FAQ Zaloguj
Szukaj Profil
Użytkownicy Grupy
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Rejestracja
Odpalenie po zimie i... dupa :(
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Forum Użytkowników Motocykla Honda Pan-European ST1100/ST1300 Strona Główna » DZIAŁ TECHNICZNY - ST1300 » Odpalenie po zimie i... dupa :(
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Spili
moderator zasłużony
moderator zasłużony


Dołączył: 22 Sie 2009
Posty: 1754
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 25 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: SD

 Post Wysłany: Wto 18:33, 06 Mar 2012    Temat postu: Odpalenie po zimie i... dupa :(

Własnie miałem dzisiaj okazję odpalić maleństwo po śnie zimowym Smile
Stęskniona czekała cierpliwie przez całą zimę podłączona do prądu Smile

Zagadała po 2 sek kręcenia rozrusznikiem tak jakbym ja wczoraj zgasił Very Happy
Bajeczka Smile

Niestety... :/
Klamka sprzęgła wpada cała do manetki :/
Zero oporu...
Sprzegło nie działa :/

Wszystkie biegi jak stoi na centralce wchodzą "na ostro". od 1 do 5 cacy z przełączaniem bez sprzęgła...

Pompowanie klamka niczego nie zmienia :/

Moje standardowa próba naprawy wszystkiego - czyli trzykrotne kopniecie w lewy plastik - w tej sytuacji również niczego nie zmieniło Sad

Samad mi powidział którymi srubkami się mogę pobawić przy klamce...
Sprawdzę w weekend....
Ale jak juz powiedział "zdejmij lewy bok" to już wymiekłem Smile
Wszystko to co potrafię przy niej otworzyc to 3 kufry, wlew paliwa i kanapę Very Happy
Reszta dla mnie to czarna magia Very Happy

Tak że w weekend dzwonię do Samada i będzie mi trzymał śrubokręt przez telefon Wink

A jeżeli problem jest na "drugim końcu" - no to cóż :/
Sezon zacznę od serwisu :/

Eeeech, by to tak... :/


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
DUDI
zasłuzony
zasłuzony


Dołączył: 31 Mar 2009
Posty: 524
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Siedlec k/Częstochowy

 Post Wysłany: Wto 20:10, 06 Mar 2012    Temat postu:

Marcin zwyczajnie płyn Ci spierdzilił, albo spragnione myszy wypiły

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez DUDI dnia Wto 20:11, 06 Mar 2012, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
r.urbanski
.
.


Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 2246
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Sieradz

 Post Wysłany: Wto 20:21, 06 Mar 2012    Temat postu:

Albo kłania się zestaw naprawczy siłownika sprzęgła Question

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Spili
moderator zasłużony
moderator zasłużony


Dołączył: 22 Sie 2009
Posty: 1754
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 25 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: SD

 Post Wysłany: Wto 20:39, 06 Mar 2012    Temat postu:

Dudi. Płyn idealnie trzyma poziom...
A od Romka nie rozumiem dwóch ostatnich wyrazów Wink


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
r.urbanski
.
.


Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 2246
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Sieradz

 Post Wysłany: Wto 20:59, 06 Mar 2012    Temat postu:

Spili napisał:
Dudi. Płyn idealnie trzyma poziom...
A od Romka nie rozumiem dwóch ostatnich wyrazów Wink

No jest tam drochę uszczelek i oringów.
Widocznie płyn ucieka gdzieś bokiem i nie wyciska sprzęgła.
To taka moja teoria.
Postaram się znaleść link do zdjęcia takiego zestawu naprawczego.
[link widoczny dla zalogowanych]
Co prawda jest to do 1100 ale sprzęgła się chyba dużo nie różnią.
Będziesz Miał chociaż jakiś pogląd. Wszystko od tej pozycji w górę i w dół dotyczy sprzęgła.
Możesz sobie popatrzyć, czy to wada pompy na klamce czy siłownika przy silniku.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez r.urbanski dnia Wto 21:21, 06 Mar 2012, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
jargus2
bywalec
bywalec


Dołączył: 16 Sty 2011
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Korycin k\Białegostoku

 Post Wysłany: Wto 22:07, 06 Mar 2012    Temat postu:

Moim zdaniem po poszły uszczelnienia na pompce przy klamce - (jeżeli płyn nie ubywa a klamka luzem chodzi ) -taka moja teoria

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Marlboro
zasłuzony
zasłuzony


