FAQ Zaloguj
Szukaj Profil
Użytkownicy Grupy
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Rejestracja
ST 1300 i 80 kW w dowodzie (czyli 109 KM)
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Forum Użytkowników Motocykla Honda Pan-European ST1100/ST1300 Strona Główna » DZIAŁ TECHNICZNY - ST1300 » ST 1300 i 80 kW w dowodzie (czyli 109 KM)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jerzyk
V


Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 29 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Skąd: KT

 Post Wysłany: Śro 13:04, 11 Paź 2017    Temat postu:

Ze zblokowanym tak. Np. ze skrzynią biegów. Ty pewnie masz na myśli "zablokowany" Laughing

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
samad
zasłuzony
zasłuzony


Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 1426
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Jasień/Żary/LUBUSKIE

 Post Wysłany: Śro 14:01, 11 Paź 2017    Temat postu:

Powinna być nalepka gdzie został zdławiony ( jeśli został zdławiony - niekiedy tylko tak pisze ) zazwyczaj ma inne (przewężone kanały dolotowe - te zagięte gumowe rury w airbox-sie ) spotkałem też zwężki w tłumikach wspawane na wejściu przed katalizatorem ..............

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Krzychu RRQ
uzależniony
uzależniony


Dołączył: 16 Paź 2015
Posty: 212
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Polska Centralna

 Post Wysłany: Śro 19:37, 11 Paź 2017    Temat postu: ST 1300 i 80 kW w dowodzie (czyli 109 KM)

Cześć
Panowie mam pytanie spotkaliście się ze zblokowanymi ST 1300 jak w temacie i pytanie nr 2 jak skomplikowany jest powrót do pełnej mocy

z góry dzięki za info od praktyków


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Krzychu RRQ
uzależniony
uzależniony


Dołączył: 16 Paź 2015
Posty: 212
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Polska Centralna

 Post Wysłany: Śro 19:46, 11 Paź 2017    Temat postu:

jerzyk napisał:
Ze zblokowanym tak. Np. ze skrzynią biegów. Ty pewnie masz na myśli "zablokowany" Laughing


Achh zawsze czujny mistrz szybkiej i ciętej riposty

generalnie zdławiony, zduszony, wykastrowany, okrojony


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Strażak74
NOWY
NOWY


Dołączył: 21 Mar 2015
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Warszawa

 Post Wysłany: Nie 0:35, 15 Paź 2017    Temat postu:

Cormoran ma to samo zagłębiałem się troszkę w tą sprawę , motocykl sprowadzony z Francji i też zdławiony, sam byłem zdziwiony ale ...po głębszej analizie wychodzi na to że są inne kompy (inny numer kompa więc zapewne inny soft inna mapa i tu może być zdławiony) zwężki na przepustnicy też są inne, reszta to samo , tak wynika z manuala na dany kraj... da się to zrobić ale trzeba poszukać kompa tylko za jaką cenę .... chyba że ktoś lubi i mu bardzo zależy itd ...
Co do jazdy hmmm nie odstaje pali podobnie z obserwacji może ja mam więcej powera a że jeździmy razem i z plecakami to mamy jakieś porównanie , ale żeby była drastyczna różnica nooo może po górach przy wyprzedzaniu full zapakowani ale potem ta różnica zanika ale na ten temat niech wypowie się Cormoran


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
samad
zasłuzony
zasłuzony


Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 1426
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Jasień/Żary/LUBUSKIE

 Post Wysłany: Nie 6:07, 15 Paź 2017    Temat postu:

Po 2004 r zwężka pod przepustnicą przesunięta w osi z trzema dziurkami na bokach - inne mapy w ecu - nie są mi znane metody przeprogramowania ecu z z dostępu zewnętrznego , a niestety ecu jest nie rozbieralne ----- zdławienie nie powinno mieć wpływu dla normalnej jazdy - dopiero ponad 5000obr i przy pełnym obciążeniu -- tak jak wcześniej pisałem , na błotniku powinna być nalepka na której określono jaki rodzaj blokady jest wstawiony ,obok jest obrazek który pokazuje gdzie jest umiejscowiona blokada - no chyba ,że ktoś tą nalepkę wcześniej usunął i moto ma teraz pełną moc Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Skorpionwr
Administrator
Administrator


Dołączył: 19 Lip 2008
Posty: 2498
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Przasnysz

 Post Wysłany: Nie 10:49, 15 Paź 2017    Temat postu:

Moja obecna jest z Francji i ja tam żadnej różnicy po miedzy nią a poprzedniczką nie widzę. Oczywiście przy moim stylu jazdy.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
MarianoS81
NOWY
NOWY


Dołączył: 14 Cze 2018
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Brodnica

 Post Wysłany: Czw 11:37, 14 Cze 2018    Temat postu:

Witam
Ja zakupiłem Pancie z Belgii, dopiero teraz po przeczytaniu postu zobaczyłem iż jest zdławiona na 80KW czyli 109 koni.Zastanawiam się czy ktoś próbował odblokować. Jest firma K+K która woła sobie od 1400 do 2000zł za odblokowanie. Pytanie czy jest sens ?


