FAQ Zaloguj
Szukaj Profil
Użytkownicy Grupy
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Rejestracja
Wymiana płynu chłodzącego w układzie
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Forum Użytkowników Motocykla Honda Pan-European ST1100/ST1300 Strona Główna » DZIAŁ TECHNICZNY - ST1300 / Chłodzenie » Wymiana płynu chłodzącego w układzie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
DUDI
zasłuzony
zasłuzony


Dołączył: 31 Mar 2009
Posty: 524
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Siedlec k/Częstochowy

 Post Wysłany: Śro 15:46, 27 Mar 2013    Temat postu: Wymiana płynu chłodzącego w układzie

Mam do Was pytanie. Czy ktoś wymieniał płyn chłodzący samodzielnie ? Jeżeli tacy są proszę o info jak się do tego zabrać po kolei, niechcę wyważać otwartych drzwi. Niestety w instrukcji pisze, że jest to na tyle skomplikowana operacja, że powinna być przeprowadzona przez ASO

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Felek
zasłuzony
zasłuzony


Dołączył: 19 Kwi 2012
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Gubin

 Post Wysłany: Śro 17:23, 27 Mar 2013    Temat postu:

E no chyba przesada.Nie wiem czy w 1300 jest coś inaczej ale w 1100 zrobiłem to normalnie wlewając płyn wlewem przy chłodnicy a w zbiorniczku wyrównawczym wlałem do poziomu minimum i nic więcej nie robiłem.Póżniej odpaliłem moto do zagrzania i włączenia wentylatora, poziom w zbiorniczku podniósł się do max. i wszystko wydaje się być w porządku. Po pierwszej jeżdzie w realu a nie w garażu będę miał pewność.Byłem nawet zdziwiony łatwością tej czynności po niemiłych doświadczeniach z samochodem.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
r.urbanski
.
.


Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 2246
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Sieradz

 Post Wysłany: Śro 20:35, 27 Mar 2013    Temat postu:

Dudiemu pewnie więcej zależy na spuszczeniu płynu.
Czy wystarczy tylko odkręcić korek spustowy w chłodnicy (w 1100 jest, w 1300 chyba też), czy trzeba jeszcze jakiś pzewód odłanczać Question


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez r.urbanski dnia Śro 20:59, 27 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
jerzyk
V


Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 29 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Skąd: KT

 Post Wysłany: Śro 20:46, 27 Mar 2013    Temat postu:

Najlepiej, odłączyć przewód powrotu od chłodnicy. Odłączyć przy bloku. Można zastosować płukanie a nastepnie, tak jak Felek napisał, wlać do min. Odpalić, poczekać aż się schłodzi i uzupełnić na max, 3/4. nie ma znaczenia. Uzupełnić w wyrównaczym. wsio.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
DUDI
zasłuzony
zasłuzony


Dołączył: 31 Mar 2009
Posty: 524
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Siedlec k/Częstochowy

 Post Wysłany: Czw 20:23, 28 Mar 2013    Temat postu:

Dzięki chłopaki , dam radę !

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
jerzyk
V


Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 29 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Skąd: KT

 Post Wysłany: Czw 21:18, 28 Mar 2013    Temat postu:

Wierzymy w Ciebie Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
sławek
uzależniony
uzależniony


Dołączył: 09 Gru 2008
Posty: 249
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Zelów

 Post Wysłany: Pią 10:38, 29 Mar 2013    Temat postu:

Ja wymieniłem bez zdejmowania osłony bocznej, też się da tylko trochę więcej kombinacji i palce ginekologa, ale też si.ę da.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
jacol
maniak postów
maniak postów


Dołączył: 04 Kwi 2014
Posty: 120
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: środa wlkp

 Post Wysłany: Sob 23:27, 28 Cze 2014    Temat postu:

No to was zaskocze chyba, ja wykreciłem mechanizm szyby bez odkręcania plastików tylko ten czarny co szyny w nim chodzą, a jestem rolnikiem Wink nie ginekologiem Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Skorpionwr
Administrator
Administrator


