Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gregviper
bywalec
Dołączył: 18 Cze 2011
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 10:21, 05 Paź 2011 Temat postu: Podwyższenie kierownicy st1300 |
|
|
Witam chciałbym się dowiedzieć czy może ktoś ma podwyższoną kierownicę podobno poprawia widoczność w lusterkach jak również pomaga w komforcie jazdy szczególnie nie męczą się nadgarstki podaje stronę ew. gdzie można to kupić [link widoczny dla zalogowanych] ,
Proszę o ew. opinie czy warto zauważyłem że przy b.dużych przelotach jednak te nadgarstki się czuje .Wiadomo tylko ta cena ale sklepik przez mnie sprawdzony cztery dni i towar jest .Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
|
|
jerzyk
V
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: KT
|
Wysłany: Śro 15:34, 05 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
Kierownica, podobnie jak sety , siedzenie i szyba (w 1300 jest regulowana), powinna być dostosowana do danego użytkownika. Trzeba wziąć pod uwagę, przede wszystkim wzrost i długość ramion. Jak z tego widać, podwyższona kiera, nie każdemu da odpowiednią satysfakcję. BTW, gdzieś, ostatnio widziałem, podwyższenie za chyba 550zł. Ktoś sprzedawał.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Ikar
uzależniony
Dołączył: 23 Cze 2011
Posty: 290
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: SD
|
Wysłany: Śro 20:30, 12 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
W jaki sposób reguluje się kierownice ? I co nam daje , w jakich płaszczyznach się przesuwa ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
gregviper
bywalec
Dołączył: 18 Cze 2011
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 20:19, 13 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
Może ma ktoś namiary gdzie takie podwyższenie można kupić ze rozsądne pieniądze bo te z Anglii niestety troszkę kosztują .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Michał
wymiatacz
Dołączył: 24 Paź 2008
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Otwock
|
Wysłany: Pią 7:50, 14 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
W Polsce nie kupisz, tylko rynek wtórny. Swego czasu Spili organizował zakupy w Anglii, sporo Forumowiczów zafundowało sobie taką półkę. Ja również. Mam 182 cm wzrostu i jak dla mnie jest o wiele wygodniej. Kierownica jest wyżej, bliżej i troche szerzej, przez co pozycja kierowcy jest bardziej pionowa i nadgarstki mniej obciążone. Plusem jest też możliwość zamontowania kulki pod GPS.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Spili
moderator zasłużony
Dołączył: 22 Sie 2009
Posty: 1754
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 25 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: SD
|
Wysłany: Pią 8:01, 14 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
Potwierdzam
Przy moim wzroście 180 cm jest mocno odczuwalne na plus to podniesienie kierownicy.
Co więcej klamki hamulca i sprzęgła W KOŃCU nieco wychodzą z lusterek
Polecam...
A moje aktualne zamówienie w tym sklepie - dla Aby, Samada, Brzucha i Gajowego - jest nadal otwarte bo czekamy na jedną szybę.
I z racji dość częstych zakupów u nich mam rabacik 10%
Jeśli chcesz to możesz się w przyszłym tygodniu dopisać do zamówienia bo chłop ma akurat tydzień urlopu i po powrocie pakuje paczkę i do mnie wysyła...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
gregviper
bywalec
Dołączył: 18 Cze 2011
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 9:36, 14 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
Jak najbardziej jeśli możliwe dopisuje się do zamówienia co do info wrzuciłem ci wiadomość na e-mail.
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
norbert
zasłuzony
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 1507
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 20:50, 09 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
Udało mi się kupić podwyższenie kierownicy za stosunkowo nieduże pieniądze.
Czas przystąpić do montażu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
jerzyk
V
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: KT
|
Wysłany: Pon 22:21, 09 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
Wykonanie podwyższenia, do st1300 jest bardzo proste. Koszt, to tak naprawdę, kilkanaście zł plus robocizna, w miarę jako takiego tokarza
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
norbert
zasłuzony
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 1507
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 22:28, 09 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
Może i tak, ale nie ma co element akcesoryjny UK
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
norbert
zasłuzony
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 1507
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 14:42, 12 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
Proszę Kolegów którzy nabyli podwyższenie kierownicy z UK o sprawdzenie czy śruby mocujące są podwyższenie zostają te same czy powinny być dłuższe.
