FAQ Zaloguj
Szukaj Profil
Użytkownicy Grupy
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Rejestracja
ST 1300 02r.- problem z ssaniem
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Forum Użytkowników Motocykla Honda Pan-European ST1100/ST1300 Strona Główna » DZIAŁ TECHNICZNY - ST1300 » ST 1300 02r.- problem z ssaniem
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kolega slavo
junior
junior


Dołączył: 27 Sty 2015
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Warmińsko mazurskie

 Post Wysłany: Wto 21:23, 27 Sty 2015    Temat postu: ST 1300 02r.- problem z ssaniem

Jak w temacie. Problem wystąpił 3/4 razy w ciągu roku, w różnej temperaturze i pogodzie w znacznych odstępach czasu. Obecnie, jest to stały problem. Moto przy odpaleniu nie trzyma obrotów, odpala się kontrolka FI. Trzymając moto na manetce, pracuje, jak odpuszczę zaraz spada na obroty biegu jałowego i gaśnie. Najprawdopodobniej chodzi o czujnik temperatury, ale który. Który w ST odpowiada za ssanie. Serwis, stwierdził że muszę się do nich udać, bo może to być kilka przyczyn. Jakie jest wasze zdanie. Nie znalazłem nic na taki temat, więc proszę o pomoc.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
samad
zasłuzony
zasłuzony


Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 1426
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Jasień/Żary/LUBUSKIE

 Post Wysłany: Wto 21:39, 27 Sty 2015    Temat postu:

Fakt przyczyn może być kilka - ale co Ci ,,mówi,, HIS - sprawdź błędy .............

A jak jest gorący to trzyma obroty .
Kiedy był robiony jakiś serwis i co było robione ?


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
kolega slavo
junior
junior


Dołączył: 27 Sty 2015
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Warmińsko mazurskie

 Post Wysłany: Wto 21:50, 27 Sty 2015    Temat postu:

Dzięki Samad za zainteresowanie.
Jak jest ciepła, jest ok. Po zakupie nic nie było robione przy silniku i elektryce. Wymieniłem płyn hamulcowy i płyn sprzęgła(to zleciłem w serwisie). Filtry i oleje silnik i kardan, uszczelniacze i olej przednich lag zrobiłem sam, to wszystko. Poprzedni właściciel miał ją 6 lat. Z pewnością z Serwisu Hondy nie korzystał. Ostatni wpis był przy 34000km, chyba w 2006 roku. Obecnie ma 70 000. Co mówi Hiss... no właśnie. Znalazłem taki opis w jednym z tematów, są krótkie i długie mignięcia kontrolki Fi - czy o to chodzi. Jak mam to teraz zrobić. czy muszę uruchomić moto? możesz coś więcej na ten temat?


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
modzek
amator postów
amator postów


Dołączył: 04 Paź 2010
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Maków Mazowiecki

 Post Wysłany: Wto 21:50, 27 Sty 2015    Temat postu:

Moim zdaniem padł Ci MAP sensor. Tak po ludzkiemu jest to czujnik podciśnienia. Czujnik temp raczej nic do tego nie ma. Jak padnie to tylko błąd wywala. Jeżeli to MAP sensor to po trzymaniu moto na gazie przez około minutę powinien komp przełączyć się w tryb awaryjny i wtedy będzie jakoś tam chodził. Przy tej awarii powinien wywalić jakiś błąd. Postaraj się go odczytać a wtedy będzie łatwiej Ci pomóc.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
kolega slavo
junior
junior


Dołączył: 27 Sty 2015
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Warmińsko mazurskie

 Post Wysłany: Wto 22:09, 27 Sty 2015    Temat postu:

Witam Cię Modzek!

Jest tak jak piszesz. Moto, po jakimś tam czasie zaczyna jakoś tam chodzić, jest dokładnie tak. Jak odczytać ten błąd? Muszę uruchomić moto?czy nie jest to konieczne.

