Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Spili
moderator zasłużony
Dołączył: 22 Sie 2009
Posty: 1754
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 25 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: SD
|
Wysłany: Wto 18:33, 06 Mar 2012 Temat postu: Odpalenie po zimie i... dupa :( |
|
|
Własnie miałem dzisiaj okazję odpalić maleństwo po śnie zimowym
Stęskniona czekała cierpliwie przez całą zimę podłączona do prądu
Zagadała po 2 sek kręcenia rozrusznikiem tak jakbym ja wczoraj zgasił
Bajeczka
Niestety... :/
Klamka sprzęgła wpada cała do manetki :/
Zero oporu...
Sprzegło nie działa :/
Wszystkie biegi jak stoi na centralce wchodzą "na ostro". od 1 do 5 cacy z przełączaniem bez sprzęgła...
Pompowanie klamka niczego nie zmienia :/
Moje standardowa próba naprawy wszystkiego - czyli trzykrotne kopniecie w lewy plastik - w tej sytuacji również niczego nie zmieniło
Samad mi powidział którymi srubkami się mogę pobawić przy klamce...
Sprawdzę w weekend....
Ale jak juz powiedział "zdejmij lewy bok" to już wymiekłem
Wszystko to co potrafię przy niej otworzyc to 3 kufry, wlew paliwa i kanapę
Reszta dla mnie to czarna magia
Tak że w weekend dzwonię do Samada i będzie mi trzymał śrubokręt przez telefon
A jeżeli problem jest na "drugim końcu" - no to cóż :/
Sezon zacznę od serwisu :/
Eeeech, by to tak... :/
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
|
|
DUDI
zasłuzony
Dołączył: 31 Mar 2009
Posty: 524
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Siedlec k/Częstochowy
|
Wysłany: Wto 20:10, 06 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Marcin zwyczajnie płyn Ci spierdzilił, albo spragnione myszy wypiły
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez DUDI dnia Wto 20:11, 06 Mar 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
|
r.urbanski
.
Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 2246
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sieradz
|
Wysłany: Wto 20:21, 06 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Albo kłania się zestaw naprawczy siłownika sprzęgła
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Spili
moderator zasłużony
Dołączył: 22 Sie 2009
Posty: 1754
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 25 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: SD
|
Wysłany: Wto 20:39, 06 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Dudi. Płyn idealnie trzyma poziom...
A od Romka nie rozumiem dwóch ostatnich wyrazów
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
r.urbanski
.
Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 2246
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sieradz
|
Wysłany: Wto 20:59, 06 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Spili napisał: |
Dudi. Płyn idealnie trzyma poziom...
A od Romka nie rozumiem dwóch ostatnich wyrazów |
No jest tam drochę uszczelek i oringów.
Widocznie płyn ucieka gdzieś bokiem i nie wyciska sprzęgła.
To taka moja teoria.
Postaram się znaleść link do zdjęcia takiego zestawu naprawczego.
[link widoczny dla zalogowanych]
Co prawda jest to do 1100 ale sprzęgła się chyba dużo nie różnią.
Będziesz Miał chociaż jakiś pogląd. Wszystko od tej pozycji w górę i w dół dotyczy sprzęgła.
Możesz sobie popatrzyć, czy to wada pompy na klamce czy siłownika przy silniku.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez r.urbanski dnia Wto 21:21, 06 Mar 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
|
jargus2
bywalec
Dołączył: 16 Sty 2011
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Korycin k\Białegostoku
|
Wysłany: Wto 22:07, 06 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Moim zdaniem po poszły uszczelnienia na pompce przy klamce - (jeżeli płyn nie ubywa a klamka luzem chodzi ) -taka moja teoria
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Marlboro
zasłuzony
Dołączył: 21 Gru 2006
Posty: 501
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa, Polska
|
Wysłany: Śro 5:55, 07 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
A spróbuj jeszcze na zgaszonym silniku wbić bieg i przetoczyć moto w przód i tył kilka razy... może skleiły się tarcze sprzęgła a jeśli tak to to powinno je rozkleić... miałem podobnie po ubiegłorocznej zimie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
wojtek
zasłuzony
Dołączył: 01 Cze 2009
Posty: 669
Przeczytał: 8 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: TORUŃ
|
Wysłany: Śro 8:10, 07 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Zdarzenie, o którym wspomniał Michał także mnie spotkało.
