FAQ Zaloguj
Szukaj Profil
Użytkownicy Grupy
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Rejestracja
Lagi
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Forum Użytkowników Motocykla Honda Pan-European ST1100/ST1300 Strona Główna » DZIAŁ TECHNICZNY - ST1100 / Zawieszenie przód » Lagi
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
macieja792
maniak postów
maniak postów


Dołączył: 06 Lip 2014
Posty: 178
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Tarnów,Holandia

 Post Wysłany: Pon 20:07, 07 Lip 2014    Temat postu: Lagi

Witam,pytanie czy ktos z Was moze slyszal o podobnym przypadku jaki opisze ponizej.
Zakupile ST tu w Holandii wersja zwykla bez ABS z 92 r ,wiadomo motor swoje lata ma i cos tamw przeszlosci bylo bo mot mial odswiezony lakier i takie tam,ale nie w tym rzecz.Zauwazylem ,ze lewa raczka kiery wyprzedza prawa (czyli lokiec prawy jest bardziej ugiety podczas jazdy na wprost).Dobra troche sie do tego przyzwyczailem ,chlopaki tu z forum doszli do wniosku ,ze moto mialo lekki slizg bo plastiki cale nie klejone i orginalne .Moto prowadzi sie dobrze ,ladnie kladzie sie w zakrety i bylem b zadowolony z wyboru .Misiac temu wybralem sie z zona na wakacje( 4400 km w 12 dni) wszystko git,wrocilem z wojazu widze tylny kapec do wymiany ale zauwazylem tez ,ze bieznik nie jest starty rowno bo obu stronach( z prawej brdziej),dobra doszlismy z kolega do wniosku ze lozysko tylego kola bylo mocno zuzyte i do wymiany wraz z kapciem.Ok,moto zostalo oddane do serwisu prowadzonego przez 2 Polakow celem wymiany kapcia,lozyska(kolo tyl) i oleju w lagach. I tu zaczyna sie MOJ KOSZMAR,rozmawiam z gosciem,mowi ze oryg. kierownica to 100 e i jak ta jest skrzywiona to zmienimy.
Dobra jest nowa kiera,sprawdzaja lozysko glowki ramy jest ponoc ok,wymieniaja goscie olej w lagach(lagi zostaly zdemontowane) i tu okazuje sie ze chyba ich to przeroslo.Dobrze dostaje cynk ,ze moto gotowe ,odbieram moto wraz z informacja,'' przejechalem sie ,moto jest ok ,uwazaj bo nowy kapec i olej w lagach wiec moze byc inne prowadzenie''.Panowie pomocy bo to nie jest moj motor tylko jakies chinskie g...o ktorego nie da sie prowadzic,tym motorem nie moge wejsc w zaden zakret bo sie wali ,kolo przod plywa jak cholera ,a jak bede mogl wkleic foto to pokaze jak zostaly zamocowane odwazniki do nowej kiery.
W tej chwili nie jestem wstanie przejechac kilku km bo strach a i strasznie bola rece a w dodatku po zmainie kiery duzo bardziej czuje mrowienie ktorego przedtem nie bylo
Zastanawiam sie co zle jest zrobione i nic nie przychodzi do glowy.
Przyznam to nie 1 moto i nie pierwze km w miom zyciu.
A ST przejechalem wczesniej z 7 tys i bylem b zadowolony,w tej chwili moto stoi w garazu bo nie da sie jezdzic.
Wczoraj Honde dosiadlo 2 doswiadzczonych kierowcow i przyznaja mi w 100 pr racje.
moze ktos cos zaproponuje'?
Zaznacze ze nie wiem jaki wlali olej ,mowili ze 10 wiec taki jak ma byc.
a wczesniej moto chodzilo super(pomimo ze swoje lata i przebieg ma')


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
r.urbanski
.
.


Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 2246
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Sieradz

 Post Wysłany: Pon 20:38, 07 Lip 2014    Temat postu:

Przydługawa ta opowieść i trudno coś wywnioskować.
Pierwsze co mi przychodzi do głowy to jakość oleju a bardziej jego ilość Exclamation
Serwisówka podaje do jakiego poziomu można lać olej.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
macieja792
maniak postów
maniak postów


Dołączył: 06 Lip 2014
Posty: 178
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Tarnów,Holandia

 Post Wysłany: Wto 16:26, 08 Lip 2014    Temat postu:

ok,w skrocie,zmieniono kapec tyl i lozysko oraz olej w lagach i zamontowano nowa oryginalna kierownice,od tego momentu motocykl wali sie w zakrety .przed wymiana oleju motor prowadzil sie super/normalnie.
bede sam zmienial olej w lagach,prawa laga to ktora?ta od stronu kierowcy (siedzac na siodelku)
Zaznaczam ze przed wymiana oleju wiedzialem o lekkiem skrzywieniu kiery i motor prowadzil sie normalnie.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
jerzyk
V


Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 29 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Skąd: KT

 Post Wysłany: Wto 21:22, 08 Lip 2014    Temat postu:

Skrecili za mocno łożysko główki ramy. jednak co do reszty, ramy i tego ślizgu to mam swoje zdanie

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
macieja792
maniak postów
maniak postów


Dołączył: 06 Lip 2014
Posty: 178
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Tarnów,Holandia

 Post Wysłany: Śro 17:15, 09 Lip 2014    Temat postu:

tzn? a nie wiem czy ruszali lozysko

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
LWfilip
wyjadacz
wyjadacz


Dołączył: 16 Mar 2014
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Świecie nad Wisłą

 Post Wysłany: Śro 17:33, 09 Lip 2014    Temat postu:

Jak tylko spadnie deszcz, leć na prosty kawałek gładkiego asfaltu i niech jakiś Kolega spojrzy na ślad kół i moto w czasie jazdy na wprost. Jeśli rama jest OK!, ślad musi być jeden Wszystko będzie widać na jezdni. Skoro motocykl ma już swoje lata ( każdy ma ) to może mechanicy zamienili miejscami lagi. No wiesz, one mogą choć nie powinny, być leciutko ugięte. Mało prawdopodobne ale możliwe. Przekonuje mnie też motyw o źle skręconej główce ramy. Kierownica powinna chodzić lekko ale nie walić się na bok. Skoro masz już doświadczenie to raczej to wybadasz. Samą kierownicę można regulować w pewnym zakresie. Jak Ci coś nie pasuje to może wróć do starej. Sprawdź ten ślad na mokrym!!!

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez LWfilip dnia Śro 17:34, 09 Lip 2014, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
michalr
bywalec
bywalec


Dołączył: 25 Wrz 2013
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Śląsk

 Post Wysłany: Czw 14:56, 10 Lip 2014    Temat postu:

Ja obstawiam:
- zły olej (nie ta gętaość) lub jego ilość w lagach
- źle skręcone lagi czyli cosik tam popierdzielili - nie wiele jest tam do spaprania ale dla zdolnego nic trudnego.

Padło też w odpowiedzach na łożysko główki ramy co faktycznie może powodować 'ciężkie' prowadzenie. Kolega twierdzi, że nie było ruszne - pytanie czy napewno?

Kiedyś jeszcze w CB450 miałem sytuacje, gdzie lagi były krzywo włożone - wiem - brzmi głupio ale każde moto śmiaga po różnych drogach i zawieszenie dostaje. Z tego co wtedy poradził mi mechanik aby za każdym razem montować lagi w półki w takiej samej pozycji. Mogą mieć jakieś 'mikro' skrzywienia. W ten sposób zawsze mamy to co poprzendio.
Pytanie czy może twoje moto nie ma delikatnie skrzywionych lag co właśnie wyszło?

