Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
efish
stały bywalec
Dołączył: 15 Sie 2018
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białystok
|
Wysłany: Pon 19:21, 27 Kwi 2020 Temat postu: Tyknięcie przy hamowaniu |
|
|
Ostatnio zauważyłem że przy hamowaniu (nie przy każdym) słyszę jakby tyknięcie w przednim zawieszeniu. Myślałem że to może z lag, ale te sprawdziłem przy wymianie oleju są ok. Łożyska główki ramy też sprawdziłem i jest ok. Tyknięcie występuje tylko przy hamowaniu, przy przejeżdżaniu przez wszelkie nierówności wszystko jest OK.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
|
|
Jacek666
uzależniony
Dołączył: 05 Maj 2018
Posty: 280
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Opole
|
Wysłany: Pon 19:44, 27 Kwi 2020 Temat postu: |
|
|
Może tam są pływające tarcze z luzem na nitach ? Albo luz zacisku w jarzmie ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
efish
stały bywalec
Dołączył: 15 Sie 2018
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białystok
|
Wysłany: Pon 20:44, 27 Kwi 2020 Temat postu: |
|
|
No właśnie czy te zaciski mają mieć luz, bo się troszkę ruszają.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
voniu
wyjadacz
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 485
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Antonin k. Ostrowa Wlkp
|
Wysłany: Pon 23:30, 27 Kwi 2020 Temat postu: |
|
|
A to nie tyka antynurek?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
efish
stały bywalec
Dołączył: 15 Sie 2018
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białystok
|
Wysłany: Wto 9:13, 28 Kwi 2020 Temat postu: |
|
|
No właśnie nie wiem, też o tym myślałem. Ale dźwięk jest słyszalny czasami przy delikatnym hamowaniu, a na postoju jak bujam przednim zawiedzeniem jest ok. Myślałem aby podciągnąć jeszcze śrubę na główce ramy, może tam jest luz którego nie wyczuwam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Arkos
uzależniony
Dołączył: 17 Cze 2014
Posty: 271
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Nysa
|
Wysłany: Wto 10:47, 28 Kwi 2020 Temat postu: |
|
|
Witaj, to tyka przy zacisku taki dynks :-) w linku masz zaznaczone na czerwono.
Ja poradziłem sobie w taki sposób, że kupiłem na alledrogo zacisk lewy przedni, rozebrałem go, nauczyłem się na nim, i w późniejszym czasie posłużył mi jako dawca części do naprawy tego stukania. Musiałem wszystko dokładnie oczyścić, wymienić sprężynkę i gumkę osłonową. Oczywiście przy składaniu trzeba delikatnie nasmarować wazeliną i zwrócić szczególna uwagę na zamocowanie i stan pierścienia zegera bo jak źle założysz to podczas hamowania wyleci tłoczek i będzie bum ... ! Potem dokładnie odpowietrzenie układu hamulcowego, napisałem o tym w dedykowanym dziale.
Pozdrawiam i miłej pracy. Czas wykonania ok. 2-3 h jak wiesz co zrobić.
Link do zdjęcia: [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
efish
stały bywalec
Dołączył: 15 Sie 2018
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białystok
|
Wysłany: Wto 12:25, 28 Kwi 2020 Temat postu: |
|
|
A może zrobić na początku tak, że kupie zacisk i go zamienię cały? Ten zacisk co pokazujesz to jest do 1300 ja mam 1100 i tam nie ma takiego wihajstra.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez efish dnia Wto 13:04, 28 Kwi 2020, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
|
jerzyk
V
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: KT
|
Wysłany: Wto 13:51, 28 Kwi 2020 Temat postu: |
|
|
Też masz antynurka. Klika zazwyczaj na tulejce. Można wyciąć z puszki po piwie , pasek blaszki, owinąć na tuleii. Może też stukać na samych zaciskach, ważne żeby były wszystkie blaszki pod klocki. wreszcie, same tarcze pływające. Może tam być minimalny luz. Nie jest to powód do wymiany tarcz. Można wymienić same te, tzw. nity, jeżeli tarcza jest w wymiarze a luz naprawdę duży.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Jacek666
uzależniony
Dołączył: 05 Maj 2018
Posty: 280
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Opole
|
Wysłany: Wto 15:55, 28 Kwi 2020 Temat postu: |
|
|
efish napisał: |
A może zrobić na początku tak, że kupie zacisk i go zamienię cały? Ten zacisk co pokazujesz to jest do 1300 ja mam 1100 i tam nie ma takiego wihajstra. |
W niektórych modelach 1100 też były takie zaciski.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
efish
stały bywalec
Dołączył: 15 Sie 2018
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białystok
|
Wysłany: Wto 19:01, 28 Kwi 2020 Temat postu: |
|
|
U mnie jest bez tego wihajstra. To chyba były trzy cylindrowe z ABSem i lagami 43mm w 1100 .
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez efish dnia Wto 19:05, 28 Kwi 2020, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
jerzyk
V
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: KT
|
Wysłany: Wto 20:09, 28 Kwi 2020 Temat postu: |
|
|
Zrób zdjęcia
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Arkos
uzależniony
Dołączył: 17 Cze 2014
Posty: 271
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Nysa
|
Wysłany: Sob 6:07, 02 Maj 2020 Temat postu: |
|
|
efish napisał: |
A może zrobić na początku tak, że kupie zacisk i go zamienię cały? Ten zacisk co pokazujesz to jest do 1300 ja mam 1100 i tam nie ma takiego wihajstra. |
A, faktycznie nie zauważyłem w podpisie 1100, trzeba zawsze napisać w pytaniu o jaki model chodzi, mamy się domyślać ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Jacek666
uzależniony
Dołączył: 05 Maj 2018
Posty: 280
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Opole
|
Wysłany: Sob 8:21, 02 Maj 2020 Temat postu: |
|
|
Pytanie jest w DZIAŁ TECHNICZNY - ST1100, hm, to czego chcesz się domyślać ? ;-)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Arkos
uzależniony
Dołączył: 17 Cze 2014
Posty: 271
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Nysa
|
Wysłany: Sob 11:16, 02 Maj 2020 Temat postu: |
|
|
No fakt ... :-) moja wina !
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
efish
stały bywalec
Dołączył: 15 Sie 2018
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białystok
|
Wysłany: Pon 17:14, 11 Maj 2020 Temat postu: |
|
|
Chyba znalazłem przyczynę, sprawdziłem klocki po tej stronie, po której dobiegało tyknięcie. Klocki miały luz 2 mm (przód tył), sprawdziłem drugą stronę tam luz był minimalny. Miałem nowe klocki, wiec oczyściłem zacisk i wymieniłem klocki. Luz znikną, teraz czekam aż deszcz przestanie padać i jadę sprawdzić.
edit:
Pełen sukces, nic nie stuka nic nie puka .... Niemiec płakał jak sprzedawał I wydaje mi się że hamulce są wydajniejsze.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez efish dnia Pon 17:47, 11 Maj 2020, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
|