FAQ Zaloguj
Szukaj Profil
Użytkownicy Grupy
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Rejestracja
Jaki olej?
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Forum Użytkowników Motocykla Honda Pan-European ST1100/ST1300 Strona Główna » DZIAŁ TECHNICZNY - ST1100 / Silnik » Jaki olej?
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Garret
Administrator
Administrator


Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 294
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Mielec

 Post Wysłany: Nie 11:25, 29 Maj 2011    Temat postu:

Raczej większego znaczenia nie ma, ale skąd pomysł na lanie odpowietrznikiem ? Najważniejsze żeby nie przelewać ponad stan.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Dzik
junior
junior


Dołączył: 27 Maj 2011
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Brzeg

 Post Wysłany: Nie 18:44, 29 Maj 2011    Temat postu:

Dziekuje bardzo za odpowiedzi na moje pytanie i za uspokojenie mnie Wink
dzis zrobilem w tak piekny dzien traske i jest wszystko ok.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
szkielek1
maniak postów
maniak postów


Dołączył: 14 Lip 2011
Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Brzeg

 Post Wysłany: Śro 19:41, 18 Kwi 2012    Temat postu:

odświeże temat.
a ja mam pytanie, ile kręcicie kilometrów od wymiany do wymiany oleju? wymieniałem co 5 tyś, leje castrol gps 10w40 i ni kropelki nie ubywa między wymianami,motorek oczywiście Pancia 1100 z 1990 roku przebieg 103tyś może i nie kręcony bo 16lat w jednych rękach był w belgi a i po motorze widać. dylemat mam bo koledzy mówile jedni 7tyś inni 10tyś.
poradzicie coś?


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
r.urbanski
.
.


Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 2246
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Sieradz

 Post Wysłany: Śro 20:01, 18 Kwi 2012    Temat postu:

Teorie są różne.
O ile się nie mylę to serwisówka podaje co 12 tys. z filtrem.
Inni uważają, że co sezon bez względu na przebieg.
Ja ostatnio zrobiłem przez dwa sezony z 7 tys. bez wymiany i też moto chodzi bez zarzutu Very Happy (ale nie powinno tak się robić).
"Eksperci" twierdzą, że wymianę oleju należy wykonać już na koniec sezonu, aby moto przez zimę stało już z nowym olejem.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Krzysztof Kędzior
stary wyjadacz
stary wyjadacz


Dołączył: 07 Gru 2011
Posty: 1147
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: KRAKÓW

 Post Wysłany: Śro 22:25, 18 Kwi 2012    Temat postu:

W mojej książeczce napisano-wymiana oleju+filtr co 10.000km. jeżeli sezon kończę na 7.000km,to wymieniam olej i filtr. Filtr pow. oryginał hondy-120zł.(co 2-wymiana) olej motul-5100 10w40 #dyfer-co 24.000km. Co do filtra pow. to zamienniki są do dupy-sprawdziłem to na własnym moto.-wzrastają obroty biegu jałowego,gdyż filtry(zamienniki) przepuszczają za dużo powietrza. Filtr Fiata-125 ! No nie rób już wiochy chłopie !

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
r.urbanski
.
.


Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 2246
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Sieradz

 Post Wysłany: Śro 22:33, 18 Kwi 2012    Temat postu:

Krzysztof Kędzior napisał:
.... Co do filtra pow. to zamienniki są do dupy-sprawdziłem to na własnym moto.-wzrastają obroty biegu jałowego,gdyż filtry(zamienniki) przepuszczają za dużo powietrza. Filtr Fiata-125 ! No nie rób już wiochy chłopie !

