FAQ Zaloguj
Szukaj Profil
Użytkownicy Grupy
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Rejestracja
SPRZĘGŁO może ktoś podpowie
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Forum Użytkowników Motocykla Honda Pan-European ST1100/ST1300 Strona Główna » DZIAŁ TECHNICZNY - ST1100 / Silnik » SPRZĘGŁO może ktoś podpowie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
czaban3
junior
junior


Dołączył: 27 Wrz 2016
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Nie 11:03, 20 Lis 2016    Temat postu: SPRZĘGŁO może ktoś podpowie

Witam wszystkich kolegów i proszę o podpowiedz w sprawie sprzegła
kupiłem PANCIE przed sezonem i już odrazu podczas pierwszych przejażdzek zauważyłem że sprzęgło w moim motorze "bierze" na samym końcu. Powiedziałem o tym fakcie mojemu mechanikowi przejechał się i nic niepokojącego nie zauważył zaproponował i tak zrobiliśmy wymiane płynu
sprzęgło dalej "brało" na końcu i tak przejeździłem cały sezon z braku czasu tylko 8500 km ale troche po górach w czechach z pełnym załadunkiem trochę po autostradach i trochę w koło komina i nigdy nie ŚLIZGNĘŁO sprzegło nie miałem problemu z ruszemiem i zmianą biegów
i zwracam sie z pytaniem 1/ czy w waszych motorach też sprzęgło bierze na końcu 2/ czy to oznaka że sprzęgło się mimo wszystko kończy 3/ czy ktoś z kolegów miał podobne obiawy i co z tym zrobił 4/ jakie są koszty wymiany sprzęgła
dodam że moja pancia jest jeszcze nastolatką 2000r przebieg 112000km pozdrawiam i proszę o rzeczowe wypowiedzi i proszę o szacunek do siebie na tym forum pozdrawiam CZABAN [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
KrzysiekJw
maniak postów
maniak postów


Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 104
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Jarosław

 Post Wysłany: Nie 19:10, 20 Lis 2016    Temat postu:

Mam podobnie u siebie, sprzęgło bierze wysoko, pytałem o to kolegów tutaj na forum, niestety pozostało mi to pytanie bez odpowiedzi.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
jerzyk
V


Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 29 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Skąd: KT

 Post Wysłany: Nie 20:13, 20 Lis 2016    Temat postu:

Jeżeli bierze od połowy w górę, to jest ok. Gorzej, jeżeli bierze od samego dołu, bo to objaw skończonego sprzęgła.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
czaban3
junior
junior


Dołączył: 27 Wrz 2016
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Wto 22:09, 22 Lis 2016    Temat postu:

Witam kolegów wiem i sam tak czasem mam że nie chce mi się pisać ale ponawiam prośbę w sprawie sprzęgła; chyba wśród nas motocyklistów są fachowcy ( prócz mnie) którzy doglądają swoje pancie i je naprawiają to może coś mądrego podpowiedzą w sprawie sprzęgła
Jeszcze raz z góry dziękuje za sensowne podpowiedzi i pozdrawiam czaban


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
konrad1f
wymiatacz
wymiatacz


Dołączył: 06 Maj 2010
Posty: 344
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Kościan/Poznań

 Post Wysłany: Śro 21:34, 23 Lis 2016    Temat postu:

Jak Ci "wysoko" bierze tzn, że pompa dobrze daje Wink
gorzej gdyby Ci nie chciało wysprzęglić przy mocnym nacisku
jeśli Ci tylko niekomfortowo (możliwe przy mniejszej dłoni) to wymień dźwignię na taką z regulacją (nie wiem jak w Twojej paneuropie ale w moich nie było regulacji na dźwigni sprzęgła)
pasuje z tego co pamiętam chyba np. od VFR-ki (lub innych Hond z taką pompą sprzęgła)

co do kosztów wymiany to zależy co chcesz wymieniać
najczęściej wymienia się tarcze zostawiając przekładki (oczywiście po ich weryfikacji - czy nie są przegrzane i czy są proste)
sprężyny radzę wymienić na fabryczne - akcesoryjne zazwyczaj są twardsze co czuć na dźwigni
tarcze jak widzę w larssonie to w detalu 315zł, przekładki 200zł i sprężyny ok. 50zł
roboty nie ma z tym dużo
jeśli Ci się nie śliznęło to w ogóle bym nie zaglądał


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez konrad1f dnia Śro 22:21, 23 Lis 2016, w całości zmieniany 3 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
konrad1f
wymiatacz
wymiatacz


Dołączył: 06 Maj 2010
Posty: 344
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Kościan/Poznań

 Post Wysłany: Śro 22:15, 23 Lis 2016    Temat postu:

jerzyk napisał:
Jeżeli bierze od połowy w górę, to jest ok. Gorzej, jeżeli bierze od samego dołu, bo to objaw skończonego sprzęgła.