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Gofer
wymiatacz
wymiatacz


Dołączył: 13 Lip 2016
Posty: 387
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Jarosław

 Post Wysłany: Czw 18:12, 14 Cze 2018    Temat postu:

Lubisz czerwone pole ?
Śmigasz załadowany na fula z drugą osobą ?
Jeżeli na któreś z tych pytań odpowiesz sobie twierdząco (zwłaszcza oba jednocześnie) i gniotą Cię banknoty upchane w materacu to tak.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
MarianoS81
NOWY
NOWY


Dołączył: 14 Cze 2018
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Brodnica

 Post Wysłany: Czw 21:58, 14 Cze 2018    Temat postu:

No właśnie, ja raczej delektuję się jazdą - typowy crusing na razie mocy nie brakuje z drugiej strony kastracja wydłuża żywotność silnika, przynajmniej tak mi się wydaje 🤔 Pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
martinpl
bywalec
bywalec


Dołączył: 06 Maj 2018
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Białystok

 Post Wysłany: Pią 8:00, 15 Cze 2018    Temat postu:

Skopiuję fragment swojego postu z innego tematu:
"Moto mam z Francji, pod siedzeniem jest nalepka że ograniczono moc do 100KM i nawet jest zaznaczone gdzie, jest obrazek dolotu i sterownika silnika, ale....
Wymieniałem filtr powietrza, dolot nie ma żadnych ograniczeń przepływu powietrza. Co prawda sterownik silnika ma literkę "F" ale moto wyrywa do przodu jak szalone, a nie przesiadłem się z roweru (wcześniej 102KM, moto 220kg, 3,9s do setki) żeby mieć zaburzone odczucia.
Dzwoniłem do Hondy, grzebałem na anglojęzycznych forach i wychodzi na to że w momencie sprzedaży były blokowane a blokada była zdejmowana na pierwszym przeglądzie po cichu, albo blokada była tylko na papierze."
Post z tematu:
http://www.st1100.fora.pl/marquee-width-100-height-19-direction-down-scrollamount-1-scrolldelay-200-sprzedam-marquee,17/sprzedam-st-1300-2006-srebrny,6457-30.html


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
samad
zasłuzony
zasłuzony


Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 1426
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Jasień/Żary/LUBUSKIE

 Post Wysłany: Pią 9:01, 15 Cze 2018    Temat postu:

W poprzednim poście opisałęm gdzie znajduje się zwężka i jak wygląda.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Jerry1
uzależniony
uzależniony


Dołączył: 25 Kwi 2008
Posty: 206
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Zabrze

 Post Wysłany: Czw 8:30, 16 Sie 2018    Temat postu:

Czy ewentualna wymiana tylko sterownika silnika jest możliwa ? Chodzi mi o problem z immobiliserem, może być że moto nie odpali. Zmieniał ktoś tylko sterownik?

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Zwierzak
NOWY
NOWY


Dołączył: 26 Lis 2017
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Sob 22:23, 21 Wrz 2019    Temat postu:

Stary temat ale może jeszcze to kogoś zainteresuje. Ja również mam moto z Francji oczywiście zdławione. Naklejka pod kanapą mówi że zdławienie jest na króćcach i na kompie. Ponieważ trafiłem normalne króćce w fajnej cenie to je wymieniłem. Czy przybyło mocy to nie wiem bo musiałbym na hamownie jechać ,ale mam takie odczucie że lepiej idzie przy większych obrotach. Tak jak już pisali, należy się mocno zastanowić czy jest sens kombinować z tym odblokowywaniem.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Gość







 Post Wysłany: Sob 23:41, 21 Wrz 2019    Temat postu:

Zwierzak napisał:
Tak jak już pisali, należy się mocno zastanowić czy jest sens kombinować z tym odblokowywaniem.


Idąc tym tropem należy się zastanowić nad sensem posiadania motocykla....