Krzysiek, rozwiń temat bo nie bardzo rozumię. Może jestem nie tego... Smile


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Krzysztof Kędzior
stary wyjadacz
stary wyjadacz


Dołączył: 07 Gru 2011
Posty: 1147
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: KRAKÓW

 Post Wysłany: Śro 22:44, 18 Kwi 2012    Temat postu:

Myślę że chodzi ci o ten Filtr powietrza? Tak -kupiłem raz jakiś zamiennik i nie wiedziałem dlaczego obroty mi skoczyły do góry, ale mam doskonałego fachowca ,byłego zawodnika, a dzisiaj serwisanta motocykli wyścigowych, który w piętnaście minut wymienił mi filtr na oryginał (jest czymś nasączany) i Pancia zaczęła gadać normalnie! Filtry inne pasują,ale są jakeś rzadkie i suche więc obroty biegu jałowego wzrastają na tyle dużo że może zgrzytać jedynka przy wkładaniu, a zmniejszyć się pokrętełkiem nie da ,bo brakło regulacji.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
r.urbanski
.
.


Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 2246
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Sieradz

 Post Wysłany: Śro 23:16, 18 Kwi 2012    Temat postu:

Ha Exclamation
Nie wiem czy czytałeś wcześniejsze artykuły, że panci przy wyższych prądkościach brakuje powietrza Question
Są na ten temat osobne artykuły i propozycje przeróbek.
Może przy Twoim zamienniku nie trzeba robić przeróbek tylko zmniejszyć obroty na luzie Question


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Krzysztof Kędzior
stary wyjadacz
stary wyjadacz


Dołączył: 07 Gru 2011
Posty: 1147
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: KRAKÓW

 Post Wysłany: Śro 23:30, 18 Kwi 2012    Temat postu:

Próbowałem zmniejszyć obroty,ale brakło regulacji. A po wymianie filtra na oryginał obroty spadły i jest ok. Idę lulu,bo właśnie dostałem reprymendę od "śpiącej królewny" że przeszkadzam ha ha ha. Dzięki za pogaduszki.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
adamm
maniak postów
maniak postów


Dołączył: 01 Wrz 2010
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: kielce

 Post Wysłany: Pon 14:06, 30 Kwi 2012    Temat postu:

Witam wszystkich.

Ja po ostatnich przygodach z olejem w samochodzie przejdę przy następnej wymianie na Shell'a.

W puszce do tej pory śmigałem na Mobilu. Zrobiłem na nim ze 140 tys km.

Zaraz po wymianie olej był ciemny (w benzyniaku).
Ostatnimi czasy, przy temp. bliższych zera, na zimnym silniku świeciło się ciśnienie.

Cały silnik zasyfiony jakimiś grudkami, jakby piaskiem. To spalony olej.

Rzomawiałem z jednym z transportowców. Jeździł na Mobilu ale ze wszystkimi ciężarówkami przeszedł na Shell'a i poopowiadał mi jaki to ten Shell jest dobry.

Zaryzykowałem. Wymieniłem na Shella. Po około 2 tys km płukania silnika wymieniłem olej od nowa.

Efekt jest taki, że po około 10 tys, jak sprawdzałem olej to się wqr.... bo na pierwszy rzut oka nie było oleju. Jak się okazało, to Shell wyczyścił tamten syf i po wlaniu nowego jest czyściutki, Pod korkiem oleju też czyściutko.

Widzę na stronie Shella że do Panci też mają, więc następny będzie właśnie Shell.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez adamm dnia Pon 8:27, 07 Maj 2012, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
szakal
bywalec
bywalec


Dołączył: 09 Cze 2013
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: JASIEŃ / STRZELCE KRAJ.

 Post Wysłany: Nie 17:21, 22 Cze 2014    Temat postu:

Witam , polecam Castrol 4T 10 W 40 , używam 2 sezon i jestem zadowolony

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
jerzyk
V


Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 29 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Skąd: KT

 Post Wysłany: Nie 21:24, 22 Cze 2014    Temat postu:

szakal napisał:
Witam , polecam Castrol 4T 10 W 40 , używam 2 sezon i jestem zadowolony

Możesz coś więcej napisać? Skąd to zadowolenie, czym ono się wyraża itd?


