Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mateusz
bywalec
Dołączył: 03 Lut 2015
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 19:30, 02 Cze 2015 Temat postu: Wyrzucenie płynu |
|
|
Witam . Mam następujący problem. Otóż zrobiłem w niedzielę 300 km i wszystko super szło gdy pod koniec podróży staliśmy trochę w korku, temp poszła do góry jak to w st i nagle gdy wskaźnik lekko przekroczył połowę zakresu zaczął mi się lać płyn chłodniczy z wężyka przelewowego ze zbiorniczka wyrównawczego. Wężyk który kończy sie tam na końcu prawego seta. Wylało się jakieś pół litra, dokładnie nie wiem ile. Potem normalnie wszystko działało jeszcze jechałem 20 km i było oki. Po tym wylaniu zostało w zbiorniku wyrównawczym troche poniżej poziomu minimum. dodam że wymieniałem niedawno płyn chłodniczy. Wlałem taki niebieski petrygo albo borygo. Co mogło być powodem takiego zjawiska....?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
|
|
samad
zasłuzony
Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 1426
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jasień/Żary/LUBUSKIE
|
Wysłany: Wto 21:47, 02 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
A no mogło być petrygo lub borygo -sam nie wiesz co wlałeś , a co byś nie wlał z tych płynów to wlać ich nie powinieneś - - motocyklowe płyny chłodzące maję większą temp wrzenia (tzn pienienia) ------------tak czy inaczej -1,sprawdź termostat czy działa poprawnie 2. czy działa wentylator 3.czy układ się nie zapowietrza 4. przemyśl czy w odpowiedni sposób dokonałeś wymiany płynu .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Mateusz
bywalec
Dołączył: 03 Lut 2015
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 22:22, 02 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
Mam zapisane co wlałem w swoim notatniku serwisowym ale teraz jesetm poza domem i nie sprawdzę. Poza tym ST 1100 to nie motor wyścigowy gdzie obroty sięgają 18 000 obr/min
żeby trzeba było mu super hiper najlepszy coolant.... nie róbmy jaj. To jest moto które ma 3000 obr przy 100km/h czyli tyle o przeciętny bendzyniak 1.6... Wiatrak się dobrze włącza termostat dobrze działa. Nie jestem pewny o do zapowietrzenia. Po prostu zlałem stary płyn i wlałem nowy finito. Dlatego nie wiem co spowodowało to wyrzucenie płynu. ... Ale to zapowietrzenie wydaje mi się najbardziej prawdopodobne.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
lev
maniak postów
Dołączył: 24 Maj 2013
Posty: 187
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warmia
|
Wysłany: Wto 22:39, 02 Cze 2015 Temat postu: Re: Wyrzucenie płynu |
|
|
Mateusz napisał: |
gdy pod koniec podróży staliśmy trochę w korku, temp poszła do góry jak to w st i nagle gdy wskaźnik lekko przekroczył połowę zakresu zaczął mi się lać płyn chłodniczy |
Nie wiem po co się pytasz skoro Samad ci mówi a ty i tak wierz lepiej.
Co by się nie działo to płyn ci się zagotował... na 100 %
Płyn do moto jest inny.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
robert72
NOWY
Dołączył: 05 Sie 2012
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: lubin
|
Wysłany: Śro 8:34, 03 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
witam
Według mnie ,to jaki płyn kolega zalał nie ma znaczenia ,a gatki typu motocyklowy czy samochodowy to już między bajki można włożyć . Czy płyn hamulcowy też kupujecie z napisem" motocyklowy" czy DOT 4 . Aby podnieść temp. wrzenia płynu wystarczy odpowiedniej proporcji zmieszać koncentrat+ woda. Standard 1/1 i mamy do 126st.C ., 70% koncentratu 30% wody mamy 136 st.C. Układ chłodzenia to nie tylko płyn ,korek na chłodnicy jest bardzo ważnym elementem ma za zadanie utrzymać odpowiednie ciśnienie w układzie aby płyn za wcześnie się nie gotował,termostat ,pompa wody i sama chłodnica.
I nie mówcie ,że chłopak zastosował zły płyn ,bo przyczyna zagotowania płynu mogła być inna. Termo włącznik wentylatora mógł się załączyć później ,termostat mógł się przyciąć,układ się nie odpowietrzył sam,pompa wody na wolnych obrotach ma za małą wydajność.
.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez robert72 dnia Śro 8:37, 03 Cze 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
|
lev
maniak postów
Dołączył: 24 Maj 2013
Posty: 187
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warmia
|
Wysłany: Śro 9:18, 03 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
płyny chłodnicze wykorzystywane w samochodach mają temperaturę wrzenia ok 107*C, motocyklowe ok 130*Cz tego co pamiętam wentylatory załączają się przy ok 100*C więc tragedii nie ma, ale lepiej nie przegrzewać zbytnio płynu bo będzie tracił swoje właściwości ;]
Jak kolega zalał borygo z Orlenu to na postoju po prostu się zagotował.
