Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kruchy
uzależniony
Dołączył: 04 Sty 2013
Posty: 263
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lewin Brzeski
|
Wysłany: Śro 20:51, 16 Sty 2013 Temat postu: Ciśnienie sprężania w silniku ST 1300. |
|
|
Witam. Mam pytanie- Jakie jest ciśnienie sprężania w cylindrach nowego silnika- HONDA ST 1300?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kruchy dnia Pią 12:44, 18 Sty 2013, w całości zmieniany 6 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
|
|
Felek
zasłuzony
Dołączył: 19 Kwi 2012
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gubin
|
Wysłany: Czw 14:24, 17 Sty 2013 Temat postu: Re: Synchronizacja układu wtryskowego/ Stopień sprężania. |
|
|
Druga sprawa, czy ktoś mierzył stopień sprężania na cylindrach, czyli ile zostało z fabrycznego ciśnienia?[/quote]
.... chyba ciśnienie sprężnia !
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
kruchy
uzależniony
Dołączył: 04 Sty 2013
Posty: 263
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lewin Brzeski
|
Wysłany: Czw 15:10, 17 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Instrukcja Obsługi- strona 126
Sprawdzając ciśnienie w cylindrach, dowiesz się czy zawory nie są wypalone, czy katalizator nie jest zaklejony itp. Ogólnie- czy moto ma zdrowe serce. Dla mnie jest to na tyle ważna sprawa, żeby wiedzieć czego mam się spodziewać po wykonaniu takiego pomiaru.
Pozdrawiam serdecznie.
Proszę.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kruchy dnia Czw 17:27, 17 Sty 2013, w całości zmieniany 5 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Felek
zasłuzony
Dołączył: 19 Kwi 2012
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gubin
|
Wysłany: Czw 17:21, 17 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Stopien sprezania silnika jest to cecha konstrukcyjna silnika ustalona przy jego kostruowaniu i nie ulegajaca zmianom w trakcie całego jego życia. Czesto mylona z cisnieniem sprezania , ktore jest chwilowe i zmienne w zaleznosci od wielu czynnikow jak stan pierscieni tłokowych,szczelność zaworów czy temperetura silnika .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
kruchy
uzależniony
Dołączył: 04 Sty 2013
Posty: 263
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lewin Brzeski
|
Wysłany: Czw 17:41, 17 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Stopień sprężania- Wikipedia, wolna encyklopedia.
Kolega może wie- jakie ciśnienie sprężania jest w nowym, fabrycznym silniku Hondy ST 1300?
Przepraszam za pomylenie tych dwóch znaczeń.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kruchy dnia Czw 18:49, 17 Sty 2013, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
r.urbanski
.
Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 2246
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sieradz
|
Wysłany: Czw 18:59, 17 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Na Google znalazłem coś takiego:
Re: ST1300 Compression Check
Don I did a compression check on my '05 as a precaution once after I had installed one of the cams a tooth or two off after a valve check. I got values around 190-200 PSI. I think the 10% rule is correct when comparing cylinders
Moja serwisówka do ST1100 podaje 171-227 PSI
Ważne, żeby było równe na wszystkich cylindrach.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
kruchy
uzależniony
Dołączył: 04 Sty 2013
Posty: 263
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lewin Brzeski
|
Wysłany: Czw 22:23, 17 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
Konkretnie nikt nie pisze o ciśnieniu w cylindrach.
Zmierzę moje moto to będę wiedział. Myślałem że więcej osób zrobiło pomiar ciśnienia na cylindrach
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
mirek
stary wyjadacz
Dołączył: 25 Maj 2011
Posty: 970
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pią 8:35, 18 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
kruchy napisał: |
http://motorcycleinfo.calsci.com/ST1300_f.html
Konkretnie nikt nie pisze o ciśnieniu w cylindrach.
Zmierzę moje moto to będę wiedział. Myślałem że więcej osób zrobiło pomiar ciśnienia na cylindrach |
Teraz, zimą, to odpuściłem sobie, ale w sezonie pomiar ciśnienia na cylindrach robię przynajmniej raz w tygodniu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
MRSpidi65
zasłuzony
Dołączył: 20 Sie 2011
Posty: 1159
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dzbądzek 21C
|
Wysłany: Pią 8:51, 18 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Kurka wodna Kruchy ty chyba tą Pancie rozebrałeś w drobny mak
Tak szczerze mówiąc to po zakupie mojej nie przyszło mi do głowy aby sprawdzać ciśnienie na tłokach , bo po co ? aby się stresować że jest za małe albo nie daj Boże za duże Jak silnik ładnie pracuje to nie ma co grzebać aby grzebać .