Czy ja wiem? W takim wypadku (tym drugim przez Ciebie przedstawionym) stawiałbym na problemy ze sterowaniem sprzęgłem - tzn. zapowietrzony układ, stary płyn, stary gumowy, puchnący przewód sprzęgłowy, przepuszczająca pompa. Przecież analogicznie do sterowania heblami - jak zużywają się klocki to nie zmienia się punkt "łapania" - pompa sama dobiera sobie płynu a jego poziom obniża się w zbiorniczku.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
LWfilip
wyjadacz
wyjadacz


Dołączył: 16 Mar 2014
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Świecie nad Wisłą

 Post Wysłany: Czw 6:12, 24 Lis 2016    Temat postu:

Coś w tym jest. Jeśli objawy są "dziwne" lub jakieś takie, niejednoznaczne to można a nawet trzeba by sprawdzić wszystkie części układu. Może się bowiem okazać, że przyczyn jest więcej niż jedna. Moto ma już swoje lata a sprzęgło, przynajmniej w moim przypadku, tyra okrutnie. Śmigam sporo na sprzęgle. Tak właściwie to moja druga manetka mocy Shocked i należy się spodziewać, że coś nie wytrzyma. A za wiele w tym układzie części składowych nie ma. Dźwignia z pompą, przewód, siłownik i tarcze. To na tyle ważny układ motocykla, ze może trzeba pokusić się o remont całości??

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
konrad1f
wymiatacz
wymiatacz


Dołączył: 06 Maj 2010
Posty: 344
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Kościan/Poznań

 Post Wysłany: Czw 16:48, 24 Lis 2016    Temat postu:

Tyle, że w przypadku Czabana nic dziwnego się nie dzieje Wink

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
KrzysiekJw
maniak postów
maniak postów


Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 104
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Jarosław

 Post Wysłany: Sob 16:55, 26 Lis 2016    Temat postu:

Wszystko działa tylko że przez biorące wysoko sprzęgło źle się rusza z miejsca. Efekt jest taki jak w aucie ze sterowaniem sprzęgła na linkę że pedał szedł w górę. Tylko że w przypadku sterowania hydraulicznie wszystko powinno być kompensowane przez płyn jak kolega wyżej napisał. A tak nie jest.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
konrad1f
wymiatacz
wymiatacz


Dołączył: 06 Maj 2010
Posty: 344
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Kościan/Poznań

 Post Wysłany: Nie 13:39, 27 Lis 2016    Temat postu:

KrzysiekJw napisał:
Wszystko działa tylko że przez biorące wysoko sprzęgło źle się rusza z miejsca. Efekt jest taki jak w aucie ze sterowaniem sprzęgła na linkę że pedał szedł w górę. Tylko że w przypadku sterowania hydraulicznie wszystko powinno być kompensowane przez płyn jak kolega wyżej napisał. A tak nie jest.


Nie mogę się zgodzić - po prostu to niemożliwe. dźwignia nie może iść "w górę"/oddalać się od kierownicy ponieważ wraca do swojego położenia wynikającego z konstrukcji dźwigni i jej mocowania oraz maksymalnego "wyjścia" tłoczka z pompy. Może ewentualnie nie odbić do końca gdy tłoczek w pompie się przyciera i nie wyjedzie do końca.
jeśli jest za daleko - proponuję jak wyżej napisałem - zastosować dźwignię z regulacją


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez konrad1f dnia Nie 13:40, 27 Lis 2016, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
KrzysiekJw
maniak postów
maniak postów


Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 104
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Jarosław

 Post Wysłany: Nie 20:27, 27 Lis 2016    Temat postu:

Może nie rozumiemy się, nie napisałem że dźwignia się oddala, tylko że jest efekt taki że sprzęgło bierze jak już dźwignia pokona połowę drogi od położenia max wcisnięte do położenia spoczynkowego. Wynikałoby z tego że po prostu sprzęgło jest już zużyte, ale właśnie ten efekt daje się odczuć przy sprzęgłach sterowanych mechanicznie, w przypadku hydrauliki powinno to być kompensowane.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
konrad1f
wymiatacz
wymiatacz


Dołączył: 06 Maj 2010
Posty: 344
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Kościan/Poznań

 Post Wysłany: Nie 21:24, 27 Lis 2016    Temat postu:

OK Wink

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
jerzyk
V


Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 29 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Skąd: KT

 Post Wysłany: Nie 22:05, 27 Lis 2016    Temat postu:

KrzysiekJw napisał:
Może nie rozumiemy się, nie napisałem że dźwignia się oddala, tylko że jest efekt taki że sprzęgło bierze jak już dźwignia pokona połowę drogi od położenia max wcisnięte do położenia spoczynkowego. Wynikałoby z tego że po prostu sprzęgło jest już zużyte, ale właśnie ten efekt daje się odczuć przy sprzęgłach sterowanych mechanicznie, w przypadku hydrauliki powinno to być kompensowane.