Zamiast od razu rozbierać motor polecam wlac jakiś lepszy płym.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Mateusz
bywalec
Dołączył: 03 Lut 2015
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 16:33, 03 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
Czy minimalne przekroczenie POŁOWY na wskaźniku temperatury już było WRZENIEM. Nie ma szans. Poza tym to temp wrzenia zależy głównie od ciśnienia jakie panuje w danym miejscu . Woda wlana do chłodnicy wrze w dużo wiekszej temp niż 100 st. bo ciśnienie w układzie wzrasta więc temp wrzenia też.
Wg mnie to że wlałem płyn samochodowy NIE MA ŻADNEGO znaczenia.
Bardziej bym się skłaniał do teorii zapowietrzenia... tylko nie wiem dokładnie jak to poznac i dlatego sie tutaj Was pytam...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
samad
zasłuzony
Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 1426
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jasień/Żary/LUBUSKIE
|
Wysłany: Śro 22:13, 03 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
1. Tak - płyn hamulcowy mam zalany ,,motocyklowy,,( do samochodu też można go zalać - lecz jest zbyt drogi) o dużo wyższej temp wrzenia na mokro i sucho niż
DOT 4
2. Jeśli wierzysz wskaźnikowi to nie potrzebnie cokolwiek pisałem
3.robert72 - to jaki płyn i w jaki sposób kolega Mateusz zalał ma duże znaczenie ponieważ ma problem , a gdyby go nie miał to w tedy nie miało by to znaczenia - w mojej wypowiedzi były zawarte wszystkie potrzebne info , bez pokazywania palcem co konkretnie
4. płyny chłodnicze samochodowy od motocyklowego różnią się znacznie co nie znaczy ,że taki czy inny płyn samochodowy nie będzie działał poprawnie w tym czy innym moto szczególnie jeśli zastosuje się odpowiednie dodatki , wszak i z wody można zrobić dobry płyn chłodzący itd i tp
5. zamiast polemizować i ,,szukać dziury w całym,, proszę przeczytać ze zrozumieniem moją pierwszą wypowiedź - sprawdzić punkt popunkcie , a gdy pierwsze dwa punkty będą ok , skup się na 3 i 4 .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Mateusz
bywalec
Dołączył: 03 Lut 2015
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 23:03, 03 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
Racja, trzeba to zbadać tak jak mówi kolega Samad w pierwszym poscie:) jak zprawdzę dam znać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Krzysztof Kędzior
stary wyjadacz
Dołączył: 07 Gru 2011
Posty: 1147
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: KRAKÓW
|
Wysłany: Czw 18:23, 04 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
A może po prostu wlałeś troszkę za dużo płynu? Wyrzuciło nadmiar i teraz jest OK.? Korek chłodnicy ma też termostat (lubi dawać po jajach).
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Krzysztof Kędzior dnia Czw 18:29, 04 Cze 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Mateusz
bywalec
Dołączył: 03 Lut 2015
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 21:39, 05 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
No więc, sprawdziłem przypadłość dziś i zrobiłem tak.
Dolałem płynu chłodniczego do zbiorniczka wyrównawczego do odpowiedniego poziomu, zapaliłem maszynę. Na postoju podgrzałem silnik i gdy tylko temp doszła do połowy (idealnie w połowie wskaźnika temp) włącza się wentylator na 30 sek i temp wraca do normy i tak w kółko 2-3 min sobie chodzi bez went i znów się włącza. Czyli zupełnie normalnie. poziom w zbiorniczku minimalnie się zwiększa jak silnik jest gorący ale to tęż norma.
Wszystko chodzi dobrze .
Może wtedy jak mi wywaliło płyn układ był zapowietrzony i rozprężone nagrzane powietrze wypchnęło płyn do zbiorniczka a z niego na zewnątrz... nie wiem. To jedyne co przychodzi mi do głowy. ..
Trochę mnie to męczy bo mam jechać w niedzielę do Tokaja.. ma być 31 st ciepełka i wiadomo że chłodzenie musi być sprawne.
Ps teoria z zagotowaniem się płynu wykluczona.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Krzysztof Kędzior
stary wyjadacz
Dołączył: 07 Gru 2011
Posty: 1147
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: KRAKÓW
|
Wysłany: Sob 21:27, 06 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
Będzie dobrze powodzenia
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Mateusz
bywalec
Dołączył: 03 Lut 2015
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 21:57, 06 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
Dzięki Krzyśku:) tego mi było trzeba!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Mateusz
bywalec
Dołączył: 03 Lut 2015
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 13:38, 08 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
Tokaj zaliczony 12 litrów wina przyjechało w kufrach:) Było 31 st . wentylator włączył się 2 razy przez 600 km. Brak jakichkolwiek problemów.
Chyba był zapowietrzony układ i dlatego takie coś wcześniej. pozdro temat zamknięty
ps. Polecam Tokaj super kraina. Tylko trzeba jechać co najmniej na dwa dni żeby dało się degustować
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
|