Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
zizu2012
NOWY
Dołączył: 26 Cze 2020
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 19:53, 30 Lip 2020 Temat postu: Błąd FI 26 |
|
|
Wiem że ten temat był już poruszany ale nikt jednoznacznie nie przedstawił rozwiązania problemu z błędem 26 . Wszystko było ok z moto do ostatniej niedzieli , dużego upału i jazdy w korkach . No i stało się - zaświeciła się kontrolka FI i błąd 26 . Nie tylko u mnie a także u znajomego . Czy to czujnik ? Wątpię , przewody ? Może ktoś z kolegów miał podobny problem i udało mu się z nim uporać ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
|
|
tygrys2006
junior
Dołączył: 18 Wrz 2020
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Sob 17:11, 19 Wrz 2020 Temat postu: |
|
|
Mam ten sam problem tylko że u mnie kontrolka FI zapala się powyżej 120 k/h i zawsze tylko przy zamknięciu manetki przyspieszenia. Kod jaki odczytałem to 26 jest to czujnik lewego spalania stukowego. Co zrobiłem. Do lałem paliwa 98 ale nic nie pomogło, zamieniłem miejscami czujnik żeby sprawdzic czy błąd wskaże prawa stronę wtedy bym wiedział ze to czujnik niestety po zamianie czujników dalej błąd czepiał sie lewej strony wiec czujniki są sprawne. Czy ktoś już miał taką przypadłość bo mechanicy nie są wstanie mi nic poradzić. Juz dwóch się poddało. Został mi chyb tylko servis Hondy. Czy może być to sonda lambda? I może ktoś już uporał się z tym problemem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
tygrys2006
junior
Dołączył: 18 Wrz 2020
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Sob 17:59, 19 Wrz 2020 Temat postu: |
|
|
Gdzieś przeczytałem, że to zwarcie na kablu od czujnika i nie koniecznie po stronie którą wskazuje nr błędu. Ja ściągnąłem baczną owiewkę ale kabel od czujnika wchodzi w ramę i za Chiny nie mogę go znaleźć pod siedzeniem. Nawet podniesienie zbiornika nie pomogło. Nie wiadomo gdzie te kable z lewej i prawej strony znikają.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
zizu2012
NOWY
Dołączył: 26 Cze 2020
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 19:09, 19 Wrz 2020 Temat postu: |
|
|
Witam. Błąd FI 26 i 25 można wyeliminować tylko poprzez wymianę ECU . Próbowałem wszystkich innych opcji włącznie z próbą naprawy ECU ( w Polsce nikt tego nie robi ) i niestety dopiero wymiana rowiązała problem . Jak przeczytałem na amerykańskim forum ten problem jest znany i zawsze kończyło się na wymianie ECU . Jeżeli ktoś będzie miał podobny problem to proponuje zacząć od podmiany sterownika . I jeszcze jedna ważna informacja , nie ma konieczności wymieniania wszystkich zamków stacyjki i immo , tylko wymiana transpondera w kluczyku i jest ok , Ecu nie koniecznie musi być o tum samym oznaczeniu miałem sterownik z oznaczeniem końcowym G02 a teraz mam F01 . Niestety dyzy minus to koszt tej naprawy .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
tygrys2006
junior
Dołączył: 18 Wrz 2020
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Nie 11:22, 20 Wrz 2020 Temat postu: |
|
|
Co to jest ten transponder i jak sie go wymienia?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
tygrys2006
junior
Dołączył: 18 Wrz 2020
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Nie 12:42, 20 Wrz 2020 Temat postu: |
|
|
I mam jeszcze parę pytań ale za dużo pisania może jakiś kontakt chętnie bym się poradził paru kwestii.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
tygrys2006
junior
Dołączył: 18 Wrz 2020
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pon 14:16, 21 Wrz 2020 Temat postu: |
|
|
Zamówiłem ten ECU koszt 950 zł. Po wymianie dam znać co i jak. W środę ma być u mnie wiec wsrode go wymienię no i sprawdzę czy wymiana transpondera w kluczyku zapobiegnie wymianie stacyjki i całej reszty łącznie zamkami.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
tygrys2006
junior
Dołączył: 18 Wrz 2020
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Wto 9:07, 22 Wrz 2020 Temat postu: |
|
|
Sprawa się wyjaśniła przypadkiem. Mianowicie wymiotowałem ECU i po zamontowaniu problem się wyjaśnił błąd zniknął i juz się nie zapala nawet przy 160 km/h. Prawdopodobnie po wypięciu kostek poruszyłem pinami. Teraz jest OK. Zakup anulowalem więc zaoszczędziłem 900 zł. Wiec każdemu kto ma ten problem proponuje na początek sprawdzić przewody i piny.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