Liczę na Wasza pomoc bo ja nie mam zielonego pojęcia.
(w zestawie który kupiłem nie było)
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez norbert dnia Czw 14:43, 12 Lip 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
|
norbert
zasłuzony
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 1507
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 7:56, 06 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Podwyższenie zamontowane. Widoczność w lusterkach o wiele lepsza.
Oryginalne śruby pasują.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
qcyk
maniak postów
Dołączył: 12 Cze 2011
Posty: 165
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szydłowiec
|
Wysłany: Czw 10:20, 06 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Ja zastosowałem pomysł kolegi Wojtka. Koszt wykonania 2 dystansów 10 zł i koszt 2 śrub z nakrętkami 3 zł. Wygląda bardzo estetycznie a efekt taki sam jak za 700zł z UK więc po co przepłacać.
Potwierdzam przy moim wzroście 183cm w lusterkach były centralnie widoczne ciężarki kierownicy ,a teraz jest ok.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
samad
zasłuzony
Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 1426
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jasień/Żary/LUBUSKIE
|
Wysłany: Czw 19:42, 06 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Można i tak - zwłaszcza że jestes zadowolony - ale czy jeździłeś z tym z Angli -- było by porównanie ------------------------- na rynku jest kilka podobnych rozwiązań a jednak całkiem innych -myślę że w zależności od budowy osoby która używa jakiegoś typu podwyższenia takie będzie zadowolenie tegoż użytkownika ---------tak czy inaczej Angielski wyrób jest jednym z najleprzych na rynku - gdyby kąt rozwarcia kierownicy był minimalnie większy było by idealnie -mówię tu tylko o sobie o swoich odczuciach i przy takich dolegliwościach jakie mam- ktoś inny będzie postrzegał to z pewnością inaczej .....................
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
qcyk
maniak postów
Dołączył: 12 Cze 2011
Posty: 165
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szydłowiec
|
Wysłany: Czw 19:48, 06 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Tak sprawdzałem to rozwiazanie angielskie bo montowałem u kolegi Norberta zasada podniesienia kierownicy taka sama, odczucia z jazdy tez identyczne.
Do zobaczenia jutro na spotkaniu PE
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
mirek
stary wyjadacz
Dołączył: 25 Maj 2011
Posty: 970
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań
|
Wysłany: Czw 12:32, 13 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Moja honda ma podwyższenie typu "Wojtek".( przez niego wykonane) Przeszła próbę na rosyjskich drogach i bezdrożach znakomicie. Do dnia dzisiejszego przejechałem z tym świetnym wynalazkiem ponad 20 tys. km i jestem super zadowolony.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
qcyk
maniak postów
Dołączył: 12 Cze 2011
Posty: 165
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szydłowiec
|
Wysłany: Pią 9:47, 14 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Jednak na zlocie z kolegą Samadem porównalismy wykonanie z UK i moje mocowanie , okazuje sie że kierownica w podniesieniu z UK jest dotatkowo bliżej kierowcy - ja mam długie ręce więc mi pasje.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
andrzej
junior
Dołączył: 11 Paź 2010
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: warszawa
|
Wysłany: Czw 15:00, 20 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Czy możesz podać bliższe dane tego rozwiązania typu Wojtek.