Dołączył: 21 Gru 2006
Posty: 501
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Warszawa, Polska

 Post Wysłany: Śro 5:55, 07 Mar 2012    Temat postu:

A spróbuj jeszcze na zgaszonym silniku wbić bieg i przetoczyć moto w przód i tył kilka razy... może skleiły się tarcze sprzęgła a jeśli tak to to powinno je rozkleić... miałem podobnie po ubiegłorocznej zimie.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
wojtek
zasłuzony
zasłuzony


Dołączył: 01 Cze 2009
Posty: 669
Przeczytał: 8 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: TORUŃ

 Post Wysłany: Śro 8:10, 07 Mar 2012    Temat postu:

Zdarzenie, o którym wspomniał Michał także mnie spotkało.
Tarcze pusciły gdy zjeżdżałem do garażu (trzeci bieg)
na wyłączonym silniku.
Czasami tak bywa.
No chyba, że masz plamę płynu pod motorem. Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
r.urbanski
.
.


Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 2246
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Sieradz

 Post Wysłany: Śro 18:57, 07 Mar 2012    Temat postu:

wojtek napisał:
Zdarzenie, o którym wspomniał Michał także mnie spotkało.
Tarcze pusciły gdy zjeżdżałem do garażu (trzeci bieg)
na wyłączonym silniku.
Czasami tak bywa.
... Very Happy

Tak się zastanawiam, ale jakby skleiło sprzęgło, to nie można by nacisnąć klamki sprzęgła Question a Marcinowi klamka leci bez oporów do kiery Question


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Spili
moderator zasłużony
moderator zasłużony


Dołączył: 22 Sie 2009
Posty: 1754
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 25 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: SD

 Post Wysłany: Śro 23:38, 07 Mar 2012    Temat postu:

Płynu w zbiorniczku tyle ile powinno być a pod moto suchutko...
W weekend nią poszarpię nieco Smile


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
jerzyk
V


Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 29 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Skąd: KT

 Post Wysłany: Czw 7:17, 08 Mar 2012    Temat postu:

Obawiam się, wnisokując z objawów jakie przedstawiłeś, że to szarpanie nic nie da. Prawdopodobnie, tak jak już ktoś wyżej napisał, trzeba się będzie zaopatrzyć w zestaw naprawczy (uszczelniaczy) do pompki (klamki)
pozdr.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Marlboro
zasłuzony
zasłuzony


Dołączył: 21 Gru 2006
Posty: 501
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Warszawa, Polska

 Post Wysłany: Czw 9:09, 08 Mar 2012    Temat postu:

jerzyk napisał:
Obawiam się, wnisokując z objawów jakie przedstawiłeś, że to szarpanie nic nie da. Prawdopodobnie, tak jak już ktoś wyżej napisał, trzeba się będzie zaopatrzyć w zestaw naprawczy (uszczelniaczy) do pompki (klamki)
pozdr.

Zestaw naprawczy by był potrzebny, gdyby miał wycieki płynu. Ponieważ ich nie ma to nie ma najmniejszego sensu wymieniać uszczelek, o-ringów itp. No chyba, że profilaktycznie jak ktoś lubi...

r.urbanski napisał:
Tak się zastanawiam, ale jakby skleiło sprzęgło, to nie można by nacisnąć klamki sprzęgła Question a Marcinowi klamka leci bez oporów do kiery Question

Tak mogło by być gdybyś miał linkę sprzęgła, i to też w zależności od tego, jak byłoby rozwiązane jego sterowanie... przy hydraulicznym systemie tak nigdy nie powinno być, że nie wciśniesz klamki...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Marlboro dnia Czw 9:11, 08 Mar 2012, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
DUDI
zasłuzony
zasłuzony


Dołączył: 31 Mar 2009
Posty: 524
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Siedlec k/Częstochowy

 Post Wysłany: Czw 9:38, 08 Mar 2012    Temat postu:

możesz mieć przeciek wewnętrzny na siłowniku, taki przeciek się nie uzewnętrznia widocznym wyciekiem, a efekt jest taki, że nie działa.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Marlboro
zasłuzony
zasłuzony


Dołączył: 21 Gru 2006
Posty: 501
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Warszawa, Polska

 Post Wysłany: Czw 12:57, 08 Mar 2012    Temat postu:

DUDI napisał:
możesz mieć przeciek wewnętrzny na siłowniku, taki przeciek się nie uzewnętrznia widocznym wyciekiem, a efekt jest taki, że nie działa.

