FAQ Zaloguj
Szukaj Profil
Użytkownicy Grupy
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Rejestracja
Wyrzucenie płynu
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Forum Użytkowników Motocykla Honda Pan-European ST1100/ST1300 Strona Główna » DZIAŁ TECHNICZNY - ST1100 / Chłodzenie » Wyrzucenie płynu
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mateusz
bywalec
bywalec


Dołączył: 03 Lut 2015
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Wto 19:30, 02 Cze 2015    Temat postu: Wyrzucenie płynu

Witam . Mam następujący problem. Otóż zrobiłem w niedzielę 300 km i wszystko super szło gdy pod koniec podróży staliśmy trochę w korku, temp poszła do góry jak to w st i nagle gdy wskaźnik lekko przekroczył połowę zakresu zaczął mi się lać płyn chłodniczy z wężyka przelewowego ze zbiorniczka wyrównawczego. Wężyk który kończy sie tam na końcu prawego seta. Wylało się jakieś pół litra, dokładnie nie wiem ile. Potem normalnie wszystko działało jeszcze jechałem 20 km i było oki. Po tym wylaniu zostało w zbiorniku wyrównawczym troche poniżej poziomu minimum. dodam że wymieniałem niedawno płyn chłodniczy. Wlałem taki niebieski petrygo albo borygo. Co mogło być powodem takiego zjawiska....?

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
samad
zasłuzony
zasłuzony


Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 1426
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Jasień/Żary/LUBUSKIE

 Post Wysłany: Wto 21:47, 02 Cze 2015    Temat postu:

A no mogło być petrygo lub borygo -sam nie wiesz co wlałeś , a co byś nie wlał z tych płynów to wlać ich nie powinieneś - - motocyklowe płyny chłodzące maję większą temp wrzenia (tzn pienienia) ------------tak czy inaczej -1,sprawdź termostat czy działa poprawnie 2. czy działa wentylator 3.czy układ się nie zapowietrza 4. przemyśl czy w odpowiedni sposób dokonałeś wymiany płynu .

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Mateusz
bywalec
bywalec


Dołączył: 03 Lut 2015
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Wto 22:22, 02 Cze 2015    Temat postu:

Mam zapisane co wlałem w swoim notatniku serwisowym ale teraz jesetm poza domem i nie sprawdzę. Poza tym ST 1100 to nie motor wyścigowy gdzie obroty sięgają 18 000 obr/min
żeby trzeba było mu super hiper najlepszy coolant.... nie róbmy jaj. To jest moto które ma 3000 obr przy 100km/h czyli tyle o przeciętny bendzyniak 1.6... Wiatrak się dobrze włącza termostat dobrze działa. Nie jestem pewny o do zapowietrzenia. Po prostu zlałem stary płyn i wlałem nowy finito. Dlatego nie wiem co spowodowało to wyrzucenie płynu. ... Ale to zapowietrzenie wydaje mi się najbardziej prawdopodobne.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
lev
maniak postów
maniak postów


Dołączył: 24 Maj 2013
Posty: 187
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Warmia

 Post Wysłany: Wto 22:39, 02 Cze 2015    Temat postu: Re: Wyrzucenie płynu

Mateusz napisał:
gdy pod koniec podróży staliśmy trochę w korku, temp poszła do góry jak to w st i nagle gdy wskaźnik lekko przekroczył połowę zakresu zaczął mi się lać płyn chłodniczy


Nie wiem po co się pytasz skoro Samad ci mówi a ty i tak wierz lepiej.
Co by się nie działo to płyn ci się zagotował... na 100 %
Płyn do moto jest inny.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
robert72
NOWY
NOWY


Dołączył: 05 Sie 2012
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: lubin

 Post Wysłany: Śro 8:34, 03 Cze 2015    Temat postu:

witam
Według mnie ,to jaki płyn kolega zalał nie ma znaczenia ,a gatki typu motocyklowy czy samochodowy to już między bajki można włożyć . Czy płyn hamulcowy też kupujecie z napisem" motocyklowy" czy DOT 4 . Aby podnieść temp. wrzenia płynu wystarczy odpowiedniej proporcji zmieszać koncentrat+ woda. Standard 1/1 i mamy do 126st.C ., 70% koncentratu 30% wody mamy 136 st.C. Układ chłodzenia to nie tylko płyn ,korek na chłodnicy jest bardzo ważnym elementem ma za zadanie utrzymać odpowiednie ciśnienie w układzie aby płyn za wcześnie się nie gotował,termostat ,pompa wody i sama chłodnica.
I nie mówcie ,że chłopak zastosował zły płyn ,bo przyczyna zagotowania płynu mogła być inna. Termo włącznik wentylatora mógł się załączyć później ,termostat mógł się przyciąć,układ się nie odpowietrzył sam,pompa wody na wolnych obrotach ma za małą wydajność.
.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez robert72 dnia Śro 8:37, 03 Cze 2015, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
lev
maniak postów
maniak postów


Dołączył: 24 Maj 2013
Posty: 187
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Warmia

 Post Wysłany: Śro 9:18, 03 Cze 2015    Temat postu:

płyny chłodnicze wykorzystywane w samochodach mają temperaturę wrzenia ok 107*C, motocyklowe ok 130*Cz tego co pamiętam wentylatory załączają się przy ok 100*C więc tragedii nie ma, ale lepiej nie przegrzewać zbytnio płynu bo będzie tracił swoje właściwości ;]
Jak kolega zalał borygo z Orlenu to na postoju po prostu się zagotował.
Zamiast od razu rozbierać motor polecam wlac jakiś lepszy płym.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Mateusz
bywalec
bywalec


Dołączył: 03 Lut 2015
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Śro 16:33, 03 Cze 2015    Temat postu:

Czy minimalne przekroczenie POŁOWY na wskaźniku temperatury już było WRZENIEM. Nie ma szans. Poza tym to temp wrzenia zależy głównie od ciśnienia jakie panuje w danym miejscu . Woda wlana do chłodnicy wrze w dużo wiekszej temp niż 100 st. bo ciśnienie w układzie wzrasta więc temp wrzenia też.
Wg mnie to że wlałem płyn samochodowy NIE MA ŻADNEGO znaczenia.
Bardziej bym się skłaniał do teorii zapowietrzenia... tylko nie wiem dokładnie jak to poznac i dlatego sie tutaj Was pytam...