Dołączył: 19 Lip 2008
Posty: 2498
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Przasnysz

 Post Wysłany: Nie 16:21, 29 Cze 2014    Temat postu:

Może dla tego dałeś radę bo w Polsce rolnik musi umieć sam wszystko naprawić inaczej pójdzie z torbami jak go serwis skasuje.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
kamyksiedlce
junior
junior


Dołączył: 21 Lip 2016
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Siedlce

 Post Wysłany: Śro 8:50, 27 Lip 2016    Temat postu:

Witam. A jaki zalecacie płyn chłodzący? Np Motul Motocool czy coś zwykłego?

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
jerzyk
V


Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 29 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Skąd: KT

 Post Wysłany: Śro 9:24, 27 Lip 2016    Temat postu:

Firma nie ma tu większego znaczenia. Ważne żeby był przeznaczony do motocykli

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
kamyksiedlce
junior
junior


Dołączył: 21 Lip 2016
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Siedlce

 Post Wysłany: Śro 11:22, 27 Lip 2016    Temat postu:

Jest taka różnica między płynem samochodowym a motocyklowym? Ravenol podaje że można zalać typowym chłodniczym C11 / odpowiednik G11

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
jerzyk
V


Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 29 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Skąd: KT

 Post Wysłany: Śro 13:05, 27 Lip 2016    Temat postu:

Nie wszystkie płyny samochodowe, nadają się do motocykli. Jeżeli jest podwójne przeznaczenie, to jest ok.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Spili
moderator zasłużony
moderator zasłużony


Dołączył: 22 Sie 2009
Posty: 1754
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 25 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: SD

 Post Wysłany: Śro 13:36, 27 Lip 2016    Temat postu:

Ja od paru lat jeżdżę na tym:



Nie narzekam...
Jest bardzo ok...

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Skorpionwr
Administrator
Administrator


Dołączył: 19 Lip 2008
Posty: 2498
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Przasnysz

 Post Wysłany: Czw 7:37, 28 Lip 2016    Temat postu:

Płyny samochodowe mają niższą temperaturę wrzenia. różnica ta to ok 5-7stopni. Temperatura przy której termostat w motocyklu włącza wentylator jest wyższa niż w autach. Może Ci się zdarzyć w skrajnym przypadku, że zagotuje Ci się płyn w chłodnicy zanim włączy się wentylator.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Skorpionwr dnia Czw 7:38, 28 Lip 2016, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
jerzyk
V


Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 29 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Skąd: KT

 Post Wysłany: Czw 8:52, 28 Lip 2016    Temat postu:

To jest ta, najistotniejsza różnica. Inne jak dodatki i uszlachetniacze, można pominąć.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
kamyksiedlce
junior
junior


Dołączył: 21 Lip 2016
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Siedlce

 Post Wysłany: Czw 13:59, 28 Lip 2016    Temat postu:

No tak, ale nie wiem czy nadal tak jest gdy chcesz pojeździć po torze np w Poznaniu to w układzie chłodzenia może być tylko woda

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
jerzyk
V


Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 29 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Skąd: KT

 Post Wysłany: Czw 15:16, 28 Lip 2016    Temat postu:

To się może określ, gdzie chcesz jeździć? Po drodze czy na torze? Bo jeżeli na torze, to po co pytasz o płyn?

