Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kruchy
uzależniony
Dołączył: 04 Sty 2013
Posty: 263
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lewin Brzeski
|
Wysłany: Wto 10:38, 29 Sty 2013 Temat postu: Układ wydechowy ST 1300- Two Brothers |
|
|
Witam.
Pytanie:
- czy ktoś widział i słyszał taki układ wydechowy w realu?
- czy po takiej wymianie z oryginału na dwóch braci, należałoby odwiedzić hamownię?
- czy taka wymiana, może osłabić osiągi motocykla czy wręcz odwrotnie?
http://www.youtube.com/watch?v=0Fa3EeiB04g
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kruchy dnia Wto 11:10, 29 Sty 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
|
|
|
jerzyk
V
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: KT
|
Wysłany: Wto 10:59, 29 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
-Nie, nie widziałem.
-Hamownie należy odwiedzić przed i po. W celu sprawdzenia właśnie osiągów
-Jak wyżej. Może osłabić, może dodać parę kucy. Może też wzrosnąć konsumpcja paliwa i to znacznie.W tym celu, po wymianie tłumików i ( tym przypadku filtra), należy zrobić odpowiednią regulację silnika, map zapłonu. Jak widać na filmie, tutaj coś z regulacją nie do końca ok. Strzelanie z wydechu, przy odjęciu gazu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
qcyk
maniak postów
Dołączył: 12 Cze 2011
Posty: 165
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szydłowiec
|
Wysłany: Wto 15:12, 29 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Ja bym tak nie dał swojej panci katować
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
kruchy
uzależniony
Dołączył: 04 Sty 2013
Posty: 263
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lewin Brzeski
|
Wysłany: Czw 13:59, 31 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Koledzy może mają jakiegoś znajomego, który ma sprzęt i podjął by się diagnostyki po wymianie wydechu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
MRSpidi65
zasłuzony
Dołączył: 20 Sie 2011
Posty: 1159
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dzbądzek 21C
|
Wysłany: Czw 17:42, 31 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Mi tam wystarczy tyle mocy ile ma w oryginale
A śmigłowca z niej i tak nie zrobisz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
kruchy
uzależniony
Dołączył: 04 Sty 2013
Posty: 263
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lewin Brzeski
|
Wysłany: Czw 19:18, 31 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Cytat: |
Mi tam wystarczy tyle mocy ile ma w oryginale
A śmigłowca z niej i tak nie zrobisz. |
Drodzy koledzy, nie chodzi mi o więcej mocy! Uważam że ST 1300 ma jej tyle ile trzeba. A po dzisiejszej przejażdżce, mogę stwierdzić że uszczelnienie króćców ssących, dodało jej mocy
Prawdopodobnie będę miał, układ wydechowy do wymiany, jeszcze nie teraz, ale chciał bym się dowiedzieć więcej. Jakie mam możliwości i gdzie bym to zrobił w razie potrzeby.
Pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
samad
zasłuzony
Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 1426
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jasień/Żary/LUBUSKIE
|
Wysłany: Pią 9:04, 01 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Układ wydechowy w st1300 do wymiany ? ----------------- to coś nowego , z jakiej przyczyny -pogięty czy porysowany -bo raczej nie przegnity-pamiętaj , w orginalnych tłumikach masz katalizatory ,a czy w zastępczych też są tego nie wiem --------------w st 1300 masz czyjniki tlenu (sonda lambda) na podstawie między innymi ich odczytu jest dozowane paliwo ,oczywiście w zakresie ustalonej mapy ----------------montując tłumik zastępczy bez katalizatora oczywiście teoretycznie będziesz miał wzrost mocy bo sam katalizator stanowi jakiś opór dla spalin ,na którego pokonanie jakiś spadek mocy jest -----------często przy wymianie tłumików nikt na to nie zwraca uwagi raczej chodzi o efekt dzwiękowy -------------tłumiki z najwyższej półki mają troszkę inną budowę i zasadę działania -chodzi o to by przy jak najmniejszym oporze wywołać jak największe wyciszenie wykożystując tłumienie na zasadzie odbicia fal dzwiękowych wzajemnie się zagłuszających stanowiąc jak najmniejszy opór dla wyżucanych spalin--------------przez to efekt jest taki że na wolnych obrotach jest cichy i głeboki basowy dziwięk ,a na wysokich jest sporo głośniejszy ,basowy i lekko dudniący , o normach spalin nie będę wspominał , ponieważ dla i ch spełnienia ktoś wsadził właśnie katalizatory ,dzięki którym te normy są spełniane ,a inne łamane.......................................to tyle na temat tłumików , podobnie jest z filtrami powietrza np wymieniając na KiN -odzyskujemy moc traconą na pokonanie oporów ,a i tak wszystkie tego typu zmiany dadzą niewielki efekt przy nieefektywnym układzie zapłonowym , dopiero przy wszystkich zmianach można stosować inne jednostki sterujące by bawić się mapami po to że gdy już dostarczymy więcej powietrza , mamy łatwiejszy wydech ,mamy super świece to niestety czas między fazami rozrządu pozostał ten sam , a żeby nasza ,,większa ,, mięszanka miała skutek odpowiedzi to musi mieć czas na to żeby sie elektywnie spaliść (w odpowiednim miejscu i czasie ) w przeciwnym razie jak na filmie z wydechów będzie szedł ogień zwiększy się zużycie paliwa i zwiększy sie chałas a efektów mocy brak --------------na chamowni nie ustala się majwiększej mocy -tylko należy osiągnać najefektywniejszą prace w stosunku do mocy ,zużycia paliwa hałasu i temperatóry spalin - oczywiście biorąc pod uwagę oczekiwania klienta i zasobnośc jego portwela.........................................
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez samad dnia Pią 9:25, 01 Lut 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
|
mirek
stary wyjadacz
Dołączył: 25 Maj 2011
Posty: 970
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pią 9:33, 01 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Brawo Samad. Wreszcie głos zabrał ktoś, kto się dobrze zna na technice motoryzacyjnej. Aż miło poczytać.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez mirek dnia Pią 9:35, 01 Lut 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
|
kruchy
uzależniony
Dołączył: 04 Sty 2013
Posty: 263
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lewin Brzeski
|
Wysłany: Pią 10:22, 01 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Wydech do wymiany- Jak ją kupiłem to wydech praktycznie nie wydawał żadnych dźwięków tylko syczał. Jak troszkę polatałem to na początku katalizatora pojawiło się fioletowe przebarwienie. Mój wniosek- koleś co miał ten motocykl zamulił go, jeździł po chleb do wioski obok (katalizator nie uzyskiwały odpowiedniej temperatury pracy). Innym powodem mogła być niewłaściwa mieszanka paliwa (nieszczelne króćce ssące) Znając budowę katalizatora, po takim przepaleniu, czyli katalizatory uzyskują wyższą temperaturę pracy niż powinien uzyskać to może dojść do całkowitego stopienia katalizatora, a co za tym idzie zatkanie wydechu, w najgorszym przypadku spalenie motocykla. Ja jestem zwolennikiem oryginału i mam świadomość że po wymianie wydechu na inny niż fabryczny i bez dokładnej diagnostyki, może dojść nawet do wypalenia zaworów wydechu przez zbyt niskie ciśnienie w układzie wydechowym.
