Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
DUDI
zasłuzony
Dołączył: 31 Mar 2009
Posty: 524
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Siedlec k/Częstochowy
|
Wysłany: Śro 15:46, 27 Mar 2013 Temat postu: Wymiana płynu chłodzącego w układzie |
|
|
Mam do Was pytanie. Czy ktoś wymieniał płyn chłodzący samodzielnie ? Jeżeli tacy są proszę o info jak się do tego zabrać po kolei, niechcę wyważać otwartych drzwi. Niestety w instrukcji pisze, że jest to na tyle skomplikowana operacja, że powinna być przeprowadzona przez ASO
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
|
|
Felek
zasłuzony
Dołączył: 19 Kwi 2012
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gubin
|
Wysłany: Śro 17:23, 27 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
E no chyba przesada.Nie wiem czy w 1300 jest coś inaczej ale w 1100 zrobiłem to normalnie wlewając płyn wlewem przy chłodnicy a w zbiorniczku wyrównawczym wlałem do poziomu minimum i nic więcej nie robiłem.Póżniej odpaliłem moto do zagrzania i włączenia wentylatora, poziom w zbiorniczku podniósł się do max. i wszystko wydaje się być w porządku. Po pierwszej jeżdzie w realu a nie w garażu będę miał pewność.Byłem nawet zdziwiony łatwością tej czynności po niemiłych doświadczeniach z samochodem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
r.urbanski
.
Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 2246
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sieradz
|
Wysłany: Śro 20:35, 27 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Dudiemu pewnie więcej zależy na spuszczeniu płynu.
Czy wystarczy tylko odkręcić korek spustowy w chłodnicy (w 1100 jest, w 1300 chyba też), czy trzeba jeszcze jakiś pzewód odłanczać
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez r.urbanski dnia Śro 20:59, 27 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
|
jerzyk
V
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: KT
|
Wysłany: Śro 20:46, 27 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Najlepiej, odłączyć przewód powrotu od chłodnicy. Odłączyć przy bloku. Można zastosować płukanie a nastepnie, tak jak Felek napisał, wlać do min. Odpalić, poczekać aż się schłodzi i uzupełnić na max, 3/4. nie ma znaczenia. Uzupełnić w wyrównaczym. wsio.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
DUDI
zasłuzony
Dołączył: 31 Mar 2009
Posty: 524
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Siedlec k/Częstochowy
|
Wysłany: Czw 20:23, 28 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Dzięki chłopaki , dam radę !
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
jerzyk
V
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: KT
|
Wysłany: Czw 21:18, 28 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Wierzymy w Ciebie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
sławek
uzależniony
Dołączył: 09 Gru 2008
Posty: 249
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zelów
|
Wysłany: Pią 10:38, 29 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Ja wymieniłem bez zdejmowania osłony bocznej, też się da tylko trochę więcej kombinacji i palce ginekologa, ale też si.ę da.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
jacol
maniak postów
Dołączył: 04 Kwi 2014
Posty: 120
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: środa wlkp
|
Wysłany: Sob 23:27, 28 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
No to was zaskocze chyba, ja wykreciłem mechanizm szyby bez odkręcania plastików tylko ten czarny co szyny w nim chodzą, a jestem rolnikiem nie ginekologiem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Skorpionwr
Administrator
Dołączył: 19 Lip 2008
Posty: 2498
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 32 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Przasnysz
|
Wysłany: Nie 16:21, 29 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
Może dla tego dałeś radę bo w Polsce rolnik musi umieć sam wszystko naprawić inaczej pójdzie z torbami jak go serwis skasuje.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
kamyksiedlce
junior
Dołączył: 21 Lip 2016
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Siedlce
|
Wysłany: Śro 8:50, 27 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
Witam. A jaki zalecacie płyn chłodzący? Np Motul Motocool czy coś zwykłego?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
jerzyk
V
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: KT
|
Wysłany: Śro 9:24, 27 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
Firma nie ma tu większego znaczenia. Ważne żeby był przeznaczony do motocykli
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
kamyksiedlce
junior
Dołączył: 21 Lip 2016
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Siedlce
|
Wysłany: Śro 11:22, 27 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
Jest taka różnica między płynem samochodowym a motocyklowym? Ravenol podaje że można zalać typowym chłodniczym C11 / odpowiednik G11
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
jerzyk
V
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: KT
|
Wysłany: Śro 13:05, 27 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
Nie wszystkie płyny samochodowe, nadają się do motocykli. Jeżeli jest podwójne przeznaczenie, to jest ok.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Spili
moderator zasłużony
Dołączył: 22 Sie 2009
Posty: 1754
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 25 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: SD
|
Wysłany: Śro 13:36, 27 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
Ja od paru lat jeżdżę na tym:
Nie narzekam...
Jest bardzo ok...