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Skorpionwr
Administrator
Administrator


Dołączył: 19 Lip 2008
Posty: 2498
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Przasnysz

 Post Wysłany: Pią 11:07, 29 Lip 2016    Temat postu:

Do motocykla w ogóle nie powinno się zalewać wody bo jej temperatura wrzenia jest jeszcze niższa niż płynu samochodowego.Nawet biorąc pod uwagę, że woda pod ciśnieniem wrze w wyższej temperaturze. Termostat w motocyklu załącza wentylator w temp. ponad 100stopni a w autach przy ok 90.
Jeżeli będą stare przewody to często któryś pęka i po zawodach.

no i jeszcze jedna ważna sprawa robisz sobie kamień w układzie chłodzenia,. Co zaoszczędzisz na płynie stracisz na czyszczeniu chłodnicy.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
jerzyk
V


Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 29 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Skąd: KT

 Post Wysłany: Pią 11:27, 29 Lip 2016    Temat postu:

Skorpionwr napisał:
Do motocykla w ogóle nie powinno się zalewać wody bo jej temperatura wrzenia jest jeszcze niższa niż płynu samochodowego.Nawet biorąc pod uwagę, że woda pod ciśnieniem wrze w wyższej temperaturze. Termostat w motocyklu załącza wentylator w temp. ponad 100stopni a w autach przy ok 90.
Jeżeli będą stare przewody to często któryś pęka i po zawodach.

no i jeszcze jedna ważna sprawa robisz sobie kamień w układzie chłodzenia,. Co zaoszczędzisz na płynie stracisz na czyszczeniu chłodnicy.

Waldku, wodę zalewa się przy jeździe torowej. Chodzi o to, że w razie uszkodzenia układu, woda szybko odparowuje. Płyn może tworzyć niebezpieczne miejsca poślizgowe.
Jednak my rozmawiamy o normalnej eksploatacji i tu wyłącznie płyn o wyższej tem. wrzenia.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Skorpionwr
Administrator
Administrator


Dołączył: 19 Lip 2008
Posty: 2498
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Przasnysz

 Post Wysłany: Pią 12:11, 29 Lip 2016    Temat postu:

Co się tyczy sportu to nigdy nie wnikałem w szczegóły.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Obelix
uzależniony
uzależniony


Dołączył: 28 Lut 2016
Posty: 250
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Augustów

 Post Wysłany: Pią 14:15, 29 Lip 2016    Temat postu:

Motul MOTOCOOL FACTORY LINE... i wszystko jasne.

[link widoczny dla zalogowanych]

Mój kolega - maniak, w każdym motocyklu zalewał płyn Motula i zawsze wychwalał go pod same niebiosa. Temperatura wrzenia 136 stopni. Nawet w najwieksze upały nigdy nie miał problemów.
Jak stanę przed faktem wymiany u siebie, będzie to własnie taki płyn.
Pozdro.


Post został pochwalony 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Dziadzia
wyjadacz
wyjadacz


Dołączył: 09 Sie 2016
Posty: 600
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Szamotuły

 Post Wysłany: Śro 10:16, 17 Lip 2019    Temat postu:

[quote="Obelix"]Motul MOTOCOOL FACTORY LINE... i wszystko jasne.

[link widoczny dla zalogowanych]

Mój kolega - maniak, w każdym motocyklu zalewał płyn Motula i zawsze wychwalał go pod same niebiosa. Temperatura wrzenia 136 stopni. Nawet w najwieksze upały nigdy nie miał problemów.
Jak stanę przed faktem wymiany u siebie, będzie to własnie taki płyn.
Pozdro.[/


A i możesz mi powiedzieć ile płynu wchodzi do układu chłodnicy?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Dziadzia dnia Śro 10:37, 17 Lip 2019, w całości zmieniany 3 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Pawlas
stały bywalec
stały bywalec


Dołączył: 20 Lis 2015
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Pon 12:01, 22 Lip 2019    Temat postu:

U mnie bez spuszczenia (jest śruba z boku bloku silnika) wystarczyło 3l
Używam Motul Motocool (żółty)


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Forum Użytkowników Motocykla Honda Pan-European ST1100/ST1300 Strona Główna » DZIAŁ TECHNICZNY - ST1300 / Chłodzenie » Wymiana płynu chłodzącego w układzie
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach




Solaris phpBB theme/template by Jakob Persson
Copyright © Jakob Persson 2003

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group