Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mocny
junior
Dołączył: 08 Lis 2008
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 13:00, 16 Lis 2008 Temat postu: Wymiana płynu chłodniczego |
|
|
Jako, że nie moge znaleźć na necie serwisówki do st 1100, chciałbym zapytać gdzie dokładnie znajdują się śrubki spustowe płynu w głowicy (podejżewam że są to te śrubki poniżej wyjścia rur kolektora z głowicy, ale pewności nie mam) , oraz czy gdzie jeszcze są jakieś spusty w bloku którymi można zlac dokładnie płyn z bloku. Chyba,że może zna ktoś metody szybszego opróżniania układu ? Doradźcie czy warto przepłukać układ czy lać od razu nowy płyn.
Powiedzcie jeszcze gdzie w st jest pompa wody. To chyba wszystkie pytania na które nie moge znaleźć odpowiedzi.
Pzdr
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
|
|
Goguś
stary wymiatacz
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 445
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Płock
|
Wysłany: Nie 19:26, 16 Lis 2008 Temat postu: st |
|
|
Witam! Książka nie podaje potrzeby spuszczania płynu chłodzącego z innych miejsc niż chłodnica. Z prawej strony ,na dole chłodnicy jest kranik do spuszczania płynu z układu.Należy też spuscić płyn ze zbiorniczka wyrównawczego(obok tylnego amora). Nalej nowego,załóż korek i zapal silnik.Po kilku minutach zgaś i uzupełnij płyn i .... gotowe! Pompa cieczy jest za chłodnicą ,pod tymi czarnymi plastikami.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Garret
Administrator
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 294
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Mielec
|
Wysłany: Nie 21:00, 16 Lis 2008 Temat postu: |
|
|
Dokładnie tak jak Goguś pisze pompa jest tam gdzie cały rozrząd, dla ciekawskich zamieszczam schemat jak to wygląda: [link widoczny dla zalogowanych]
W modelach od 96r zbiornik wyrównawczy płynu jest po prawej stronie siedząc na motocyklu precyzyjniej pod owiewką prawego kolana.
Żeby jeszcze dokładniej to zrobić tym samym więcej płynu zeszło lepiej ściągnąć dolny wąż chłodnicy – patrz zdjęcie widoku chłodnicy od tyłu zaznaczone na czerwono: [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Garret dnia Pon 13:51, 17 Lis 2008, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
sobas
stały bywalec
Dołączył: 06 Paź 2008
Posty: 62
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Świecie /kuj-pom
|
Wysłany: Pią 7:44, 06 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Mam takie małe pytanko. Wczoraj po raz pierwszy od kupna ST zajrzałem do zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodniczego, jest zupełnie pusty.
Odkręciłem korek wlewu - płyn jest.
Widzę na podziałce od wyrównawczego min-max. Powinienem dolac troche płynu??? Jaka może być przyczyna, że zbiorniczek jest pusty,że w ogóle płynu ubywa?? W oleju go na 100% nie ma:))) żadnych wycieków też nie widać. Dużo info jest w tym wątku - UKŁAD CHŁODZENIA - TERMOSTAT i problemy z tym związane.
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez sobas dnia Pią 7:53, 06 Mar 2009, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Goguś
stary wymiatacz
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 445
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Płock
|
Wysłany: Wto 12:58, 04 Lis 2008 PRZENIESIONY Pią 18:26, 06 Mar 2009 Temat postu: st |
|
|
Płyn chłodniczy,powinien być w tym zbiorniczku pomiędzy min a max. Jeżeli go tam nie było, to się nie martw, tylko dolej. Widocznie miałeś właściwy poziom płynu, to do zbiorniczka nie miał co spuścić.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Jerry1
uzależniony
Dołączył: 25 Kwi 2008
Posty: 206
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze
|
Wysłany: Pią 20:46, 06 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
A kiedy wcześniej robiłeś kontrolę płynu? Jeśli niedawno i było wszystko ok a teraz brak to trzeba by coś poszukać a jeśli pierwszy raz od nie wiadomo kiedy to zalej wg wskazań i obserwuj czy jest ok.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
sławek
uzależniony
Dołączył: 09 Gru 2008
Posty: 249
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zelów
|
Wysłany: Pią 23:18, 06 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
mam pytanie czy w st 1300 sa takie same kroki podczas wymiany płynu jak st 1100, zbiornik na pewno jest nie przy tylnim amorze tylko po lewej stronie za klwiaturą zaworów bliżej lewego kolana. Może jeszcze czymś sie rózni układ chłodzenia w tych motocyklach?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
sobas
stały bywalec
Dołączył: 06 Paź 2008
Posty: 62
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Świecie /kuj-pom
|
Wysłany: Nie 20:07, 08 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Płyny chłodnicze można mieszać?? Jak mają inne kolory również???
