Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kylo1303
bywalec
Dołączył: 29 Wrz 2016
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 20:03, 29 Paź 2016 Temat postu: czy po wymianie rozrządu trzeba robić regulacje zaworów |
|
|
Witam wszystkich. Ostatnio wymieniłem pasek rozrządu. Wszystko ustawione na znaki. Kręciłem wałem i wszystko się zgadzało znaki zawsze się zgrywały. To zacząłem składać motor. Zalałem płynami i wreszcie próba odpalenia. Odpalił od pierwszego strzału. Wszystko ok. Wkręca się na obroty super pracuje. Oprócz jednego mankamentu.... Po rozgrzaniu silnika słychać mi po lewej stronie silnika jakby spod pokrywy zaworów dziwne dźwięki....Takie metaliczne jakby podkładki brzęczały ....nadmieniam że przy zimnym silniku jest cisza....co to może być???czyżby zawory do ustawienia.....i czy po wymianie paska jest zalecane regulowanie zaworów...czy są samo regulujące??? Jak możecie to pomóżcie!!! i jakie są przewidziane luzy zaworów ssących i wydechowych... wyczytałem na forum że luzy zaworów ssących to 0,13-0,19mm a wydechowych 0,22-0,28 czy to jest prawda?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kylo1303 dnia Sob 20:06, 29 Paź 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
|
|
|
kalina
stały bywalec
Dołączył: 13 Paź 2016
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 3/3
|
Wysłany: Sob 20:23, 29 Paź 2016 Temat postu: |
|
|
Sprawdź pasek i koła ponownie. Robiłem ostatnio rozrząd w subaru. Prosta robota, poszło jak spłatka ale coś mnie męczyło żeby sprawdzić. Na jednej głowicy pasek nie wiem czemu przeskoczył o dwa zęby.
Inna rzecz. Może zostawiłeś pod deklem zaworowym jakąś nasadkę albo podkładkę?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
r.urbanski
.
Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 2246
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sieradz
|
Wysłany: Sob 20:45, 29 Paź 2016 Temat postu: Re: czy po wymianie rozrządu trzeba robić regulacje zaworów |
|
|
kylo1303 napisał: |
....czyżby zawory do ustawienia.....i czy po wymianie paska jest zalecane regulowanie zaworów...czy są samo regulujące??? Jak możecie to pomóżcie!!! i jakie są przewidziane luzy zaworów ssących i wydechowych... wyczytałem na forum że luzy zaworów ssących to 0,13-0,19mm a wydechowych 0,22-0,28 czy to jest prawda? |
Wszystko prawda luzy się zgadzają.
Dla spokoju można sprawdzić i przy okazji sprawdzić ponownie napinacz paska.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
kylo1303
bywalec
Dołączył: 29 Wrz 2016
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 17:20, 30 Paź 2016 Temat postu: |
|
|
Jeśli chodzi o te dziwne dźwięki co pisałem to wygląda to tak że pojawiają się one tylko jak obroty silnika spadają poniżej 1200 obrotów. Czyli jak silnik jest już zagrzany i chodzi bez ssania. Jak chodzi na ssaniu to jest cisza także jak doda się gazu lub podkręce obroty pokrętłem powyżej 1200 to dźwięki ustają. Problem jest tylko przy wolnych obrotach poniżej około 1200 obrotów. Wyczytałem na forum że ktoś miał podobną sytuację . I było napisane że jak się doda ssanie a dźwięki znikną to znaczy że są gaźniki do synchronizacji...Co o tym myślicie bo już zgłupiałem...czyżby gaźniki potrzebowały synchronizacji???
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
kalina
stały bywalec
Dołączył: 13 Paź 2016
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 3/3
|
Wysłany: Nie 18:46, 30 Paź 2016 Temat postu: |
|
|
Kylo, jak robiłeś tylko rozrząd i nie ruszałeś gaźników - które np. wcześniej pracowały poprawnie to wyeliminowałbym to.
Dasz radę nagrać ten dźwięk?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
kylo1303
bywalec
Dołączył: 29 Wrz 2016
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 19:57, 30 Paź 2016 Temat postu: |
|
|
spróbuję nagrać te dźwięki....jak będzie cokolwiek słychać na nagraniu to dam znać....dziękuje za pomoc...zastanawia mnie tylko jedna rzecz dlaczego te dźwięki słychać tylko przy niskich obrotach...zawory lub zawór jakby klepał to chyba na zimnym silniku też by było słychać i przy wyższych obrotach także....chyba że się mylę...nie jestem mechanikiem i ciężko mi cokolwiek zdiagnozować...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
kalina
stały bywalec
Dołączył: 13 Paź 2016
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 3/3
|
Wysłany: Nie 20:18, 30 Paź 2016 Temat postu: |
|
|
Kylo, prawdopodobnie coś wpada Ci w rezonans, a że przy niskich obrotach bardziej trzęsie... To z pewnością jakaś drobnostka którą przeoczyłeś.