Sprawdź ile ci idzie do 200 i będziesz wiedział czy masz moc czy jej nie masz.
 Powrót do góry »
Zwierzak
NOWY
NOWY


Dołączył: 26 Lis 2017
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Pią 21:50, 27 Wrz 2019    Temat postu:

Może jestem już wystarczająco stary aby się nie podniecać jaka jest prędkość maksymalna . Wystarczy mi że idzie ponad 200. Ważny jest moment obrotowy , czyli w uproszczeniu to jak się zbiera przy danych obrotach. Tak jak napisałem wydaje mi się że ma więcej mocy przy wyższych obrotach, czyli poprawiłem mu tym zabiegiem moment obrotowy. Jeśli kolego zamierzasz pobijać rekordy prędkości to pomyśl o innym sprzęcie bo ten nie jest do tego.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Gość







 Post Wysłany: Pią 23:03, 27 Wrz 2019    Temat postu:

Zwierzak, widzę grube samo-zaoranie. Uważnie przeczytaj swoje dwa posty i mój pomiędzy nimi.
 Powrót do góry »
Jerry1
uzależniony
uzależniony


Dołączył: 25 Kwi 2008
Posty: 206
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Zabrze

 Post Wysłany: Sob 14:15, 18 Sty 2020    Temat postu:

Wg naklejki pod siedzeniem moja francuska została zdławiona na sterowniku i gardzielach pod przepustnicami.
Wg dowodu 80 KW ale wg naklejki 73KW czyli nie 109 a 100KM.
100 a 128 KM to różnica.
Nie po to pozbyłem się 100 konnej ST1100 aby mieć 100 konną 1300 która wg mnie jest gorszym, choć ładniejszym motocyklem.
Może przy normalnej jeździe nie ma różnicy 100 czy 126 ale motocykl + 2 osoby, bagaż i Alpy to już różnica poważna.
Postanowiłem usunąć blokady.
Tak wyglądają zwężenia pod przepustnicami, wytargałem je po prostu kleszczykami, widać w jednym już jej nie ma.
Ta zmiana była odczuwalna, choć nie porażająco.
Przyszła pora na zmianę sterownika.
To już kosztowało, należy mieć sterownik i przynajmniej transponder z kluczyka który podmieniamy.
Innym wyjściem jest zmiana sterownika, zamków, stacyjki z kluczem pod sterownik.
Zakup samego sterownika nie wystarczy, raczej nic z nim nie zrobimy ponieważ znajduje się w nim immobilizer i bez oryginalnego transpondera możemy go wyrzucić do kosza.
Co prawda w poszukiwaniach trafiłem na info, że wersje amerykańskie nie posiadają immo, czyli hondowskie HISS ale sterownik inaczej wygląda, inna jest instalacja więc nie da rady.
Niestety po wymianie sterownika i pierwszej jeździe jestem nieco zawiedziony.
Po prostu nie czuję żadnej różnicy, nic a nic.
Może wzrosła prędkość maksymalna, nie wiem, nie miałem okazji rozpędzać się grubo ponad 200, ale w normalnej jeździe nie czuję zmiany.
Więc jeśli komuś zależy to może sobie jedynie usunąć zwężenia pod przepustnicami, to nic nie kosztuje oprócz ok 2h pracy.
Tu link do zdjęcia jak to wygląda:
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
jerzyk
V


Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 29 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Skąd: KT

 Post Wysłany: Sob 16:49, 18 Sty 2020    Temat postu:

Była blokowana tylko tymi zwężkami. Masz już odblokowaną.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
samad
zasłuzony
zasłuzony


Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 1426
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Jasień/Żary/LUBUSKIE

 Post Wysłany: Sob 16:55, 18 Sty 2020    Temat postu:

Jerry1 - a co chciałeś poczuć - sama ilość "koni" o niczym nie świadczy, ważniejszy jest moment obrotowy i przy jakiej prędkości obrotowej występuje . Usuwając "przewężki" dałeś więcej powietrza - sonda wykonała robotę i poszło więcej paliwa - poczułeś poprawę - lecz w górnej partii obrotów i pod obciążeniem zapewne parametry się pogorszyły ( nie mówiąc o temp spalin- zdecydowanie wyższa - mieszanka na górze zbyt uboga ) . Zmieniając kompa wyrównałeś parametry - góra pod obciążeniem lepsza - moment obr wyżej - więc lekko na dole słabiej. Obie st 1300 "zdławiona i nie zdławiona " mają bardzo podobną charakterystykę do około 5500orotów - różnica "odczuwalna" powyżej 6000obr pod dużym obciążeniem i przy wzniesieniach ( nie w górach)
Kto w Alpach na "agrafkach" ma takie prędkości obrotowe? W górach jest jeszcze wiele czynników które mają wielki wpływ na to jak działa moto i jakie odczucia mamy my. Fajnie, że opisałeś Swoje doświadczenia - pewnie innym pozwoli to zrozumieć, że "zdławiony" nie znaczy "gorszy" i że na "koniach" nie jeździmy - chyba, że konno Very Happy


