Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Franc1970
amator postów
Dołączył: 07 Maj 2011
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: Wto 10:49, 21 Sie 2012 Temat postu: tylne koło st 1100 z ABS |
|
|
Witam wszystkich i proszę o pomoc bo mnie już brakuje pomysłów i za niedługo będę mistrzem świata w wyciąganiu tylnego koła. Od pewnego czasu moje tylne koło jest przekrzywione tzn. koło w wahaczu od strony kardana jest bliżej wahacza niż po przeciwległej stronie. Oś sprawdziłem i jest prosta. Wymieniłem wahacz gdyż stary nadawał się na złom. Mimo tego nadal jest ten sam problem. Felga nie ma bicia, brak luzów na łożysku. Może mi ktoś podpowiedzieć jak wycentrować koło.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
|
|
r.urbanski
.
Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 2246
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sieradz
|
Wysłany: Wto 19:38, 21 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
A czy pancię ściąga na jakąś stronę
Bo przy kardanie to nie ma możliwości ustawiania koła jak przy łańcuchu.
Prawa część wahacza ma inną średnicę niż lawa, więc może tak ma być, że odległości są różne
Muszę to sprawdzić.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Ryba
junior
Dołączył: 25 Sie 2011
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań
|
Wysłany: Wto 20:04, 21 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
Pierwsze najistotniejsze sprawdzenie - moto zostawia jeden ślad czy dwa?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Franc1970
amator postów
Dołączył: 07 Maj 2011
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: Wto 20:05, 21 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
No niestety motorek ściąga na prawo, zmierzyłem jeszcze odległości felgi od wahacza i tak z lewej strony jest ok. 4-4,5 cm a z prawej strony ok. 2 cm. Jeszcze się zastanawiam czy coś się nie stało z samą oponą? ale i tak te odległości powinny być chyba równe.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
r.urbanski
.
Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 2246
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sieradz
|
Wysłany: Wto 20:57, 21 Sie 2012 Temat postu: Re: tylne koło st 1100 z ABS |
|
|
Franc1970 napisał: |
... Wymieniłem wahacz gdyż stary nadawał się na złom. Mimo tego nadal jest ten sam problem. .. |
Wynikałoby z tego, że ten problem Miałeś wcześniej
Obawiam się, że problem może być poważniejszy.
Może moto było walnięte
Jedynie możesz to sprawdzić przez laserową kontrolę geometrii.
Robią to w tej chwili na miejscu u klienta (koszt ok 250 PLN). W swoich stronach nie powinieneś mieć problemów z taką usługą.
A taniej sprawdzić, jak pisze Ryba, na kawałku wilgotnego asfaltu.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez r.urbanski dnia Wto 21:18, 21 Sie 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Franc1970
amator postów
Dołączył: 07 Maj 2011
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: Śro 6:56, 22 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
Oby krzywa rama nie była prawdą, a zwłaszcza że jak by była krzywa rama to nie powinna mieć nic wspólnego z wahaczem gdyż to jest inny element i tam odległości powinny być takie same. Może opowiem to tak- Jak sprowadziłem motorek w 2011r musiałem w nim wymienić oponę, na szybko kupiłem nawet szerszą i wszystko było OK. W tym roku przed sezonem kupiłem nową oponę wg parametrów Hondy ale z niższym indeksem nośności. Po założeniu było OK. Raz miałem przygodę jak gość mi wyjechał i musiałem dać ostro po heblach, wtedy coś strzeliło ale nie zwracałem na to uwagi. Po pewnym czasie gdy pompowałem koło stwierdziłem że mam otartą oponę na rancie z prawej strony, okazało się że blachy z wahacza w tym miejscu przez rdzę zostały wypchnięte dlatego wymieniłem wahacz. Może jest jeszcze inna opcja że coś zkiepściłem przy wymianie wahacza, gdyż wg moich wyliczeń błąd jest nie cały. 1mm co na tym promieniu felgi da ok 1 cm.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Franc1970 dnia Śro 7:31, 22 Sie 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
|
r.urbanski
.
Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 2246
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sieradz
|
Wysłany: Śro 19:51, 22 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
Franc1970 napisał: |
Oby krzywa rama nie była prawdą, a zwłaszcza że jak by była krzywa rama to nie powinna mieć nic wspólnego z wahaczem gdyż to jest inny element i tam odległości powinny być takie same. Może opowiem to tak- Jak sprowadziłem motorek w 2011r musiałem w nim wymienić oponę, na szybko kupiłem nawet szerszą i wszystko było OK. W tym roku przed sezonem kupiłem nową oponę wg parametrów Hondy ale z niższym indeksem nośności. Po założeniu było OK. Raz miałem przygodę jak gość mi wyjechał i musiałem dać ostro po heblach, wtedy coś strzeliło ale nie zwracałem na to uwagi. Po pewnym czasie gdy pompowałem koło stwierdziłem że mam otartą oponę na rancie z prawej strony, okazało się że blachy z wahacza w tym miejscu przez rdzę zostały wypchnięte dlatego wymieniłem wahacz. Może jest jeszcze inna opcja że coś zkiepściłem przy wymianie wahacza, gdyż wg moich wyliczeń błąd jest nie cały. 1mm co na tym promieniu felgi da ok 1 cm. |
Piotrek, chyba jesteś przewrażliwiony.
