Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kamyksiedlce
junior
Dołączył: 21 Lip 2016
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Siedlce
|
Wysłany: Śro 8:09, 24 Sie 2016 Temat postu: Wymiana filtra paliwa ST1300 |
|
|
Witam
Może kogoś zainteresuje ten temat. Dokonałem wymiany filtra paliwa tylko z drobną modyfikacją.
Cena oryginalnego filtra to minimum 50$. Ja dokonałem tego za mniej niż 10zł.
Oceńcie sami.
Filtr PS881 8zł / zamienny w metalowej obudowie to KL145 za około 60zł
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
|
|
Elwood
stały bywalec
Dołączył: 05 Kwi 2016
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ksawerów
|
Wysłany: Wto 23:42, 30 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
Na czym polegała drobna modyfikacja ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
wojtekooo
maniak postów
Dołączył: 16 Mar 2015
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 22:36, 31 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
Na tym ze ori filtr jest drogi jak skrwsyn dostepny tylko ASO
tez kombinowałem jaki wstawić , dawaj kolego znać jak sie sprawuje czy nie ma zamałej przepustowści itp znaczy czy nie bedzie sie dławił
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
kamyksiedlce
junior
Dołączył: 21 Lip 2016
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Siedlce
|
Wysłany: Czw 12:35, 01 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Dzisiaj chwilę polatałem. Jak na razie jest ok. Właśnie też się nad tym zastanawiałem czy nie będzie za mały przepust. PS881 to jedyny plastikowy filtr z rurką 9mm. Cała gama innych to 6-8mm. No i średnica zewnętrzna pasuje pod mocowanie wkładu. jakby się coś działo to dam znać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Ikar
uzależniony
Dołączył: 23 Cze 2011
Posty: 290
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: SD
|
Wysłany: Czw 18:08, 01 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
A mnie zastanawia powód wymiany filtra. Ogólnie wiadomo że takich filtrów się nie wymienia, są przewidziane dożywotnio chyba że ktoś zalał ropy albo jakiegoś syfu. Przeważnie mechanicy zalecają wymianę jak rozleci się pompka paliwa. A wy jaki macie powód ?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Ikar dnia Czw 18:09, 01 Wrz 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Mark33
stary wymiatacz
Dołączył: 28 Lis 2014
Posty: 472
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podborze; Ostrów Maz
|
Wysłany: Czw 19:53, 01 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Ikar napisał: |
A mnie zastanawia powód wymiany filtra. Ogólnie wiadomo że takich filtrów się nie wymienia, są przewidziane dożywotnio chyba że ktoś zalał ropy albo jakiegoś syfu. Przeważnie mechanicy zalecają wymianę jak rozleci się pompka paliwa. A wy jaki macie powód ? |
Trafne spostrzeżenie ,na jakim syfie trzeba jeżdzić by filtr się zapchał ,i jak się ustrzeć zakupu takiej maszyny ? Przy zakupie rozbierać zbiornik ?
Słabo to widzę
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
kamyksiedlce
junior
Dołączył: 21 Lip 2016
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Siedlce
|
Wysłany: Pią 7:02, 02 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
A to nie wiedziałem że trzeba jeździć do zapchania filtra :D jak się ustrzec? Przyłożyć ucho do dolnego zbiornika i posłuchać pompki paliwa.
Tak jak producenci nie przewidują wymian olejów w skrzyniach samochodowych manualnych, mostach itp. Bzdura. Wasz wybór. Ja nikomu nie każę.
W Polsce mamy jedno z najgorszych jakości paliwa Bosch w Polsce nie uznaje gwarancji na układy zasilania właśnie z tego powodu
A to z f800riders.org
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Mark33
stary wymiatacz
Dołączył: 28 Lis 2014
Posty: 472
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podborze; Ostrów Maz
|
Wysłany: Pią 8:20, 02 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
kamyksiedlce napisał: |
A to nie wiedziałem że trzeba jeździć do zapchania filtra :D jak się ustrzec? Przyłożyć ucho do dolnego zbiornika i posłuchać pompki paliwa.
Tak jak producenci nie przewidują wymian olejów w skrzyniach samochodowych manualnych, mostach itp. Bzdura. Wasz wybór. Ja nikomu nie każę.W Polsce mamy jedno z najgorszych jakości paliwa
|
Bez urazy, tylko mi nie mów że usłyszałeś zły przepływ paliwa przez filtr i go wymieniłeś ? Co do paliwa to chyba nie widziałeś w innych krajach jakości paliwa. Twój wybór wymieniłeś filtr i masz pewność że jest czysty jak zajdzie potrzeba skorzystam z twojego pomysłu,ale słuchać jek płynie paliwo nie zamierzam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
kamyksiedlce
junior
Dołączył: 21 Lip 2016
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Siedlce
|
Wysłany: Pią 10:32, 02 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Przecież nie chodzi tu o słuchanie jak płynie paliwo przez filtr...przecież to bez sensu xD
Chodzi tylko i wyłącznie o pracę pompki paliwa. Filtr zacznie stawiać opór to pompka zacznie głośniej pracować. Zacznie się przegrzewać i kiedyś się skończy. Skutek nieodwracalny. A tak 8zł i masz cień szansy że pochodzi trochę dłużej.
Oczywiście że są gorsze paliwa. W PL mamy co mamy i trzeba sobie radzić. A tym bardziej jeżeli ma ktoś zamiar wyprawy w dalekie nieznane to powinien się przygotować na ewentualność trafienia złego paliwa.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
macieja792
maniak postów
Dołączył: 06 Lip 2014
Posty: 178
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tarnów,Holandia
|
Wysłany: Sob 10:44, 03 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Przepraszam,od kiedy to nie wymienia się filtra paliwa???