A może ty powietrza w przedniej oponie nie masz dość? Wtedy wszystko by się zgadzało


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
macieja792
maniak postów
maniak postów


Dołączył: 06 Lip 2014
Posty: 178
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Tarnów,Holandia

 Post Wysłany: Czw 17:50, 10 Lip 2014    Temat postu:

Powietrze jest ok,jesli jest skrzywiona rama to moze wczesniej powinny byc juz objawy ,wszystkie objawy nastapily po zmianie oleju,mam nadzieje ze w sobote znajde czas na rozkrecenie i zmiane na nowo oleju w lagach.Nie ukrywam,ze poprosze kolege o pomoc,jak nie to serwis Hondy.
Tak na marginesie,mieszkam w Holandi i zastanawiam sie nad wyslaniem motocykla do Polski ,rozebraniem i doprowadzeniem go do super stanu(ew.prostowanie i malowanie ramy,wymiany wszystkich lozysk i tulei itd.)Mechanik proponuje sprzedaz ST i kupienia czegos lepszego,ale wiadomo jak jest z kupnem uzywanego nie wiesz na co trafisz.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
r.urbanski
.
.


Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 2246
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Sieradz

 Post Wysłany: Czw 18:16, 10 Lip 2014    Temat postu:

Jak było dobrze a jest źle to znaczy, że coś zostało spieprzone.
Już jakiś czas temu na forum ktoś "walczył" z przednim zawieszeniem, może mi się uda znaleźć, to podeślę linka.
A i jeszcze jedno - jaki jest stan przedniej opony.
Jak jest zużyta i jeszcze wyząbkowana to pancia też się źle prowadzi Sad


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez r.urbanski dnia Czw 18:23, 10 Lip 2014, w całości zmieniany 2 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
jerzyk
V


Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 29 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Skąd: KT

 Post Wysłany: Czw 20:03, 10 Lip 2014    Temat postu:

Jaki jest rozmiar tylnej opony,(bo ona została zmieniona), odczytaj z opony i napisz.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
macieja792
maniak postów
maniak postów


Dołączył: 06 Lip 2014
Posty: 178
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Tarnów,Holandia

 Post Wysłany: Nie 17:04, 13 Lip 2014    Temat postu:

Panowie,motor zrobiony,okazalo sie ze za malo oleju w lagach i to o czym wspomniano wyzej/ za moco skrecono lozysko glowki ramy.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
LWfilip
wyjadacz
wyjadacz


Dołączył: 16 Mar 2014
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Świecie nad Wisłą

 Post Wysłany: Nie 17:54, 13 Lip 2014    Temat postu:

Czyli jednak "ktoś" majstrował przy główce?? No , ale najważniejsze, że maszyna sprawna.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
macieja792
maniak postów
maniak postów


Dołączył: 06 Lip 2014
Posty: 178
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Tarnów,Holandia

 Post Wysłany: Wto 16:22, 15 Lip 2014    Temat postu:

Mala poprawka do postu,jednak na autostradzie motor zachowuje sie niestabilnie i plywa,jezt teraz duzo lepiej bo nie wali sie w zakrety ale prowadzenie powyzej 100 to koszmar.Mam problem i nie wiem jak go rozwiazac.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
ErneST
zasłuzony
zasłuzony


Dołączył: 24 Kwi 2010
Posty: 296
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Złotoryja

 Post Wysłany: Wto 19:05, 15 Lip 2014    Temat postu:

r.urbanski napisał:
Już jakiś czas temu na forum ktoś "walczył" z przednim zawieszeniem, może mi się uda znaleźć, to podeślę linka.