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
kruchy
uzależniony
Dołączył: 04 Sty 2013
Posty: 263
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lewin Brzeski
|
Wysłany: Pią 9:36, 18 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Do pomiaru ciśnienia nie trzeba rozbierać pół motocykla, wystarczy zdjąć osłonki na pokrywach zaworowych, zdjąć fajki i wykręcać do pomiaru po jednej świecy. Pomiar trwa około 20 minut. Można też żyć w nieświadomości albo naprawiać moto jak się już rozleci i wracać z moto na lawecie. Ja nie robię pomiaru co tydzień, tylko wtedy jak coś kupie.
Pozdrawiam serdecznie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
mirek
stary wyjadacz
Dołączył: 25 Maj 2011
Posty: 970
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pią 10:05, 18 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
O kurde, a ja kupiłem używany motocykl i bez sprawdzania czegokolwiek poza poziomem oleju w silniku, pojechałem do Chorwacji , Włoch i Rosji (Bajkał). Chyba jestem nieodpowiedzialnym podróżnikiem. , ale kładę to na karb mojego młodego wieku.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez mirek dnia Pią 10:08, 18 Sty 2013, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
kruchy
uzależniony
Dołączył: 04 Sty 2013
Posty: 263
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lewin Brzeski
|
Wysłany: Pią 10:24, 18 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Jeżeli coś by ci chrobotało w silniku to robił byś coś, czy wsiadasz i jedziesz dalej?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kruchy dnia Pon 7:43, 28 Sty 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
|
kruchy
uzależniony
Dołączył: 04 Sty 2013
Posty: 263
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lewin Brzeski
|
Wysłany: Pią 11:14, 18 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Cytat: |
cytat:
Re: ST1300 Compression Check
Don I did a compression check on my '05 as a precaution once after I had installed one of the cams a tooth or two off after a valve check. I got values around 190-200 PSI. I think the 10% rule is correct when comparing cylinders
Moja serwisówka do ST1100 podaje 171-227 PSI
Ważne, żeby było równe na wszystkich cylindrach. |
Ja doczytałem gdzieś, że ST 1300 ma więcej mocy o 20% i 10% lepsze przyśpieszenie niż ST 1100. (nie mogłem odnaleźć tego artykułu, prównanie ST 1100 a ST1300)
r.urbanski- Dziękuję za pomoc.[/quote]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kruchy dnia Pią 11:15, 18 Sty 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Ikar
uzależniony
Dołączył: 23 Cze 2011
Posty: 290
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: SD
|
Wysłany: Pią 12:20, 18 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Panowie po co w dziale technicznym się licytować kto coś sprawdza czy nie ?
Wracając do pytania tematu, ciśnienie w cylindrze powinno wynosić od 142 do 178 psi ( 10 do 12,2 bar ) przy 300 rpm ( obrotach ) czyli kręceniu rozrusznikiem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
kruchy
uzależniony
Dołączył: 04 Sty 2013
Posty: 263
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lewin Brzeski
|
Wysłany: Pią 12:24, 18 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
DZIĘKUJĘ ŚLICZNIE
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
jerzyk
V
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: KT
|
Wysłany: Pią 14:49, 18 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
kruchy napisał: |
Do pomiaru ciśnienia nie trzeba rozbierać pół motocykla, wystarczy zdjąć osłonki na pokrywach zaworowych, zdjąć fajki i wykręcać do pomiaru po jednej świecy. Pomiar trwa około 20 minut. Można też żyć w nieświadomości albo naprawiać moto jak się już rozleci i wracać z moto na lawecie. Ja nie robię pomiaru co tydzień, tylko wtedy jak coś kupie.
Pozdrawiam serdecznie. |
Do prawidłowego pomiaru ciśnienia w cylindrach, wykręcasz wszystkie świeczki. Następnie dociskasz ciśnieniomierz do pierwszego cylka w miejsce świecy. Odkręcasz gaz na maksa i wciskasz starter. Następnie postępujesz tak samo z pozostałymi.Dopiero tak przeprowadzony pomiar, ma jakiś sens. pozdr. j
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
|