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
samad
zasłuzony
zasłuzony


Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 1426
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Jasień/Żary/LUBUSKIE

 Post Wysłany: Śro 22:13, 03 Cze 2015    Temat postu:

1. Tak - płyn hamulcowy mam zalany ,,motocyklowy,,( do samochodu też można go zalać - lecz jest zbyt drogi) o dużo wyższej temp wrzenia na mokro i sucho niż
DOT 4
2. Jeśli wierzysz wskaźnikowi to nie potrzebnie cokolwiek pisałem
3.robert72 - to jaki płyn i w jaki sposób kolega Mateusz zalał ma duże znaczenie ponieważ ma problem , a gdyby go nie miał to w tedy nie miało by to znaczenia - w mojej wypowiedzi były zawarte wszystkie potrzebne info , bez pokazywania palcem co konkretnie
4. płyny chłodnicze samochodowy od motocyklowego różnią się znacznie co nie znaczy ,że taki czy inny płyn samochodowy nie będzie działał poprawnie w tym czy innym moto szczególnie jeśli zastosuje się odpowiednie dodatki , wszak i z wody można zrobić dobry płyn chłodzący itd i tp
5. zamiast polemizować i ,,szukać dziury w całym,, proszę przeczytać ze zrozumieniem moją pierwszą wypowiedź - sprawdzić punkt popunkcie , a gdy pierwsze dwa punkty będą ok , skup się na 3 i 4 .


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Mateusz
bywalec
bywalec


Dołączył: 03 Lut 2015
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Śro 23:03, 03 Cze 2015    Temat postu:

Racja, trzeba to zbadać tak jak mówi kolega Samad w pierwszym poscie:) jak zprawdzę dam znać.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Krzysztof Kędzior
stary wyjadacz
stary wyjadacz


Dołączył: 07 Gru 2011
Posty: 1147
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: KRAKÓW

 Post Wysłany: Czw 18:23, 04 Cze 2015    Temat postu:

A może po prostu wlałeś troszkę za dużo płynu? Wyrzuciło nadmiar i teraz jest OK.? Korek chłodnicy ma też termostat (lubi dawać po jajach).

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Krzysztof Kędzior dnia Czw 18:29, 04 Cze 2015, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Mateusz
bywalec
bywalec


Dołączył: 03 Lut 2015
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Pią 21:39, 05 Cze 2015    Temat postu:

No więc, sprawdziłem przypadłość dziś i zrobiłem tak.
Dolałem płynu chłodniczego do zbiorniczka wyrównawczego do odpowiedniego poziomu, zapaliłem maszynę. Na postoju podgrzałem silnik i gdy tylko temp doszła do połowy (idealnie w połowie wskaźnika temp) włącza się wentylator na 30 sek i temp wraca do normy i tak w kółko 2-3 min sobie chodzi bez went i znów się włącza. Czyli zupełnie normalnie. poziom w zbiorniczku minimalnie się zwiększa jak silnik jest gorący ale to tęż norma.
Wszystko chodzi dobrze .
Może wtedy jak mi wywaliło płyn układ był zapowietrzony i rozprężone nagrzane powietrze wypchnęło płyn do zbiorniczka a z niego na zewnątrz... nie wiem. To jedyne co przychodzi mi do głowy. ..
Trochę mnie to męczy bo mam jechać w niedzielę do Tokaja.. ma być 31 st ciepełka i wiadomo że chłodzenie musi być sprawne.
Ps teoria z zagotowaniem się płynu wykluczona.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Krzysztof Kędzior
stary wyjadacz
stary wyjadacz


Dołączył: 07 Gru 2011
Posty: 1147
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: KRAKÓW

 Post Wysłany: Sob 21:27, 06 Cze 2015    Temat postu:

Będzie dobrze powodzenia Wink

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Mateusz
bywalec
bywalec


Dołączył: 03 Lut 2015
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Sob 21:57, 06 Cze 2015    Temat postu:

Dzięki Krzyśku:) tego mi było trzeba!

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Mateusz
bywalec
bywalec


Dołączył: 03 Lut 2015
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Pon 13:38, 08 Cze 2015    Temat postu:

Tokaj zaliczony 12 litrów wina przyjechało w kufrach:) Było 31 st . wentylator włączył się 2 razy przez 600 km. Brak jakichkolwiek problemów.
Chyba był zapowietrzony układ i dlatego takie coś wcześniej. pozdro temat zamknięty
ps. Polecam Tokaj super kraina. Tylko trzeba jechać co najmniej na dwa dni żeby dało się degustować Razz


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Forum Użytkowników Motocykla Honda Pan-European ST1100/ST1300 Strona Główna » DZIAŁ TECHNICZNY - ST1100 / Chłodzenie » Wyrzucenie płynu
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach




Solaris phpBB theme/template by Jakob Persson
Copyright © Jakob Persson 2003

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group