A to jest możliwe... tylko wtedy ubywało by mu płynu ze zbiorniczka... a Spili twierdzi, że ma na full...


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
MRSpidi65
zasłuzony
zasłuzony


Dołączył: 20 Sie 2011
Posty: 1159
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Dzbądzek 21C

 Post Wysłany: Czw 16:55, 08 Mar 2012    Temat postu:

Moim skromnym zdaniem coś się dzieję z tłoczkiem przy klamce.
Spili napisał że nie ma żadnego oporu na niej.
Jeśli jest płyn a tłoczek działa poprawnie to choć mały ale jakiś opór powinno się wyczuć , wtedy nic nie pozostaje jak zdjąć bok i osłonę sprzęgła i zobaczysz co jest .

To tylko max. 1 godz. no i potem trzeba to złożyć oczywiście.

Powodzenia sam jestem ciekaw co jest?


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
jerzyk
V


Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 29 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Skąd: KT

 Post Wysłany: Czw 20:36, 08 Mar 2012    Temat postu:

[quote="Marlboro"]
jerzyk napisał:
Obawiam się, wnisokując z objawów jakie przedstawiłeś, że to szarpanie nic nie da. Prawdopodobnie, tak jak już ktoś wyżej napisał, trzeba się będzie zaopatrzyć w zestaw naprawczy (uszczelniaczy) do pompki (klamki)
pozdr.

Zestaw naprawczy by był potrzebny, gdyby miał wycieki płynu. Ponieważ ich nie ma to nie ma najmniejszego sensu wymieniać uszczelek, o-ringów itp. No chyba, że profilaktycznie jak ktoś lubi...

Będę bardziej precyzyjny. Szukaj oringa, uszczelniającego tłoczek pompy. Najprędzej dostaniesz go w ... zestawie naprawczym. Możesz też go kupić, w jakieś hurtowni za parę groszy. Jednak wnioskując z tego co Marcin o swej wiedzy mechanicznej napisał, zrobi to najpewniej jego mechanik Smile


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Spili
moderator zasłużony
moderator zasłużony


Dołączył: 22 Sie 2009
Posty: 1754
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 25 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: SD

 Post Wysłany: Czw 20:51, 08 Mar 2012    Temat postu:

Smile

Dzięki za rady...
To co sam mogę i umiem wykonac to jest zastosowanie się do rady Marlbora i ją przepchać kawałek na biegu Smile

Jako, że ja w przeciwieństwie do Was wszystkich dbam o zmniejszanie się liczby bezrobotnych w naszym kraju to nie będę robił sam tego na czym się nie znam :p
Więc w trosce o budżet państwa outsorsinguję takie prace specjalistom Wink


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
samad
zasłuzony
zasłuzony


Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 1426
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Jasień/Żary/LUBUSKIE

 Post Wysłany: Pią 8:10, 09 Mar 2012    Temat postu:

Tu masz zestaw naprawczy wysięgnika sprzęgła -to przy silniku od tyłu

[link widoczny dla zalogowanych]

a tu zestaw naprawczy pompy chamulcowej-co prawda nie pamiętam czy gumki są takie same na sprzegle ale myślę że w tych firmach można zapytać czy nie mają do sprzęgła lub czy są te zestawy taksame

[link widoczny dla zalogowanych]

a tak na marginesie stawiam na wewnętrzny uszczelniacz pompy sprrzęgła przy klamce - i nie więrzę że nie dasz sobie rady sam wszak jako duży chłopiec nie raz miałeś do czynienie z ,,gumkami ,, i jakies doświadczenie w ich zakładaniu chyba masz - a może też kożystałeś z pomocy osób drugich w ich zakładaniu - no to w tedy fakt - możesz nie dać sobie rady Wink Wink -...........a przyczyna awarii jest prosta -za mało pieszczot przez zimę i jak to z kobietami bywa -mała zemsta ,,panci,, w celu zwrucenia na siebie uwagi Laughing


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
jerzyk
V


Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 29 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Skąd: KT

 Post Wysłany: Pią 18:20, 09 Mar 2012    Temat postu:

samad, przecież Spili, napisał; że w sprawie gumek, da zarobić innym Smile

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Spili
moderator zasłużony
moderator zasłużony


Dołączył: 22 Sie 2009
Posty: 1754
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 25 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: SD

 Post Wysłany: Pią 19:16, 09 Mar 2012    Temat postu:

jerzyk napisał:
samad, przecież Spili, napisał; że w sprawie gumek, da zarobić innym Smile


