FAQ Zaloguj
Szukaj Profil
Użytkownicy Grupy
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Rejestracja
Wyciek z pompy wody.
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Forum Użytkowników Motocykla Honda Pan-European ST1100/ST1300 Strona Główna » DZIAŁ TECHNICZNY - ST1100 / Chłodzenie » Wyciek z pompy wody.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kkoldak
NOWY
NOWY


Dołączył: 09 Maj 2015
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: W-wa

 Post Wysłany: Nie 21:30, 10 Maj 2015    Temat postu: Wyciek z pompy wody.

Witam

Posiadam ST 1100 z 2000 roku. Przebieg 93 tyś km. Niestety pojawił się wyciek płynu chłodzącego z okolic pompy wody. Została wymieniona uszczelka ale nic to nie dało. Pompa jest w dobrym stanie, nie ma luzów, obraca się płynnie. Płyn wycieka małą dziurką która znajduję się po lewej stronie pompy (siedząc na motocyklu) Czy przypadkiem nie powinna się znajdować tam jakaś zaślepka lub śrubka? może po prostu wcześniej ją zgubiłem? Przeczytałem że w starszym modelu było montowane chłodzenie oleju. Wężyk był zamontowany troszkę wyżej. Proszę o podpowiedz. Z góry dziękuję. Zdjęci mogę przesłać na maila.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
lev
maniak postów
maniak postów


Dołączył: 24 Maj 2013
Posty: 187
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Warmia

 Post Wysłany: Pon 11:58, 11 Maj 2015    Temat postu:

na bank puscily simeringi, jeżeli się nie myle to powtorze ze czeka cie wymiana całej pompy wodnej.
Jeżeli nie trzymają simeringi to tym otworem wycieka plyn i nie wolno go zaslepiac bo płyn może pójść do oleju.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
r.urbanski
.
.


Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 2246
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Sieradz

 Post Wysłany: Pon 12:05, 11 Maj 2015    Temat postu: Re: Wyciek z pompy wody.

Kkoldak napisał:
... Przeczytałem że w starszym modelu było montowane chłodzenie oleju. Wężyk był zamontowany troszkę wyżej...

Pierwsze słyszę Sad ale może ja jestem niedoinformowany Sad


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Kkoldak
NOWY
NOWY


Dołączył: 09 Maj 2015
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: W-wa

 Post Wysłany: Pon 12:48, 11 Maj 2015    Temat postu:

No to fatalnie...

Pompa wody do zakupienia tylko w ASO czy może jest ktoś kto regeneruje lub naprawia ?


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Krzysztof Kędzior
stary wyjadacz
stary wyjadacz


Dołączył: 07 Gru 2011
Posty: 1147
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: KRAKÓW

 Post Wysłany: Pon 12:55, 11 Maj 2015    Temat postu:

Tak jak napisał kol.Lev-pompa do wymiany. Przy okazji przebieg masz bliski wym. rozrządu,więc wydatek większy,ale będziesz miał z głowy. Nie kombinuj,bo będziesz rozbierał 2 razy.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Kkoldak
NOWY
NOWY


Dołączył: 09 Maj 2015
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: W-wa

 Post Wysłany: Pon 13:01, 11 Maj 2015    Temat postu:

pasek, rolkę, napinacz wymieniałem 4 tys km temu. Ze względu na chory koszt pompy odpuściłem. Jak widać nie warto. Dzięki za pomoc.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
r.urbanski
.
.


Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 2246
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Sieradz

 Post Wysłany: Pon 13:41, 11 Maj 2015    Temat postu:

Powiem szczerze, że nawet serwisówka niewiele pokazuje.
Może masz za durze ciśnienie w układzie Question (drożność przewodów);
Może termostat nie otwiera się jak należy (min 8 mm).


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Kkoldak
NOWY
NOWY


Dołączył: 09 Maj 2015
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: W-wa

 Post Wysłany: Pon 14:31, 11 Maj 2015    Temat postu:

W serwisówce też nic nie znalazłem. Termostat wymieniałem 3 lata temu. Zakupiłem nowy, oryginał ale sprawdzę może faktycznie się nie otwiera. Płyn wycieka po rozgrzaniu się motocykla. Przy rozgrzanym silniku podczas gaszenia jest bardziej intensywny. W tym momencie wylatują 2-3 krople. Przy normalnej pracy silnika wylatuje jedna kropla na kilka minut. Jak mogę sprawdzić drożność przewodów? Dodam że motocykl jeździ bez zarzutu, nie grzeje się, nie ma żadnych niepokojących objawów. Jednak najbardziej prawdopodobna wydaje mi się wersja z nieszczelnością simeringów pompy wody Sad

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Kkoldak
NOWY
NOWY


Dołączył: 09 Maj 2015
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: W-wa

 Post Wysłany: Pon 17:16, 11 Maj 2015    Temat postu:

lev napisał:
na bank puscily simeringi, jeżeli się nie myle to powtorze ze czeka cie wymiana całej pompy wodnej.
Jeżeli nie trzymają simeringi to tym otworem wycieka plyn i nie wolno go zaslepiac bo płyn może pójść do oleju.


