|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
malimax
stary wymiatacz
Dołączył: 25 Lut 2014
Posty: 457
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń
|
Wysłany: Śro 14:41, 19 Mar 2014 Temat postu: Regulacja przedniego koła |
|
|
Zmieniłem przednią oponę i przy zakładaniu koła zaciekawiły mnie cztery śruby pod lagami (takiego rozwiązania jeszcze nie znałem). Zaglądam do instrukcji obsługi (strona 106-107) i czytam, że przy pomocy szczelinomierza 0,7 mm, należy ustawić szczeliny na klockach. Kilka prób, nawet z mniejszym szczelinomierzem i bez szans. Może ma ktoś na to jakiś patent.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
|
|
robert72
NOWY
Dołączył: 05 Sie 2012
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: lubin
|
Wysłany: Śro 16:59, 19 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
Hej te sruby o których piszesz służą do ściskania przedniej ośi , a nie do regulacji .Aby wyjąć oś musiałeś je zluzować . A po ponownym włozniu koła i załozeniu osi nalezy sprawdzić odlęgłośc między tarczą a zaciskiem ,nie klockiem hamulcowym(według instrukcji) ,po to aby lagi były prawidłowo zacisnięte na ośi.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
malimax
stary wymiatacz
Dołączył: 25 Lut 2014
Posty: 457
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń
|
Wysłany: Śro 20:30, 19 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
Dzięki kolego, ale mi bardziej chodzi o regulację. Śruby do zaciskania, to ja już spotkałem, tylko że z jednej strony. Pomiędzy zacisk a tarczę to mi 1,0 wpadło. Wnioskuję, że należy wypośrodkować luz tarcza-zacisk, dopasuję grubszy zestaw 'blaszek".
Gdyby ktoś przypadkiem zakładał koło, to prośba zobacz jaki masz luz, może mam coś nie tak z zaciskami.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
samad
zasłuzony
Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 1426
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jasień/Żary/LUBUSKIE
|
Wysłany: Śro 22:52, 19 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
Panowie - małe wyjaśnienie - instrukcja tego nie podaje - zaciski mamy pływające -więc względem tarczy ustawią się same - natomiast należy w odpowiedniej kolejności skręcać śruby kluczem dynamometrycznym z odpowiednią siłą --- zaczynamy od skręcenia ośki , następnie dwie dolne śruby goleń prawa, oczywiście robimy to na centralce -po tym zabiegu zdejmujemy z centralki i naciskamy kilka razy na przód ,i ,,podrywamy,, do góry przód - przy zablokowanym przednim hamulcu, po to by lagi ustawiły się we właściwej pozycji--------następnie stawiamy na centralkę i skręcamy pozostałe dwie śruby lewej goleni ---------------------- przy takim zabiegu warto też sprawdzić bicie tarcz hamulcowych-------tyle z wyjaśnienia------------przyjemnej pracy..........................
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Skorpionwr
Administrator
Dołączył: 19 Lip 2008
Posty: 2498
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 32 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Przasnysz
|
Wysłany: Czw 8:55, 20 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
Tak powinna brzmieć praktyczna instrukcja obsługi. Ja sporo czasu straciłem zanim doszedłem do tego co proponuje Samad. Po każdym wymontowaniu koła operację trzeba powtórzyć .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
jerzyk
V
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: KT
|
Wysłany: Czw 21:53, 20 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
samad napisał: |
Panowie - małe wyjaśnienie - instrukcja tego nie podaje - zaciski mamy pływające -więc względem tarczy ustawią się same - natomiast należy w odpowiedniej kolejności skręcać śruby kluczem dynamometrycznym z odpowiednią siłą --- zaczynamy od skręcenia ośki , następnie dwie dolne śruby goleń prawa, oczywiście robimy to na centralce -po tym zabiegu zdejmujemy z centralki i naciskamy kilka razy na przód ,i ,,podrywamy,, do góry przód - przy zablokowanym przednim hamulcu, po to by lagi ustawiły się we właściwej pozycji--------następnie stawiamy na centralkę i skręcamy pozostałe dwie śruby lewej goleni ---------------------- przy takim zabiegu warto też sprawdzić bicie tarcz hamulcowych-------tyle z wyjaśnienia------------przyjemnej pracy.......................... |
Andrzej, co do zacisków, pytań nie mam. Natomiast, czy mógłbyś jednak, rozwinąć myśl, odnośnie montażu koła? Jak dotąd, to uważałem, że te śruby są tylko , li po to,żeby w razie odkręcenia nakrętki osi, trzymać właśnie ją. Zresztą, takie wyjaśnienie, znalazłem w instrukcji obsługi, mojej ...... WUESKI.
Rozumiem, że przy montażu lag, po zamocowaniu górnej półki, takie "kiwanie" ma sens. po to, żeby ustawić dolną półkę. Natomiast w tym przypadku, nie znajduję takiej potrzeby. Czym wg. Ciebie, jest to podyktowane?
pozdr.j
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
samad
zasłuzony
Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 1426
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jasień/Żary/LUBUSKIE
|
Wysłany: Pią 8:53, 21 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
Otóż z założenia konstrukcja ośki i ułożyskowania koła wraz z tulejami dystansowymi sprawia , że po skręceniu ośki prawa goleń ma pozycję ustaloną ( dlatego tak ważne jest skręcenie jej jako pierwszej i z odpowiednią siłą kluczem dynamometrycznym ) tak więc dwie dolne śruby prawej goleni tylko trzymają ośkę w prawej goleni -------natomiast lewa goleń jest na ośce w tym momencie ,, pływająca ,, tzn jeszcze można ją przesuwać ,po to by w trakcie naciskania -góra dół - obie strony (lewa -prawa )ustawiły się równolegle względem siebie oraz wzdłużnie legi względem goleni co z kolei ma zminimalizować tarcie (nadmierne zużycie pierścieni prowadzących oraz samych goleni) i dopiero po tym zbiegu można skręcić dwie dolne śruby lewej goleni ------------------bardzo ważne -dolne śruby goleni (lewa -prawa ) skręcamy z odpowiednią siła ( zalecaną przez producenta) kluczem dynamometryczny ------dlaczego to takie ważne - otóż zbyt lekkie dokręcenie może spowodować odkręcenie się śruby ( i to jest oczywiste ) a zbyt mocne dokręcenie , może skutkować w skrajnym wypadku ( w czasie jazdy gdy np, zaliczymy solidniejszą ,,dziurę,,) pęknięciem dolnej części goleni ( ta która trzyma ośkę w goleni - szczególnie narażona lewa strona )............................
Jeszce trochę --zbiorę wszystkie wątki udam się do hondy i napiszemy po Polsku ,,prawdziwą poprawną instrukcję obsługi,, albo coś w stylu ,, zrób to sam ,, ------oczywiście z Waszą pomocą
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez samad dnia Pią 8:57, 21 Mar 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
|
peptek
stary wymiatacz
Dołączył: 04 Paź 2012
Posty: 466
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: WŁOCŁAWEK
|
Wysłany: Pią 5:36, 28 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
Odgrzewając temat mam pytanie. Skoro zaciski są pływające to wnioskuję, że pomiar szczelinomierzem 0,7mm nie jest konieczny wykonując oczywiście opisane zabiegi z duszeniem koła na centalce itd.?
Schodzi mi pomału powietrze z przedniego koła i będę musiał je zdjąć do wulkanizacji.
Poza tym warto chociaż raz zdemontować koła samemu dla rozeznania tematu, co by na drodze nie marudzić i zrobić to właściwie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|
|
|
|
|
|