Pozdrawiam Andrzej
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
mirek
stary wyjadacz
Dołączył: 25 Maj 2011
Posty: 970
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań
|
Wysłany: Czw 15:07, 20 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Dwie tulejki , dwie nowe dłuższe śruby i to wszystko. Załatwił mi to Wojtek z forum.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
andrzej
junior
Dołączył: 11 Paź 2010
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: warszawa
|
Wysłany: Czw 15:53, 20 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Czy mógłbyś mnie to puścić na foto bo ja jestem mało zaawansowany technicznie to może ktoś mnie to wykona. Pozdrawiam Andrzej
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
sławek
uzależniony
Dołączył: 09 Gru 2008
Posty: 249
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zelów
|
Wysłany: Pią 9:44, 21 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Ja podwyższałem trzema tulejkami - na każdą śrubę tulejka 2 cm, a jest ich trzy na jedną stronę. Tulejkę wykona każdy prosty tokarz, tulejki z rurki nierdzewki oczywiście i śruby o 2 cm dłuższe, tylko dwie na imbus a wewnętrzna sześciokąt. w tych wewnętrznych trzeba wywiercić w łbie śruby otwór 2 mm i przegwintować żeby można było przykręcić osłonkę- pokrywkę tych śrub tą przy samej stacyjce. Próbowałem też z tulejkami 2.5 cm ale wydawało mi się za wysoko i zostałem przy 2 cm. Jeżdżę tak już trzeci sezon.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
URYCHO
maniak postów
Dołączył: 26 Sty 2010
Posty: 171
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Brzesko
|
Wysłany: Pią 18:02, 21 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
No toś se pan ułatwił robote
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
qcyk
maniak postów
Dołączył: 12 Cze 2011
Posty: 165
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szydłowiec
|
Wysłany: Sob 9:29, 22 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Ja dotoczyłem 2 tulejki o średnicy 30 mm i wysokości 20mm w środku otwór 12,5mm. Potrzebme też będą 2 śruby z nakretkami najlepiej samokontrujacymi- 12mm (8.8) o dł 90mm i tyle.
Może ma ktoś z kolegów inne rozwiązania ale takie wydaje mni sie bardzo łatwe do wykonania .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
norbert
zasłuzony
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 1507
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 11:12, 22 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
qcyk napisał: |
Ja dotoczyłem 2 tulejki o średnicy 30 mm i wysokości 20mm w środku otwór 12,5mm. Potrzebme też będą 2 śruby z nakretkami najlepiej samokontrujacymi- 12mm (8.8) o dł 90mm i tyle.
Może ma ktoś z kolegów inne rozwiązania ale takie wydaje mni sie bardzo łatwe do wykonania . |
Łatwe , szybkie, tanie i spełniające swoje zadanie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
URYCHO
maniak postów
Dołączył: 26 Sty 2010
Posty: 171
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Brzesko
|
Wysłany: Sob 19:54, 22 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Tak na szybko bez wychodzenia z garażu to tulejki (o których pisze Qcyk) zrobiłem z kluczy nasadowych - podniesienie kiery trwało 20min i jest malina
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez URYCHO dnia Sob 19:57, 22 Wrz 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
|
mirek
stary wyjadacz
Dołączył: 25 Maj 2011
Posty: 970
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań
|
Wysłany: Sob 20:54, 22 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Trochę to ryzykowne. Jeżeli jest to zrobione z kluczy kutych, to pół biedy, ale jeśli z odlewanych to już gorzej. Ale, że też znalazłeś klucze o tak idealnych wymiarach? Mam nadzieję, że chociaż śruby dobrałeś o oznaczonej wytrzymałości, bo w końcu kierownica jest jednym z najważniejszych elementów stanowiących o bezpieczeństwie jazdy. Mimo wszystko nie odważyłbym zastosować taki wynalazek. A 20 minut to chyba rekord świata. Ja potrzebowałem na wymianę dwie godziny a i tak uważałem , że zrobiłem to zbyt szybko.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
URYCHO
maniak postów
Dołączył: 26 Sty 2010
Posty: 171
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Brzesko
|
Wysłany: Sob 22:00, 22 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Wytrzymałość gwarantowana . Co do rozmiarów nasadek to jakie znaczenie ma 1-2mm na wysokości/średnicy zew. , środek oczywiście trzeba rozwiercić, no i do tego ile czasu może zająć odkręcenie kilku śrub?
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez URYCHO dnia Sob 22:48, 22 Wrz 2012, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
r.urbanski
.
Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 2246
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sieradz
|
Wysłany: Sob 22:05, 22 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
mirek napisał: |
Trochę to ryzykowne. Jeżeli jest to zrobione z kluczy kutych, to pół biedy, ale jeśli z odlewanych to już gorzej. Ale, że też znalazłeś klucze o tak idealnych wymiarach? Mam nadzieję, że chociaż śruby dobrałeś o oznaczonej wytrzymałości, bo w końcu kierownica jest jednym z najważniejszych elementów stanowiących o bezpieczeństwie jazdy. Mimo wszystko nie odważyłbym zastosować taki wynalazek. A 20 minut to chyba rekord świata. Ja potrzebowałem na wymianę dwie godziny a i tak uważałem , że zrobiłem to zbyt szybko. |
Kwestię kluczy to chyba każdy z nas przerabiał.
