Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MRSpidi65
zasłuzony

Dołączył: 20 Sie 2011
Posty: 1159
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dzbądzek 21C
|
Wysłany: Wto 15:05, 21 Sie 2012 Temat postu: Migająca kontrolka ABS |
|
|
No i szlak trafił ABS
Kontrolka nie gaśnie , miga sobie cały czas.
Jest jakiś sposób na sprawdzenie co mogło paść ?
Oczywiście oby nie serwis , bo jakoś brak mi do serwisów zaufania.
Pewnie ktoś z forumowiczów przerabiał już ten temat , to proszę o jakąś radę.
Pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
 |
|
 |
r.urbanski
.

Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 2246
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sieradz
|
Wysłany: Śro 23:06, 22 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
Cześć Mirek.
Nie wiem, czy w ST1300 jest jakiś przycisk (lub kombinacja), aby sprawdzić ABS.
W ST1100 jest.
Zerknij tutaj
[link widoczny dla zalogowanych]
Co prawda jest tam opisany ABS (kody) do 95 r.
Po 96 r jest więcej problemów (chyba 2 więcej) ale nie przepuszczam, by Honda zmieniała całą "informatykę" ze zmianą modeli.
Może coś Ci się przyda.
PS. Obawiam się, źe przy obecnej elektronice bez kompa się nie obądzie.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez r.urbanski dnia Śro 23:16, 22 Sie 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
 |
MRSpidi65
zasłuzony

Dołączył: 20 Sie 2011
Posty: 1159
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dzbądzek 21C
|
Wysłany: Czw 13:30, 23 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
Witam.
Romek ta moja nie ma takich przycisków , a te które są to tylko sterowanie zegarem , licznikiem itp. a do ABS nic nie ma .
Ale dzięki za fatygę.
Pozdrawiam .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
 |
Ikar
uzależniony

Dołączył: 23 Cze 2011
Posty: 290
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: SD
|
Wysłany: Sob 13:00, 25 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
Od paru dni myślę nad twoim problemem szukam po necie i ... okazuje się że nasze pancie mają system mrugania lampką ( kodami ) podobnie jak w 1100. Odnosi się to do FI -silnika jak i ABS. Podobno jest to opisane w serwisówce. To na razie tyle, jak co to dalej drąże temat.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Ikar dnia Sob 13:08, 25 Sie 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
 |
MRSpidi65
zasłuzony

Dołączył: 20 Sie 2011
Posty: 1159
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dzbądzek 21C
|
Wysłany: Sob 18:29, 25 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
Ikar napisał: |
Od paru dni myślę nad twoim problemem szukam po necie i ... okazuje się że nasze pancie mają system mrugania lampką ( kodami ) podobnie jak w 1100. Odnosi się to do FI -silnika jak i ABS. Podobno jest to opisane w serwisówce. To na razie tyle, jak co to dalej drąże temat. |
Jak byś coś namierzył w necie to daj znać , będę wdzięczny
Mam instrukcję w języku Polskim ale nic tam nie pisze
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez MRSpidi65 dnia Sob 18:32, 25 Sie 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
 |
Ikar
uzależniony

Dołączył: 23 Cze 2011
Posty: 290
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: SD
|
Wysłany: Sob 18:35, 25 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
Co do procedury sprawdzenia błędu to już mam, niestety nie mam co oznacza dany błąd. Podobno jest to wszystko w serwisówce i nikt nie chce się nią pochwalić.
edit . Nie chodzi o instrukcje tylko serwisówkę .
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Ikar dnia Sob 18:46, 25 Sie 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
 |
MRSpidi65
zasłuzony

Dołączył: 20 Sie 2011
Posty: 1159
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dzbądzek 21C
|
Wysłany: Nie 8:03, 26 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
Dzięki . to wszystko jasne.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
 |
Ikar
uzależniony

