Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kkoldak
NOWY
Dołączył: 09 Maj 2015
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: W-wa
|
Wysłany: Nie 21:30, 10 Maj 2015 Temat postu: Wyciek z pompy wody. |
|
|
Witam
Posiadam ST 1100 z 2000 roku. Przebieg 93 tyś km. Niestety pojawił się wyciek płynu chłodzącego z okolic pompy wody. Została wymieniona uszczelka ale nic to nie dało. Pompa jest w dobrym stanie, nie ma luzów, obraca się płynnie. Płyn wycieka małą dziurką która znajduję się po lewej stronie pompy (siedząc na motocyklu) Czy przypadkiem nie powinna się znajdować tam jakaś zaślepka lub śrubka? może po prostu wcześniej ją zgubiłem? Przeczytałem że w starszym modelu było montowane chłodzenie oleju. Wężyk był zamontowany troszkę wyżej. Proszę o podpowiedz. Z góry dziękuję. Zdjęci mogę przesłać na maila.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
|
|
lev
maniak postów
Dołączył: 24 Maj 2013
Posty: 187
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warmia
|
Wysłany: Pon 11:58, 11 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
na bank puscily simeringi, jeżeli się nie myle to powtorze ze czeka cie wymiana całej pompy wodnej.
Jeżeli nie trzymają simeringi to tym otworem wycieka plyn i nie wolno go zaslepiac bo płyn może pójść do oleju.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
r.urbanski
.
Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 2246
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sieradz
|
Wysłany: Pon 12:05, 11 Maj 2015 Temat postu: Re: Wyciek z pompy wody. |
|
|
Kkoldak napisał: |
... Przeczytałem że w starszym modelu było montowane chłodzenie oleju. Wężyk był zamontowany troszkę wyżej... |
Pierwsze słyszę ale może ja jestem niedoinformowany
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Kkoldak
NOWY
Dołączył: 09 Maj 2015
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: W-wa
|
Wysłany: Pon 12:48, 11 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
No to fatalnie...
Pompa wody do zakupienia tylko w ASO czy może jest ktoś kto regeneruje lub naprawia ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Krzysztof Kędzior
stary wyjadacz
Dołączył: 07 Gru 2011
Posty: 1147
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: KRAKÓW
|
Wysłany: Pon 12:55, 11 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Tak jak napisał kol.Lev-pompa do wymiany. Przy okazji przebieg masz bliski wym. rozrządu,więc wydatek większy,ale będziesz miał z głowy. Nie kombinuj,bo będziesz rozbierał 2 razy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Kkoldak
NOWY
Dołączył: 09 Maj 2015
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: W-wa
|
Wysłany: Pon 13:01, 11 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
pasek, rolkę, napinacz wymieniałem 4 tys km temu. Ze względu na chory koszt pompy odpuściłem. Jak widać nie warto. Dzięki za pomoc.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
r.urbanski
.
Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 2246
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sieradz
|
Wysłany: Pon 13:41, 11 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Powiem szczerze, że nawet serwisówka niewiele pokazuje.
Może masz za durze ciśnienie w układzie (drożność przewodów);
Może termostat nie otwiera się jak należy (min 8 mm).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Kkoldak
NOWY
Dołączył: 09 Maj 2015
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: W-wa
|
Wysłany: Pon 14:31, 11 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
W serwisówce też nic nie znalazłem. Termostat wymieniałem 3 lata temu. Zakupiłem nowy, oryginał ale sprawdzę może faktycznie się nie otwiera. Płyn wycieka po rozgrzaniu się motocykla. Przy rozgrzanym silniku podczas gaszenia jest bardziej intensywny. W tym momencie wylatują 2-3 krople. Przy normalnej pracy silnika wylatuje jedna kropla na kilka minut. Jak mogę sprawdzić drożność przewodów? Dodam że motocykl jeździ bez zarzutu, nie grzeje się, nie ma żadnych niepokojących objawów. Jednak najbardziej prawdopodobna wydaje mi się wersja z nieszczelnością simeringów pompy wody
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Kkoldak
NOWY
Dołączył: 09 Maj 2015
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: W-wa
|
Wysłany: Pon 17:16, 11 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
lev napisał: |
na bank puscily simeringi, jeżeli się nie myle to powtorze ze czeka cie wymiana całej pompy wodnej.
