FAQ Zaloguj
Szukaj Profil
Użytkownicy Grupy
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Rejestracja
Regulator napiecia
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Forum Użytkowników Motocykla Honda Pan-European ST1100/ST1300 Strona Główna » DZIAŁ TECHNICZNY - ST1300 » Regulator napiecia
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kopier73
junior
junior


Dołączył: 05 Sie 2013
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Grodzisk Mazowiecki

 Post Wysłany: Czw 12:11, 22 Maj 2014    Temat postu: Regulator napiecia

Witam, potrzebuje pomocy, wczoraj po powrocie z wycieczki okazało sie że strasznie spuchł mi akumulator rozgrzał sie prawie do granic wytrzymałości aż dymił, ledwie go wyjąłem, sprawdziłem ładowanie doszło do 17 a powinno być max 14,3 stawiam że to regulator napiecia. Może ktos z was miał taki przypadek, poradźcie koledzy. Dzwoniłem do Hondy nowy regulator kosztuje 1410 zł masakra. I jeszcze jedno podobno regulator znajduje sie w alternatorze, dużo jest rozkręcania by sie do niego dobrać?

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
MiloszK
maniak postów
maniak postów


Dołączył: 28 Kwi 2014
Posty: 190
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Warszawa

 Post Wysłany: Czw 12:20, 22 Maj 2014    Temat postu:

a tak na szybko nie mozna jakiegos regulatora od duzego moto podpiac za alternatorem ? Nie wiem jak w motocyklach do konca to dziła ale wydaje mi sie ze to taki stabilizator napiecia wiec nie musi byc hondoski ?

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
kopier73
junior
junior


Dołączył: 05 Sie 2013
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Grodzisk Mazowiecki

 Post Wysłany: Czw 12:40, 22 Maj 2014    Temat postu:

Nie mam pojecia, muszę dostać sie najpierw do niego i zobaczyć jak wygląda, może dopiero jak go wymontuje to podpasuje coś od innego modelu, może bedzie taki sam. Na allegro znalazłem info że od hondy CB750 pasuje do st 1300. W larsonie powiedzieli, że nia mają do st 1300. Ale może coś sie podpasuje jak sie z nim podjedzie. Tylko pewnie bedzie mnóstwo roboty żeby go wymontować.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kopier73 dnia Czw 12:41, 22 Maj 2014, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
kopier73
junior
junior


Dołączył: 05 Sie 2013
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Grodzisk Mazowiecki

 Post Wysłany: Czw 17:03, 22 Maj 2014    Temat postu:

Może mi ktoś podpowiedzieć gdzie go szukać i co rozkręcić, żeby za duzo nie demontować?

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
r.urbanski
.
.


Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 2246
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Sieradz

 Post Wysłany: Czw 17:39, 22 Maj 2014    Temat postu:

Poczytaj tutaj:
http://www.st1100.fora.pl/dzial-techniczny-st1300,12/gdzie-jest-umieszczony-rozrusznik-w-st1300,3400.html


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
jerzyk
V


Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 29 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Skąd: KT

 Post Wysłany: Czw 19:48, 22 Maj 2014    Temat postu:

Już wiesz gdzie szukać. Natomiast w temacie. Tak naprawdę to większość reglerów pasuje. Tak do moto jak i autek. Kwestia mocowania, kolorów kabelków itp. Gwoli sprostowania. Prawidłowe napięcie ładowania, przy obciążeniu np. światłami i średnich obrotach silnika, powinno się mieścić pomiędzy 14,3-14,7V. Więc jeżeli jest 14,3 bez obciążenia, to nie jest źle ale dobrze też nie jest

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
kopier73
junior
junior


Dołączył: 05 Sie 2013
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Grodzisk Mazowiecki

 Post Wysłany: Czw 20:14, 22 Maj 2014    Temat postu:

Dziękuję, za informcję koledzy, ale mi chodziło o regulator napięcia, gdzie się znajduje i jak sie do niego dobrać ...

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kopier73 dnia Czw 20:17, 22 Maj 2014, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
r.urbanski
.
.


Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 2246
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Sieradz

 Post Wysłany: Czw 20:42, 22 Maj 2014    Temat postu:

kopier73 napisał:
Dziękuję, za informcję koledzy, ale mi chodziło o regulator napięcia, gdzie się znajduje i jak sie do niego dobrać ...

Faktycznie Kolego, wprowadziłem Cię w błąd tym linkiem Embarassed
Coś mi się porypało. Wybacz.
O ile się nie mylę, to regulator jest przy/w alternatorze.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
kopier73
junior
junior


Dołączył: 05 Sie 2013
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Grodzisk Mazowiecki

 Post Wysłany: Czw 20:48, 22 Maj 2014    Temat postu:

Czyli pod zbiornikiem paliwa?, czy wystarczy zdjąć zbiornik i filtr powietrza żeby sie do niego dobrać? kolega polecił mi jeszcze posprawdzać wszystkie masy, czy sa nie posniedziałe bo mogą mieć spory wpływ na prace samego regulatora.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kopier73 dnia Czw 20:49, 22 Maj 2014, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
jerzyk
V


Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 29 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Skąd: KT

 Post Wysłany: Czw 21:25, 22 Maj 2014    Temat postu:

A skąd motocykl sprowadzony?

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
r.urbanski
.
.


Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 2246
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Sieradz

 Post Wysłany: Czw 22:34, 22 Maj 2014    Temat postu:

kopier73 napisał:
Czyli pod zbiornikiem paliwa?, czy wystarczy zdjąć zbiornik i filtr powietrza żeby sie do niego dobrać? kolega polecił mi jeszcze posprawdzać wszystkie masy, czy sa nie posniedziałe bo mogą mieć spory wpływ na prace samego regulatora.

Coś mi się zdaje, że roboty jest trochę więcej Sad . Poszperaj w dziale technicznym 1300, bo ktoś już chyba z altkiem walczył i to opisywał.
W serwisówce str. 545 - rozdział 19.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
MRSpidi65
zasłuzony
zasłuzony


Dołączył: 20 Sie 2011
Posty: 1159
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Dzbądzek 21C

 Post Wysłany: Pią 9:45, 23 Maj 2014    Temat postu:

Moim zdaniem regulator powinien być w alternatorze razem ze szczotkami.
W większości alternatorach tak właśnie jest.
Chyba że Honda coś innego wymyśliła ? Napisz do Samada on będzie wiedział na 100%.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
MRSpidi65
zasłuzony
zasłuzony


Dołączył: 20 Sie 2011
Posty: 1159
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Dzbądzek 21C

 Post Wysłany: Pią 9:49, 23 Maj 2014    Temat postu:

Właśnie zajrzałem do serwisówki , regulator jest na 100% przy alternatorze.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
kopier73
junior
junior


Dołączył: 05 Sie 2013
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Grodzisk Mazowiecki

 Post Wysłany: Pią 10:08, 23 Maj 2014    Temat postu:

Dziękuję za odpowiedzi, moto jest z UK, no faktycznie żeby sie dobrac do tego regulatora trzeba troszke demontować. Jeszcze zaraz te masy posprawdzam i jak nie pomoże to czeka mnie troszke roboty. Napisałem do Samada, może podpowie jak sie do tego zabrać. dziękuję koledzy za odpowiedzi.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kopier73 dnia Pią 10:15, 23 Maj 2014, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
wytrych
junior
junior


Dołączył: 15 Mar 2014
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Warszawa

 Post Wysłany: Wto 10:01, 27 Maj 2014    Temat postu:

dostanie się do regla nie należy do przyjemnych rzeczy... a sam regulator jest wewnątrz alternatora który jest przykręcony na chyba 3 śruby.
Na wiosnę walczyłem ze swoim i zeszło się cały dzień zanim wyjołem to ustrojstwo...
Jedna ze śrub trzymających altek wymaga japońskiej gimnastyki by ją wykręcić...
Ja miałem akurat brak ładowania spowodowany pęknięciem uzwojenia...
regeneracja całości altek + regiel na stan nówka kosztowała mnie 450 PLN.
Powodzenia


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
jerzyk
V


Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 29 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Skąd: KT

 Post Wysłany: Wto 14:49, 27 Maj 2014    Temat postu:

Tak myślałem. Sprawdź wszystkie masy, kostki, połączenia. Jeżeli nie zadziała, to pewnie dobry elektryk się przyda, żeby zdiagnozować i dobrać odpowiedni regulator. Bo tak jak piszesz, cena oryginału to koszmar.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
kopier73
junior
junior


Dołączył: 05 Sie 2013
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Grodzisk Mazowiecki

 Post Wysłany: Śro 10:34, 04 Cze 2014    Temat postu:

Dokładnie jak napisał Wytrych ta jedna śruba to wymaga łamanych kluczy, ale poszło, wszystko wyjęte, zakupiłem cały altek z regulatorem, daje do sprawdzenia, jak bedzie ok to składam i jazda. dzięki za odpowiedzi, jak możesz Wytrych to powiedz gdzie naprawiałeś swój altek.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
wytrych
junior
junior


Dołączył: 15 Mar 2014
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Warszawa

 Post Wysłany: Śro 17:18, 04 Cze 2014    Temat postu:

He He na tej śrubie dwa klucze złamałem...
Altek mi robili w ELEKTROSTART na ul Karczewskiej (grochów)
Z racji że nasze alternatory nie są pędzone jak w autach paskiem to i stolik do sprawdzania jakiś inny musi być (podobno) niż ten u pana Kowalskiego.
Z tego co mi mówili to jakieś małe koparki Kubot są pędzone taki wałkiem jak PE i że nie ma problemu....

mnie natomiast zastanawia cena całego alternatora w Hondzie
6666 pln. Twisted Evil

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
kopier73
junior
junior


Dołączył: 05 Sie 2013
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Grodzisk Mazowiecki

 Post Wysłany: Nie 10:39, 22 Cze 2014    Temat postu:

Dramat, te ceny w hondzie to są porażające. W końcu kupiłem na allegro używany cały alternator i wymieniłem. Przy okazji od razu regulacje wtrysków zrobiłem, wszystko chodzi jak należy. Pancia juz śmiga, pozdrawiam serdecznie i dziękuje za pomoc .

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Forum Użytkowników Motocykla Honda Pan-European ST1100/ST1300 Strona Główna » DZIAŁ TECHNICZNY - ST1300 » Regulator napiecia
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach




Solaris phpBB theme/template by Jakob Persson
Copyright © Jakob Persson 2003

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group