Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kopier73
junior
Dołączył: 05 Sie 2013
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
|
Wysłany: Czw 12:11, 22 Maj 2014 Temat postu: Regulator napiecia |
|
|
Witam, potrzebuje pomocy, wczoraj po powrocie z wycieczki okazało sie że strasznie spuchł mi akumulator rozgrzał sie prawie do granic wytrzymałości aż dymił, ledwie go wyjąłem, sprawdziłem ładowanie doszło do 17 a powinno być max 14,3 stawiam że to regulator napiecia. Może ktos z was miał taki przypadek, poradźcie koledzy. Dzwoniłem do Hondy nowy regulator kosztuje 1410 zł masakra. I jeszcze jedno podobno regulator znajduje sie w alternatorze, dużo jest rozkręcania by sie do niego dobrać?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
|
|
MiloszK
maniak postów
Dołączył: 28 Kwi 2014
Posty: 190
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 12:20, 22 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
a tak na szybko nie mozna jakiegos regulatora od duzego moto podpiac za alternatorem ? Nie wiem jak w motocyklach do konca to dziła ale wydaje mi sie ze to taki stabilizator napiecia wiec nie musi byc hondoski ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
kopier73
junior
Dołączył: 05 Sie 2013
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
|
Wysłany: Czw 12:40, 22 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
Nie mam pojecia, muszę dostać sie najpierw do niego i zobaczyć jak wygląda, może dopiero jak go wymontuje to podpasuje coś od innego modelu, może bedzie taki sam. Na allegro znalazłem info że od hondy CB750 pasuje do st 1300. W larsonie powiedzieli, że nia mają do st 1300. Ale może coś sie podpasuje jak sie z nim podjedzie. Tylko pewnie bedzie mnóstwo roboty żeby go wymontować.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kopier73 dnia Czw 12:41, 22 Maj 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
|
kopier73
junior
Dołączył: 05 Sie 2013
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
|
Wysłany: Czw 17:03, 22 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
Może mi ktoś podpowiedzieć gdzie go szukać i co rozkręcić, żeby za duzo nie demontować?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
r.urbanski
.
Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 2246
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sieradz
|
|
Powrót do góry » |
|
|
jerzyk
V
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: KT
|
Wysłany: Czw 19:48, 22 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
Już wiesz gdzie szukać. Natomiast w temacie. Tak naprawdę to większość reglerów pasuje. Tak do moto jak i autek. Kwestia mocowania, kolorów kabelków itp. Gwoli sprostowania. Prawidłowe napięcie ładowania, przy obciążeniu np. światłami i średnich obrotach silnika, powinno się mieścić pomiędzy 14,3-14,7V. Więc jeżeli jest 14,3 bez obciążenia, to nie jest źle ale dobrze też nie jest
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
kopier73
junior
Dołączył: 05 Sie 2013
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
|
Wysłany: Czw 20:14, 22 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
Dziękuję, za informcję koledzy, ale mi chodziło o regulator napięcia, gdzie się znajduje i jak sie do niego dobrać ...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kopier73 dnia Czw 20:17, 22 Maj 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
|
r.urbanski
.
Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 2246
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sieradz
|
Wysłany: Czw 20:42, 22 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
kopier73 napisał: |
Dziękuję, za informcję koledzy, ale mi chodziło o regulator napięcia, gdzie się znajduje i jak sie do niego dobrać ... |
Faktycznie Kolego, wprowadziłem Cię w błąd tym linkiem
Coś mi się porypało. Wybacz.
O ile się nie mylę, to regulator jest przy/w alternatorze.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
kopier73
junior
Dołączył: 05 Sie 2013
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
|
Wysłany: Czw 20:48, 22 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
Czyli pod zbiornikiem paliwa?, czy wystarczy zdjąć zbiornik i filtr powietrza żeby sie do niego dobrać? kolega polecił mi jeszcze posprawdzać wszystkie masy, czy sa nie posniedziałe bo mogą mieć spory wpływ na prace samego regulatora.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kopier73 dnia Czw 20:49, 22 Maj 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
|
jerzyk
V
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: KT
|
Wysłany: Czw 21:25, 22 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
A skąd motocykl sprowadzony?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
r.urbanski
.
Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 2246
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sieradz
|
Wysłany: Czw 22:34, 22 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
kopier73 napisał: |
Czyli pod zbiornikiem paliwa?, czy wystarczy zdjąć zbiornik i filtr powietrza żeby sie do niego dobrać? kolega polecił mi jeszcze posprawdzać wszystkie masy, czy sa nie posniedziałe bo mogą mieć spory wpływ na prace samego regulatora. |
Coś mi się zdaje, że roboty jest trochę więcej . Poszperaj w dziale technicznym 1300, bo ktoś już chyba z altkiem walczył i to opisywał.
W serwisówce str. 545 - rozdział 19.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
MRSpidi65
zasłuzony
Dołączył: 20 Sie 2011
Posty: 1159
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dzbądzek 21C
|
Wysłany: Pią 9:45, 23 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
Moim zdaniem regulator powinien być w alternatorze razem ze szczotkami.
W większości alternatorach tak właśnie jest.
Chyba że Honda coś innego wymyśliła ? Napisz do Samada on będzie wiedział na 100%.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
MRSpidi65
zasłuzony
Dołączył: 20 Sie 2011
Posty: 1159
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dzbądzek 21C
|
Wysłany: Pią 9:49, 23 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
Właśnie zajrzałem do serwisówki , regulator jest na 100% przy alternatorze.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
kopier73
junior
Dołączył: 05 Sie 2013
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
|
Wysłany: Pią 10:08, 23 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
Dziękuję za odpowiedzi, moto jest z UK, no faktycznie żeby sie dobrac do tego regulatora trzeba troszke demontować. Jeszcze zaraz te masy posprawdzam i jak nie pomoże to czeka mnie troszke roboty. Napisałem do Samada, może podpowie jak sie do tego zabrać. dziękuję koledzy za odpowiedzi.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kopier73 dnia Pią 10:15, 23 Maj 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
|
wytrych
junior
Dołączył: 15 Mar 2014
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 10:01, 27 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
dostanie się do regla nie należy do przyjemnych rzeczy... a sam regulator jest wewnątrz alternatora który jest przykręcony na chyba 3 śruby.
Na wiosnę walczyłem ze swoim i zeszło się cały dzień zanim wyjołem to ustrojstwo...
Jedna ze śrub trzymających altek wymaga japońskiej gimnastyki by ją wykręcić...
Ja miałem akurat brak ładowania spowodowany pęknięciem uzwojenia...
regeneracja całości altek + regiel na stan nówka kosztowała mnie 450 PLN.
Powodzenia
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
jerzyk
V
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: KT
|
Wysłany: Wto 14:49, 27 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
Tak myślałem. Sprawdź wszystkie masy, kostki, połączenia. Jeżeli nie zadziała, to pewnie dobry elektryk się przyda, żeby zdiagnozować i dobrać odpowiedni regulator. Bo tak jak piszesz, cena oryginału to koszmar.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
kopier73
junior
Dołączył: 05 Sie 2013
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
|
Wysłany: Śro 10:34, 04 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
Dokładnie jak napisał Wytrych ta jedna śruba to wymaga łamanych kluczy, ale poszło, wszystko wyjęte, zakupiłem cały altek z regulatorem, daje do sprawdzenia, jak bedzie ok to składam i jazda. dzięki za odpowiedzi, jak możesz Wytrych to powiedz gdzie naprawiałeś swój altek.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
wytrych
junior
Dołączył: 15 Mar 2014
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 17:18, 04 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
He He na tej śrubie dwa klucze złamałem...
Altek mi robili w ELEKTROSTART na ul Karczewskiej (grochów)
Z racji że nasze alternatory nie są pędzone jak w autach paskiem to i stolik do sprawdzania jakiś inny musi być (podobno) niż ten u pana Kowalskiego.
Z tego co mi mówili to jakieś małe koparki Kubot są pędzone taki wałkiem jak PE i że nie ma problemu....
mnie natomiast zastanawia cena całego alternatora w Hondzie
6666 pln.
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
kopier73
junior
Dołączył: 05 Sie 2013
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
|
Wysłany: Nie 10:39, 22 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
Dramat, te ceny w hondzie to są porażające. W końcu kupiłem na allegro używany cały alternator i wymieniłem. Przy okazji od razu regulacje wtrysków zrobiłem, wszystko chodzi jak należy. Pancia juz śmiga, pozdrawiam serdecznie i dziękuje za pomoc .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
|