Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Alex58
junior
Dołączył: 19 Lis 2014
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Świdnica
|
Wysłany: Pią 21:18, 22 Maj 2015 Temat postu: DEMONTAŻ TYLNEGO KOŁA ST 1300A/2009- HELP |
|
|
Temat nie nowy ale mam z tym problem. Postanowiłem pobawić się w mechanika. Przednie koło zdemontowałem, poszło lekko. Tył- utknąłem przy próbie zdjęcia zacisku. Niech mi ktoś wyjaśni jak krowie na rowie, którą ( które) śruby mam odkręcić żeby zdjąć zacisk. Czy tę która przechodzi przez dospawane ucho do wahacza, czy tę powyżej bliżej przewodów hamulcowych, a może obie, a może zupełnie inną A co z wydechami podczas tej operacji? Instrukcja mówi, zrób to w ASO a rysunki są mało czytelne. Pozdrawiam. Laik-mechanik.
P.S.
A może są gdzieś w necie filmiki instruktażowe.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
|
|
jerzyk
V
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: KT
|
Wysłany: Pią 22:35, 22 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Hm, tak po kolei. Kufry na bok. Zdejmujesz. Następnie błotnik. To na czym wisi tablica rejestracyjna. Klucz imbus, chyba 6. Z prawej strony, odkręcasz, luzujesz nakretkę, jednak jej nie zdejmusz. Tak na równo z gwintem ośki. Odkręcasz z lewej, śrube zaciskająca oś. Odkręcasz zaślepkę na sworzniu trzymającym klocki. Wykręcasz sworzeń trzymający klocki, znów imbus, chyba nr 4 lub 5. klocki luzujesz i je wyciągasz. Odkręcasz śrubę na wahaczu z lewej, klucz 12 lub 13 nie pamiętam. Zdejmujesz cały zacisk wraz z ramieniem. Jeżeli masz oryginalne wydechy, nie tuningowe albo akcesoryjne, to z nimi nic nie robisz. Mają specjalne wycięcia, ośka się mieści. Jak dalej czegoś nie rozumiesz, to pytaj
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Alex58
junior
Dołączył: 19 Lis 2014
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Świdnica
|
Wysłany: Pią 22:48, 22 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Dzięki Jerzyk. Jutro powalczę przy pomocy Twojego opisu. Mam nadzieję, że się uda.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
MRSpidi65
zasłuzony
Dołączył: 20 Sie 2011
Posty: 1159
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dzbądzek 21C
|
Wysłany: Sob 8:52, 23 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Moim zdaniem bez zdjęcia tłumików się nie obejdzie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
mirek
stary wyjadacz
Dołączył: 25 Maj 2011
Posty: 970
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań
|
Wysłany: Sob 8:56, 23 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
MRSpidi65 napisał: |
Moim zdaniem bez zdjęcia tłumików się nie obejdzie. |
I mnie się tak wydaje.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
jerzyk
V
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: KT
|
Wysłany: Sob 9:24, 23 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
mirek napisał: |
MRSpidi65 napisał: |
Moim zdaniem bez zdjęcia tłumików się nie obejdzie. |
I mnie się tak wydaje. |
To się Wam tylko tak wydaje
https://www.youtube.com/watch?v=JqHzRy1jLSc
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
r.urbanski
.
Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 2246
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sieradz
|
Wysłany: Sob 11:51, 23 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
jerzyk napisał: |
.... Jeżeli masz oryginalne wydechy, nie tuningowe albo akcesoryjne, to z nimi nic nie robisz. Mają specjalne wycięcia, ośka się mieści. Jak dalej czegoś nie rozumiesz, to pytaj |
No tak Jerzyk, przy 1100 to się wszystko zgadza ale przy 1300 to już nie bardzo
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
jerzyk
V
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: KT
|
|
Powrót do góry » |
|
|
MRSpidi65
zasłuzony
Dołączył: 20 Sie 2011
Posty: 1159
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dzbądzek 21C
|
Wysłany: Sob 16:21, 23 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Na pierwszym filmiku gość chyba młotkiem zrobił sobie miejsce na oś.
Ja bym się zapłakał jak by moja pani była tak pokiereszowana.
Pozostaję przy swoim zdaniu ,
Jerzyk masz rację tylko wtedy jeśli chodziło ci o 1100 która rzeczywiście ma pod tłumikiem specjalne wytłoczenie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Krzysztof Kędzior
stary wyjadacz
Dołączył: 07 Gru 2011
Posty: 1147
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: KRAKÓW
|
Wysłany: Sob 20:10, 23 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Zdjąć tłumiki to operacja kilku minut. Trzeba tylko poczekać,aż wystygną(kiedy nieszczęście spotka cię na drodze) W przypadku wbitego gwożdzia,j/w na filmiku, wystarczy zestaw naprawczy i za chwile jedziesz dalej!bez zdejmowania koła. Wypróbowałem gdy mnie dopadło i z "kołkiem" przejeżdziłem jeszcze wiele tyś km. Gość na filmiku robi to w warsztacie,ale na drodzę i w pojedynkę,można się zaj....ć! szczególnie przy powtórnym montażu koła. Bez tych deseczek,windy i "pomocnika'
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Krzysztof Kędzior dnia Sob 20:37, 23 Maj 2015, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
mirek
stary wyjadacz
Dołączył: 25 Maj 2011
Posty: 970
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań
|
Wysłany: Sob 21:14, 23 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Nie jest tak źle. Samodzielnie wymieniałem koło w Kemerowie ( Syberia) i mimo, że nie jestem fachmanem, zrobiłem to samodzielnie i dosyć szybko, posiłkując się tylko kluczem francuskim.