P.S. Temat po części założony dla mojego Przyjaciela, który również przymierza się do kupna takiej maszynki. Ale uważa że taki motocykl powinien mieć odpowiedni dźwięk i dla niego jest po prostu za cichy.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kruchy dnia Pią 11:00, 01 Lut 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
|
norbert
zasłuzony
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 1507
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 11:37, 01 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
kruchy napisał: |
Wydech do wymiany- Jak ją kupiłem to wydech praktycznie nie wydawał żadnych dźwięków tylko syczał. Jak troszkę polatałem to na początku katalizatora pojawiło się fioletowe przebarwienie. Mój wniosek- koleś co miał ten motocykl zamulił go, jeździł po chleb do wioski obok (katalizator nie uzyskiwały odpowiedniej temperatury pracy). Innym powodem mogła być niewłaściwa mieszanka paliwa (nieszczelne króćce ssące) Znając budowę katalizatora, po takim przepaleniu, czyli katalizatory uzyskują wyższą temperaturę pracy niż powinien uzyskać to może dojść do całkowitego stopienia katalizatora, a co za tym idzie zatkanie wydechu, w najgorszym przypadku spalenie motocykla. Ja jestem zwolennikiem oryginału i mam świadomość że po wymianie wydechu na inny niż fabryczny i bez dokładnej diagnostyki, może dojść nawet do wypalenia zaworów wydechu przez zbyt niskie ciśnienie w układzie wydechowym.
P.S. Temat po części założony dla mojego Przyjaciela, który również przymierza się do kupna takiej maszynki. Ale uważa że taki motocykl powinien mieć odpowiedni dźwięk i dla niego jest po prostu za cichy. |
jak jest za cichy to proponuje skontaktować się z kolegą URYCHEM on coś wie na temat głośnego wydechu w PE
Ja osobiście nic bym się ulepszal pod tym względem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
kruchy
uzależniony
Dołączył: 04 Sty 2013
Posty: 263
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lewin Brzeski
|
Wysłany: Pią 13:19, 01 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Jak będę wymieniał wydech to 100% że będzie to oryginał. A od tego żeby narobić hałasu mam Dniepra z wolnym wydechem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Spili
moderator zasłużony
Dołączył: 22 Sie 2009
Posty: 1754
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 25 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: SD
|
Wysłany: Pią 18:01, 01 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
norbert napisał: |
jak jest za cichy to proponuje skontaktować się z kolegą URYCHEM on coś wie na temat głośnego wydechu w PE
Ja osobiście nic bym się ulepszal pod tym względem. |
Oj tak ....
Urycho coś o tym wie
My też
Aczkolwiek tylko na jedna stronę
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
jerzyk
V
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: KT
|
Wysłany: Pią 19:25, 01 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Spili napisał: |
norbert napisał: |
jak jest za cichy to proponuje skontaktować się z kolegą URYCHEM on coś wie na temat głośnego wydechu w PE
Ja osobiście nic bym się ulepszal pod tym względem. |
Oj tak ....
Urycho coś o tym wie
My też
Aczkolwiek tylko na jedna stronę |
Jadąc za nim, trzeba się trzymać tej jednej. Odpowiedniej strony
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
URYCHO
maniak postów
Dołączył: 26 Sty 2010
Posty: 171
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Brzesko
|
Wysłany: Pią 23:58, 01 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Pogadamy jak zrobię STEREO
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
kruchy
uzależniony
Dołączył: 04 Sty 2013
Posty: 263
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lewin Brzeski
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Darek
wymiatacz
Dołączył: 10 Paź 2014
Posty: 336
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Polska Kalisz
|
Wysłany: Pią 18:02, 18 Wrz 2015 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Michał F.
wyjadacz
Dołączył: 21 Cze 2015
Posty: 512
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pią 19:34, 18 Wrz 2015 Temat postu: |
|
|
Cześć
Ja w temacie wymiany wydechu. Kupiłem moto z wydechem akcesoryjnym i nie masz pojęcia jak jestem zadowolony że go wywaliłem i przeszedłem na oryginał. Jest dużo ciszej a przede wszystkim moto pracuje równo nie szarpie mniej pali. Jednym słowem po własnych doświadczeniach odradzam przeróbki.
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
jerzyk
V
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: KT
|
Wysłany: Pią 20:12, 18 Wrz 2015 Temat postu: |
|
|
Nie wiesz o czym mówisz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Darek
wymiatacz
Dołączył: 10 Paź 2014
Posty: 336
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Polska Kalisz
|
Wysłany: Pią 20:17, 18 Wrz 2015 Temat postu: |
|
|
Możesz podać jakieś cyfry co do spalania , jakie to różnice ??