No tego to akurat nie outsourcinguję Wink


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
jerzyk
V


Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 29 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Skąd: KT

 Post Wysłany: Sob 15:16, 10 Mar 2012    Temat postu:

Spili napisał:
jerzyk napisał:
samad, przecież Spili, napisał; że w sprawie gumek, da zarobić innym Smile


No tego to akurat nie outsourcinguję Wink



... no ale, tu o gumkę właśnie chodzi. Bynajmniej Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
modzek
amator postów
amator postów


Dołączył: 04 Paź 2010
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Maków Mazowiecki

 Post Wysłany: Nie 1:35, 11 Mar 2012    Temat postu:

Szanowny kolego moim zdaniem to pierw zweryfikuj co dokładnie Ci się popsuło. W tym celu zdejmij tą czarną osłonę z lewej strony bo pod nią masz odpowietrznik pompy sprzęgłowej. Wygląda jak odpowietrznik na zaciskach hamulcowych. Dalej bierzesz kogoś do pomocy żeby nacisnął Ci klamkę sprzęgła lub robisz to sam jak masz długie ręce. Jak masz wciśniętą klamkę to odkręcasz odpowietrznik. Po odkręceniu ma być dość spore krótkie ciśnienie z odpowietrznika. Jeżeli go brak to do roboty pompa jeżeli ciśnienie jest to do roboty wysprzęglik. Ja bym od tego zaczął, ale mogę się nie znać więc przeczytaj i przemyśl. W ten sposób sprawdzasz całe połączenie od pompy do wysprzęglika. Pozdrawiam.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
jerzyk
V


Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 29 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Skąd: KT

 Post Wysłany: Sob 13:47, 17 Mar 2012    Temat postu:

Marcin, czy "specjaliści" się już wypowiedzieli w/w temacie Question Wink

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Spili
moderator zasłużony
moderator zasłużony


Dołączył: 22 Sie 2009
Posty: 1754
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 25 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: SD

 Post Wysłany: Sob 17:00, 17 Mar 2012    Temat postu:

Smile
Dzisiaj 2h rano przy maleństwie i zrobione

Zapowietrzone było... Wystarczyło raz popuścić odpowietrznik i już było pół sprzęgła. Po drugim wciśnięciu było ok Smile
Przy okazji wymieniony cały dot na świeży i płyn w chłodnicy też Smile
No ale bez powodu się nie zapowietrzyło samo :/

Dla testów 150km po Jurze krakowskiej się nakręciło Smile
Pozdrowienia dla bordowej 110 Sławków Dąbrowa i dla srebrmej (?) 1300 Sławków Olkusz Smile


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Antoś
maniak postów
maniak postów


Dołączył: 14 Gru 2008
Posty: 191
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Reda woj.pomorskie

 Post Wysłany: Nie 11:26, 15 Kwi 2012    Temat postu:

Witam proszę o podpowiedz gdzie zlokalizować odpowietrznik sprzęgła bo u mnie po zimie klamka do połowy wpada i ledwo wysprzęgla na pierwszym milimetrze jak puszczam od razu łapie .

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Ikar
uzależniony
uzależniony


Dołączył: 23 Cze 2011
Posty: 290
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: SD

 Post Wysłany: Nie 13:56, 15 Kwi 2012    Temat postu:

Antoś napisał:
Witam proszę o podpowiedz gdzie zlokalizować odpowietrznik sprzęgła bo u mnie po zimie klamka do połowy wpada i ledwo wysprzęgla na pierwszym milimetrze jak puszczam od razu łapie .

Rozbierz lewy bok i jedz palcem po przewodzie Na końcu przewodu na pewno znajdziesz


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Skorpionwr
Administrator
Administrator


Dołączył: 19 Lip 2008
Posty: 2498
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Przasnysz

 Post Wysłany: Nie 20:46, 15 Kwi 2012    Temat postu:

Grzesiu odpowietrznik będzie pomiędzy gmolem a zbiornikiem z płynem, niestety boczek trzeba zdjąć inaczej nijak się dobrać. Chyba, że ma się dłoń niemowlaka. Razz

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Forum Użytkowników Motocykla Honda Pan-European ST1100/ST1300 Strona Główna » DZIAŁ TECHNICZNY - ST1300 » Odpalenie po zimie i... dupa :(
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach




Solaris phpBB theme/template by Jakob Persson
Copyright © Jakob Persson 2003

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group