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Skorpionwr
Administrator
Dołączył: 19 Lip 2008
Posty: 2498
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 32 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Przasnysz
|
Wysłany: Czw 7:37, 28 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
Płyny samochodowe mają niższą temperaturę wrzenia. różnica ta to ok 5-7stopni. Temperatura przy której termostat w motocyklu włącza wentylator jest wyższa niż w autach. Może Ci się zdarzyć w skrajnym przypadku, że zagotuje Ci się płyn w chłodnicy zanim włączy się wentylator.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Skorpionwr dnia Czw 7:38, 28 Lip 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
|
jerzyk
V
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: KT
|
Wysłany: Czw 8:52, 28 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
To jest ta, najistotniejsza różnica. Inne jak dodatki i uszlachetniacze, można pominąć.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
kamyksiedlce
junior
Dołączył: 21 Lip 2016
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Siedlce
|
Wysłany: Czw 13:59, 28 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
No tak, ale nie wiem czy nadal tak jest gdy chcesz pojeździć po torze np w Poznaniu to w układzie chłodzenia może być tylko woda
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
jerzyk
V
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: KT
|
Wysłany: Czw 15:16, 28 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
To się może określ, gdzie chcesz jeździć? Po drodze czy na torze? Bo jeżeli na torze, to po co pytasz o płyn?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Skorpionwr
Administrator
Dołączył: 19 Lip 2008
Posty: 2498
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 32 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Przasnysz
|
Wysłany: Pią 11:07, 29 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
Do motocykla w ogóle nie powinno się zalewać wody bo jej temperatura wrzenia jest jeszcze niższa niż płynu samochodowego.Nawet biorąc pod uwagę, że woda pod ciśnieniem wrze w wyższej temperaturze. Termostat w motocyklu załącza wentylator w temp. ponad 100stopni a w autach przy ok 90.
Jeżeli będą stare przewody to często któryś pęka i po zawodach.
no i jeszcze jedna ważna sprawa robisz sobie kamień w układzie chłodzenia,. Co zaoszczędzisz na płynie stracisz na czyszczeniu chłodnicy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
jerzyk
V
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: KT
|
Wysłany: Pią 11:27, 29 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
Skorpionwr napisał: |
Do motocykla w ogóle nie powinno się zalewać wody bo jej temperatura wrzenia jest jeszcze niższa niż płynu samochodowego.Nawet biorąc pod uwagę, że woda pod ciśnieniem wrze w wyższej temperaturze. Termostat w motocyklu załącza wentylator w temp. ponad 100stopni a w autach przy ok 90.
Jeżeli będą stare przewody to często któryś pęka i po zawodach.
no i jeszcze jedna ważna sprawa robisz sobie kamień w układzie chłodzenia,. Co zaoszczędzisz na płynie stracisz na czyszczeniu chłodnicy. |
Waldku, wodę zalewa się przy jeździe torowej. Chodzi o to, że w razie uszkodzenia układu, woda szybko odparowuje. Płyn może tworzyć niebezpieczne miejsca poślizgowe.
Jednak my rozmawiamy o normalnej eksploatacji i tu wyłącznie płyn o wyższej tem. wrzenia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Skorpionwr
Administrator
Dołączył: 19 Lip 2008
Posty: 2498
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 32 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Przasnysz
|
Wysłany: Pią 12:11, 29 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
Co się tyczy sportu to nigdy nie wnikałem w szczegóły.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Obelix
uzależniony
Dołączył: 28 Lut 2016
Posty: 250
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Augustów
|
Wysłany: Pią 14:15, 29 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
Motul MOTOCOOL FACTORY LINE... i wszystko jasne.
[link widoczny dla zalogowanych]
Mój kolega - maniak, w każdym motocyklu zalewał płyn Motula i zawsze wychwalał go pod same niebiosa. Temperatura wrzenia 136 stopni. Nawet w najwieksze upały nigdy nie miał problemów.
Jak stanę przed faktem wymiany u siebie, będzie to własnie taki płyn.
Pozdro.
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Dziadzia
wyjadacz
Dołączył: 09 Sie 2016
Posty: 600
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szamotuły
|
Wysłany: Śro 10:16, 17 Lip 2019 Temat postu: |
|
|
[quote="Obelix"]Motul MOTOCOOL FACTORY LINE... i wszystko jasne.
[link widoczny dla zalogowanych]
Mój kolega - maniak, w każdym motocyklu zalewał płyn Motula i zawsze wychwalał go pod same niebiosa. Temperatura wrzenia 136 stopni. Nawet w najwieksze upały nigdy nie miał problemów.
Jak stanę przed faktem wymiany u siebie, będzie to własnie taki płyn.
Pozdro.[/
A i możesz mi powiedzieć ile płynu wchodzi do układu chłodnicy?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Dziadzia dnia Śro 10:37, 17 Lip 2019, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Pawlas
stały bywalec
Dołączył: 20 Lis 2015
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 12:01, 22 Lip 2019 Temat postu: |
|
|
U mnie bez spuszczenia (jest śruba z boku bloku silnika) wystarczyło 3l
Używam Motul Motocool (żółty)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
|