|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Matim
bywalec
Dołączył: 25 Mar 2012
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 7:46, 07 Kwi 2012 Temat postu: Problem z chłodzeniem pech wiosenny |
|
|
Witam wszystkich.
W końcu udało mi się odebrać maszynę od mechanika. Ustaliliśmy że chrobotanie nie jest aż tak natarczywe aby od razu szedł na operację więc tylko zalecone zostały okresowe wizyty kontrolne. Byłem więc przekonany że moje problemy nie wliczając pogody się skończyły ale nic z tego. Wczoraj po zakończeniu wiosennych wymian pucowania itp chciałem porządnie go rozgrzać na nowym oleju żeby w końcu chociaż zimno i słota przejechać się chociaż z dwa kilometry. No i kiedy motocykl sobie powolutku pyrkał nagle po już dostatecznym rozgrzaniu coś strzeliło i wszystko ogarnęła para z układu chłodzenia. Motocykl leje wodą jak się na nim jedzie. no i ogólnie też z niego kapie. Nie wiem skąd ten pech może dlatego że nie spaliłem marzanny w tym roku... ale mam dwa pytania.
Czy to mogło coś pęknąć tak od siebie czy musiało się coś zatkać zepsuć itp.
Drugie pytanie dotyczy termostatu. Czy jak motocykl włącza wentylatory i temperatura stoi na trzech kreskach chociaż rozgrzewa się dosyć szybko to jest możliwość że ten termostat czy termometr nie działają i jakie są szanse że to jest powód strzelenia tego co strzeliło?
Tak poza wszystkim to życzę wszystkich wesołych świąt wielkiej nocy. smacznego jajka i lepszej pogody pozdrawiam serdecznie Matek
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
|
|
modzek
amator postów
Dołączył: 04 Paź 2010
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Maków Mazowiecki
|
Wysłany: Sob 8:08, 07 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Hej. Pewnie za często chodzisz do kościoła a nie dajesz na tacę i stąd takie problemy. To, że Ci strzeliło to mogło ssadzić jakiś przewód (a jest ich kilka i nie tylko od chłodnicy ale i z tego co pamiętam to między cylindrami pod układem wtryskowym coś tam jest), druga opcja to uszczelka pod głowicą. Musisz zlokalizować skąd Ci leci i wtedy coś będzie wiadomo. Wiesz co jeżeli chodzi o chrobotanie to tak z ciekawości ten mechanik sprawdzał Ci jeszcze czy rozrząd jest dobrze złożony. Może go przestawił jak składał głowicę. Nie chwaląc się sam kiedyś tak zrobiłem Tak szczerze Ci powiem, że trzeba było na samym początku do mnie tą maszynę przytargać. Może i dalej, ale ja przykładam do tego co robię serce a nie portfel.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Matim
bywalec
Dołączył: 25 Mar 2012
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 9:32, 07 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
uszczelka pod głowicą brzmi fatalnie ale to by się chyba nie wydobywała woda i para tylko olej i by nie przyjemnie psyczało a nie psyczy dodatkowo kop jest taki jaki był bo nie umyślnie się nim jeszcze przejechałem. No nie wiem mam nadzieję że to nie uszczelka. Idę sprawdzać jak zrobię to napiszę. Ale co ciekawe od razu się ku... pogoda poprawiła ja się chyba zastrzelę Co do twojej propozycji Modzek to na przyszłą zimę muszę się nad nią poważnie zastanowić. pozdrawiam Matek
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
modzek
amator postów
Dołączył: 04 Paź 2010
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Maków Mazowiecki
|
Wysłany: Sob 10:40, 07 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
No widzisz z uszczelkami to jest różnie. Nie zawsze jest spadek mocy. Jak Ci idzie woda na tłoki to masz nawet wzrost. Weź na spokojnie oblukaj silnik. Zdejmij owiewki. Na zimnym silniku odkręć korek od chłodnicy odpal, zobacz czy jak złapie temp czy nie idą bąbelki. Kontroluj tylko stan płynu i pamiętaj, że jak jest ciepły silnik to możesz dolać płynu tylko na pracującym silniku a najlepiej jak jest to płyn ciepły.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
MRSpidi65
zasłuzony
Dołączył: 20 Sie 2011
Posty: 1159
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dzbądzek 21C
|
Wysłany: Sob 15:39, 07 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Witam ,Pawełku moim zdaniem uszczelka pod głowicą to nie takie objawy.
Matim pisze że kapie z pod silnika , prawdopodobnie coś jest z przewodami , może któryś spróchniał ? i puszcza powolutku.
Ale możesz zerknąć przez okienko do sprawdzania oleju , jak będzie ponad stan to uszczelka , jednak moim zdaniem to jakaś mała sprawa. Na pewno nie obejdzie się bez zdjęcia osłon , zdejmiesz i zobaczysz z kąt leci , a tak to wróżenie z fusów .
Pozdrawiam i powodzenia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
modzek
amator postów
Dołączył: 04 Paź 2010
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Maków Mazowiecki
|
Wysłany: Sob 16:50, 07 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Tak jak mówisz "wróżenie z fusów". Ja też myślę, że raczej przewód jakiś zsadziło, ale jak nie rozbierzesz dziada to się nie dowiesz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Matim
bywalec
Dołączył: 25 Mar 2012
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 18:38, 07 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
więc tak. Szczelił trójnik koło chłodnicy zastąpiłem go metalowym tylko że o równych średnicach wszystkich trzech dolotów a ten oryginalny odprowadzający z chłodnicy był większy wiec nie wiem jak to wpłynie na moto. Martwi mnie że po uzupełnieniu płyn cały czas kapie z takiego odpowietrznika jakby w silniku koło pokrywy sprzęgła czy ktoś nie wie co to jest i czemu mi to coś odprowadza płyn? Wyjechałem na przejażdżkę żeby to sprawdzić i oczywiście zaczął padać deszcz... no comments...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
jargus2
bywalec
Dołączył: 16 Sty 2011
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Korycin k\Białegostoku
|
Wysłany: Sob 20:49, 07 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
witaj
Jeżeli ci kapie z małej dziurki w okolicy pompy wody
to niestety uszczelnienie pompy poszło
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|
|
|
|
|
|