FAQ Zaloguj
Szukaj Profil
Użytkownicy Grupy
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Rejestracja
regulacja wysokości zawieszenia
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Forum Użytkowników Motocykla Honda Pan-European ST1100/ST1300 Strona Główna » DZIAŁ TECHNICZNY - ST1100 / Zawieszenie tył, wahacz, amortyzator, dyfer » regulacja wysokości zawieszenia
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sebastianpisz
junior
junior


Dołączył: 29 Gru 2008
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: mazury

 Post Wysłany: Pon 18:10, 29 Gru 2008    Temat postu: regulacja wysokości zawieszenia

Witam, mam pytanie w jaki sposób mogę obniżyć zawieszenie w st 1100, chodzi mi o to żeby pewniej nogami stać na ziemi Question

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
shadow
bywalec
bywalec


Dołączył: 15 Lip 2008
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Sanok

 Post Wysłany: Pon 23:56, 29 Gru 2008    Temat postu:

To takich cudów to chyba nie ma.Możesz obniżyć na tylnym amortyzatorze ok . 1cm i zmodyfikować kanapę , tzn.wypatroszyć z niej trochę gąbki.Tylko to jest zajęcie dla tapicera.http://mariomoto.pl/page13.php
Ja tam przerabiałem.Za niewielką kasę efekt gwarantowany.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez shadow dnia Wto 0:06, 30 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Hajster
bywalec
bywalec


Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Rzeszów

 Post Wysłany: Wto 12:36, 30 Gru 2008    Temat postu:

Można jeszcze obniżyć na przedim zawieszeniu obniżając półki na lagach teleskopów. 1 do 2 cm to chyba będzie w miarę bezpiecznie a o ile więcej to nie wiem trzeba by na trasie próbować jak się będzie moto sprawowało. Może ktoś na forum już obniżał i napisze.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Hajster dnia Wto 12:37, 30 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
sebastianpisz
junior
junior


Dołączył: 29 Gru 2008
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: mazury

 Post Wysłany: Wto 18:24, 30 Gru 2008    Temat postu:

Very Happy , pobawie sie i zobacze, troche przy niski jestem, brakuje mi ok 2 cm zeby stac cala stopa

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Garret
Administrator
Administrator


Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 294
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Mielec

 Post Wysłany: Wto 18:40, 30 Gru 2008    Temat postu:

Hajster napisał:
Można jeszcze obniżyć na przednim zawieszeniu obniżając półki na lagach teleskopów. 1 do 2 cm to chyba będzie w miarę bezpiecznie a o ile więcej to nie wiem trzeba by na trasie próbować jak się będzie moto sprawowało. Może ktoś na forum już obniżał i napisze.

Nie trzeba pisać, zapraszam do wyszukiwarki gdyż było sporo w tym temacie napisane na tym forum. Panowie testowali różne zakresy obniżania lag i dzielili się spostrzeżeniami Idea


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Garret dnia Wto 18:43, 30 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Goguś
stary wymiatacz
stary wymiatacz


Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 445
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Płock

 Post Wysłany: Wto 20:37, 30 Gru 2008    Temat postu:

Garret ma rację!!! Szukajcie,a znajdziecie Wink

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Hajster
bywalec
bywalec


Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Rzeszów

 Post Wysłany: Wto 22:01, 30 Gru 2008    Temat postu:

Tiaa... Google Twoim przyjacielem Wink

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
GSG
maniak postów
maniak postów


Dołączył: 21 Wrz 2007
Posty: 151
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Katowice

 Post Wysłany: Wto 22:41, 30 Gru 2008    Temat postu:

nie google, tylko na tym forum była żarliwa i konstruktywna dyskusja.
PS. Mat 7:7 Very Happy


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez GSG dnia Wto 22:43, 30 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Garret
Administrator
Administrator


Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 294
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Mielec

 Post Wysłany: Śro 10:08, 31 Gru 2008    Temat postu:

Może tak będzie łatwiej:
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
ran
amator postów
amator postów


Dołączył: 27 Cze 2019
Posty: 95
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: małopolskie

 Post Wysłany: Czw 19:41, 11 Sie 2022    Temat postu:

[quote="shadow"]To takich cudów to chyba nie ma.Możesz obniżyć na tylnym amortyzatorze ok . 1cm i zmodyfikować kanapę , tzn.wypatroszyć z niej trochę gąbki.Tylko to jest zajęcie dla tapicera.http://mariomoto.pl/page13.php
Ja tam przerabiałem.Za niewielką kasę efekt gwarantowany.[/quote

Wydaje mi się że regulacja amortyzatora powoduje tylko zmianę napięcia wstępnego sprężyny i nie ma wpływu na długość amortyzatora.
Wiem że temat stary ale akurat szukałem informacji.
Czy ktoś potwierdzi / zaprzeczy ?


