FAQ Zaloguj
Szukaj Profil
Użytkownicy Grupy
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Rejestracja
DEMONTAŻ TYLNEGO KOŁA ST 1300A/2009- HELP
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Forum Użytkowników Motocykla Honda Pan-European ST1100/ST1300 Strona Główna » DZIAŁ TECHNICZNY - ST1300 » DEMONTAŻ TYLNEGO KOŁA ST 1300A/2009- HELP
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Alex58
junior
junior


Dołączył: 19 Lis 2014
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Świdnica

 Post Wysłany: Pią 21:18, 22 Maj 2015    Temat postu: DEMONTAŻ TYLNEGO KOŁA ST 1300A/2009- HELP

Temat nie nowy ale mam z tym problem. Postanowiłem pobawić się w mechanika. Przednie koło zdemontowałem, poszło lekko. Tył- utknąłem przy próbie zdjęcia zacisku. Niech mi ktoś wyjaśni jak krowie na rowie, którą ( które) śruby mam odkręcić żeby zdjąć zacisk. Czy tę która przechodzi przez dospawane ucho do wahacza, czy tę powyżej bliżej przewodów hamulcowych, a może obie, a może zupełnie inną Confused A co z wydechami podczas tej operacji? Instrukcja mówi, zrób to w ASO a rysunki są mało czytelne. Pozdrawiam. Laik-mechanik.
P.S.
A może są gdzieś w necie filmiki instruktażowe.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
jerzyk
V


Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 29 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Skąd: KT

 Post Wysłany: Pią 22:35, 22 Maj 2015    Temat postu:

Hm, tak po kolei. Kufry na bok. Zdejmujesz. Następnie błotnik. To na czym wisi tablica rejestracyjna. Klucz imbus, chyba 6. Z prawej strony, odkręcasz, luzujesz nakretkę, jednak jej nie zdejmusz. Tak na równo z gwintem ośki. Odkręcasz z lewej, śrube zaciskająca oś. Odkręcasz zaślepkę na sworzniu trzymającym klocki. Wykręcasz sworzeń trzymający klocki, znów imbus, chyba nr 4 lub 5. klocki luzujesz i je wyciągasz. Odkręcasz śrubę na wahaczu z lewej, klucz 12 lub 13 nie pamiętam. Zdejmujesz cały zacisk wraz z ramieniem. Jeżeli masz oryginalne wydechy, nie tuningowe albo akcesoryjne, to z nimi nic nie robisz. Mają specjalne wycięcia, ośka się mieści. Jak dalej czegoś nie rozumiesz, to pytaj

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Alex58
junior
junior


Dołączył: 19 Lis 2014
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Świdnica

 Post Wysłany: Pią 22:48, 22 Maj 2015    Temat postu:

Dzięki Jerzyk. Jutro powalczę przy pomocy Twojego opisu. Mam nadzieję, że się uda.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
MRSpidi65
zasłuzony
zasłuzony


Dołączył: 20 Sie 2011
Posty: 1159
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Dzbądzek 21C

 Post Wysłany: Sob 8:52, 23 Maj 2015    Temat postu:

Moim zdaniem bez zdjęcia tłumików się nie obejdzie.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
mirek
stary wyjadacz
stary wyjadacz


Dołączył: 25 Maj 2011
Posty: 970
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Poznań

 Post Wysłany: Sob 8:56, 23 Maj 2015    Temat postu:

MRSpidi65 napisał:
Moim zdaniem bez zdjęcia tłumików się nie obejdzie.


I mnie się tak wydaje.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
jerzyk
V


Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 29 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Skąd: KT

 Post Wysłany: Sob 9:24, 23 Maj 2015    Temat postu:

mirek napisał:
MRSpidi65 napisał:
Moim zdaniem bez zdjęcia tłumików się nie obejdzie.


I mnie się tak wydaje.


To się Wam tylko tak wydaje Very Happy

https://www.youtube.com/watch?v=JqHzRy1jLSc


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
r.urbanski
.
.


Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 2246
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Sieradz

 Post Wysłany: Sob 11:51, 23 Maj 2015    Temat postu:

jerzyk napisał:
.... Jeżeli masz oryginalne wydechy, nie tuningowe albo akcesoryjne, to z nimi nic nie robisz. Mają specjalne wycięcia, ośka się mieści. Jak dalej czegoś nie rozumiesz, to pytaj

No tak Jerzyk, przy 1100 to się wszystko zgadza ale przy 1300 to już nie bardzo Sad


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
jerzyk
V


Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 29 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Skąd: KT

 Post Wysłany: Sob 12:22, 23 Maj 2015    Temat postu:

Ha, ha, moja pomyłka co do modelu. Mimo wszystko, jednak się da
https://www.youtube.com/watch?v=Dl1axs4a3S4

a tu jak powinno to być zrobione, kiedy jednak się nie da Very Happy

https://www.youtube.com/watch?v=tXOTk5q4uWA


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
MRSpidi65
zasłuzony
zasłuzony


Dołączył: 20 Sie 2011
Posty: 1159
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Dzbądzek 21C

 Post Wysłany: Sob 16:21, 23 Maj 2015    Temat postu:

jerzyk napisał:
Ha, ha, moja pomyłka co do modelu. Mimo wszystko, jednak się da
https://www.youtube.com/watch?v=Dl1axs4a3S4

a tu jak powinno to być zrobione, kiedy jednak się nie da Very Happy

https://www.youtube.com/watch?v=tXOTk5q4uWA


Na pierwszym filmiku gość chyba młotkiem zrobił sobie miejsce na oś.
Ja bym się zapłakał jak by moja pani była tak pokiereszowana.
Pozostaję przy swoim zdaniu ,
Jerzyk masz rację tylko wtedy jeśli chodziło ci o 1100 która rzeczywiście ma pod tłumikiem specjalne wytłoczenie.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Krzysztof Kędzior
stary wyjadacz
stary wyjadacz


Dołączył: 07 Gru 2011
Posty: 1147
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: KRAKÓW

 Post Wysłany: Sob 20:10, 23 Maj 2015    Temat postu:

Zdjąć tłumiki to operacja kilku minut. Trzeba tylko poczekać,aż wystygną(kiedy nieszczęście spotka cię na drodze) Sad W przypadku wbitego gwożdzia,j/w na filmiku, wystarczy zestaw naprawczy i za chwile jedziesz dalej!bez zdejmowania koła. Wypróbowałem gdy mnie dopadło i z "kołkiem" przejeżdziłem jeszcze wiele tyś km. Gość na filmiku robi to w warsztacie,ale na drodzę i w pojedynkę,można się zaj....ć! szczególnie przy powtórnym montażu koła. Bez tych deseczek,windy i "pomocnika' Very Happy

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Krzysztof Kędzior dnia Sob 20:37, 23 Maj 2015, w całości zmieniany 2 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
mirek
stary wyjadacz
stary wyjadacz


Dołączył: 25 Maj 2011
Posty: 970
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Poznań

 Post Wysłany: Sob 21:14, 23 Maj 2015    Temat postu:

Nie jest tak źle. Samodzielnie wymieniałem koło w Kemerowie ( Syberia) i mimo, że nie jestem fachmanem, zrobiłem to samodzielnie i dosyć szybko, posiłkując się tylko kluczem francuskim.
Gorzej jest w przypadku wymiany koła przedniego. W tym przypadku konieczny jest lewarek, albo druga osoba, albo taśma klejąca. Smile


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Krzysztof Kędzior
stary wyjadacz
stary wyjadacz


Dołączył: 07 Gru 2011
Posty: 1147
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: KRAKÓW

 Post Wysłany: Sob 21:29, 23 Maj 2015    Temat postu:

mirek napisał:
Nie jest tak źle. Samodzielnie wymieniałem koło w Kemerowie ( Syberia) i mimo, że nie jestem fachmanem, zrobiłem to samodzielnie i dosyć szybko, posiłkując się tylko kluczem francuskim.
Gorzej jest w przypadku wymiany koła przedniego. W tym przypadku konieczny jest lewarek, albo druga osoba, albo taśma klejąca. Smile


To prawda. Dlatego mam zawsze z sobą tą mocną srebrną tasmę. Przydaje się do wieeeelu rzeczy Very Happy Na Syberii było Ci łatwiej-bo zimno,ale mnie dopadło w Chorwacji przy 30C. Było ciężko Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Krzysztof Kędzior dnia Sob 21:32, 23 Maj 2015, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
r.urbanski
.
.


Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 2246
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Sieradz

 Post Wysłany: Nie 1:09, 24 Maj 2015    Temat postu:

Krzysztof Kędzior napisał:
.....To prawda. Dlatego mam zawsze z sobą tą mocną srebrną tasmę. Przydaje się do wieeeelu rzeczy :

Baaaaardzo wielu Smile W Rumunii przydała się bardzo Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Alex58
junior
junior


Dołączył: 19 Lis 2014
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Świdnica

 Post Wysłany: Nie 7:02, 24 Maj 2015    Temat postu:

Dzięki koledzy. Pełny sukces. Koło ściągnięte prawie jak na filmikach.
Teraz nowe oponki (Michalin pilot road 4 gt) i w połowie czerwca Rumunia.
Opony te będę miał pierwszy raz. Może ktoś na nich jeździł i ma jakieś przemyślenia ?