PS. nie zostały Ci jakieś części, śrubki?
PS2. wszystkie nasadki w komplecie?
PS3. tak tylko pytam bo mi się zdarza zostawić coś pod maską....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
kylo1303
bywalec
Dołączył: 29 Wrz 2016
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 7:51, 31 Paź 2016 Temat postu: |
|
|
Sprawdzę jeszcze raz wszystkie miejsca gdzie rozkręcałem...może tak jak piszesz że przeoczyłem gdzieś jakąś śrubkę która wpada w wibracje na wolnych obrotach i mnie tak denerwuje... Dzięki za wsparcie...pozdrawiam...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
kylo1303
bywalec
Dołączył: 29 Wrz 2016
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 11:28, 31 Paź 2016 Temat postu: |
|
|
Mam nowe spostrzeżenia co do tych dźwięków...Dźwięki zaczynają się pojawiać dopiero gdy pierwszy raz się załączy wentylator i silnik osiągnie temperature. Kilka razy już to testowałem. W skrócie wygląda to tak. Odpalam na ssaniu wszystko ok. Odejmuję ssanie po paru minutach i jest w dalszym ciągu wszystko ok. Obroty 1000-1200 nic nie hałasuje...Silnik zagrzał się i włącza się wentylator-wszystko ok. Gdy tylko wentylator przestaje chodzić zaczynają się metaliczne dźwięki. Gdy załącza się ponownie dźwięki cichną. Wyłącza się wentylator dźwięki głośne....jak zwiększe obroty silnika pokrętłem od regulacji obrotów lub dodam manetką gazu dźwięki znikają...Mam nagrany filmik i jest to dobrze słyszalne...Jak coś to mogę podesłać na maila to zobaczycie ...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
kylo1303
bywalec
Dołączył: 29 Wrz 2016
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 13:23, 31 Paź 2016 Temat postu: |
|
|
Próbowałem też odłączyć całkiem wentylator bo pomyślałem że może on wydaje te dźwięki ale bez rezultatu. Czy wentylator załączony czy nie jest to samo.Jak złapie temperaturę około 90 stopni zaczynają się dźwięki. I są one tylko słyszalne w przedziale 1000-1200 obrotów. Poniżej 1000 jest cisza i powyżej 1200 tez jest cisza. Wyjście jest takie że można ustawić wolne obroty powyżej 1200 i będzie spokój ale to chyba nie dobre podejście do problemu. Zgłupiałem już...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
r.urbanski
.
Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 2246
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sieradz
|
Wysłany: Pon 16:16, 31 Paź 2016 Temat postu: |
|
|
kylo1303 napisał: |
.... Wyjście jest takie że można ustawić wolne obroty powyżej 1200 i będzie spokój ale to chyba nie dobre podejście do problemu. Zgłupiałem już... |
Ustaw obroty na 850-900 bo przy 1200 jedynka głośno będzie Ci walić.
Sprawdź jeszcze osłony kolektorów wydechowych. One potrafią wchodzić w rezonans że może wkó....ać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
kylo1303
bywalec
Dołączył: 29 Wrz 2016
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 16:44, 31 Paź 2016 Temat postu: |
|
|
Osłony kolektorów dokręcałem. A obroty takie niskie mają być?? pisali na forum że mają mieć około 1100....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
r.urbanski
.
Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 2246
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sieradz
|
Wysłany: Pon 16:55, 31 Paź 2016 Temat postu: |
|
|
Ja miałem 900. Instrukcja podaje 900-1100 z czego dla szwajcarów chyba jest ten górny pułap.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
jerzyk
V
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: KT
|
Wysłany: Pon 17:05, 31 Paź 2016 Temat postu: |
|
|
Samo dokręcenie nie zawsze jest rozwiązaniem. Mogą być dokręcone a dalej w rezonans wpadają. Najlepiej wtedy opaskę zaciskową zastosować
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
kylo1303
bywalec
Dołączył: 29 Wrz 2016
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
|
Powrót do góry » |
|
|
|