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
jerzyk
V


Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 29 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Skąd: KT

 Post Wysłany: Pon 9:08, 15 Sie 2022    Temat postu:

Długość amortyzatora, powoduje odpowiednie napięcie ale też skraca lub wydłuża standardowy amor. Jednak nie słuzy taka regulacja stricte do regulacji wysokości a właśnie do utwardzenia lub zmiękczenia zawieszenia.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Felek
zasłuzony
zasłuzony


Dołączył: 19 Kwi 2012
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Gubin

 Post Wysłany: Pon 10:13, 15 Sie 2022    Temat postu:

Tak. Z tyłu tylko cięcie gąbki siedzenia a z przodu opuścić na lagach nie więcej niż 2 cm. Przećwiczone. Mam 168 i trochę pomogło.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
ran
amator postów
amator postów


Dołączył: 27 Cze 2019
Posty: 95
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: małopolskie

 Post Wysłany: Pon 19:25, 15 Sie 2022    Temat postu:

ok dzięki

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Jacek666
uzależniony
uzależniony


Dołączył: 05 Maj 2018
Posty: 280
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Skąd: Opole

 Post Wysłany: Pon 20:12, 15 Sie 2022    Temat postu:

jerzyk napisał:
Długość amortyzatora, powoduje odpowiednie napięcie ale też skraca lub wydłuża standardowy amor. Jednak nie słuzy taka regulacja stricte do regulacji wysokości a właśnie do utwardzenia lub zmiękczenia zawieszenia.

Skraca, wydłuża ... masz pewność ? Przemyśl temat.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
jerzyk
V


Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 29 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Skąd: KT

 Post Wysłany: Wto 7:20, 16 Sie 2022    Temat postu:

Jacek666 napisał:
jerzyk napisał:
Długość amortyzatora, powoduje odpowiednie napięcie ale też skraca lub wydłuża standardowy amor. Jednak nie słuzy taka regulacja stricte do regulacji wysokości a właśnie do utwardzenia lub zmiękczenia zawieszenia.

Skraca, wydłuża ... masz pewność ? Przemyśl temat.

Tak drogi Jacku. Masz rację, że trzeba też pisać bardziej łopatologicznie bo ktoś może mieć problem ze zrozumieniem słowa pisanego w mechanice a to nie jest łatwy temat. Pomimo to, raz za razem, ktoś chce zabłyszczeć a wychodzi jak zwykle. Ważne, że autor pytania zrozumiał.
Więc bardziej obrazowo. Ściśnięcie sprężyny, powoduje obniżenie moto bez obciążenia a rozprężenie, daje skutek odwrotny. Jednak, żeby faktycznie obniżyć zawieszenie, trzeba wymienić amor. Nie da się tego zrobić zgodnie ze sztuką, bez obniżenia przodu.Natomiast co do przodu, nie polecam wpuszczania lag w półki. Powoduje to zmianę geometrii całego zawieszenia. Można zastosować krótsze spręzyny w lagach. Dobrze by też było, wiedzieć o ile można bezpiecznie obniżyć . Trzeba też pamiętać, że takie obniżenie, będzie za sobą pociągało kolejne zmiany. Kosa, podnóżka centralna. Może też na winklach powodować przycieranie oraz spowoduje mniejszą ładowność motocykla.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Jacek666
uzależniony
uzależniony


Dołączył: 05 Maj 2018
Posty: 280
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Skąd: Opole

 Post Wysłany: Wto 19:29, 16 Sie 2022    Temat postu:

jerzyk napisał:
Jacek666 napisał:
jerzyk napisał:
Długość amortyzatora, powoduje odpowiednie napięcie ale też skraca lub wydłuża standardowy amor. Jednak nie słuzy taka regulacja stricte do regulacji wysokości a właśnie do utwardzenia lub zmiękczenia zawieszenia.

Skraca, wydłuża ... masz pewność ? Przemyśl temat.

Tak drogi Jacku. Masz rację, że trzeba też pisać bardziej łopatologicznie bo ktoś może mieć problem ze zrozumieniem słowa pisanego w mechanice a to nie jest łatwy temat. Pomimo to, raz za razem, ktoś chce zabłyszczeć a wychodzi jak zwykle. Ważne, że autor pytania zrozumiał.
Więc bardziej obrazowo. Ściśnięcie sprężyny, powoduje obniżenie moto bez obciążenia a rozprężenie, daje skutek odwrotny. Jednak, żeby faktycznie obniżyć zawieszenie, trzeba wymienić amor. Nie da się tego zrobić zgodnie ze sztuką, bez obniżenia przodu.Natomiast co do przodu, nie polecam wpuszczania lag w półki. Powoduje to zmianę geometrii całego zawieszenia. Można zastosować krótsze spręzyny w lagach. Dobrze by też było, wiedzieć o ile można bezpiecznie obniżyć . Trzeba też pamiętać, że takie obniżenie, będzie za sobą pociągało kolejne zmiany. Kosa, podnóżka centralna. Może też na winklach powodować przycieranie oraz spowoduje mniejszą ładowność motocykla.

W tylnym amorze skraca i wydłuża się tylko sprężyna, amor (jego punkty mocowania są w takiej samej odległości) podczas regulacji nie. Przemyśl to. Możesz łopatą. I utwardzenie sprężyny powoduje podwyższenie moto na postoju a nie odwrotnie. Możesz łopatą :-)


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Forum Użytkowników Motocykla Honda Pan-European ST1100/ST1300 Strona Główna » DZIAŁ TECHNICZNY - ST1100 / Zawieszenie tył, wahacz, amortyzator, dyfer » regulacja wysokości zawieszenia
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach




Solaris phpBB theme/template by Jakob Persson
Copyright © Jakob Persson 2003

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group