Prosze bardzo Very Happy
http://www.st1100.fora.pl/problemy-techniczne,22/wezykowanie-przy-wiekszych-predkosciach,1062.html


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
macieja792
maniak postów
maniak postów


Dołączył: 06 Lip 2014
Posty: 178
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Tarnów,Holandia

 Post Wysłany: Śro 19:21, 16 Lip 2014    Temat postu:

ok,dzieki za link,trzeba jescze raz popatrzec w lozyska,zastanawiam sie czy nie dac moto do serwisu Hondy mam nadzieje ,ze pracuja tam fachowcy.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
jerzyk
V


Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 29 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Skąd: KT

 Post Wysłany: Śro 21:23, 16 Lip 2014    Temat postu:

Zanim dasz do hondy, to może daj komuś kumatemu się przejechać.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
macieja792
maniak postów
maniak postów


Dołączył: 06 Lip 2014
Posty: 178
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Tarnów,Holandia

 Post Wysłany: Sob 14:46, 19 Lip 2014    Temat postu:

Kumaty by sie znalazl,gorzej z kumatym mechanikiem.
Troche tu w Holandii jestesmy rozproszeni,czasem trudno sie spotkac.
Moze sprzedac cala na czesci?


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
macieja792
maniak postów
maniak postów


Dołączył: 06 Lip 2014
Posty: 178
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Tarnów,Holandia

 Post Wysłany: Pon 8:08, 18 Sie 2014    Temat postu:

Moto zrobione,wymiana lozyska glowi ramy pomoglo,motorek smiga jak dawniej.
Korci mnie na zmiane na ST 1300,ale to pewnie w innym temacie.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Rafik5588
NOWY
NOWY


Dołączył: 23 Lip 2017
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Radzyń Podlaski

 Post Wysłany: Śro 10:02, 26 Lip 2017    Temat postu:

Witam !
Skoro mowa o lagach to może ktoś z Was miał taki przypadek. Spuszczam olej i widzę szlam więc szybka decyzja o rozbiórce i kompletnym myciu (nie pierwsze moto i nie pierwsza rozbiórka lag). Wszystko idzie dobrze, wszystko dobrze wymyte i złożone tak jak było (sprawdziłem również według serwisówki). Półki nie ruszane bo łożyska główki chodzą płynnie. Po założeniu lag w półki i ustawieniu tak jak było lewa z anty nurkiem jest o jakieś 2 mm krótsza od prawej. Ki czort ??? Co prawda nie sprawdzałem przed wyjęciem lag i teraz nie wiem czy muszą się lagi trochę ułożyć po rozebraniu czy taka tolerancja to norma? Długość sprężyn taka sama. Jedyne co było nie tak to za mało oleju w prawej ladze o jakieś 50-60ml. Przy okazji założyłem nowe panewki lag (oryginały). Olej 10w zalany idealnie strzykawką więc ilość jest ok.
Jakieś pomysły? Ktoś tak miał??? Proszę o wszelkie info!


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Lechu
NOWY
NOWY


Dołączył: 10 Cze 2019
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Radom

 Post Wysłany: Pią 21:12, 26 Lip 2019    Temat postu:

Cześć. St 1100 96 r. bez ABS.
Post pierwszy.
Czy jest jaki powod, że pocì się lewa laga, a prawaa jest sucha?
Moto kupilem z Holand, widzialem co biorę.
Przy wietrze buja, pow. 90 km na godz., nosi lekko na boki, przechylac
się trzeba. Obycia niemam, bo 3 tys km wogóle dopiero na moto.
I co z tą rurą?


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
jerzyk
V


Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 29 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Skąd: KT

 Post Wysłany: Sob 7:06, 27 Lip 2019    Temat postu:

A co ma być? Obydwie lagi na warsztat i wymiana uszczelniaczy, oleju, jeśli trzeba to ślizgów. Wcześniej sprawdzenie czy są proste i nie mają wżerów

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Lechu
NOWY
NOWY


Dołączył: 10 Cze 2019
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Radom

 Post Wysłany: Pon 12:19, 29 Lip 2019    Temat postu:

Jak z tego widać, tak to widzę
Laughing


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
herflik44
NOWY
NOWY


Dołączył: 19 Wrz 2019
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Pią 21:07, 20 Wrz 2019    Temat postu:

Witam odświeżam temat ponieważ napotkałem problem a mianowicie po zakupie wiedziałem że lagi mam do roboty to nie był dla mnie problem robiłem to w wszystkich swoich i znajomych już z 40 razy w różnych maszynach ale do sedna okazało się że w miejscu uszczelniacza laga ma zdarty chrom a więc kupiłem nowe lagi i tu zaczynają się schody przyszły obie jedna jest krótsza druga dłuższa tak jak ma być i w nowych jest opis że LAGA LEWA śr. 41 dł. 633mm LAGA PRAWA śr. 41 dł. 615mm a gdy rozebrałem stare to jest na odwrót LEWA dł. 615mm a PRAWA 633mm i o co chodzi dodam że widać iż były już rozbierane i pytanie czy ktoś to robiąc obrócił czy na opakowaniu jakiś błąd nie wiem czy składać jak było czy obrócić ( w półki raczej nikt źle nie założył ) postaram się załączyć zdjęcia i ewentualnie proszę o serwisówkę jak ktoś ma chodzi o ST 1100 z 99r. BEZ ABS

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez herflik44 dnia Pią 21:37, 20 Wrz 2019, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
jerzyk
V


Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 29 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Skąd: KT

 Post Wysłany: Pią 21:14, 20 Wrz 2019    Temat postu:

Lewa, prawa, z której strony? Prawidłowa ocena jest z pozycji kierownika

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
herflik44
NOWY
NOWY


Dołączył: 19 Wrz 2019
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Pią 21:43, 20 Wrz 2019    Temat postu:

To logiczne piszę oczywiście że rozebrałem i tak jak siedzę na moto prawa ma 633mm a lewa 615mm a przyszły oznaczone tak że prawa 615 a lewa 633 chciałem dodać zdjęcia ale jeszcze nie mogę albo dodam tyklo trzeba skopiować i dodać www :

fotosik.pl/zdjecie/pelne/1672d8330052752d

fotosik.pl/zdjecie/pelne/0eaddbeb3b753896


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez herflik44 dnia Pią 21:46, 20 Wrz 2019, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
herflik44
NOWY
NOWY


Dołączył: 19 Wrz 2019
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Wto 6:14, 24 Wrz 2019    Temat postu:

Witam Kolegów czy ktoś posiada jakiś pomysł co i jak z moim zgrzytem ?? nie ukrywam ale śpieszy mi się chce coś jeszcze polatać nowa maszyna w tym sezonie

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
jerzyk
V


Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 29 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Skąd: KT

 Post Wysłany: Wto 8:37, 24 Wrz 2019    Temat postu:

Poproś kogoś o serwsuwkę albo poszukaj fiszek w necie

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
herflik44
NOWY
NOWY


Dołączył: 19 Wrz 2019
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Czw 6:27, 26 Wrz 2019    Temat postu:

Witam dzwoniłem do serwisu ale nie mają takich informacji tylko fiszkę z rysunkiem rozłożonych lag i widziałem ta fiszke lewa prawa wszystko się zgadza tylko dalej nie mam wymiarów tych lag na fiszce wyglądają tak samo szukałem manuala ale znalazłem tylko książki obsługi (jak sprawdzić olej itd.) ma ktoś z kolegów Heynsa czy Clymera albo pełną serwisówkę do ST 1100 ?

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
igla19
NOWY
NOWY


Dołączył: 05 Lip 2019
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Boguchwała k/ Rzeszowa

 Post Wysłany: Śro 1:01, 05 Lut 2020    Temat postu:

Jakby kto chciał kupić mam na handel lagi komplet 513592234

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Forum Użytkowników Motocykla Honda Pan-European ST1100/ST1300 Strona Główna » DZIAŁ TECHNICZNY - ST1100 / Zawieszenie przód » Lagi
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach




Solaris phpBB theme/template by Jakob Persson
Copyright © Jakob Persson 2003

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group