Tarcze pusciły gdy zjeżdżałem do garażu (trzeci bieg)
na wyłączonym silniku.
Czasami tak bywa.
No chyba, że masz plamę płynu pod motorem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
r.urbanski
.
Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 2246
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sieradz
|
Wysłany: Śro 18:57, 07 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
wojtek napisał: |
Zdarzenie, o którym wspomniał Michał także mnie spotkało.
Tarcze pusciły gdy zjeżdżałem do garażu (trzeci bieg)
na wyłączonym silniku.
Czasami tak bywa.
... |
Tak się zastanawiam, ale jakby skleiło sprzęgło, to nie można by nacisnąć klamki sprzęgła a Marcinowi klamka leci bez oporów do kiery
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Spili
moderator zasłużony
Dołączył: 22 Sie 2009
Posty: 1754
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 25 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: SD
|
Wysłany: Śro 23:38, 07 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Płynu w zbiorniczku tyle ile powinno być a pod moto suchutko...
W weekend nią poszarpię nieco
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
jerzyk
V
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: KT
|
Wysłany: Czw 7:17, 08 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Obawiam się, wnisokując z objawów jakie przedstawiłeś, że to szarpanie nic nie da. Prawdopodobnie, tak jak już ktoś wyżej napisał, trzeba się będzie zaopatrzyć w zestaw naprawczy (uszczelniaczy) do pompki (klamki)
pozdr.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Marlboro
zasłuzony
Dołączył: 21 Gru 2006
Posty: 501
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa, Polska
|
Wysłany: Czw 9:09, 08 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
jerzyk napisał: |
Obawiam się, wnisokując z objawów jakie przedstawiłeś, że to szarpanie nic nie da. Prawdopodobnie, tak jak już ktoś wyżej napisał, trzeba się będzie zaopatrzyć w zestaw naprawczy (uszczelniaczy) do pompki (klamki)
pozdr. |
Zestaw naprawczy by był potrzebny, gdyby miał wycieki płynu. Ponieważ ich nie ma to nie ma najmniejszego sensu wymieniać uszczelek, o-ringów itp. No chyba, że profilaktycznie jak ktoś lubi...
r.urbanski napisał: |
Tak się zastanawiam, ale jakby skleiło sprzęgło, to nie można by nacisnąć klamki sprzęgła a Marcinowi klamka leci bez oporów do kiery |
Tak mogło by być gdybyś miał linkę sprzęgła, i to też w zależności od tego, jak byłoby rozwiązane jego sterowanie... przy hydraulicznym systemie tak nigdy nie powinno być, że nie wciśniesz klamki...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Marlboro dnia Czw 9:11, 08 Mar 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
|
DUDI
zasłuzony
Dołączył: 31 Mar 2009
Posty: 524
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Siedlec k/Częstochowy
|
Wysłany: Czw 9:38, 08 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
możesz mieć przeciek wewnętrzny na siłowniku, taki przeciek się nie uzewnętrznia widocznym wyciekiem, a efekt jest taki, że nie działa.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Marlboro
zasłuzony
Dołączył: 21 Gru 2006
Posty: 501
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa, Polska
|
Wysłany: Czw 12:57, 08 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
DUDI napisał: |
możesz mieć przeciek wewnętrzny na siłowniku, taki przeciek się nie uzewnętrznia widocznym wyciekiem, a efekt jest taki, że nie działa. |
A to jest możliwe... tylko wtedy ubywało by mu płynu ze zbiorniczka... a Spili twierdzi, że ma na full...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
MRSpidi65
zasłuzony
Dołączył: 20 Sie 2011
Posty: 1159
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dzbądzek 21C
|
Wysłany: Czw 16:55, 08 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Moim skromnym zdaniem coś się dzieję z tłoczkiem przy klamce.