Albo się kupuje markowe, które kosztują albo jednorazową chińszczyznę.
Ale w tym wypadku to chyba nie ma większego znaczenia. Siły działają na ściskanie a nie na rozrywanie materiału.
Tu bym widział właśnie wytrzymałość śrub i to w drastycznych wypadkach - np. przy kolizji itp.
A jak śruby są OK to nie widzę problemu, czy to dorabiane tuleje czy przerobione klucze nasadowe.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez r.urbanski dnia Sob 22:55, 22 Wrz 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
|
samad
zasłuzony
Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 1426
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jasień/Żary/LUBUSKIE
|
Wysłany: Nie 10:06, 23 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Na spotkaniu porównywaliśmy rezultaty osiągnięte z montażu różnych podwyższeń i innych ,,patentów,, angielskie jest bliżej kieriowcy i poszeża rozstaw kierownicy ,przy zastosowaniu orginalnych śrub mocujących-------------oczywiście pasuje do roczników 2002-2012---------producent moto- czyli Honda od roku 2003 stosuje inne przeciwcięzarki i to nie tylko jest związane z wyglądem zewnętrznym pewnie nie wiele osób zauważyło że w nowszym rozwiązaniu po 2003r i orginalnych gumach manetek moto zyskało około 10-11mm ------------pytanie czy to wiele i jak ocenić rezultat z takiego posunięcia ------------ moim zdaniem przeciętny użytkownik raczej tego nie dostrzeże -szczegulnie gdy tylko wsiądzie na moto --------dopiero po dłuższej jeździe może poczuje leprze prowadzenie (lżejsze monewrowanie itp) natomiast osoby które mają problemy prowadzeniem moto i dłuższa jazda sprawia im problem dostrzegą to zdecydowanie w ilości pokonywanych km i po jakim czasie poczują dyskomfort --------------co do długości rąk -zazwyczaj idzie to proporcjonalnie do budowy ciala i dla osób wysokich stanowi to mniejszy problem ale nie tylko o to chodzi -chodzi też o rozstaw ramion -czm osoba szersza w barach tym leprzy jest szerszy rozstaw kierownicy tyle że niestety odczucia takie idą w parze z siłą jaką posiada kierowca -------i tak osobom które radzą sobie spokojnie wystarczy nawet niewielka zmiana i będzie im dużo lepiej -natomiast ci którzy mają większy problem potrzebują większej precyzji w dopasowaniu pozycj i tak ten kto jeździ bardzo długie trasy i pojeździłby na różnych typach przeróbek mogłby na ten temat powiedzieć coś więcej -----------co do wytrzymałości śrub wiadomo że przy przeróbkach minimum należy wykożystać śruby orginalne a najlepiej o ,,leprzych,, parametrach -wszak przy przeróbkach zmieniamy -czasem dość mocno siły jakie na dane elementy działają ------------i tu raczej chodzi o fakt by coś nie ,,strzeliło w trakcie jazdy bo jeśli chodzi o wypadek to raczej mamy nie wielkie szanse utrzymania się wsiodle - najczęściej zostajemy katapultowani ................................
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Wrzonio
zasłuzony
Dołączył: 13 Maj 2013
Posty: 795
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 10:09, 02 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
Na jednej z aukcji na allegro kupiłem oryginalne (a przynajmniej na takie wyglądają) elementy do podwyższenia kierownicy. Podniosła się o 3,5 cm. Kierownica poszła nie tylko do góry ale także do tyłu. W zeszłym tygodniu przetestowałem modyfikację na trasie Warszawa - Gdańsk i z powrotem. Zdecydowanie poprawiła mi się wygoda jazdy. Zmieniła się pozycja podczas jazdy. Już nie mam tendencji do opierania się o kierownicę. Jedyny mankament to teraz trochę kłopotu sprawia włożenie kluczyka do stacyjki i manipulowanie nim w rękawicach.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
|