Podsunąłem Ci kilka pomysłów. Nie skorzystałeś. Na forum, też zaglądam ostatnio sporadycznie z braku czasu. Co do kasy, to już jest Twój problem. Albo kupujesz moto, na które cię stać, albo uprawiasz druciarstwo i jeszcze masz o to pretensje. Przecież równie dobrze, mogłeś rozwiercić w starym termostacie, lub całkowicie go wywalić. Na jedno by wyszło a i jeszcze ze dwie dychy by w kieszeni zostało.
Jeżeli się silnik przegrzewa, to jest jakiś powód. Może to być właśnie zużyta pompa wody, może być zabrudzona chłodnica, zły korek chłodnicy i jeszcze kilka innych przyczyn, których Ty nie sprawdziłeś. Wybrałeś najprostsze rozwiązanie, jakim było wiercenie dziur w termostacie. Czyli druciarstwo. Więc nie wiem, skąd to oburzenie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
prawdziwy pies
maniak postów
Dołączył: 06 Paź 2015
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rokietnica k. P-nia
|
Wysłany: Śro 10:22, 21 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
spaliny ok? nie idzie biały dym? przy samochodach wyjęcie termostatu to tymczasowe antidotum na uszkodzoną uszczelkę bądź głowicę (mniejsze ciśnienie) sprawdź
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
DZIKU
junior
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: RYBNIK
|
Wysłany: Czw 18:28, 22 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
jerzyk napisał: |
DZIKU napisał: |
jerzyk napisał: |
DZIKU napisał: |
prawdziwy pies napisał: |
termostat od którejś skody ma otwarcia 82 st, raczej niemożliwe ale sprawdź czy ten korek który założyłeś ma tą małą blaszkę czyli zawór do zaciągania ze zbiorniczka wyr. na starym korku też były problemy? |
termostat rozwiertany i jest ok |
Raczej nie jest ok. Druciarstwo nigdy nie jest ok. |
kolego to pociągnijmy temat i powiedz co jest nie tak ?
pisałem wywody to nie miałeś konkretów a teraz o druciarstwie
sprawdzałeś pompe ? odpisałem a ty nic
wiesz ile kosztuje nowy oryginalny termostat ?
ja wiem i nie mam zeby teraz wywalić tyle kasy
co szkodzi rozwiertanie 3 otworów w górnym punkcie termostatu ?
coś to szkodzi ?
chcesz rozmawiać i doradzać to doradzaj chcesz negować bez pomocy daj se spokój |
Podsunąłem Ci kilka pomysłów. Nie skorzystałeś. Na forum, też zaglądam ostatnio sporadycznie z braku czasu. Co do kasy, to już jest Twój problem. Albo kupujesz moto, na które cię stać, albo uprawiasz druciarstwo i jeszcze masz o to pretensje. Przecież równie dobrze, mogłeś rozwiercić w starym termostacie, lub całkowicie go wywalić. Na jedno by wyszło a i jeszcze ze dwie dychy by w kieszeni zostało.
Jeżeli się silnik przegrzewa, to jest jakiś powód. Może to być właśnie zużyta pompa wody, może być zabrudzona chłodnica, zły korek chłodnicy i jeszcze kilka innych przyczyn, których Ty nie sprawdziłeś. Wybrałeś najprostsze rozwiązanie, jakim było wiercenie dziur w termostacie. Czyli druciarstwo. Więc nie wiem, skąd to oburzenie? |
kolego przeczytaj co juz zrobiłem co wymieniłem i na jakie wymieniłem i wtedy sie wypowiadaj o druciarstwie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
DZIKU
junior
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: RYBNIK
|
Wysłany: Czw 18:35, 22 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
prawdziwy pies napisał: |
spaliny ok? nie idzie biały dym? przy samochodach wyjęcie termostatu to tymczasowe antidotum na uszkodzoną uszczelkę bądź głowicę (mniejsze ciśnienie) sprawdź |
dziekuje za poswiecony czas
cisnienie w układzie chłodzenia sprawdzone , spaliny ok , kolor ok , po kontroli temperatury na chłodnicy i na obudowie termostatu przed termostatem czasami bardzo duża różnica jak termostat juz otworzy się to jest ok
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
|