jerzyk
V
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: KT
|
Wysłany: Wto 14:22, 22 Wrz 2020 Temat postu: |
|
|
Jeżeli problem tkwił w połączeniach, to ok. Jednak jeżeli w zimnych lutach, to bez wymiany ecu się nie obejdzie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
zizu2012
NOWY
Dołączył: 26 Cze 2020
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 7:02, 23 Wrz 2020 Temat postu: |
|
|
tygrys2006 napisał: |
Co to jest ten transponder i jak się go wymienia? |
Jeżeli chodzi o transponder jest to element znajdujący się w kluczyku , taka mała kosteczka w której zakodowany jest immobilajzer . Dopiero gdy kluczyk znajdzie się w stacyjce , cewka immo odczytuje kod , komunikuje się z ECU i jeżeli kod jest poprawny można odpalić moto . Tą kostkę na szczęście spokojnie można wyjąć - znajduje się pod naklejką z oznaczeniem honda i umieścić w drugim kluczyku . Jako że musiałem wymienić ECU a w zakupionym zestawie był tylko jeden klucz to kupiłem na allegro klucz surówkę z której mam zamiar wyjąć nie zakodowany transponder i włożyć do mojego naciętego klucza a następnie zakodować ten klucz aby mieć zapas ! Jeżeli zgubi się klucz a nie ma się zapasowego pozostaje już tylko wymiana ECU i wszystkich zamków a to dużo kosztuje ! No chyba że uda się gdzieś zapisać zewnętrznie kod immo ! Ale o to trzeba już pytać speców .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Jacek666
uzależniony
Dołączył: 05 Maj 2018
Posty: 280
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Opole
|
Wysłany: Śro 7:30, 23 Wrz 2020 Temat postu: |
|
|
Da się samodzielnie zakodować transponder przy użyciu jakiś sztuczek kluczykowo przyciskowych czy tylko klon u "szpeców" ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Skorpionwr
Administrator
Dołączył: 19 Lip 2008
Posty: 2498
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 32 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Przasnysz
|
Wysłany: Śro 8:12, 23 Wrz 2020 Temat postu: |
|
|
Jacek666 napisał: |
Da się samodzielnie zakodować transponder przy użyciu jakiś sztuczek kluczykowo przyciskowych czy tylko klon u "szpeców" ? |
Tu masz temat rozwinięty: http://www.st1100.fora.pl/elektryka-i-elektronika,51/kodowanie-kluczyka-pomocy,1828.html
Jeżeli masz uszkodzony kluczyk to można czip wyciąć i przełożyć do drugiego kluczyka. Można dostać klucze z taką kieszenią na transponder.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Skorpionwr dnia Śro 8:14, 23 Wrz 2020, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Jacek666
uzależniony
Dołączył: 05 Maj 2018
Posty: 280
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Opole
|
Wysłany: Śro 8:37, 23 Wrz 2020 Temat postu: |
|
|
Dzięki za wskazówki. Kupiłem u Kitajców kluczyk i transponder. Całość jakoś 15 zł. Zobaczymy co z tego wyjdzie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Jacek666
uzależniony
Dołączył: 05 Maj 2018
Posty: 280
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Opole
|
Wysłany: Nie 14:22, 08 Lis 2020 Temat postu: |
|
|
Tu jest jakieś rozwiązanie, ale pojęcia nie mam jakie. 5 kolejnych części.
Jak ktoś coś kuma, niech opisze.
Będzie na zaś.
https://www.youtube.com/watch?v=f7rkvzDqYrA
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
zizu2012
NOWY
Dołączył: 26 Cze 2020
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 12:39, 23 Lis 2020 Temat postu: |
|
|
Witam. Ten film pokazuje poszukiwanie rozwiązania błędu z FI26(25) . Ostatecznie na 100 % wymieniona została wiązka pomocnicza - aczkolwiek czy to w tej sytuacji pomogło tego nie wiem . Wiązka z uwagi na umiejscowienie narażona jest na wysokie temperatury i może powodować zwarcie . U mnie pomogła wymiana ECU na inny , sprawny z innego motocykla . Co do wiązki to przy większym serwisie pewnie będę ją chciał wymienić jeżeli okaże się że przewody i ich izolacja będą mocno zmęczone .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
kantareka
NOWY
Dołączył: 11 Maj 2021
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Skórzewo
|
Wysłany: Wto 15:53, 26 Kwi 2022 Temat postu: Problem rozwiązany. |
|
|
Błąd f1 26 czujnik spalania stukowego
Nie ma konieczności wymiany ECU.