Dołączył: 23 Cze 2011
Posty: 290
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: SD
|
Wysłany: Nie 14:12, 26 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
Procedura sprawdzenia ABS w ST1300
DEMONTAŻ
Wymontować tylne i przednie fotele.
Zdejmij lewą pokrywę boczną.
PROCEDURY
Sprawdźanie kodu błędu:
Włącz zapłon OFF .
Usuń ABS bezpieczniki silnika ( H i M ) z panelu bezpieczników i sprawdzić ich stan.
UWAGA! Zdjęcia w serwisówce opisane są jako H i J bezpieczniki, ale schemat połączeń pokazuje je jako H i M bezpieczniki.
Ustaw wyłącznik zapłonu w ON .
Upewnij się, że wskaźnik ABS świeci.
Odczekaj pięć sekund dla wskaźnika ABS zgaśnie.
W ciągu trzech sekund ponownie zainstalować H bezpiecznik.
Dwa zapisane błędy będą „przedzielone” długim mrugnięciem .
Włącz zapłon OFF .
KASOWANIE BŁĘDU:
Rozpocząć procedurę sprawdzania kodu błędu powyżej.
Gdy wskaźnik ABS zapala kod błędu, zainstaluj M bezpiecznik.
Upewnij się, że lampka ABS nie pokazuje błędu.
Kontynuować procedurę.
MONTAŻ
Zainstaluj M bezpiecznik.
Zainstaluj lewą pokrywę.
Zamontować przednie i tylne siedzenia.
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Procedura wydaje się być bezpieczna bo polega na wyciągnięciu bezpieczników .
Może ktoś podpowie które bezpieczniki to H (ABS tylni) i M (ABS przedni) może one są gdzieś koło modulatorów. Jedynie wiem że to powinny być 30 amperowe czyli zielone. W naszych motorkach ogólnie to są takie 3 take, więc nie powinno być problemu ze znalezieniem ich. Jak masz czas to proponuje Ci byś spróbował, i opisał co wyszło. Może coś znajdę więcej . Mam nadzieje że pomogłem.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Ikar dnia Nie 20:37, 26 Sie 2012, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
 |
panstasio
maniak postów

Dołączył: 04 Kwi 2012
Posty: 135
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: WL
|
Wysłany: Nie 20:04, 26 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
zajął się tamtem. Znalazł. Opisał. A teraz sie nadzieją wykręca - kurde pomogłeś chopie!!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
 |
MRSpidi65
zasłuzony

Dołączył: 20 Sie 2011
Posty: 1159
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dzbądzek 21C
|
Wysłany: Nie 21:52, 26 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
Ikar wielkie dzięki za pomoc .
Wszystko to co napisałeś postaram się zrobić ale w ciągu najbliższych dwóch tygodni nie dam rady . W tygodniu brak czasu a w najbliższą sobotę mam weselę , następna sobota to już zlot więc zajmę się tym po zlocie .
Dzięki bardzo za pomoc , po wszystkim opiszę co i jak
Pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
 |
Ikar
uzależniony

Dołączył: 23 Cze 2011
Posty: 290
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: SD
|
Wysłany: Śro 8:32, 29 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
Znalazłem gdzie są bezpieczniki. Umiejscowione są pod boczną osłoną zaraz pod "klamką" którą podnosimy moto na centralną w skrzynce bezpieczników. Opisane są ABS FR - przód i ABS RR - tył.
Jest też trzeci bezpiecznik "główny" ABS . Warto je wszystkie sprawdzić.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
 |
MRSpidi65
zasłuzony

Dołączył: 20 Sie 2011
Posty: 1159
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dzbądzek 21C
|
Wysłany: Pon 17:37, 12 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
Wreszcie nadszedł czas na próbę sprawdzenia ABS
Ikar zastosowałem twoją instrukcję i co mi wyszło?
Po włożeniu bezpiecznika RR ( tył ) kontrolka miga w rytmie:
szybkie 10 razy przerwa i tak w kółko.
Wyłączam kluczyk
Włączam kluczyk kontrolka świeci cały czas, nie gaśnie a po włożeniu bezpiecznika FR ( przód ) kontrolka miga jednostajnie tak jak było przed sprawdzaniem.
Jak coś zrozumiałeś z tego co napisałem i masz jakieś przemyślenia to chętnie poczytam co jest nie tak? albo co robię nie tak ?
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
 |
Ikar
uzależniony