Jedna rzecz mnie zastanawia.... Jeśli stało się tak jak piszesz to pompa powinna mieć luz, u mnie go nie ma, obraca bardzo płynnie.

Dlaczego płyn miał by pójść do oleju? przecież otwór jest w obudowie pompy wody a simering ew. może przepuścić płyn do obudowy rozrządu (pasek, rolki itp) Może nie o tym mówimy ? poniżej zdjęcie poglądowe oraz zaznaczyłem miejsce wycieku

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
jerzyk
V


Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 29 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Skąd: KT

 Post Wysłany: Pon 19:06, 11 Maj 2015    Temat postu:

Lev, napisał, puścił simering. Nie łożysko, więc jaki luz miał by być?

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
lev
maniak postów
maniak postów


Dołączył: 24 Maj 2013
Posty: 187
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Warmia

 Post Wysłany: Pon 20:25, 11 Maj 2015    Temat postu:

Właśnie miałem podobnie co prawda w ST1300.
Luzu nie ma bo łożysko trzyma. Ale jeżeli simering puszcza to płyn wycieka tą małą dziurka. Do tego ona służy. Tak samo jest w samochodach.
Jeżeli nie było by tej dziurki lub gdyby puściło drugie uszczelnienie to płyn dostawał by się do skrzyni biegów, a że olej ten sam smaruje silnik jak i skrzynie to dostał by się do silnika. A czym jest smarowany rozrząd ? Olejem ze skrzyni biegów jak i z silnika.
Jeżeli się mylę to mnie poprawcie.
Po za tym Szamad już pisał kiedyś ze jak się wymienia simeringi to warto wymienić i łożysko jak i wirnik pompki, bo na wirniku powstają mikro nacięcia od simeringu i nowy może nie uszczelnić dokładnie.
Ja się posłuchałem experta i wymieniłem cały komplet żeby za jakiś czas nie rozbierać tego od nowa.
Zrobisz jak chcesz.
pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez lev dnia Pon 20:27, 11 Maj 2015, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Kkoldak
NOWY
NOWY


Dołączył: 09 Maj 2015
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: W-wa

 Post Wysłany: Pon 20:53, 11 Maj 2015    Temat postu:

uszkodzony simering = płyn dostaje się do łożyska, a to bardzo szybko spowodowało by jego uszkodzenie. Może nie od razu luz ale na pewno nie obracało by się gładko i bezszelestnie. Płyn bardzo szybko wypłukał by smar w łożysku. Czy się mylę? Chyba że jest to tak zrobione że w pierwszej kolejności puszcza uszczelnienie do tej właśnie dziurki Razz Uszkodzony simering w pompie wody na pewno nie spowoduje wycieku płynu do skrzyni biegów. Płyn może ew wyciec do obudowy rozrządu - tam gdzie znajduję sie pasek, rolka itp. W st 1100 jest pasek a nie łańcuch, a tym samym rozrząd nie jest niczym smarowany Nie wiem jak w st 1300.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
ErneST
zasłuzony
zasłuzony


Dołączył: 24 Kwi 2010
Posty: 296
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Złotoryja

 Post Wysłany: Śro 13:18, 20 Maj 2015    Temat postu:

Ja też jak wymieniałem rozrząd to olałem pompę, ale po niedługim czasie odezwały się w niej łożyska. Zrobiłem regenerację w Kruszynie k/ Bolesławca. Zrobiona na drugi dzień, koszt z tego co pamiętam koło 160zł tel. 601 555 424

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
prawdziwy pies
maniak postów
maniak postów


Dołączył: 06 Paź 2015
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Rokietnica k. P-nia

 Post Wysłany: Sob 9:40, 14 Maj 2016    Temat postu:

rozrząd zrobiłem , pompa nie leciała zrobiłem 1500 km i niestety. zadowolony jesteś z tego gościa z Kruszyna k. Bolesławca?

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
prawdziwy pies
maniak postów
maniak postów


Dołączył: 06 Paź 2015
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Rokietnica k. P-nia

 Post Wysłany: Pon 13:47, 16 Maj 2016    Temat postu:

nie mogę wyjąć pompy z obudowy czy trzeba zdemontować jedno z kół zębatych wałka rozrządu? bo miejsca mi brakuje Confused Smile
jakoś dałem jednak radę- oring z tyłu zdechł[/quote]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez prawdziwy pies dnia Pon 19:40, 16 Maj 2016, w całości zmieniany 2 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Forum Użytkowników Motocykla Honda Pan-European ST1100/ST1300 Strona Główna » DZIAŁ TECHNICZNY - ST1100 / Chłodzenie » Wyciek z pompy wody.
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach




Solaris phpBB theme/template by Jakob Persson
Copyright © Jakob Persson 2003

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group