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
samad
zasłuzony
zasłuzony


Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 1426
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Jasień/Żary/LUBUSKIE

 Post Wysłany: Wto 14:39, 24 Cze 2014    Temat postu:

Dla tych co lubią polemizować i nie tylko
Co prawda to bardziej o samochodach - ale zasada jest ta sama

[link widoczny dla zalogowanych]

i tu bardzo fajnym przykładem są oleje Motula z seri 5000 7000 i 300V ,czytając dane widać czym ( po za ceną ) się różnią - zwłaszcza przy ,,zlewaniu ,, oleju przepracowanego i serwisowaniu motocykla z większym przebiegiem ............................

Proszę zwrócić uwagę na fragment
,,Wraz ze zużyciem oleju, druga wartość (czyli to po „w” - odporność w wysokich temperaturach) zazwyczaj spada, i po takim wyścigu ( czytaj długim przebiegu ,między wymianami )olej może mieć parametr np. na poziomie 15w30, jednak ciągle będzie chronił silnik. Używając w sporcie oleju o niższym wskaźniku lepkości ryzykujemy, że silnik po prostu się zatrze.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
jerzyk
V


Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 29 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Skąd: KT

 Post Wysłany: Wto 19:35, 24 Cze 2014    Temat postu:

Ha, o olejach, to już epopeje powstały Very Happy Nie ma forum motoryzacyjnego, na którym to, nie trwały by dyskusje o wyższości jednych nad drugimi. A zażarte są prawie jak te o polityce albo jeszcze bardziej Wink

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Klaus
NOWY
NOWY


Dołączył: 20 Gru 2015
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Jastrzebie zdroj

 Post Wysłany: Śro 20:38, 06 Kwi 2016    Temat postu: olej w st 1300 repsol 10/40

panowie po wymianie oleju na repsol 10/40 i po przejechaniu około 800 km rózna jazda ostro na czerwone i luzno spokojnie chyba słysze dzwonienie pierścieni taki jakis podobny objaw czy ktoś miał podobnie i zalecenia czy zmiana spowrotem na motula ?

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Ronin78
junior
junior


Dołączył: 02 Paź 2019
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Nie 11:28, 08 Gru 2019    Temat postu:

Mam pytanie, w samochodach stosuję oleje AMSOIL'a i robię niebawem zamówienie na oleje do Toyoty, przy okazji chciałem zamówić olej do ST-ka, ale jest dopisek:
Nie zaleca się stosowania oleju AMSOIL 10W-40 Advanced Synthetic Motorcycle Oil w skrzyniach, które wymagają oleju GL-4/GL-5
Czy skrzynia w STku wymaga GL-4/GL-5 ?

Generalnie, tak samo jak w przypadku olejów samochodowych opinie są "better then OEM" [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Ronin78 dnia Nie 11:36, 08 Gru 2019, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Gość







 Post Wysłany: Nie 13:23, 08 Gru 2019    Temat postu:

Nie wymaga. Lej śmiało.
 Powrót do góry »
wiesiek3d
NOWY
NOWY


Dołączył: 07 Kwi 2019
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Rybnik

 Post Wysłany: Nie 18:18, 08 Gru 2019    Temat postu:

Za tego Amsoila można dwie bańki Valvoline kupić, cena kosmos.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Ronin78
junior
junior


Dołączył: 02 Paź 2019
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Pon 7:24, 09 Gru 2019    Temat postu:

No Amsoil jest bardzo drogi, ale jakościowo... :-) polecam stosować w samochodach, ja stosuję w dyfrach, w skrzyniach i silnikach, ta cena ma swoje odzwierciedlenie w jakości. Dla przykładu kupiłem Multivana, T4, bardzo zadbany, przebieg z książką serwisową 283kkm, zgodny z CEPIKiem, 99', kosztował bebechy bo 33kpln stargowane już z 35,5kpln. Jedynym jego minusem było to, że lekko haczyła skrzynia. Był taki moment, że pod koniec wbijania biegu jakby "brakowało sprzęgła", a sprzęgło niedawno zmieniane. Zalałem Amsoila, 1000km i skrzynia jak nowa, objaw nigdy się nie powtórzył, a mam już kolejne naście kkm nabite. W silnikach, które mają lekkie życie, np. w żony Toyocie Amsoila mógłbym zmieniać zgodnie z danymi producenta co 40kkm, oczywiście zmieniam co 10kkm, lekkie życie tzn. "śpi w ciepłym garażu" zimny rozruch na minusie - nie istnieje i nie jest traktowany jak auto sportowe, przebiegi rzędu kilkanaście km dziennie. Ja polubiłem się z Amsoilem, wiem, że drogi, ale nasze silniki, skrzynie i inne bebechy w pojazdach też są drogie w naprawach.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Ronin78 dnia Pon 7:26, 09 Gru 2019, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
jerzyk
V


Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 29 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Skąd: KT

 Post Wysłany: Pon 7:46, 09 Gru 2019    Temat postu:

Czyli zamiast naprawiać uszkodzenia, wystarczy wlać amsoil i gra gitara. Laughing Laughing Laughing

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Ronin78
junior
junior


Dołączył: 02 Paź 2019
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Pon 8:51, 09 Gru 2019    Temat postu:

Nie handluję tym olejem i nie namawiam do jego stosowania, piszę tylko ja ja się z nim czuję i jakie mam z nim doświadczenia.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Gość







 Post Wysłany: Pon 11:10, 09 Gru 2019    Temat postu:

Widziałem gdzieś test olejów silnikowych na ścieranie, krzepnięcie. Amsoil i Royal Purple były jednymi z najlepszych.

Z drugiej jednak strony znam przypadki ludzi którzy w samochodach czy motocyklach nie wymieniają oleju wcale. Świece zapłonowe tylko wtedy jak już elektroda się dosłownie wypali i świeca przestanie dawać iskrę.... i co? Nic. Jeżdżą, silniki nie żłopią oleju.

Z mojego doświadczenia powiem tak. Olej przede wszystkim ma być.
 Powrót do góry »
deejayadam
uzależniony
uzależniony


Dołączył: 21 Sty 2020
Posty: 243
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Chorzów

 Post Wysłany: Sob 9:42, 01 Lut 2020    Temat postu:

Witam.
Jestem praktycznie świeżym właścicielem ST1100 z ABS/TCS/CBS rok 2000
Chciałbym zapytać na jaki olej mam wymienić , moto ma przebieg 115tyś przebiegu, sprowadzony z niemiec
Jeżeli mógłby ktoś doradzić :
Jaki olej mam kupić i ile , jaki filtr oleju ?


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Gość







 Post Wysłany: Sob 13:06, 01 Lut 2020    Temat postu:

Kup najdroższy olej na jaki cię stać. Sugeruję pełny syntetyk. Np. Castrol Power1 4T 5W-40. Motul, mobil też spoko. Ile wlać to już chyba sobie poradzisz Wink

Filtr oleju przy takim przebiegu jest już w zasadzie formalnością bo w przypadku japońskich motocykli już nie musi wychwytywać syfu i zaniedbań z fabryki jak np. w przypadku BMW.
 Powrót do góry »
jerzyk
V


Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 29 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Skąd: KT

 Post Wysłany: Nie 12:52, 02 Lut 2020    Temat postu:

deejayadam napisał:
Witam.
Jestem praktycznie świeżym właścicielem ST1100 z ABS/TCS/CBS rok 2000
Chciałbym zapytać na jaki olej mam wymienić , moto ma przebieg 115tyś przebiegu, sprowadzony z niemiec
Jeżeli mógłby ktoś doradzić :
Jaki olej mam kupić i ile , jaki filtr oleju ?