Ja mam płyn HP premix i trudno mi go gdzieś teraz poszukać. Więc chcę wlać inny.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
pawelACE
maniak postów
Dołączył: 22 Wrz 2008
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: Pon 10:10, 09 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
kup taki gdzie jest napisane, iz mozna go dolewac do jakiegokolwiek jaki mamy juz zalany, sprawdzone, dziala
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
piotrkiller
stały bywalec
Dołączył: 02 Cze 2009
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 17:14, 27 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
gogus a moja serwisówka podaje jeszcze srube w silniku za kolektorami która spuszcza płyn z bloku silnika i ja nią spuszczałem płyn-lewa strona niedaleko filtra silnika.I oprócz tego korek w chłodnicy i gotowe.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Goguś
stary wymiatacz
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 445
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Płock
|
Wysłany: Nie 5:30, 28 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
piotrkiller napisał: |
gogus a moja serwisówka podaje jeszcze srube w silniku za kolektorami która spuszcza płyn z bloku silnika i ja nią spuszczałem płyn-lewa strona niedaleko filtra silnika.I oprócz tego korek w chłodnicy i gotowe. |
Masz rację! Mea culpa....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Michał
wymiatacz
Dołączył: 24 Paź 2008
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Otwock
|
Wysłany: Nie 9:16, 28 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
sławek napisał: |
mam pytanie czy w st 1300 sa takie same kroki podczas wymiany płynu jak st 1100, zbiornik na pewno jest nie przy tylnim amorze tylko po lewej stronie za klwiaturą zaworów bliżej lewego kolana. Może jeszcze czymś sie rózni układ chłodzenia w tych motocyklach? |
Wymieniałem płyn chłodniczy w minione wakacje. Nie wiem czy dobrze zrobiłem, ale spuszczałem ciecz odkręciwszy uprzednio wąż przepływowy między chłodnicą a blokiem silinika. Za cholerę (a pomagał mi kolega) nie mogliśmy znaleźć innego sposobu pozbycia się płynu z układu. A nowy zalewany był przez korek chłodnicy do momentu aż w zbiorniczku wyrównawczym był odpowiedni poziom. Dodam, że robilismy to wszysko nie zdejmując owiewki, ale naszarpaliśmy się nieźle. Następnym razem zdejmę plastik, tak będzie dużo szybciej i wygodniej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Goguś
stary wymiatacz
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 445
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Płock
|
Wysłany: Nie 18:47, 28 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Wymieniałem płyn chłodniczy w minione wakacje. Nie wiem czy dobrze zrobiłem, ale spuszczałem ciecz odkręciwszy uprzednio wąż przepływowy między chłodnicą a blokiem silinika. Za cholerę (a pomagał mi kolega) nie mogliśmy znaleźć innego sposobu pozbycia się płynu z układu. A nowy zalewany był przez korek chłodnicy do momentu aż w zbiorniczku wyrównawczym był odpowiedni poziom. Dodam, że robilismy to wszysko nie zdejmując owiewki, ale naszarpaliśmy się nieźle. Następnym razem zdejmę plastik, tak będzie dużo szybciej i wygodniej.[/quote] Dobry jesteś! To pewnie i wymienisz olej z filtrem bez zdjęcia plastików...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Goguś dnia Nie 18:50, 28 Lut 2010, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Dziadzia
wyjadacz
Dołączył: 09 Sie 2016
Posty: 600
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szamotuły
|
Wysłany: Wto 11:41, 29 Lis 2016 Temat postu: |
|
|
Witam kolegów, szukałem na forum i za bardzo nic nie znalazłem, mam pancie St 1300 od tygodnia i faktycznie nie wiem czy tylko spuścić płyn z chłodnicy i zbiorniczka? Ale tak się zastanawiam co z blokiem silnika w końcu też tam coś jest, rozkręciłem troszkę plastików i nic nie widzę ani koło zbiorniczka ani z drugiej strony, gdybym mógł prosić o jakąś fotkę którą śrubkę odkręcić byłbym bardzo wdzięczny, pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Dziadzia dnia Wto 11:44, 29 Lis 2016, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Patryk_00
NOWY
Dołączył: 14 Kwi 2017
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Krotoszyn
|
Wysłany: Pią 18:41, 07 Lip 2017 Temat postu: |
|
|
Witam koledzy. Pojawił się problem podczas wymiany płynu chłodniczego. Tak jak wyżej jest napisane spuściłem płyn z chłodnicy i zbiorniczka wyrównawczego. Dolałem płynu do poziomu max i odpaliłem silnik. Niestety płynu ze zbiorniczka nie wciąga, a temperatura silnika rośnie. Przed spuszczeniem płynu wszystko było ok. Macie jakieś pomysły? pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
jerzyk
V
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: KT
|
Wysłany: Pią 22:12, 07 Lip 2017 Temat postu: |
|
|
Jest jakiś powód że powinien wciągać? Zapytałeś, nic konkretnego nie napisałeś a chcesz odpowiedzi.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Krzychu RRQ
uzależniony
Dołączył: 16 Paź 2015
Posty: 212
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Polska Centralna
|
Wysłany: Pon 12:47, 10 Lip 2017 Temat postu: |
|
|
Patryk_00 napisał: |
Witam koledzy. Pojawił się problem podczas wymiany płynu chłodniczego. Tak jak wyżej jest napisane spuściłem płyn z chłodnicy i zbiorniczka wyrównawczego. Dolałem płynu do poziomu max i odpaliłem silnik. Niestety płynu ze zbiorniczka nie wciąga, a temperatura silnika rośnie. Przed spuszczeniem płynu wszystko było ok. Macie jakieś pomysły? pozdro |
Po spuszczeniu płyny z układu zalałeś płyn przez chłodnice?