Dołączył: 23 Cze 2011
Posty: 290
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: SD
|
Wysłany: Śro 12:56, 14 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
Tak na szybko to si napisze co to oznacza. Tłumaczenie z google więc jest jakie jest.Postaram się więcej napisać ale zajmie mi to trochę:
Błąd:
-ABS systemu sterowania - obwód przekaźnika przód
Prawdopodobne powody:
-Spalony bezpiecznik modulator przód
-Uszkodzony silnik z przodu
-Uszkodzony przedni czujnik kąta korby ( nie wiem co to znaczy )
-Wadliwe przewody lub złącza przewodów
-Uszkodzony sterownik
Ogólnie rzecz biorąc musisz szukać przy przednim modulatorze.
Pozdrawiam
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez Ikar dnia Śro 13:00, 14 Lis 2012, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
 |
MRSpidi65
zasłuzony

Dołączył: 20 Sie 2011
Posty: 1159
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dzbądzek 21C
|
Wysłany: Śro 13:56, 14 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
Ikar wielkie dzięki.
To kierunek już mam , teraz aby trafić do celu.
Ale z tym poczekam aż moto postawie na zimowanie i zimowy przegląd .
Jak zdejmę plastyki myślę że dojdę co jest nie tak.
Ale gdybyś miał jeszcze jakieś spostrzeżenia to daj znać .
Jak dojdę co konkretnie siadło zaraz napiszę.
Pozdrawiam i jeszcze raz dzięki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
 |
MRSpidi65
zasłuzony

Dołączył: 20 Sie 2011
Posty: 1159
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dzbądzek 21C
|
Wysłany: Śro 17:19, 09 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Witam.
Wreszcie znalazłem przyczynę
Przy pompie ABS z prawej strony jest dwa plastikowe gniazda , gniazdo dolne od czujnika było nadłamane i przez to dostała się tam wilgoć .
W środku są tam styki elektryczne które zaśniedziały i była kiszka.
Za trzy stówki kupiłem prawie nową pompę z 2009 r. miałem fart właśnie ją założyłem i wszystko gra.
Muszę powiedzieć że moja Pancia jest już gotowa do sezonu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
 |
Ikar
uzależniony

Dołączył: 23 Cze 2011
Posty: 290
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: SD
|
Wysłany: Śro 18:02, 09 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Widzę że w dobrym kierunku podpowiedziałem. Ciesze się ze dobrze się skończyło. Do zobaczenia w trasie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
 |
MRSpidi65
zasłuzony

Dołączył: 20 Sie 2011
Posty: 1159
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dzbądzek 21C
|
Wysłany: Śro 18:57, 09 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Ikar napisał: |
Widzę że w dobrym kierunku podpowiedziałem. Ciesze się ze dobrze się skończyło. Do zobaczenia w trasie. |
Dokładnie tak , miałem kierunek to było dużo łatwiej .
Jeszcze raz wielkie dzięki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
 |
samad
zasłuzony

Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 1426
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 24 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jasień/Żary/LUBUSKIE
|
Wysłany: Czw 10:02, 10 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
A jednak kabeli ,styki łącza i inne tam , a nie awaria głównych podzespołów --------------pogratulować i powodzenia.........
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
 |
MRSpidi65
zasłuzony

Dołączył: 20 Sie 2011
Posty: 1159
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dzbądzek 21C
|
Wysłany: Czw 12:32, 10 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
samad napisał: |
A jednak kabeli ,styki łącza i inne tam , a nie awaria głównych podzespołów --------------pogratulować i powodzenia......... |
Andrzej tak jak mówiłeś że obstawiasz w pierwszej kolejności sprawdzenie styków tak i okazało się że miałeś rację . Najważniejsze że jest już OK.
Dzięki za telefon i POZDRAWIAM.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
 |
|