Olej motocyklowy, 10W40 full syntethic. Dobrymi filtrami, są filtry firmy MANN. Wchodzi o ile dobrze pamiętam, 3,9 l. Jednak w praktyce chyba całe 4.
Olej jakiejś dobrej firmy. Z tego co pamiętam, to akurat castrol się nie za bardzo sprawdzał w PE i koledzy narzekali, zwłaszcza na pracę skrzyni biegów.
Przeczytaj ten cały wątek. Kolega samad wrzucił kilka linków o olejach, ich właściwościach i jak dobrać odpowiedni olej. 5W40 się akurat nie nadaje w naszym klimacie. No chyba że będziesz zimą w mrozach pomykał.


Post został pochwalony 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Gość







 Post Wysłany: Nie 14:19, 02 Lut 2020    Temat postu:

Jerzyk geniuszu. Oświecisz mnie/nas dlaczego w klimacie umiarkowanym 5w-40 się nie nadaje?

Jak zwykle "prawisz" o rzeczach o których nie masz bladego pojęcia.

Milcz po prostu.
 Powrót do góry »
grabi
zasłuzony
zasłuzony


Dołączył: 10 Mar 2014
Posty: 1095
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Ziemia Obiecana

 Post Wysłany: Nie 15:24, 02 Lut 2020    Temat postu:

Bob napisał:
Jerzyk geniuszu. Oświecisz mnie/nas dlaczego w klimacie umiarkowanym 5w-40 się nie nadaje?

Jak zwykle "prawisz" o rzeczach o których nie masz bladego pojęcia.

Milcz po prostu.


Czytając Pana posty odnoszę wrażenie że tylko i wyłącznie Pan ma pojęcie o wszystkim a reszta z nas to jak Pan wspomniał Janusze którzy nic nie wiedzą

Może czas aby i Pan zamilknął....
i nie psuł atmosfery na tym Forum


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Jacek666
uzależniony
uzależniony


Dołączył: 05 Maj 2018
Posty: 280
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Skąd: Opole

 Post Wysłany: Nie 15:54, 02 Lut 2020    Temat postu:

Bob, styl słaby, ale ... zaciekawiła mnie nieprzydatność 5W40.
Też chciałbym poznać powód.
Czy nie jest to tak, że jak producent zaleca np. 10W40 to zawsze można wlać olej o mniejszej pierwszej liczbie i o większej drugiej liczbie, odwrotnie nigdy nie ?


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
samad
zasłuzony
zasłuzony


Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 1426
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Jasień/Żary/LUBUSKIE

 Post Wysłany: Nie 20:09, 02 Lut 2020    Temat postu:

O olejach napisano doktoraty - temat "morze" którego nikt nie pokona.
Nożna podawać artykuły do czytania - tylko kto to czyta - większości się po prostu nie chce. Z drugiej strony nawet udzielone odpowiedzi są negowane - więc po co odpowiadać. Jeśli skupimy się tylko na wartościach dolnych czy górnych, to w zasadzie nic to nie wniesie - bardzo uproszczone myślenie, masa rzeczy jest zależna od siebie i nie tylko o lepkość oleju w tym wypadku chodzi dolna granica - ( rzadszy - gęściejszy - tylko w określonych warunkach) ktoś bierze w tym wypadku pod uwagę budowę pompy oleju i jej wydatek mając na uwadze wiekowość sprzętu i jego przebieg ,i oczywiście z czym się to wiąże???
Z jednym muszę się zgodzić z Bobem - ważne żeby olej był, natomiast jaki to ma wpływ na żywotność i sprawność sprzętu to zupełnie inny temat ( proszę też nie mylić sprawności z żywotnością). Dla przykładu słynne silniki BMW tej samej pojemności miały troszkę inne rozwiązanie smarowania - w jednym z tych silnków zalanie olejem o mniejszej dolnej wartości ( pomimo, że drugi miał taką wartość zalecaną) powodowało zbiegiem czasu zacieranie się wałków rozrządu - przykłąd opisany w bardzo dużym uproszczeniu. Kolega jerzyk napisał - jeśli będziesz jeździł w niższych tem -to nie ma sprawy. Natomiast z reguły motocyklem jeździmy w wyższych temp. więc czas napełniania przez pompę do wymaganego ciśnienia w określonych temp się" wydłuży" - oczywiście ,że nie ma to większego w pływu w stosunku do 10 000km przebiegu lecz do 100 000km już tak - tylko czy ktoś to zauważy - raczej nie , pewnie sprzeda już moto i niech się inny martwi, i nie chodzi tu o to że moto padnie, jego sprawność będzie po prostu słabsza, oczywiście można dalej polemizować - nawet najlepszy olej nie wymieniany na czas nic nie pomorze. Bob wygłosił teorię , że niektórzy oleju nie wymieniają i też dają radę - oni może i tak , a następni użytkownicy też dają radę ? Większość firm podaję interwały co ile wymieniać olej, ale nie wiele firm podaję wartości podzielone na sposób użytkowania tzn miasto- mieszana czy trasa - natomiast te firmy które taki podział mają w swoich zaleceniach podają ( dla przykładu) trasa i jazda mieszana z przewagą trasy 10 000km - jazda mieszana równoważna do 6 000km- jazda miejska i częsta na niedogrzanym silniku do 3000-3500km - jak myślicie dlaczego? Skład "oleju" to nie tylko sam olej - właśnie te dodatki które olej silnikowy zawiera powodują, że jeden olej w danym silniku sprawuję się "lepiej , a inny gorzej" - i to też jest sprawa bardzo umowna , ponieważ odczucia użytkownika nie muszą iść w parze z wynikami badań. Producent moto bierze pod uwagę na jaki rejon przeznaczony jest sprzęt i takie daje zalecenia ( teoretycznie u nas klimat umiarkowany ) ostatnie lata i jazda na południe powoduje , że dla nas ważniejsza jest górna wartość oleju, a dlaczego to już było wielokrotnie pisane i wiele jest też wydań temu poświęconych - więc po prostu nie chce mi się pisać w tym temacie. Proszę najpierw poczytać co te dole i górne wartości oznaczają i z czym mają powiązanie - bez tego dyskusja nie ma sensu, a jeśli ktoś woli wody nalać zamiast oleju to jego sprawa i jego sprzęt. Dyskusje na temat oleju są czysto teoretyczne , ponieważ papier przyjmie wszystko - więc trzeba ufać producentowi i mieć szczęście by nie trafić na produkt podrobiony. W realnym świecie trzeba mieć przynajmniej dwa silniki pracujące w tych samych warunkach, zalane różnymi olejami wymienianymi w tym samym czasie i po przebiegu 100 000km zrobić badania na potwierdzenie danych teorii , następnie powtórzyć ja np po 200 000km - w tedy mielibyśmy wyniki na potwierdzenie tego o czym mówimy...NIe jestem moderatorem, nie sprzedaję oleju i nie mam interesu w tym co piszę by kogokolwiek przekonać do czegokolwiek - każdy wnioski przydatne dla siebie wysówa sam.


Post został pochwalony 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
jerzyk
V


Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 29 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Skąd: KT

 Post Wysłany: Nie 20:38, 02 Lut 2020    Temat postu:

samad, wyjasnił wszystko. Nic dodac, nić ująć. Jeżeli ktoś chce sie więcej dowiedzieć, to artykułów na temat olei jest naprawdę co nie miara. Ważne, żeby wybrać te właśnie konkretne a nie opowieści z mchu i paproci. Więc bob, bierz się za lekturę, bo jak mówi stare przysłowie; na naukę nigdy nie jest za późno. No, chyba że ktoś jest lenieniem albo co gorsza nieukiem, to żadne czytanie czy nawet doświadczenia mu nie pomogą. Laughing

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Forum Użytkowników Motocykla Honda Pan-European ST1100/ST1300 Strona Główna » DZIAŁ TECHNICZNY - ST1100 / Silnik » Jaki olej?
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach




Solaris phpBB theme/template by Jakob Persson
Copyright © Jakob Persson 2003

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group