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Darek
wymiatacz
Dołączył: 10 Paź 2014
Posty: 336
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Polska Kalisz
|
Wysłany: Nie 20:11, 04 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Ja , nigdy nie wymieniałem , przykulałem już 30000 km i jest ok
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Mark33
stary wymiatacz
Dołączył: 28 Lis 2014
Posty: 472
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podborze; Ostrów Maz
|
Wysłany: Pon 6:52, 05 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
macieja792 napisał: |
Przepraszam,od kiedy to nie wymienia się filtra paliwa??? |
A kto napisał że się nie wymienia ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Robson
maniak postów
Dołączył: 08 Maj 2013
Posty: 133
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olsztyn/Nadarzyn
|
Wysłany: Pon 15:32, 05 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Elwood napisał: |
Na czym polegała drobna modyfikacja ? |
Też mnie to zainteresowało.
Otóż oryginalny filtr wygląda tak:
A więc modyfikacja polega na przedłużeniu gumowego połączenia filtra z pompą. Dla porównania przeklejam zdjęcie kolegi kamyksiedlce.
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Darek
wymiatacz
Dołączył: 10 Paź 2014
Posty: 336
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Polska Kalisz
|
Wysłany: Pon 15:53, 05 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Czy w instrukcji do st 1300 jest wzmianka o wymianie filtra paliwa i co ile ??
Ktoś pewnie posiada takową
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Robson
maniak postów
Dołączył: 08 Maj 2013
Posty: 133
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olsztyn/Nadarzyn
|
Wysłany: Pon 16:12, 05 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
W serwisówce nie znalazłem interwału wymiany filtra paliwa.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Elwood
stały bywalec
Dołączył: 05 Kwi 2016
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ksawerów
|
Wysłany: Pią 1:23, 23 Cze 2017 Temat postu: |
|
|
Polecam użycie opasek, obejm zaciskowych skręcanych. Użyłem oryginalnych i w drodze, na stacji benzynowej zmieniałem na skręcane.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Gość
|
Wysłany: Pon 21:38, 03 Cze 2019 Temat postu: |
|
|
Plastikowy filtr może strzelić w krótkim czasie. Wystarczy zerknąć na ciśnienie robocze pompy.
Proponuję metalowy Mahle KL145.
[link widoczny dla zalogowanych]
Jest trochę grubszy ale bez problemu wchodzi w fabryczną obejmę. Trzeba trochę rozgiąć i dać dłuższą śrubę.
Można odciąć kolanko od fabrycznego i użyć przy tym KL145. Prosta robota.
Dla zainteresowanych węże paliwowe do tego dolnego zbiornika tylko NBR z oplotem. Inne puchną, pękają itd. Rozcinałem fabryczny filtr po przebiegu 70tys km. Wkład filtra był szaro-brązowy (nowe są białe). Z resztą 70tys km to jest jakieś 3500 litrów wachy różnej jakości przez mały papierowy filterek.
Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Pon 21:43, 03 Cze 2019, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Elwood
stały bywalec
Dołączył: 05 Kwi 2016
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ksawerów
|
Wysłany: Nie 17:20, 27 Paź 2019 Temat postu: |
|
|
Niestety miałeś rację, filtr w obudowie z tworzywa sztucznego nie nadaje się. Zamówiłem Male
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
KarolBytom
junior
Dołączył: 27 Lis 2018
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bytom
|
Wysłany: Pią 14:57, 03 Cze 2022 Temat postu: |
|
|
Polecam zobaczyć film jeśli jeszcze ktoś się zastanawia dań wymiana niewymiennego filtra paliwa. Pozdrawiam
https://youtu.be/rF2IRSFI8f4
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Jacek666
uzależniony
Dołączył: 05 Maj 2018
Posty: 280
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Opole
|
Wysłany: Pią 15:38, 03 Cze 2022 Temat postu: |
|
|
Co to jest ? Na filmiku jest ciecz o ciemnym kolorze, filtr zatrzymuje zanieczyszczenia stałe. Więc co zatrzymał ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
tatko
junior
Dołączył: 24 Maj 2017
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Pią 20:32, 16 Cze 2023 Temat postu: |
|
|
Gościu a jaki wąż zastosowałeś i czy masz pewność że nie puchnie w zbiorniku. Ile km już zrobileś na tym wężyku
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
tatko
junior
Dołączył: 24 Maj 2017
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Pon 13:41, 26 Cze 2023 Temat postu: |
|
|
Otóż potwierdzam że filtr paliwa powinno się wymieniać. Mój przypadek był taki: po dłuższym postoju moto nie bardzo chciał zapalić, kaszlał aż w końcu odpalał. Na ciepłym brak problemu. Podejrzenie padło na pompkę. Wyjąłem to to ze zbiornika, pomierzyłem ciśnienie przyrządem wyszło prawie 4 bary. Na początek wymieniłem więc filtr paliwa (knecht) , nowy wężyk ( i tu zwracam uwagę że te zwykłe niby nbr itp to lipa, one są owszem odporne na paliwo ale w warstwie wewnętrznej, musi być przynajmniej SAE30R10, inne puchną - potwierdzone organo leptycznie) i co?. Pali od strzała. Nadmienię że z filtra ory. wyleciało dużo czarnego płynu, coś takiego jak ktoś już wcześniej pokazywał. No i to by byó na tyle. Tylko proszę nie zapeszać na razie spoko 170km i nic się nie dzieje.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
|