FAQ Zaloguj
Szukaj Profil
Użytkownicy Grupy
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Rejestracja
Problem z szarpaniem, kangurki
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Forum Użytkowników Motocykla Honda Pan-European ST1100/ST1300 Strona Główna » DZIAŁ TECHNICZNY - ST1300 / Silnik ST1300 » Problem z szarpaniem, kangurki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jerry1
uzależniony
uzależniony


Dołączył: 25 Kwi 2008
Posty: 206
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Zabrze

 Post Wysłany: Wto 18:59, 14 Sie 2018    Temat postu: Problem z szarpaniem, kangurki

Jako,że to moja pierwsza 1300 nie mam doświadczenia ale coś jest nie tak. Niby wszystko chodzi jak trzeba ale ,,,problem jest po porządnym nagrzaniu. Wczoraj było 33st c i problem był bardziej wyrażny, dzisiaj 24 i było lepiej ale: nie wiem jak u was ale to moje to grzeje jak suszarka, czuję jak dotykam kolanami bak to jest gorący. Po solidnym nagrzaniu silnik zaczyna falować, gasnąć. próba jazdy kończy się kangurkami, silnik normalnie przerywa i więcej nie pracuje niż pracuje, jazda jest w zasadzie niemożliwa. przypuszczenie padło na czyjnik położenia wału, lubi czasem takie zachowanie na gorąco ale schładzanie go wodą nic nie dało a co dziwne pomogło dotankowanie paliwa. Czekałem wiele minut i nic, ciągle nie dało się jechać. dzień wcześniej myślałem że paliwa w baku mało, dotankowałem i było ok...jakiś czas. Teraz to samo. po dotankowaniu problem nagle znikł. Bak zrobił się chłodny. Proszę o pomysły co się dzieje. Czy wasze 1300 też tak nagrzewają zbiornik, czuć to w nogach jaki gorący, czy problemem może być gorące paliwo?, Może z pompą coś nie tak? Przecież tak nie może być, co by było gdybym pojechał do Hiszpani? Naprawdę nie wiem co dalej robić.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Ryszard-T
bywalec
bywalec


Dołączył: 04 Lut 2018
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Witunia

 Post Wysłany: Śro 9:05, 15 Sie 2018    Temat postu:

Moja też nieźle grzeje. Mimo to silnik pracuje normalnie. Może masz za małe luzy na zaworach lub któryś czujnik szwankuje. Poza tym jak masz mało paliwa w baku to jest w nim pełno oparów benzyny, których w czasie upałów jest znacznie więcej. Opary te trafiają do silnika, czego efektem w skrajnych warunkach jest za bogata mieszanka i nieprawidłowa praca silnika. Pełen zbiornik - brak oparów - brak problemów.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Ryszard-T dnia Śro 9:20, 15 Sie 2018, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
jerzyk
V


Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 29 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Skąd: KT

 Post Wysłany: Śro 10:21, 15 Sie 2018    Temat postu:

Ryszard-T napisał:
Moja też nieźle grzeje. Mimo to silnik pracuje normalnie. Może masz za małe luzy na zaworach lub któryś czujnik szwankuje. Poza tym jak masz mało paliwa w baku to jest w nim pełno oparów benzyny, których w czasie upałów jest znacznie więcej. Opary te trafiają do silnika, czego efektem w skrajnych warunkach jest za bogata mieszanka i nieprawidłowa praca silnika. Pełen zbiornik - brak oparów - brak problemów.

Hm, ciekawa teoria. Rozwiniesz?
Wracając do tematu. Polewanie czujnika wodą, no pierwszy raz słyszę.
Sprawdź odpowietrzenie zbiornika, pompę czy nie ma gdzieś przetarcia na przewodzie w zbiorniku. Instalację, masy. Od tego bym zaczął.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Ryszard-T
bywalec
bywalec


Dołączył: 04 Lut 2018
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Witunia

 Post Wysłany: Śro 11:59, 15 Sie 2018    Temat postu:

A czego nie rozumiesz ? Mam wytłumaczyć łopatologicznie ?

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Jerry1
uzależniony
uzależniony


Dołączył: 25 Kwi 2008
Posty: 206
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Zabrze

 Post Wysłany: Śro 13:02, 15 Sie 2018    Temat postu:

Czujnik jest z przodu, nad sprzęgłem-wodoodporny. jeśli by się przegrzewał to schłodzenie wodą powinno pomóc, niestety nic nie dało.
Jak pisałem dotankowanie pomogło od razu, więc stawiałbym na słabą pompę paliwa. Dzisiaj jeżdziłem i nic, wszystko ok ale nie zgrzał się aż tak bardzo.
Myślę o wymianie pompy bo chyba nic innego nie wymyślę a od czegoś trzeba zacząć


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
wojtek
zasłuzony
zasłuzony


Dołączył: 01 Cze 2009
Posty: 669
Przeczytał: 8 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: TORUŃ

 Post Wysłany: Śro 15:32, 15 Sie 2018    Temat postu:

Miałem podobny przypadek.
Pełen zbiornik, silnik pracował poprawnie.
Przy stanie paliwa ok 40% pojemności dolnego zbiornika wówczas
pojawiały się niedomagania jak u Ciebie.
Rozwiązaniem była wymiana pompy.
Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
jerzyk
V


Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 29 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Skąd: KT

 Post Wysłany: Śro 18:04, 15 Sie 2018    Temat postu:

Ryszard-T napisał:
A czego nie rozumiesz ? Mam wytłumaczyć łopatologicznie ?