Spili napisał że nie ma żadnego oporu na niej.
Jeśli jest płyn a tłoczek działa poprawnie to choć mały ale jakiś opór powinno się wyczuć , wtedy nic nie pozostaje jak zdjąć bok i osłonę sprzęgła i zobaczysz co jest .
To tylko max. 1 godz. no i potem trzeba to złożyć oczywiście.
Powodzenia sam jestem ciekaw co jest?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
jerzyk
V
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: KT
|
Wysłany: Czw 20:36, 08 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
[quote="Marlboro"]
jerzyk napisał: |
Obawiam się, wnisokując z objawów jakie przedstawiłeś, że to szarpanie nic nie da. Prawdopodobnie, tak jak już ktoś wyżej napisał, trzeba się będzie zaopatrzyć w zestaw naprawczy (uszczelniaczy) do pompki (klamki)
pozdr. |
Zestaw naprawczy by był potrzebny, gdyby miał wycieki płynu. Ponieważ ich nie ma to nie ma najmniejszego sensu wymieniać uszczelek, o-ringów itp. No chyba, że profilaktycznie jak ktoś lubi...
Będę bardziej precyzyjny. Szukaj oringa, uszczelniającego tłoczek pompy. Najprędzej dostaniesz go w ... zestawie naprawczym. Możesz też go kupić, w jakieś hurtowni za parę groszy. Jednak wnioskując z tego co Marcin o swej wiedzy mechanicznej napisał, zrobi to najpewniej jego mechanik
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Spili
moderator zasłużony
Dołączył: 22 Sie 2009
Posty: 1754
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 25 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: SD
|
Wysłany: Czw 20:51, 08 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Dzięki za rady...
To co sam mogę i umiem wykonac to jest zastosowanie się do rady Marlbora i ją przepchać kawałek na biegu
Jako, że ja w przeciwieństwie do Was wszystkich dbam o zmniejszanie się liczby bezrobotnych w naszym kraju to nie będę robił sam tego na czym się nie znam :p
Więc w trosce o budżet państwa outsorsinguję takie prace specjalistom
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
samad
zasłuzony
Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 1426
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jasień/Żary/LUBUSKIE
|
Wysłany: Pią 8:10, 09 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Tu masz zestaw naprawczy wysięgnika sprzęgła -to przy silniku od tyłu
[link widoczny dla zalogowanych]
a tu zestaw naprawczy pompy chamulcowej-co prawda nie pamiętam czy gumki są takie same na sprzegle ale myślę że w tych firmach można zapytać czy nie mają do sprzęgła lub czy są te zestawy taksame
[link widoczny dla zalogowanych]
a tak na marginesie stawiam na wewnętrzny uszczelniacz pompy sprrzęgła przy klamce - i nie więrzę że nie dasz sobie rady sam wszak jako duży chłopiec nie raz miałeś do czynienie z ,,gumkami ,, i jakies doświadczenie w ich zakładaniu chyba masz - a może też kożystałeś z pomocy osób drugich w ich zakładaniu - no to w tedy fakt - możesz nie dać sobie rady -...........a przyczyna awarii jest prosta -za mało pieszczot przez zimę i jak to z kobietami bywa -mała zemsta ,,panci,, w celu zwrucenia na siebie uwagi
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
jerzyk
V
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: KT
|
Wysłany: Pią 18:20, 09 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
samad, przecież Spili, napisał; że w sprawie gumek, da zarobić innym
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Spili
moderator zasłużony
Dołączył: 22 Sie 2009
Posty: 1754
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 25 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: SD
|
Wysłany: Pią 19:16, 09 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
jerzyk napisał: |
samad, przecież Spili, napisał; że w sprawie gumek, da zarobić innym |
No tego to akurat nie outsourcinguję
