 |
|
 |
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Antoś
maniak postów

Dołączył: 14 Gru 2008
Posty: 191
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Reda woj.pomorskie
|
Wysłany: Wto 19:48, 06 Lip 2010 Temat postu: ustawienia i sztywność ramy |
|
|
Koledzy proszę o ponowne podjęcie tematu a ja zacznę od moich spostrzeżeń i różnic jakie zauważyłem i wierze że znajdą się ciekawe podpowiedzi .przed remontem ramy moto zachowywało się tak że jak jechałem sam efekt miękkiej ramy prawie mię nie dotyczył a z plecakiem przy 170 km pojawiał się wyraźnie.Po remacie jak sam jadę to przy 170km pojawia się wibracja przedniego zawieszenia a gdy jadę z plecaczkiem przy 190 km nic się nie działo .Wracam do mojej opinii że na północy nie ma chyba dobrych mechaników ,a w tym przypadku gdy pytałem co w zawieszeniu w st można ustawić w serwisie usłyszałem że tam nic nie ma i powinienem sprawdzić ciśnienie w oponach .następny temat to sztywności lag ,była akcesoryjna dodatkowa półka pisaliśmy że raczej zbędna po ostatniej trasie myślę że przy pełnym obciążeniu lagi są za miękkie dodatkowa p€łka mogła by ten stan zmienić na korzyść . Intryguje mię że po rozebraniu i ponownym złożeniu zmieniło się zachowanie motorka raz na plus raz na minus może razem potrafimy to sobie wytłumaczyć pozdrawiam Grzegorz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
 |
|
 |
Goguś
stary wymiatacz

Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 445
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Płock
|
Wysłany: Wto 20:25, 06 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Co do zawieszenia,to może masz mocniej skręcone łożyska główki ramy?.Jak były lużniejsze,motek miał efekt gumowego jamnika.Skręcone mocniej powodują efekt jakbyś miał amor skrętu(oczywiscie szybciej zużywaja sie łożyska) Ja w st 1100 celowo skręcałem mocniej,zeby przy większych prędkościach nie było shimmy...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
 |
Antoś
maniak postów

Dołączył: 14 Gru 2008
Posty: 191
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Reda woj.pomorskie
|
Wysłany: Śro 13:37, 07 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
a co wiesz o możliwosciach ustawień .czy można przód opuścić lub unieść i jaki efekt można uzyskać podczas tych zabiegów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
 |
modzek
amator postów

Dołączył: 04 Paź 2010
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Maków Mazowiecki
|
Wysłany: Wto 11:06, 26 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Witam. Zawieszenie serio nie ma regulacji. Prowadnic teleskopowych w 1300 nie możesz opuścić więcej jak kilka mm bo będą zawadzały Ci o element kierownicy. Wiele Ci to nie da. A co to wężykowania przy dużych prędkościach - możesz mieć zużyte ślizgi mosiężne w zawieszeniu. Wtedy na lagach pojawia się luz i masz taki efekt. Przyczyną wężykowania często lekceważoną jest też złe wyważenie koła lub złe ciśnienie w oponie. Pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
 |
Skorpionwr
Administrator

Dołączył: 19 Lip 2008
Posty: 2510
Przeczytał: 10 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Przasnysz
|
Wysłany: Wto 15:29, 26 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Anton całkowicie zgadzam się z Przedmówcą. Jak zmieniał mi lagę kolega to mówił dokładnie to samo.
Natomiast co się tyczy kwestii składania to niestety nigdy nie złożymy jakiejkolwiek maszyny dwa razy identycznie. zawsze będą jakieś różnice chociażby minimalne. Z przednim zawieszeniem ma kłopoty jeden z użytkowników NTV pomimo, że kupił wiosną w salonie. Z jego wypowiedzi wnioskuję, że Honda broni się jak tylko może przed jakąś większą regulacją czy rozbiórką i ponownym złożeniem.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Skorpionwr dnia Wto 15:34, 26 Paź 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
 |
DUDI
zasłuzony

Dołączył: 31 Mar 2009
Posty: 524
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Siedlec k/Częstochowy
|
Wysłany: Śro 11:03, 27 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Panowie wężykowanie w ST 1300 jest wpisane w ten model i nieznam nikogo kto by miał na to jakiś złoty środek. Powyżej 170m - 180 km pojawia sie ten efekt. Co dziwne, przy jeździe we dwoje jest mniej odczuwalny. Ale jest to wynikiem zawirowań powietrza. Przy jeździe w pojedynkę wiatr owiewa kierowcę i zaczyna szaqrpać tylnym kufrem (chyba, że go zdejmiemy efekt powinien być mniejszy). Przy jeździe we dwoje powietrze inaczej owiewa tył motocykla. W serwisie Hondy, powiedzieli mi, że była jakaś akcja dociągania śrób ale mój moto się do niej kwalifikował. Jesli to dla kogos jest problemem warto się o to w Hondzie dowiedzieć, dotyczy to modeli z przed 2008 roku.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
 |
modzek
amator postów

Dołączył: 04 Paź 2010
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Maków Mazowiecki
|
Wysłany: Śro 19:32, 27 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Akcja sprawdzania zawieszenia jest darmowa. Należy się tylko wcześniej umówić i zawieźć motocykl. Tak bynajmniej zostałem poinformowany w CSM w wawie na ulicy Prymasa Tysiąclecia. Zapraszają i nie robią problemów. Ja tam się do nich przejadę, ale rozkręcać to im nie dam motocykla bo im poprostu nie wierzę. Pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
 |
Antoś
maniak postów

Dołączył: 14 Gru 2008
Posty: 191
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Reda woj.pomorskie
|
Wysłany: Czw 8:34, 28 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
To jasne że jest to normalne zjawisko ,ale po złożeniu motorka zmieniła sie reakcja ,po prostu wężykuje w innych zakresach prędkości.Ale to tyczyło się tyłu.
A ja jadąc stałą prędkością 170 km po auto banie wyczuwam płynne delikatne wężykowanie na przednim zawieszeniu,nie jest to komfortowe odczucie.Ciekawe bo spoglądając na szybę najwyryższy element ,widziałem jaj płynie i regularnie wychyla się na prawo i lewo,dodam że to nie jest silne i agresywne zjawisko lecz płynne i delikatne da się z tym jechać ale co to za jazda jak wszystko nie jest OK
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
 |
DUDI
zasłuzony

Dołączył: 31 Mar 2009
Posty: 524
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Siedlec k/Częstochowy
|
Wysłany: Czw 10:48, 28 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
A jeżdzisz z kufrem czy bez ? Przetestuj to, różnica jest kolosalna. Tak owszem pisałem o dzialaniu wiatru na tył motocykla ale objawia się to właśnie takim efektem jak opisujesz. A co zmian po ponownym złożeniu moto, przyczyną może być np inny olej w lagach.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
 |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|
 |
|
|
 |
|