Tak. Wytłumacz mi proszę łopatologicznie, jak krowie na rowie. Najbardziej interesuje mnie, jak te opary dostają się do silnika Laughing Laughing Laughing


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Ryszard-T
bywalec
bywalec


Dołączył: 04 Lut 2018
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Witunia

 Post Wysłany: Śro 18:45, 15 Sie 2018    Temat postu:

Serwisówka rozdział 1-50. Już przywykłem do poziomu tego forum i nie zamierzam więcej tu zaglądać...Szerokości...

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Ryszard-T dnia Śro 18:47, 15 Sie 2018, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Jerry1
uzależniony
uzależniony


Dołączył: 25 Kwi 2008
Posty: 206
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Zabrze

 Post Wysłany: Śro 19:25, 15 Sie 2018    Temat postu:

Ryszard i Jerzyk, po co te nerwy, pytamy o problemy i szukamy rozwiązania, co prawda opary w zbiorniku nie są dla mnie zrozumiałe ale kto tam wie co japońscy inżynierowie wymyślili, wrzućcie na luz.
Zamówię pompę. Zamiast używki z alledrogo myślę o zamienniku ale nowym, są dostępne za nieduże pieniądze. Ma ktoś jakieś doświadczenia?


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
jerzyk
V


Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 29 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Skąd: KT

 Post Wysłany: Śro 19:58, 15 Sie 2018    Temat postu:

Ryszard-T napisał:
Serwisówka rozdział 1-50. Już przywykłem do poziomu tego forum i nie zamierzam więcej tu zaglądać...Szerokości...

Kolego, piszesz bzdury i jeszcze się obrażasz. Właśnie tacy jak ty, obniżają poziom tego forum,. Wiec żegnaj bo nikt płakał po tobie nie będzie.

Co do meritum. Ja też obstawiałbym pompę. Może masz kogoś w pobliżu, kto PE i zgodzi się na chwilowa podmianę, żeby nie iść niepotrzebnie w koszty. Co do zamiennika, to poszukaj ale oryginału, montowanego np. w samochodach. Często tak jest, taka sama pompa jak w motocyklu, montowana jest w samochodach i kosztuje 1/4 ceny motocyklowej.
Napisz PW do Samada, może on Ci coś podpowie.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Goguś
stary wymiatacz
stary wymiatacz


Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 445
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Płock

 Post Wysłany: Pią 19:49, 17 Sie 2018    Temat postu:

Ja miesiąc po kupnie miałem podobnie. Winna była....wsówka masy przy pompie paliwa. Wyczyściłem, popsikałem sprajem do styków i jest ok... Przy okazji znalazłem równie zaśniedziałą wtyczkę od przełączników z lewej manetki i również zrobiłem porządek..

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Jerry1
uzależniony
uzależniony


Dołączył: 25 Kwi 2008
Posty: 206
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Zabrze

 Post Wysłany: Nie 8:57, 19 Sie 2018    Temat postu:

A jak wygląda układ paliwowy od pompy do wtryskiwaczy? Jest druga pompa wysokiego ciśnienia czy nie? A może jakiś czujnik lub regulator ciśnienia? No i sama pompa , dostaje zasilanie jak? Zawsze po zapłonie to chyba nie bo po włączeniu zapłonu chodzi chwilę i gaśnie. Może ew. coś z zasilaniem pompy? Problem jak pisałem tylko po zdrowym nagrzaniu.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Jerry1
uzależniony
uzależniony


Dołączył: 25 Kwi 2008
Posty: 206
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Zabrze

 Post Wysłany: Czw 18:42, 23 Sie 2018    Temat postu:

Zakupiłem kpl. pompę-używkę. Problem znikł, więc wygląda na to,że to winna była pompa. Dodam,że stara pompa robiła po włączeniu zapłonu żżżżżżżżżżżż, a ta "nowa" robi ciche szzzzzz.....

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Forum Użytkowników Motocykla Honda Pan-European ST1100/ST1300 Strona Główna » DZIAŁ TECHNICZNY - ST1300 / Silnik ST1300 » Problem z szarpaniem, kangurki
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach




Solaris phpBB theme/template by Jakob Persson
Copyright © Jakob Persson 2003

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group