Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ariel_90
junior
Dołączył: 13 Sty 2011
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 18:02, 04 Mar 2011 Temat postu: Zagotowal sie płyn |
|
|
Witam. Dzisiaj przepalałem swoja Honde i cos sie wydarzyło niepokojacego. No wiec odpalilem motorek i chodzil sobie na wolnych obrotach wskazowka temperatury wzorsla gdzies na 1/4 moz troszke ponad. I wtedy plyn chlodniczy sie zagotowal i troszke go wycieklo. co moglo byc tego przyczyna? mozliwe ze termostat sie nie otworzył i to bylo tego przyczyna ?. Dodam ze po paru minutach jak ponownie odpalilem wszysko bylo juz ok. motorek chodzil na wolnych obrotach temperatura wzrastala wentylator sie wlaczal, i plyn sie nie gotowal. z gory dzieki za odpowiedzi. Pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
|
|
r.urbanski
.
Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 2246
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sieradz
|
Wysłany: Pią 22:35, 04 Mar 2011 Temat postu: Re: Zagotowal sie płyn |
|
|
ariel_90 napisał: |
I wtedy plyn chlodniczy sie zagotowal i troszke go wycieklo. co moglo byc tego przyczyna? mozliwe ze termostat sie nie otworzył i to bylo tego przyczyna ?. Dodam ze po paru minutach jak ponownie odpalilem wszysko bylo juz ok. motorek chodzil na wolnych obrotach temperatura wzrastala wentylator sie wlaczal, i plyn sie nie gotowal. z gory dzieki za odpowiedzi. Pozdrawiam. |
Na 90% to termostat. Po zimie coś go przytrzymało. Może warto sprawdzić jakość płynu chłodzącego:?:
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Spili
moderator zasłużony
Dołączył: 22 Sie 2009
Posty: 1754
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 25 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: SD
|
Wysłany: Pią 23:26, 04 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
A z płynów chłodniczych polecam ten:
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
mirekm71
wymiatacz
Dołączył: 09 Lis 2009
Posty: 344
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Brzeg
|
Wysłany: Sob 2:17, 05 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Nie naleze do osob rozrzutnych i nie uwazam, ze nalezy wymieniac wszystko po kolei bo nowe jest lepsze. Nie uwazam tez, zeby plyn mogl zablokowac termostat- chyba, ze zamarzniety. W/g mnie masz uszkodzony termostat a koszt nowego jest tak maly w porownaniu z konsekwencjami przegrzewania silnika, ze wolalbym go wymienic. U siebie przy okazji wymienilem waz gumowy i poczyscilem wszystko. Smarowanie i chlodzenie to podstawa dzialania silnika a ja lubie odpalic moto i pojsc do domu sie ubrac. Nie musze wracac z dusza na ramieniu czy mi sie motek nie przegrzal.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez mirekm71 dnia Sob 4:17, 05 Mar 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
|
ariel_90
junior
Dołączył: 13 Sty 2011
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 14:27, 05 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Dzieki. A mozecie podac cene takiego termostatu?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
sławek
uzależniony
Dołączył: 09 Gru 2008
Posty: 249
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zelów
|
Wysłany: Nie 11:56, 06 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Powiedz ile płynu wyleciało i skąd wiesz że płyn się zagotował. Przypuszczam że wyrzuciło nadmiar płynu z chłodnicy i później jest ok. po zimie może tak się zdarzyć. Podczas ostatniego przepalania miałem dokładnie to samo, poleciało trochę kropel z odpowietrznika chłodnicy, dzieje się to dlatego że płyn ciepły rozszerza swoją objętość i nadmiar musi wyrzucić na zewnątrz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
ariel_90
junior
Dołączył: 13 Sty 2011
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 17:01, 06 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Pewnie masz racje troche plyny wylecial nie dużo. zagotowac to moze sie nie zagotowal bo jak jak teemperatura nie byla az taka wysoka. Sorki troche zle zadalem te pytanie zamias "zagotowal powinienem napisac wyciekl". Sorki za pomylke. i dzieki wielke ze pomoc.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Newbie
stały bywalec
Dołączył: 24 Lip 2009
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Pią 15:55, 18 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
To wyciekł czy zagotował w końcu? Moźesz pomacać wąź doprowadzający wodę do chłodnicy. Mi się pomalutku przecierał i puszczał. W końcu pierdyknął wzdłuż i dzięki temu znalazłem przyczynę podwyższonej temperatury.