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez samad dnia Sob 17:05, 18 Sty 2020, w całości zmieniany 3 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
jerzyk
V


Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 29 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Skąd: KT

 Post Wysłany: Nie 9:24, 19 Sty 2020    Temat postu:

Kolega też kupił z Francji. Usunął tylko te przewęż-ki i pojechał na hamownię. Okazało się, że była blokowana tylko tymi zwężkami. Jak się chcesz upewnić, czy u Ciebie też tak jest, ( a może nie), pozostaje sprawdzenie na hamowni.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Jerry1
uzależniony
uzależniony


Dołączył: 25 Kwi 2008
Posty: 206
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Zabrze

 Post Wysłany: Nie 9:05, 12 Lip 2020    Temat postu:

Jak pisałem zmiana sterownika nie pomogła, zero efektu.
Może w mieście tego nie czuć.
Ale autostrada też bez zmian. Niewiele ponad 200km/h
Musi jeszcze gdzieś coś być zmienione


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Jacek666
uzależniony
uzależniony


Dołączył: 05 Maj 2018
Posty: 280
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Skąd: Opole

 Post Wysłany: Nie 9:12, 12 Lip 2020    Temat postu:

200 z wężykiem, czy bez ?

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Jerry1
uzależniony
uzależniony


Dołączył: 25 Kwi 2008
Posty: 206
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Zabrze

 Post Wysłany: Nie 16:35, 12 Lip 2020    Temat postu:

Bez
Nie wężykuje


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Jacek666
uzależniony
uzależniony


Dołączył: 05 Maj 2018
Posty: 280
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Skąd: Opole

 Post Wysłany: Nie 17:02, 12 Lip 2020    Temat postu:

Z tylnym kufrem czy bez ?

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Jerry1
uzależniony
uzależniony


Dołączył: 25 Kwi 2008
Posty: 206
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Zabrze

 Post Wysłany: Pon 6:17, 13 Lip 2020    Temat postu:

Z tylnym ale w 2 osoby.
Z jedną jest trochę nerwowy, zależy czy droga pusta czy jedziesz za kimś, jaki wiatr itp


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
lamina
NOWY
NOWY


Dołączył: 10 Sie 2023
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Pruszków

 Post Wysłany: Czw 9:46, 24 Sie 2023    Temat postu:

samad napisał:
Po 2004 r zwężka pod przepustnicą przesunięta w osi z trzema dziurkami na bokach - inne mapy w ecu - nie są mi znane metody przeprogramowania ecu z z dostępu zewnętrznego , a niestety ecu jest nie rozbieralne ----- zdławienie nie powinno mieć wpływu dla normalnej jazdy - dopiero ponad 5000obr i przy pełnym obciążeniu -- tak jak wcześniej pisałem , na błotniku powinna być nalepka na której określono jaki rodzaj blokady jest wstawiony ,obok jest obrazek który pokazuje gdzie jest umiejscowiona blokada - no chyba ,że ktoś tą nalepkę wcześniej usunął i moto ma teraz pełną moc Very Happy


Temat odgrzebany... przepraszam, ale czy zwężki są jak napisałeś pod przepustnicą? czyli trzeba ściągnąć przepustnice czy pomiędzy przepustnicą a AIRBOX i wystarczy AirBox'a zdjąć aby się do nich dobrać?


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Jerry1
uzależniony
uzależniony


Dołączył: 25 Kwi 2008
Posty: 206
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Zabrze

 Post Wysłany: Pią 5:23, 25 Sie 2023    Temat postu:

Zwężki są pod przepustnicą, trzeba się trochę pobawić.
Ale można się ich pozbyć, ja wytargałem je szczypczykami.
Efekt od razu zauważalny.
Wymieniłem także komp. wg oznaczeń z wersji 126KM ale tu już różnicy nie zauważyłem.
Także prędkość max nie wzrosła
( coś koło 200km/ h)
Myślę że coś jeszcze gdzieś jest zmienione)


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Forum Użytkowników Motocykla Honda Pan-European ST1100/ST1300 Strona Główna » DZIAŁ TECHNICZNY - ST1300 » ST 1300 i 80 kW w dowodzie (czyli 109 KM)
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach




Solaris phpBB theme/template by Jakob Persson
Copyright © Jakob Persson 2003

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group