Mylisz się i to bardzo. Wyżej napisałem, że jak bierze powyżej połowy, to nie ma się czym martwić. Problem by był, jak by brało od samego dołu.
Nie ma też znaczenia, czy jest sterowane linką czy hydraulicznie. Wbrew temu co piszesz, oba sterowania są mechaniczne Wink


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
konrad1f
wymiatacz
wymiatacz


Dołączył: 06 Maj 2010
Posty: 344
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Kościan/Poznań

 Post Wysłany: Pon 11:40, 28 Lis 2016    Temat postu:

ale sterowanie linką trzeba kompensować ręcznie samemu na regulacji - natomiast sterowanie hydrauliczne kompensuje się samo dobierając płyny ze zbiorniczka i to miał na myśli Krzysiek

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
czaban3
junior
junior


Dołączył: 27 Wrz 2016
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Śro 17:42, 30 Lis 2016    Temat postu:

Witam jeszcze raz wszystkich i dziękuje za cenne uwagi i podpowiedzi w sprawie sprzęgła w moim moto i muszę się podzielić małym doświadczeniem .Pomysł wczoraj przyszedł do głowy i mając na uwadze wasze cenne podpowiedzi że jak sprzęgło bierze od połowy w górę to ok więc poszedłem do garażu zmierzyłem ile cm otwiera/zamyka sprzęgło i postawiłem moto na centralnych wrzuciłem bieg i dokładnie w połowie koło zaczeło się kręcić czyli jak już wcześniej koledzy opisywali jeśli od połowy w górę to wszystko ok i tego będę się trzymał jeszcze raz dziękuje za cenne uwagi pozdrawiam czaban

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
LWfilip
wyjadacz
wyjadacz


Dołączył: 16 Mar 2014
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Świecie nad Wisłą

 Post Wysłany: Śro 21:15, 30 Lis 2016    Temat postu:

Jak ja lubię takie szcześliwe zakończenia. Very Happy

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez LWfilip dnia Czw 10:38, 01 Gru 2016, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
jerzyk
V


Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 29 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Skąd: KT

 Post Wysłany: Śro 21:23, 30 Lis 2016    Temat postu:

czaban3 napisał:
Witam jeszcze raz wszystkich i dziękuje za cenne uwagi i podpowiedzi w sprawie sprzęgła w moim moto i muszę się podzielić małym doświadczeniem .Pomysł wczoraj przyszedł do głowy i mając na uwadze wasze cenne podpowiedzi że jak sprzęgło bierze od połowy w górę to ok więc poszedłem do garażu zmierzyłem ile cm otwiera/zamyka sprzęgło i postawiłem moto na centralnych wrzuciłem bieg i dokładnie w połowie koło zaczeło się kręcić czyli jak już wcześniej koledzy opisywali jeśli od połowy w górę to wszystko ok i tego będę się trzymał jeszcze raz dziękuje za cenne uwagi pozdrawiam czaban

Nie ma za co Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
KrzysiekJw
maniak postów
maniak postów


Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 104
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Jarosław

 Post Wysłany: Czw 6:37, 01 Gru 2016    Temat postu:

jerzyk napisał:

Mylisz się i to bardzo. Wyżej napisałem, że jak bierze powyżej połowy, to nie ma się czym martwić. Problem by był, jak by brało od samego dołu.
Nie ma też znaczenia, czy jest sterowane linką czy hydraulicznie. Wbrew temu co piszesz, oba sterowania są mechaniczne Wink


Nie będę się spierał, jednak jak napisałem powyżej - użytkowanie motocykla w takim stanie jest utrudnione. Posadz kogoś kto jeździ na moto z działajacym normalnie sprzęgłem - odstawi Ci kangura albo będzie długo ruszał - bo popuszcza manetkę a nic się nie dzieje.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Forum Użytkowników Motocykla Honda Pan-European ST1100/ST1300 Strona Główna » DZIAŁ TECHNICZNY - ST1100 / Silnik » SPRZĘGŁO może ktoś podpowie
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach




Solaris phpBB theme/template by Jakob Persson
Copyright © Jakob Persson 2003

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group