Moja pali na oryginalnych od 5,5 do max 6,5 z pasażerką , max załadowana i prędkości 150-170 km w ostatniej wyprawie nad morze .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Michał F.
wyjadacz
Dołączył: 21 Cze 2015
Posty: 512
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pią 20:32, 18 Wrz 2015 Temat postu: |
|
|
Co do spalania to na ostatnim wyjeździe zlot Bieszczady całkowity dystans 1500km pasażerka plus bagaż średnie spalanie 4,8 l/100 oczywiście nie goniłem. Jak jeżdżę sam to pali od 5,5 -6,5. Na wydechu akcesoryjnym palił od 6 w górę
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Darek
wymiatacz
Dołączył: 10 Paź 2014
Posty: 336
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Polska Kalisz
|
Wysłany: Pią 20:46, 18 Wrz 2015 Temat postu: |
|
|
To nie tak źle , FJR 1300 potrafi i 8 litrów spalić , tyle co kolegi Diversion 900 w ostatniej wyprawie do Radomia a moja 6 l/100
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
DANY
zasłuzony
Dołączył: 17 Lis 2014
Posty: 1128
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: ŁÓDŹ
|
Wysłany: Pią 20:47, 18 Wrz 2015 Temat postu: |
|
|
Michał F. napisał: |
Cześć
Ja w temacie wymiany wydechu. Kupiłem moto z wydechem akcesoryjnym i nie masz pojęcia jak jestem zadowolony że go wywaliłem i przeszedłem na oryginał. Jest dużo ciszej a przede wszystkim moto pracuje równo nie szarpie mniej pali. Jednym słowem po własnych doświadczeniach odradzam przeróbki.
Pozdrawiam |
w większości przypadków - zabawa z akcesoriami kończy się - zamienił stryjek siekierkę na kijek
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Darek
wymiatacz
Dołączył: 10 Paź 2014
Posty: 336
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Polska Kalisz
|
Wysłany: Pią 21:01, 18 Wrz 2015 Temat postu: |
|
|
jerzyk napisał: |
Nie wiesz o czym mówisz |
Czy możesz rozwinąć ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
jerzyk
V
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: KT
|
Wysłany: Pią 21:22, 18 Wrz 2015 Temat postu: |
|
|
Mogę
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Arkos
uzależniony
Dołączył: 17 Cze 2014
Posty: 271
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Nysa
|
Wysłany: Pią 21:33, 18 Wrz 2015 Temat postu: |
|
|
norbert napisał: |
jak jest za cichy to proponuje skontaktować się z kolegą URYCHEM on coś wie na temat głośnego wydechu w PE |
Pogadałem z URYCHEM na parkingu w Myczkowcach, BARDZO sympatyczny kolega z dużą wiedzą i dużymi chęciami do modernizacji motocykla, ale to co zrobił z tłumikami w ST1100 woła o pomstę do nieba
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Darek
wymiatacz
Dołączył: 10 Paź 2014
Posty: 336
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Polska Kalisz
|
Wysłany: Pią 21:36, 18 Wrz 2015 Temat postu: |
|
|
jerzyk napisał: |
Mogę |
Czekamy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Darek
wymiatacz
Dołączył: 10 Paź 2014
Posty: 336
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Polska Kalisz
|
Wysłany: Nie 20:11, 20 Wrz 2015 Temat postu: |
|
|
Jeszcze większy wybór
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
jerzyk
V
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: KT
|
Wysłany: Nie 20:58, 20 Wrz 2015 Temat postu: |
|
|
Sam, bez mojej pomocy, dochodzisz do sedna
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Darek
wymiatacz
Dołączył: 10 Paź 2014
Posty: 336
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Polska Kalisz
|
Wysłany: Pon 20:19, 28 Wrz 2015 Temat postu: |
|
|
Tłumiki wymienione jakieś fotki , wrażenia i dane ze spalania podeśle w miare szybko Pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Darek
wymiatacz
Dołączył: 10 Paź 2014
Posty: 336
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Polska Kalisz
|
|
Powrót do góry » |
|
|
|