Cała operacja to zadbanie o instalacje .
Pełen przegląd jak serwisówka pokazuje ,plus wyrzucenie kostek plastikowych z czujników i zastosowanie wsuwek bezpośrednio na czujniki .
Kostki z allegro nie działają i nie stykają i to jest przyczyna .
Patrz powyższe ,przegląd instalacji co wiąże się ze zdjęciem przepustnic i rozpięciem kostek głównych ,pomiar przejść i nawet czasem wymagane sprawdzenie przejścia do ECU .
Jak w serwisowe.
Po montażu przepustnic ,musowe ustawienie synchro i motorek jak nowy.
Pozdrawiam wszelka pomoc na email [link widoczny dla zalogowanych]
Szerokości Krzysztof.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kantareka dnia Wto 16:07, 26 Kwi 2022, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Ferdek70
junior
Dołączył: 25 Mar 2022
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Drezdenko
|
Wysłany: Nie 9:20, 26 Cze 2022 Temat postu: |
|
|
Witam,
Błąd 25 dopadł też moje moto. Sprzęt kupiłem w marcu i błąd wtedy nie wyskakiwał. Zrobiło się ciepło i masz. Pierwsze co zrobiłem, bo nie za bardzo chciało mi się wierzyć w usterkę komputera, to wymiana wtyczek na czujnikach, izolacja termiczna rur wydechowych. Zamieniłem też dla próby czujniki miejscami. Nic to nie dało. Następnie postanowiłem obmierzyć instalację i pomiary wyszły Ok. Dla pewności rzuciłem luzem 2 przewody ekranowane bezpośrednio z czujników do komputera i ponownie nic to nie zmieniło. zamiana sygnałów z lewej i prawej strony także nie zmienia kodu błędu z 25 na 26 więc wniosek jest taki, że to usterka komputera, która jest nagminna w tym modelu komputera 38770-MCS-G02.
Napiszę jeszcze ,bo może wszyscy nie wiedzą jak sprawdzić czy mamy w moto ten błąd. Stawiamy na nóżkę centralną , uruchamiamy silnik i trzymamy przez 10s na obrotach powyżej 3900. Jeśli jest błąd to zapali się czerwona lampka FI.
Ten model komputera mają motocykle do 2007r. W 2008r honda zmieniła komputer na model 38770-MCS-D92 w którym ten problem podobno nie występuje, ale niestety wtyczki są inne. Będę próbował przeszczepić nowego kompa jeśli uda mi się kupić z wtyczkami. Doczytałem się też , ze model komputera 38770-MCS-L01 powinien pracować, ale jest bez imobilisera.
Na koniec ciekawostka, przed złożeniem moto wsadziłem komputer zapakowany w szczelny worek do zamrażalnika na 1godzi i po zainstalowaniu błąd nie wyskoczył, co świadczy o tym, że jest tam zimny lut.
W przyszłości spróbuję się dobrać do środka i zobaczyć czy nie uda się tego naprawić.
Pzdr
Marek
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Ferdek70
junior
Dołączył: 25 Mar 2022
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Drezdenko
|
Wysłany: Śro 7:24, 04 Wrz 2024 Temat postu: |
|
|
Witam ponownie kolegów.
Po wymianie ECU ( stary model ) poprzedni sezon przejeździłem bez problemu. W tym sezonie zrobiłem sporo km po górkach, słońce nieźle grzało i błąd powrócił.... Tym razem zdecydowałem się na przeszczep nowego ECu po 2008r.
Kupiłem go co prawda 2 lata temu ale nie zamieniałem bo potrzebna do tego wiązka z rocznika po 2008. W międzyczasie kolega z formu załatwił sprawne ECu i sprawa się zamknęła.
Tym razem mam nową wiązkę i wymieniam razem z nowym ECu. Mam nadzieję , że to będzie koniec bojów.
Po wszystkim napiszę jak przebiegła operacja.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Nowa wiązka już na motocyklu
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Ferdek70 dnia Śro 7:33, 04 Wrz 2024, w całości zmieniany 6 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
|