Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
efish
stały bywalec
Dołączył: 15 Sie 2018
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białystok
|
Wysłany: Nie 21:55, 08 Gru 2019 Temat postu: Uszczelka pokrywy zaworów. |
|
|
Czołem załogo. Wczoraj oficjalnie zakończyłem sezon i powoli zaczynam przygotowania do nowego. Chcę między innymi odrestaurować pokrywy zaworów. Pytanie mam odnośnie uszczelek, czy po każdorazowym zdjęciu pokryw trzeba je wymieniać na nowe?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
|
|
jerzyk
V
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: KT
|
Wysłany: Nie 22:22, 08 Gru 2019 Temat postu: |
|
|
Nie. Ważne żeby je ostrożnie zdjąć. Mają też swój limit i może się okazać, że są już wyrobione.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
janusz1585
junior
Dołączył: 25 Maj 2020
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Limanowa
|
Wysłany: Pon 13:38, 22 Cze 2020 Temat postu: |
|
|
Potrzebuję porady, a mianowicie, czy pod uszczelkę pokrywy zaworów dajecie jakiś sylikon?
Jeżeli już to na pokrywę zaworów i na przylgnię głowicy?
Założyłem nową uszczelkę i cieknie, zazwyczaj w tego typu uszczelkach nie stosuje się dodatkowych uszczelniaczy, ale może koś już miał przeprawy z ST1100 i są tu do zastosowania jakieś magic tricks?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Felek
zasłuzony
Dołączył: 19 Kwi 2012
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gubin
|
Wysłany: Pon 13:53, 22 Cze 2020 Temat postu: |
|
|
Smarowałem tylko olejem silnikowym żeby nie kleiły się do głowicy i pokrywy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
jerzyk
V
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: KT
|
Wysłany: Pon 14:35, 22 Cze 2020 Temat postu: |
|
|
Jeżeli nowa cieknie, to sa dwie możliwości. Albo źle założyłeś, albo są uszkodzenia lub jakiś stary silikon, klej na powierzchniach przylegających.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Jacek666
uzależniony
Dołączył: 05 Maj 2018
Posty: 280
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Opole
|
Wysłany: Pon 15:14, 22 Cze 2020 Temat postu: |
|
|
Nie ma w tym modelu tzw półksiężyców w głowicy ? Bo tam czarny silikon dodatkowo zazwyczaj.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
prawdziwy pies
maniak postów
Dołączył: 06 Paź 2015
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rokietnica k. P-nia
|
Wysłany: Pon 20:52, 22 Cze 2020 Temat postu: |
|
|
Ewentualnie trzecia możliwość uszczelka z dupy typu athena lub inne podobne badziewie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
janusz1585
junior
Dołączył: 25 Maj 2020
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Limanowa
|
Wysłany: Wto 8:02, 23 Cze 2020 Temat postu: |
|
|
Uszczelka z atheny, elringa czy czegoś tam - jeden diabeł jest z gumy i jak ma odpowiedni wymiar ma trzymać .
Powierzchnie są dokładnie wyczyszczone, a do wszystkiego doszedł jeszcze jeden objaw - jak ciepły silnik nie cieknie - jak stygnie - cieknie.
Nie dawało mi to spokoju a silikon chcę użyć w ostateczności.
Znalazłem potencjalnie 4 przyczynę, a mianowicie jak dokręcam śruby pokrywy to te górne przy dokręcaniu dają opór i jest wyczuwalne delikatnie jak ugniatają uszczelkę.
Te dolne natomiast w palcach dokręcę praktycznie do oporu - tak jakby były naciągnięte i nie dociskają dostatecznie mocno uszczelki.
Pomysł mam taki aby pod śruby dać cienkie podkładki nad uszczelkami żeby trochę mocniej docisnąć uszczelkę.
Jak się uda to się pochwalę, jak będę musiał napchać kitu od reinza to też napiszę czy pomogło. W ostateczności będę mierzył czy pokrywka jest prosta w jakiś bardziej precyzyjny sposób.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez janusz1585 dnia Wto 8:02, 23 Cze 2020, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
|
jerzyk
V
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: KT
|
Wysłany: Wto 14:42, 23 Cze 2020 Temat postu: |
|
|
Te szpilki, na które zakręcasz nakrętkę, nie sa przypadkiem wykręcone? Ponieważ jak uszczelka nowa, to jej grubość jest właściwa, to właśnie mają dociskać śruby pokrywy.
Uszczelka jest poprawnie założona?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
jotix
NOWY
Dołączył: 08 Paź 2018
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pią 14:23, 23 Gru 2022 Temat postu: |
|
|
W serwisówce Clymera jest napisane że Honda lubi stosować dodatkowe uszczelniacze w płynie. W przypadku tych uszczelek pod pokrywami wprost jest napisane że trzeba zastosować "threebond gasket sealer 1104". Pytanie jest więc jaki preparat kupić u nas w kraju, bo ten z serwisówki tylko za granicą.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
szkworc
stały bywalec
Dołączył: 04 Lis 2015
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 23:20, 10 Sty 2023 Temat postu: |
|
|
Co do dekli zaworowych to w starych sztukach polecam wklejenie- czyli na sucho czytaj odtluszczone, wklejenie na silikon. Wyższe ciśnienie w skrzyni korbowej plus jakość uszczelek równa się gwarantowane pocenie.
A tak poza tym, przy okazji sprawdziłeś sobie luz zaworowy?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
|