Pomacanie nie zaszkodzi, a moźe pomóc
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
ariel_90
junior
Dołączył: 13 Sty 2011
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 12:39, 19 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Był to wycieki. Zdemontowałem owiewki i przyczyna byla prosta. Ten krótki wąż od chlodnicy który idzie do termostatu nie był dokladnie założony. Naciagnełem go i wszystko jest ok.Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
sławek
uzależniony
Dołączył: 09 Gru 2008
Posty: 249
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zelów
|
Wysłany: Sob 17:29, 19 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Jeśli już jesteśmy przy chłodnicy to jaki płyn preferujecie. Podobno w motocyklach powinno się zalać chłodnicę samym koncentrykiem niczym nie rozcieńczonym. Taką informację dzisiaj posiadłem podczas transakcji sprzedaży suzuki przez mojego chłopaka, ale nie wiem czy to poprawne rozwiązanie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
ErneST
zasłuzony
Dołączył: 24 Kwi 2010
Posty: 296
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Złotoryja
|
Wysłany: Sob 19:29, 19 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Koncentrat rozrobiony z wodą destylowaną 50/50, tak mówi serwisówka i tak też jst napisane na korku wlewowym.
Ja leję gotowy Petrygo i jest OK.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Skorpionwr
Administrator
Dołączył: 19 Lip 2008
Posty: 2498
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 32 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Przasnysz
|
Wysłany: Sob 19:37, 19 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Ja do swojej też zalałem Petrygo.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
samad
zasłuzony
Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 1426
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jasień/Żary/LUBUSKIE
|
Wysłany: Nie 10:37, 20 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Jeżeli chodzi o płyn do chłodnic - raczej nie ma znaczenia jak się nazywa - raczej chodzi o temp krzepnięcia i co ważne o temp wrzenia - płyny samocodowe w większości mają temp wrzenia niższą tzn.około 105-110 st C poza wyjątkami (citroen -renault około 115-125 st C) i tak jeśli jest kiepski płyn bardzo szybko zaczyna się pienić i wtedy brak jest dostatecznego chłodzenia -nawet jeśli wszystko teoretycznie jest sprawne (najczęściej widać to latem w miejskich korkach) Koncentraty rozcieńcza się wodą destylowaną w proporcjach jakie zaleca producent danego płynu w zalężności jaką temp krzepnięcia chcemy osiągnąć i nie zawsze jest to 50/50 dla -35 ---- więc czym więcej koncentratu tym większa tem krzepnięcia -- natomiast niedopuszczalna jest jazda na wodzie zwłaszcza ,,kranówie,, i tu nawet nie ma co pisać na ten temat
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
RAFKA
bywalec
Dołączył: 18 Gru 2010
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pon 12:59, 29 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
HELP
wyrzuca mi płyn chłodniczy podczas dłuższej jazdy z małą predkością do 40km/h. Podczas jazdy trzyma temp, a przy wyższych predkościach nawet spada
--TEMP wskaźnika 3/4
--wentylator działa
szukam przyczyny,
jeśli PŁYN jest tylko koncentrat to wiem że ma gorsze odprowadzanie ciepła.,
TERMOSTAT to raczej by odrazu się przegrzewał
KOREK chłodnicy-to muszę sprawdzić może nie robić ciśnienia
POMPA to najgorsza wersja słaba wydajność przy niższych obr sobie nie radzi.
JAK SIĘ ODPOWIETRZA sam sie odpowietrza przez zbiornik wyr.???
lejemy do chłodnicy i napełniamy max zbiornik, jak otworzy się termostat to zaciąga ze zbiornika
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez RAFKA dnia Pon 13:00, 29 Sie 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
|
mirekm71
wymiatacz
Dołączył: 09 Lis 2009
Posty: 344
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Brzeg
|
Wysłany: Pon 17:29, 29 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
Dolewales plynu kiedys? Sam z siebie zaczal wylewac czy po dolaniu? Jaki jest poziom plynu jak na zimno odkrecisz korek chlodnicy?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
RAFKA
bywalec
Dołączył: 18 Gru 2010
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pon 21:09, 29 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
poziom w zbiorniczku był LOW, wyciągAm jutro termostat,
masz jakis NOWY POMYSŁ,
jak się odpowietrza???
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
mirekm71
wymiatacz
Dołączył: 09 Lis 2009
Posty: 344
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Brzeg
|
Wysłany: Pon 21:33, 29 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
A co ma sie odpowietrzac skoro korek jest w najwyzszym punkcie? Jak dolewales plynu to pewnie wywalil Ci nadmiar. Chyba, ze masz uszkodzony waz i zamiast podczas studzenia zasysac plyn ze zbiorniczka u Ciebie zasysa powietrze. To bedzie widac jak odkrecisz korek. Uklad powinien byc pelny.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
RAFKA
bywalec
Dołączył: 18 Gru 2010
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Śro 10:27, 31 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
KOREK + TERMOSTAT
Potrzebny na gwałt
Może ktoś pomóc
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
|