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
jerzyk
V
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: KT
|
Wysłany: Sob 15:16, 10 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Spili napisał: |
jerzyk napisał: |
samad, przecież Spili, napisał; że w sprawie gumek, da zarobić innym |
No tego to akurat nie outsourcinguję |
... no ale, tu o gumkę właśnie chodzi. Bynajmniej
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
modzek
amator postów
Dołączył: 04 Paź 2010
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Maków Mazowiecki
|
Wysłany: Nie 1:35, 11 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Szanowny kolego moim zdaniem to pierw zweryfikuj co dokładnie Ci się popsuło. W tym celu zdejmij tą czarną osłonę z lewej strony bo pod nią masz odpowietrznik pompy sprzęgłowej. Wygląda jak odpowietrznik na zaciskach hamulcowych. Dalej bierzesz kogoś do pomocy żeby nacisnął Ci klamkę sprzęgła lub robisz to sam jak masz długie ręce. Jak masz wciśniętą klamkę to odkręcasz odpowietrznik. Po odkręceniu ma być dość spore krótkie ciśnienie z odpowietrznika. Jeżeli go brak to do roboty pompa jeżeli ciśnienie jest to do roboty wysprzęglik. Ja bym od tego zaczął, ale mogę się nie znać więc przeczytaj i przemyśl. W ten sposób sprawdzasz całe połączenie od pompy do wysprzęglika. Pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
jerzyk
V
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: KT
|
Wysłany: Sob 13:47, 17 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Marcin, czy "specjaliści" się już wypowiedzieli w/w temacie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Spili
moderator zasłużony
Dołączył: 22 Sie 2009
Posty: 1754
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 25 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: SD
|
Wysłany: Sob 17:00, 17 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Dzisiaj 2h rano przy maleństwie i zrobione
Zapowietrzone było... Wystarczyło raz popuścić odpowietrznik i już było pół sprzęgła. Po drugim wciśnięciu było ok
Przy okazji wymieniony cały dot na świeży i płyn w chłodnicy też
No ale bez powodu się nie zapowietrzyło samo :/
Dla testów 150km po Jurze krakowskiej się nakręciło
Pozdrowienia dla bordowej 110 Sławków Dąbrowa i dla srebrmej (?) 1300 Sławków Olkusz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Antoś
maniak postów
Dołączył: 14 Gru 2008
Posty: 191
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Reda woj.pomorskie
|
Wysłany: Nie 11:26, 15 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Witam proszę o podpowiedz gdzie zlokalizować odpowietrznik sprzęgła bo u mnie po zimie klamka do połowy wpada i ledwo wysprzęgla na pierwszym milimetrze jak puszczam od razu łapie .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Ikar
uzależniony
Dołączył: 23 Cze 2011
Posty: 290
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: SD
|
Wysłany: Nie 13:56, 15 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Antoś napisał: |
Witam proszę o podpowiedz gdzie zlokalizować odpowietrznik sprzęgła bo u mnie po zimie klamka do połowy wpada i ledwo wysprzęgla na pierwszym milimetrze jak puszczam od razu łapie . |
Rozbierz lewy bok i jedz palcem po przewodzie Na końcu przewodu na pewno znajdziesz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Skorpionwr
Administrator
Dołączył: 19 Lip 2008
Posty: 2498
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 32 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Przasnysz
|
Wysłany: Nie 20:46, 15 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Grzesiu odpowietrznik będzie pomiędzy gmolem a zbiornikiem z płynem, niestety boczek trzeba zdjąć inaczej nijak się dobrać. Chyba, że ma się dłoń niemowlaka.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
|