Gorzej jest w przypadku wymiany koła przedniego. W tym przypadku konieczny jest lewarek, albo druga osoba, albo taśma klejąca.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Krzysztof Kędzior
stary wyjadacz
Dołączył: 07 Gru 2011
Posty: 1147
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: KRAKÓW
|
Wysłany: Sob 21:29, 23 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
mirek napisał: |
Nie jest tak źle. Samodzielnie wymieniałem koło w Kemerowie ( Syberia) i mimo, że nie jestem fachmanem, zrobiłem to samodzielnie i dosyć szybko, posiłkując się tylko kluczem francuskim.
Gorzej jest w przypadku wymiany koła przedniego. W tym przypadku konieczny jest lewarek, albo druga osoba, albo taśma klejąca. |
To prawda. Dlatego mam zawsze z sobą tą mocną srebrną tasmę. Przydaje się do wieeeelu rzeczy Na Syberii było Ci łatwiej-bo zimno,ale mnie dopadło w Chorwacji przy 30C. Było ciężko
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Krzysztof Kędzior dnia Sob 21:32, 23 Maj 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
|
r.urbanski
.
Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 2246
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sieradz
|
Wysłany: Nie 1:09, 24 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Krzysztof Kędzior napisał: |
.....To prawda. Dlatego mam zawsze z sobą tą mocną srebrną tasmę. Przydaje się do wieeeelu rzeczy : |
Baaaaardzo wielu W Rumunii przydała się bardzo
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Alex58
junior
Dołączył: 19 Lis 2014
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Świdnica
|
Wysłany: Nie 7:02, 24 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Dzięki koledzy. Pełny sukces. Koło ściągnięte prawie jak na filmikach.
Teraz nowe oponki (Michalin pilot road 4 gt) i w połowie czerwca Rumunia.
Opony te będę miał pierwszy raz. Może ktoś na nich jeździł i ma jakieś przemyślenia ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
mirek
stary wyjadacz
Dołączył: 25 Maj 2011
Posty: 970
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań
|
Wysłany: Nie 8:58, 24 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Ale czy zdejmowałeś rurę wydechową?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
DUDI
zasłuzony
Dołączył: 31 Mar 2009
Posty: 524
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Siedlec k/Częstochowy
|
Wysłany: Nie 9:17, 24 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Zdejmować tłumika nie trzeba wystarczy poluzować i odchylić w dół
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Alex58
junior
Dołączył: 19 Lis 2014
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Świdnica
|
Wysłany: Nie 10:19, 24 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
mirek napisał: |
Ale czy zdejmowałeś rurę wydechową? |
Nie zdejmowałem. Lewą (patrząc od tyłu) poluzowałem i opuściłem a prawą uniosłem lekko do góry po odkręceniu śrub mocujących i oś na styk ale wyszła, lepiej jednak też opuścić. Poszalałem ze śrubami przy zacisku, niepotrzebnie odkręciłem trzy ale i tak muszę zmienić klocki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
jerzyk
V
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: KT
|
Wysłany: Nie 13:49, 24 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
MRSpidi65 napisał: |
Na pierwszym filmiku gość chyba młotkiem zrobił sobie miejsce na oś.
Ja bym się zapłakał jak by moja pani była tak pokiereszowana.
Pozostaję przy swoim zdaniu ,
Jerzyk masz rację tylko wtedy jeśli chodziło ci o 1100 która rzeczywiście ma pod tłumikiem specjalne wytłoczenie. |
A no widzisz. Tak się zastanawiam, co stało na przeszkodzie, aby i w 1300 zrobić fabryczne wytłoczenie? Dochodzę tylko do jednego wniosku. Chęci zarabiania przez serwisy. Czyli tego, o czym już pisałem w innym temacie. To sieć dilerska dyktuje ceny i to ona ma zarabiać kokosy a po przez nią producent. Cena motocykla, to w końcowym rozliczeniu, tylko mały ułamek. Zarabia się na częściach i serwisie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Ikar
uzależniony
Dołączył: 23 Cze 2011
Posty: 290
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: SD
|
Wysłany: Pon 16:47, 25 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Jak nie urok to sraczka. Jutro wybierałem się do ciepłych krajów, wchodzę do garażu a tu kapeć z tyłu .Na szczęście połapałem raz dwa sklep i warsztat i jutro koło będzie gotowe. Demontaż rozpocząłem od obejrzenia filmów Moto na centralny, odkręciłem lewy tłumik i przekręciłem go na dół bo u mnie jest osłona przy wydechu która osłania zacisk hamulcowy i uniemożliwia odkręcenie mocowanie zacisku do wahacza. Następnie prawy wydech odkręciłem i uniosłem go odrobinę do góry i wtedy oś wychodzi bez problemu. Bez dodatkowego podnośnika nie da się wyciągnąć ośki dając wydech na dół gdyż wydech opiera się o ziemie i przeszkadza. Jedyny większy problem jaki napotkałem to oś była tak dokręcona że klucz musiałem przedłużyć o 60cm Całość zajęła jakieś 30 minut.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Ikar dnia Pon 16:57, 25 Maj 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
|
|