Jeżeli nie trzymają simeringi to tym otworem wycieka plyn i nie wolno go zaslepiac bo płyn może pójść do oleju. |
Jedna rzecz mnie zastanawia.... Jeśli stało się tak jak piszesz to pompa powinna mieć luz, u mnie go nie ma, obraca bardzo płynnie.
Dlaczego płyn miał by pójść do oleju? przecież otwór jest w obudowie pompy wody a simering ew. może przepuścić płyn do obudowy rozrządu (pasek, rolki itp) Może nie o tym mówimy ? poniżej zdjęcie poglądowe oraz zaznaczyłem miejsce wycieku
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
jerzyk
V
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: KT
|
Wysłany: Pon 19:06, 11 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Lev, napisał, puścił simering. Nie łożysko, więc jaki luz miał by być?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
lev
maniak postów
Dołączył: 24 Maj 2013
Posty: 187
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warmia
|
Wysłany: Pon 20:25, 11 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Właśnie miałem podobnie co prawda w ST1300.
Luzu nie ma bo łożysko trzyma. Ale jeżeli simering puszcza to płyn wycieka tą małą dziurka. Do tego ona służy. Tak samo jest w samochodach.
Jeżeli nie było by tej dziurki lub gdyby puściło drugie uszczelnienie to płyn dostawał by się do skrzyni biegów, a że olej ten sam smaruje silnik jak i skrzynie to dostał by się do silnika. A czym jest smarowany rozrząd ? Olejem ze skrzyni biegów jak i z silnika.
Jeżeli się mylę to mnie poprawcie.
Po za tym Szamad już pisał kiedyś ze jak się wymienia simeringi to warto wymienić i łożysko jak i wirnik pompki, bo na wirniku powstają mikro nacięcia od simeringu i nowy może nie uszczelnić dokładnie.
Ja się posłuchałem experta i wymieniłem cały komplet żeby za jakiś czas nie rozbierać tego od nowa.
Zrobisz jak chcesz.
pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez lev dnia Pon 20:27, 11 Maj 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Kkoldak
NOWY
Dołączył: 09 Maj 2015
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: W-wa
|
Wysłany: Pon 20:53, 11 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
uszkodzony simering = płyn dostaje się do łożyska, a to bardzo szybko spowodowało by jego uszkodzenie. Może nie od razu luz ale na pewno nie obracało by się gładko i bezszelestnie. Płyn bardzo szybko wypłukał by smar w łożysku. Czy się mylę? Chyba że jest to tak zrobione że w pierwszej kolejności puszcza uszczelnienie do tej właśnie dziurki Uszkodzony simering w pompie wody na pewno nie spowoduje wycieku płynu do skrzyni biegów. Płyn może ew wyciec do obudowy rozrządu - tam gdzie znajduję sie pasek, rolka itp. W st 1100 jest pasek a nie łańcuch, a tym samym rozrząd nie jest niczym smarowany Nie wiem jak w st 1300.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
ErneST
zasłuzony
Dołączył: 24 Kwi 2010
Posty: 296
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Złotoryja
|
Wysłany: Śro 13:18, 20 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Ja też jak wymieniałem rozrząd to olałem pompę, ale po niedługim czasie odezwały się w niej łożyska. Zrobiłem regenerację w Kruszynie k/ Bolesławca. Zrobiona na drugi dzień, koszt z tego co pamiętam koło 160zł tel. 601 555 424
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
prawdziwy pies
maniak postów
Dołączył: 06 Paź 2015
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rokietnica k. P-nia
|
Wysłany: Sob 9:40, 14 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
rozrząd zrobiłem , pompa nie leciała zrobiłem 1500 km i niestety. zadowolony jesteś z tego gościa z Kruszyna k. Bolesławca?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
prawdziwy pies
maniak postów
Dołączył: 06 Paź 2015
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rokietnica k. P-nia
|
Wysłany: Pon 13:47, 16 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
nie mogę wyjąć pompy z obudowy czy trzeba zdemontować jedno z kół zębatych wałka rozrządu? bo miejsca mi brakuje
jakoś dałem jednak radę- oring z tyłu zdechł[/quote]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez prawdziwy pies dnia Pon 19:40, 16 Maj 2016, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
|