FAQ Zaloguj
Szukaj Profil
Użytkownicy Grupy
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Rejestracja
Problem z błędami silnika po naprawie hamulców ST 1300 2012
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Forum Użytkowników Motocykla Honda Pan-European ST1100/ST1300 Strona Główna » DZIAŁ TECHNICZNY - ST1300 » Problem z błędami silnika po naprawie hamulców ST 1300 2012
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pawand
junior
junior


Dołączył: 03 Kwi 2019
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Szczecin

 Post Wysłany: Wto 17:37, 26 Wrz 2023    Temat postu: Problem z błędami silnika po naprawie hamulców ST 1300 2012

Cześć,
właściwie przez cały sezon borykam się z naprawą układu hamulcowego. Czynności wykonuje zawodowy mechanik, u którego serwisuję motocykle od 10 lat. Temat jest dość nietypowy.
Poniżej wszystko co do tej pory zostało zrobione.
Zaczęło się od wiosennego przeglądu motocykla i konieczności wymiany klocków. Przy okazji miał być sprawdzony czujnik ABS bo od czasu do czasu - losowo nie gasła kontrolka po uruchomieniu i ruszeniu. Przy klockach okazało się, że podrdzewiałe są również tłoczki. Po wymianie zaczęło się ciężko obracać tylne koło.
Wykonane czynności i opis problemów przy układzie hamulcowym:
- diagnostyka ABS- brak komunikacji - diagnostyki - brak reakcji wszystkie styki, konektory czyste
-wymiana klocków ham tył i tłoczków ham zacisku (korozja) oraz niewielkie ślady przegrzania na tylnych klockach hamulcowych.
- po wymianie problemy zaczęły się z tylnym kołem - ciężko się obraca,
- płyn hamulcowy bardzo brudny, podczas odpowietrzania powstał wyciek płynu z tłoczka DUAL przy lewym amortyzatorze, tłoczek i uszczelki zostały wymienione - oryginał Honda, stare uszczelki były postrzępione - poszarpane,
- układ hamulcowy został bardzo dobrze przepłukany – kilka litrów płynu poszło na odpowietrzanie, płukanie kolejne demontaże, montaże itd. tylne koło nadal ciężko się obracało,
- pomogła wymiana tylnej pompy ABS, plastikowe sitka przy pompie jakby rozpuszczone i zaklejone - nie było tam prawidłowego przepływu płynu.
- niedziałający ABS - brak możliwości diagnostyki - brak komunikacji
- czujniki ABS pomierzone- obydwa taka sama oporność
- diagnostyka ABS zaczęła działać - błąd silnik pompy ABS
- silnik wymieniony, nadal błąd silnika, kolejny używany silnik oczywiście, kolejny demontaż pompy, kolejny płyn, odpowietrzanie itd. - błędu silnika nie ma,
- następna diagnostyka - błąd sterownika
- sterownik wymieniony
- kolejna diagnostyka -błąd instalacji elektrycznej – instalacja przejrzana, konektory czyste, przejścia na przewodach są.
Każda czynność to kolejne godziny pracy, rozkładanie i składanie, a w zasadzie pomysły się już skończyły. Hamulce działają dobrze, jest błąd instalacji i nie ma ABS.
Czy macie może jakiś pomysł, gdzie jeszcze poszukać, albo co może wywoływać taki błąd.
Z góry dziękuję za pomoc


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Ferdek70
junior
junior


Dołączył: 25 Mar 2022
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Drezdenko

 Post Wysłany: Śro 12:46, 27 Wrz 2023    Temat postu:

Hej,

Jedyne co przychodzi mi do głowy to sprawdzić czy z czujników przylatują impulsy do ABS CU. Mimo tego, ze czujniki wyglądają na sprawne (obydwa taka sama oporność) mogą być np. za daleko od tarczy impulsatora i nie generują impulsów w czasie kręcenia kołem.

Pzdr
Marek


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Pawand
junior
junior


Dołączył: 03 Kwi 2019
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Szczecin

 Post Wysłany: Śro 13:08, 27 Wrz 2023    Temat postu:

Cześć,
dzięki za podpowiedź, położenie czujników jest sprawdzone, nie ma tam regulacji, założone tak, jak fabryka przewidziała.
Ten błąd instalacji jest dość ogólny. Jakie są najczęstsze przyczyny wyrzucania tego typu błędu?
Silnik pompy był sprawdzany dokładnie, sterownik?


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Ferdek70
junior
junior


Dołączył: 25 Mar 2022
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Drezdenko

 Post Wysłany: Śro 19:44, 27 Wrz 2023    Temat postu:

Może jeszcze warto sprawdzić stan punktów masowych ewentualnie odkręcić i wyczyścić. Jeszcze pytanko, czy jest możliwe, że podczas wymiany silnika pompy ABS zamieniliście jakoś obroty silnika przez przypadek? Takie cos przyszło mi do głowy bo cała sytuacja nie trzyma sie kupy.

Pzdr
Marek


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Forum Użytkowników Motocykla Honda Pan-European ST1100/ST1300 Strona Główna » DZIAŁ TECHNICZNY - ST1300 » Problem z błędami silnika po naprawie hamulców ST 1300 2012
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach




Solaris phpBB theme/template by Jakob Persson
Copyright © Jakob Persson 2003

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group