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
mirek
stary wyjadacz
stary wyjadacz


Dołączył: 25 Maj 2011
Posty: 970
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Poznań

 Post Wysłany: Nie 8:58, 24 Maj 2015    Temat postu:

Ale czy zdejmowałeś rurę wydechową?

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
DUDI
zasłuzony
zasłuzony


Dołączył: 31 Mar 2009
Posty: 524
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Siedlec k/Częstochowy

 Post Wysłany: Nie 9:17, 24 Maj 2015    Temat postu:

Zdejmować tłumika nie trzeba wystarczy poluzować i odchylić w dół

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Alex58
junior
junior


Dołączył: 19 Lis 2014
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Świdnica

 Post Wysłany: Nie 10:19, 24 Maj 2015    Temat postu:

mirek napisał:
Ale czy zdejmowałeś rurę wydechową?


Nie zdejmowałem. Lewą (patrząc od tyłu) poluzowałem i opuściłem a prawą uniosłem lekko do góry po odkręceniu śrub mocujących i oś na styk ale wyszła, lepiej jednak też opuścić. Poszalałem ze śrubami przy zacisku, niepotrzebnie odkręciłem trzy ale i tak muszę zmienić klocki.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
jerzyk
V


Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 29 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Skąd: KT

 Post Wysłany: Nie 13:49, 24 Maj 2015    Temat postu:

MRSpidi65 napisał:
jerzyk napisał:
Ha, ha, moja pomyłka co do modelu. Mimo wszystko, jednak się da
https://www.youtube.com/watch?v=Dl1axs4a3S4

a tu jak powinno to być zrobione, kiedy jednak się nie da Very Happy

https://www.youtube.com/watch?v=tXOTk5q4uWA


Na pierwszym filmiku gość chyba młotkiem zrobił sobie miejsce na oś.
Ja bym się zapłakał jak by moja pani była tak pokiereszowana.
Pozostaję przy swoim zdaniu ,
Jerzyk masz rację tylko wtedy jeśli chodziło ci o 1100 która rzeczywiście ma pod tłumikiem specjalne wytłoczenie.


A no widzisz. Tak się zastanawiam, co stało na przeszkodzie, aby i w 1300 zrobić fabryczne wytłoczenie? Dochodzę tylko do jednego wniosku. Chęci zarabiania przez serwisy. Czyli tego, o czym już pisałem w innym temacie. To sieć dilerska dyktuje ceny i to ona ma zarabiać kokosy a po przez nią producent. Cena motocykla, to w końcowym rozliczeniu, tylko mały ułamek. Zarabia się na częściach i serwisie.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Ikar
uzależniony
uzależniony


Dołączył: 23 Cze 2011
Posty: 290
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: SD

 Post Wysłany: Pon 16:47, 25 Maj 2015    Temat postu:

Jak nie urok to sraczka. Jutro wybierałem się do ciepłych krajów, wchodzę do garażu a tu kapeć z tyłu Evil or Very Mad .Na szczęście połapałem raz dwa sklep i warsztat i jutro koło będzie gotowe. Demontaż rozpocząłem od obejrzenia filmów Wink Moto na centralny, odkręciłem lewy tłumik i przekręciłem go na dół bo u mnie jest osłona przy wydechu która osłania zacisk hamulcowy i uniemożliwia odkręcenie mocowanie zacisku do wahacza. Następnie prawy wydech odkręciłem i uniosłem go odrobinę do góry i wtedy oś wychodzi bez problemu. Bez dodatkowego podnośnika nie da się wyciągnąć ośki dając wydech na dół gdyż wydech opiera się o ziemie i przeszkadza. Jedyny większy problem jaki napotkałem to oś była tak dokręcona że klucz musiałem przedłużyć o 60cm Twisted Evil Całość zajęła jakieś 30 minut.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Ikar dnia Pon 16:57, 25 Maj 2015, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Forum Użytkowników Motocykla Honda Pan-European ST1100/ST1300 Strona Główna » DZIAŁ TECHNICZNY - ST1300 » DEMONTAŻ TYLNEGO KOŁA ST 1300A/2009- HELP
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach




Solaris phpBB theme/template by Jakob Persson
Copyright © Jakob Persson 2003

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group