Właśnie wróciłem z garażu i odległości nie są jednakowe. Robiłem pomiar na szybko ale odległości są zbliżone do tych co podawałeś wyżej. (2,5 cm od felgi do wahacza - wypłaszczenia na oponę)
Co ciekawe to wymiarowa opona do wahacza od strony dyfra ma ok. 1 cm luzu.
Jak wcześniej miałeś założoną szerszą, to nic dziwnego, że mogło ją przytrzeć.
Dziwi jednak to ściąganie na prawo
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez r.urbanski dnia Śro 20:05, 22 Sie 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Franc1970
amator postów
Dołączył: 07 Maj 2011
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: Śro 20:17, 22 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
Dzięki za info (2,5 cm od felgi do wahacza ) ale mam prośbę czy to jest od prawej czy lewej strony?. Ponadto jak mi podpowiedzieliście sprawdziłem motorek na wodzie- ślad jest idealny bez żadnych przestawień. mam jeszcze jedną sugestię, mogło coś się stać z oponą bo na jej bieżniku po prawej stronie przez cały obwód jest mała sznita, czy aby nie poszły mi druty a i jeszcze jedno. Nie wiem czy jest różnica ale kupiłem wahacz do hondy bez ABS a ja go mam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
ErneST
zasłuzony
Dołączył: 24 Kwi 2010
Posty: 296
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Złotoryja
|
Wysłany: Śro 20:19, 22 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
Mogłeś jeszcze pomylić stronami tulejki na ośce ale chyba wtedy nie zamontowałbyś koła i zacisku.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Franc1970
amator postów
Dołączył: 07 Maj 2011
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: Śro 20:24, 22 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
O której tulei mówisz od zacisków czy od dyfra. Od dyfra jest Ok. a od zacisków jest obojętna strona, przemierzone !
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
r.urbanski
.
Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 2246
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sieradz
|
Wysłany: Śro 20:34, 22 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
Franc1970 napisał: |
Dzięki za info (2,5 cm od felgi do wahacza ) ale mam prośbę czy to jest od prawej czy lewej strony?. Ponadto jak mi podpowiedzieliście sprawdziłem motorek na wodzie- ślad jest idealny bez żadnych przestawień. mam jeszcze jedną sugestię, mogło coś się stać z oponą bo na jej bieżniku po prawej stronie przez cały obwód jest mała sznita, czy aby nie poszły mi druty a i jeszcze jedno. Nie wiem czy jest różnica ale kupiłem wahacz do hondy bez ABS a ja go mam. |
2, 5 od strony dyfra (prawa).
ABS nic tu nie ma bo uchwyt do czujnika masz przy dyfrze. Kwestia roczników, ale wahacze są chyba jednakowe od początku produkcji
Przy CBS dochodzą dodatkowe uchwyty do przewodów hamulcowych na lewej stronie.
A oponę obowiązkowo do przeglądu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
ErneST
zasłuzony
Dołączył: 24 Kwi 2010
Posty: 296
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Złotoryja
|
Wysłany: Śro 20:37, 22 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
Stronami w sensie ta od dyfra na stronę zacisku.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Franc1970
amator postów
Dołączył: 07 Maj 2011
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: Śro 20:48, 22 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
To spoko, tuleje są ok wg serwisówki, zastanawiam się jeszcze czy coś nie poszło w kardanie, w piątek mam wolne i zamykam się z tym tym tatem w garażu, Wszelkie sugestie mile widziane. Musze to zrobić do zlotu bo inaczej zostanie mi dojazd puszką.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
r.urbanski
.
Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 2246
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sieradz
|
Wysłany: Śro 21:05, 22 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
Franc1970 napisał: |
.... Wszelkie sugestie mile widziane. Musze to zrobić do zlotu bo inaczej zostanie mi dojazd puszką. |
Ja bym zaczął od opony i wywaźenia koła. Może więcej nie trzeba będzie grzebać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Franc1970
amator postów
Dołączył: 07 Maj 2011
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: Śro 21:09, 22 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
r.urbanski- oby Twoja mądrość była wielka. Ale dla pewności sprawdzę co będę mógł
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
jerzyk
V
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: KT
|
Wysłany: Śro 22:19, 22 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
Co do ściągania, to sprawdź też przednią oponę. Sprawdź czy kierownica się gdzieś nie blokuje. Rozlej wodę na asfalcie, staraj się przejechać po niej prosto i zobacz czy jest jeden ślad.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Franc1970
amator postów
Dołączył: 07 Maj 2011
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: Czw 5:33, 23 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
Wczoraj sprawdzałem na mokrym asfalcie i mam tylko jeden ślad jak w podręczniku. W piątek zabieram się za niego i zobaczymy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
r.urbanski
.
Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 2246
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sieradz
|
Wysłany: Czw 20:27, 23 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
Franc1970 napisał: |
Wczoraj sprawdzałem na mokrym asfalcie i mam tylko jeden ślad jak w podręczniku.. . |
Tago bym taki pewny nie był. Jeśli zjechałeś z mokrego to bdziesz miał jeden ślad, bo tylna opona (dużo szersza) zakryła ślad przedniej.
Zatrzymaj moto na mokrym i pod motorem porównaj ślady (nawet cofnij moto o kilkanaście cm.)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Franc1970
amator postów
Dołączył: 07 Maj 2011
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: Pon 10:37, 27 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
No i wykryłem ale dzięki wszystkim za podpowiedzi. Przyczyna- uszkodzenie wewnętrzne opony, jak ją zdjąłem z feli to prawie się pod własnym ciężarem złożyła.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
|