Czy ten czujnik podciśnienia (jeżeli to będzie to), ogarnę sam to, chodzi o wymianę lub naprawę.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
modzek
amator postów
amator postów


Dołączył: 04 Paź 2010
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Maków Mazowiecki

 Post Wysłany: Wto 22:18, 27 Sty 2015    Temat postu:

Żeby przeczytać błąd: Odpalasz gruza, czekasz aż zacznie chodzić w miarę normalnie i czytasz ilość mrugnięć lampki FI. Długie mrugnięcie to cyfra dziesiątek, krótkie jedności. Można to inaczej zrobić, ale tak jest chyba najprościej. Żeby wymienić to coś musisz dostać się do okolic przepustnic.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
modzek
amator postów
amator postów


Dołączył: 04 Paź 2010
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Maków Mazowiecki

 Post Wysłany: Wto 22:32, 27 Sty 2015    Temat postu:

Masz tu ładnie opisane jak można inaczej zczytać błędy. To napisał kolega ROBSON za co mu dziękuję raz jeszcze

Kontrolka FI powinna "wymigać" kod błędu gdy rozłożysz nóżkę i włączysz neutralny bieg.
Są krótkie mignięcia i dłuższe:
długie = 1.3 sek
krótkie = 0.5 sek

Jedno długie i 3 krótkie to kod 13.
długie = 10
krótkie = 1
9 krótkich = 9....i tak dalej

Kody:

0 - bank angle sensor, ECM, PGM-FI fuse
1 - MAP sensor
2 - MAP sensor vacuum hoses, or sensor itself
7 - ECT sensor poorly connected or open circuit
8 - TP sensor, TP senspr wiring
9 - IAT sensor connection, or open wire
10 - Baro sensor, or connection, or wiring
11 - Vehicle speed sensor, or connection or wiring
12 - #1 injector connection, or faulty injector
13 - #2 injectior connection or faulty injector
14 - #1 connection or open/shorted circuit
15 - #2 connection or open/shorted circuit
18 - Cam pulse sensor, connection or loose sensor
19 - Ignition pulse sensor, connection or loose sensor
20 - faulty E-PROM in ECM
25 - right knock sensor
26 - left knock sensor


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Robson
maniak postów
maniak postów


Dołączył: 08 Maj 2013
Posty: 133
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Olsztyn/Nadarzyn

 Post Wysłany: Śro 8:23, 28 Sty 2015    Temat postu:

Pod tym względem amerykańskie forum st jest niezastąpione. Very Happy Mają też rewelacyjnie opisane i nagrane sprawdzanie i wymianę płytek zaworowych i łańcucha rozrządu.

A przy dobieraniu się do Panci polecam schemacik śrub od owiewek.
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
DANY
zasłuzony
zasłuzony


Dołączył: 17 Lis 2014
Posty: 1128
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: ŁÓDŹ

 Post Wysłany: Śro 10:37, 28 Sty 2015    Temat postu:

to teraz te śrubki i piny wrzuciłeś ?! Shocked
a ja tyle czasu poświęciłem ,żeby to prawidłowo rozgryźć , bo poprzednik kiedyś troszkę piny pomieszał Wink
super schemacik Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez DANY dnia Śro 10:37, 28 Sty 2015, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Mark33
stary wymiatacz
stary wymiatacz


Dołączył: 28 Lis 2014
Posty: 472
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Podborze; Ostrów Maz

 Post Wysłany: Śro 19:10, 28 Sty 2015    Temat postu:

Fakt rozpiska super ,ostatnio składałem owiewki i był mały problem z doborem śrubek Laughing

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
kolega slavo
junior
junior


Dołączył: 27 Sty 2015
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Warmińsko mazurskie

 Post Wysłany: Śro 19:48, 28 Sty 2015    Temat postu:

Dobra, dzięki za podpowiedź. Jutro postaram się odkopać ,,gruza,,... Smile ,odpalić i zobaczymy co ustalę.
Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
kolega slavo
junior
junior


Dołączył: 27 Sty 2015
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Warmińsko mazurskie

 Post Wysłany: Pią 15:50, 30 Sty 2015    Temat postu:

Dziś uruchomiłem moto. Odpaliła bez problemu i na dodatek ssanie zaskoczyło. Na samym początku trochę kulał, ale już po kilku sekundach wszedł na obroty i pracował prawidłowo. Po chwili zgasiłem, ponowne uruchomienie i to samo. Po wbiciu tematu na google ,,map sensor,, pokazane było czyszczenie rozdzielacza przewodów podciśnieniowych od tegoż sensora. Dziś muszę wyjechać, ale po powrocie zdemontuję zbiornik i sprawdzę to u siebie, ale wcześniej odpalę moto, może ponownie wystąpi nieprawidłowa praca ssania i będę mógł odczytać co moto wyświetli na kontrolce FI.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
samad
zasłuzony
zasłuzony


Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 1426
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Jasień/Żary/LUBUSKIE

 Post Wysłany: Pią 20:02, 30 Sty 2015    Temat postu:

Kolego sam stwierdziłeś , że jeszcze przy nim nic nie robiłeś - więc zrób porządny serwis - sprawdź błędy . świece , reg zaworów , czyszczenie gardzieli i przewodów , synchronizację .

Wszystko wskazuje na map , ale tylko wskazuje i nie koniecznie tak musi być .

Najpierw błędy , potem przegląd , i jak nie będzie efektów , to dopiero potem na google lub na forum Very Happy Wink

powodzenia.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
kolega slavo
junior
junior


Dołączył: 27 Sty 2015
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Warmińsko mazurskie

 Post Wysłany: Sob 11:56, 31 Sty 2015    Temat postu:

Samad, zrobię jak piszesz. Muszę poszukać teraz kogoś, kto ma na ten temat pojęcie. Do Ciebie mam za daleko, ale blisko mam Modzka. Może uda mi się u niego coś zrobić, o ile takie usługi robi.
Modzek, wysłałem do Ciebie już zapytanie na priv, liczę że mi pomożesz.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Skorpionwr
Administrator
Administrator


Dołączył: 19 Lip 2008
Posty: 2498
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Przasnysz

 Post Wysłany: Sob 12:21, 31 Sty 2015    Temat postu:

Modzek też jest dobry w te klocki. Na usługę Możesz liczyć. Jadąc przez Przasnysz zapraszam na kawę.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
kolega slavo
junior
junior


Dołączył: 27 Sty 2015
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Warmińsko mazurskie

 Post Wysłany: Nie 23:55, 01 Lut 2015    Temat postu:

Dzięki za zaproszenie Skorpionwr!
Chętnie poznam osobiście sąsiada.Odezwę się na priv.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
kolega slavo
junior
junior


Dołączył: 27 Sty 2015
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Warmińsko mazurskie

 Post Wysłany: Śro 22:20, 25 Mar 2015    Temat postu:

Sprawa zamknięta.
Kolega z forum, Modzek, porobił porządek z moto, (raz jeszcze dzięki),problem powodowało zgromadzenie się zanieczyszczeń. Mam nadzieję ,że po serwisie, maszyna odwdzięczy się bezawaryjną jazdą.
Pozdrawiam kolegów i do zobaczenia na trasie,..... lewa w górę!!!


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
life25
NOWY
NOWY


Dołączył: 01 Paź 2023
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Toruń

 Post Wysłany: Sob 10:40, 09 Mar 2024    Temat postu:

Cześć,borykam się z podobnym problemem- jakich zanieczyszczeń i w którym miejscu?

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Skorpionwr
Administrator
Administrator


Dołączył: 19 Lip 2008
Posty: 2498
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Przasnysz

 Post Wysłany: Nie 16:48, 10 Mar 2024    Temat postu:

Temat poruszany 9 lat temu.
Autor ostatnio logował się ma maju 2015roku więc za bardzo na odpowiedź niemożna liczyć.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Forum Użytkowników Motocykla Honda Pan-European ST1100/ST1300 Strona Główna » DZIAŁ TECHNICZNY - ST1300 » ST 1300 02r.- problem z ssaniem
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach




Solaris phpBB theme/template by Jakob Persson
Copyright © Jakob Persson 2003

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group