Bo tak trzeba zrobić uzupełniasz w chłodnicy pod korek i zakręcasz
Uzupełniasz w zbiorniczku wyrównawczym do kresek.
Odpalasz moto na minute tak by pompa zaciągnęła płyn czekasz chwilę by ostygł i sprawdzasz czy nadal w chłodnicy jest pełno jeśli nie dolewasz znów pod korek.
a ze zbiorniczka podbierze Ci płyn jak po dłuższej drodze ubyło by coś w chłodnicy to nie jest taki układ połączony jak w aucie.
KPW?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
samad
zasłuzony
Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 1426
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jasień/Żary/LUBUSKIE
|
Wysłany: Pon 18:24, 10 Lip 2017 Temat postu: |
|
|
Nie zawsze jest to takie proste jak opisujesz - sporo osób już się o tym przekonało - w którymś wątku opisałem krok po kroku jak zrobić to poprawnie by nie mieć przykrych niespodzianek ,choćby w postaci rozszczelnienia lub nadmiernego grzania się układu chłodzenia zarówno w st 1100 jak i st 1300....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Krzychu RRQ
uzależniony
Dołączył: 16 Paź 2015
Posty: 212
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Polska Centralna
|
Wysłany: Pon 19:44, 10 Lip 2017 Temat postu: |
|
|
samad napisał: |
Nie zawsze jest to takie proste jak opisujesz - sporo osób już się o tym przekonało - w którymś wątku opisałem krok po kroku jak zrobić to poprawnie by nie mieć przykrych niespodzianek ,choćby w postaci rozszczelnienia lub nadmiernego grzania się układu chłodzenia zarówno w st 1100 jak i st 1300.... |
Dobrze że piszesz to co napisałem to procedura uproszczona chętnie poczytam tylko nie mogę namierzyć tematu gdybyś linka wkleił było by super
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
samad
zasłuzony
Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 1426
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jasień/Żary/LUBUSKIE
|
Wysłany: Wto 7:43, 11 Lip 2017 Temat postu: |
|
|
Może jeszcze raz na skróty w punktach :
1. uzupełniamy zbiorniczek wyrównawczy do połowy , (szczególnie w starszych lub z większym przebiegiem maszynach ) zaciskamy wężyk odpowietrzający przy zbiorniczku wyrównawczym , a drugi koniec znajdujący się przy korku chłodnicy ściągamy i zalewamy płynem
2 . zalewamy płyn do pełna przez korek chłodnicy i odpalamy - pompa szybko zaciągnie płyn i w sprawnym układzie można powiedzieć ,że odpowietrza układ
3. na pracującym silniku uzupełniamy płyn w chłodnicy i zakręcamy korek chłodnicy ( lekko do pierwszego kliknięcia)
4 .zwalniamy zaciśnięty wężyk odpowietrzający przy zbiorniczku wyrównawczym i doprowadzamy do pełnego zagrzania się silnika ( gdy włączą się wentylatory )
5. po wyłączeniu się wentylatorów wyłączamy silnik i po kilku minutach dokręcamy korek chłodnicy
6.ostatnią czynnością jest jazda kontrolna - najlepiej dość ostra - tuż po powrocie na gorącym silniku i na centralnej sprawdzamy poziom płynu w zbiorniczku wyrównawczym i ewentualnie uzupełniamy go do pozycji tuż przed max
Należy zwrócić uwagę na czystość i czy nie jest pordzewiały korek chłodnicy - jeżeli układ chłodzenia jest w pełni sprawny taka procedura wystarczy do poprawnego odpowietrzenia i działania układu chłodzenie oraz uchroni przed nadmiernym wzrostem ciśnienia w układzie chłodzenia co może spowodować w słabszych jednostkach rozszczelnienie układu na uszczelkach ( szczególnie st1300 -cienki oring) lub rozszczelnienie pompy wodnej - czyli znany wyciek z kanału w pompie wodnej zwłaszcza po zimie................
Nigdy nie dolewamy wody - nawet w trakcie awarii lepiej dolać najgorszy płyn niż najlepszą wodę ( destylowaną ) - dolanie wody jak i stary płyn skutkuję szybszym zużyciem pompy układu chłodzenia , a w skrajnym wypadku jej uszkodzeniem w postaci jej rozszczelnienia ( niestety jest to najczęściej widoczne dopiero gdy usuniemy usterkę i zalejemy właściwy płyn
chłodniczy ).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
|