FAQ Zaloguj
Szukaj Profil
Użytkownicy Grupy
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Rejestracja
Wyciek płynu chłodniczego ST 1300
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Forum Użytkowników Motocykla Honda Pan-European ST1100/ST1300 Strona Główna » DZIAŁ TECHNICZNY - ST1300 / Chłodzenie » Wyciek płynu chłodniczego ST 1300
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jargus2
bywalec
bywalec


Dołączył: 16 Sty 2011
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Korycin k\Białegostoku

 Post Wysłany: Czw 21:46, 03 Lut 2011    Temat postu: Wyciek płynu chłodniczego ST 1300

Zauważyłem pod moją st 1300 małą plamę płynu chłodniczego
po rozebraniu owiewki okazuje się że jest to wyciek spod dekla pompy wody

czy jest objaw uszkodzonej uszczelki dekla ?
czy może poważniejsza sprawa ?


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
mirekm71
wymiatacz
wymiatacz


Dołączył: 09 Lis 2009
Posty: 344
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Brzeg

 Post Wysłany: Pią 0:07, 04 Lut 2011    Temat postu:

Dziwne, ze motocykl stoi przez zime i zaczyna plyn wyciekac. Mam nadzieje, ze nie nastapilo zamarzniecie. Jesli jestes pewien, ze nie cieknie spod rolki i nie widac mechanicznego uszkodzenia to zaloz nowa uszczelke mozesz wyciac papierowa z bloku rysunkowego i zlozyc na odrobinie pasty, chociaz pompe zawsze skladam na sucho albo bez uszczelki na sama paste. Paste uzywam victor reinz.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Marlboro
zasłuzony
zasłuzony


Dołączył: 21 Gru 2006
Posty: 501
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Warszawa, Polska

 Post Wysłany: Pią 7:35, 04 Lut 2011    Temat postu: Re: Wyciek płynu chłodniczego ST 1300

jargus2 napisał:
...że jest to wyciek spod dekla pompy wody czy jest objaw uszkodzonej uszczelki dekla ?

Była kampania serwisowa Hondy na właśnie wyciek płynu z pod dekla pompy. Podaj mi VIN moto na PW a ja Ci sprawdzę, czy możesz podjechać do ASO aby Ci to za darmo zrobili.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
jargus2
bywalec
bywalec


Dołączył: 16 Sty 2011
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Korycin k\Białegostoku

 Post Wysłany: Pon 21:39, 07 Lut 2011    Temat postu:

Z problemem uporałem się sam , a mianowicie był wyciek spod uszczelki -(oring ) dekla pompy wody.
zdemontowałem dekiel .wyczyściłem , nałożyłem na oryng dodatkowo
pastę uszczelniającą (silikon) firmy victor reinz poczekałem 24 h aż zaschnie zalałem nowy płyn chłodniczy i odpaliłem moto.

Brak wycieku na ciepłym jaki na zimnym silniku.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Garret
Administrator
Administrator


Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 294
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Mielec

 Post Wysłany: Wto 9:11, 08 Lut 2011    Temat postu:

Odpalić to mało, okaże się podczas nawinięcia kilkudziesięciu kilometrów jak dostanie temperatury i zrobi się w układzie podciśnienie. Na postoju wszystko może być OK.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
jargus2
bywalec
bywalec


Dołączył: 16 Sty 2011
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Korycin k\Białegostoku

 Post Wysłany: Wto 12:50, 08 Lut 2011    Temat postu:

OK masz racje wyjdzie w praniu .
Oby było wszystko dobrze.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Darek
wymiatacz
wymiatacz


Dołączył: 10 Paź 2014
Posty: 336
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Polska Kalisz

 Post Wysłany: Śro 11:33, 02 Mar 2016    Temat postu:

W serwisie oring 97 złotych jak by się powtórzyło komuś Wink

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Dammjano
NOWY
NOWY


Dołączył: 31 Gru 2016
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Baden-Württemberg

 Post Wysłany: Wto 17:53, 01 Maj 2018    Temat postu:

U mnie w trakcie zimy zauważyłem u mnie wyciek z otworu inspekcyjnego i prawdopodobnie z dekla również.
Z tego co znalazłem, to uszczelkę samego dekla można po uprzednim spuszczeniu płynu wymienić.
A co z zestawem naprawczym (czyli uszczelnieniem mechanicznym oraz o-ringiem) wirnika pompy?
Wymieniał już to ktoś? Wiecie czy można wyciągnąć wirnik i wymienić te uszczelnienia bez zdejmowania przodu silnika?
Szczerze mówiąc nie wiem od której strony to siedzi i czy bez prasy da się to wymienić.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Michallica
wyjadacz
wyjadacz


Dołączył: 27 Kwi 2015
Posty: 645
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Tomaszów Mazowiecki

 Post Wysłany: Śro 17:09, 02 Maj 2018    Temat postu:

Ja to teraz robiłem:-)
Musisz spuścić cały płyn z układu. Odkręcić małą pokrywę i potem zdjąć całą dużą pokrywę sprzęgła. Wirnik trzeba wycisnąć prasą, dać nowe uszczelnienia i znów wcisnąć prasą. Na trzonie wirnika będziesz widział błyszczący ślad tzn ile trzon jest wciśnięty i trzeba go dokładnie tyle samo wcisnąć. Zamów sobie od razu w Hondzie uszczelkę pokrywy sprzęgła. Zestaw uszczelniający pompę koszteju +- 100zł uszczelka 80zł.
w linku poniżej znajdziesz zdjęcia tego ustrojstwa. W tym motocyklu też leciało :-)
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Dammjano
NOWY
NOWY


Dołączył: 31 Gru 2016
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Baden-Württemberg

 Post Wysłany: Czw 20:44, 03 Maj 2018    Temat postu:

Ładna fotogaleria
Serdeczne dzięki za wytłumaczenie. Czyli jednak trochę grubsza zabawa. Na uszczelkę muszę jeszcze tydzień czekać.
Jeszcze raz dzięki!


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
dj-lysy
NOWY
NOWY


Dołączył: 15 Kwi 2020
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Mosina

 Post Wysłany: Czw 20:54, 16 Kwi 2020    Temat postu:

Witam. Miałem też wyciek z układu ale udało mi się samemu zrobić awarie, tylko mam teraz inny problem. Po złożeniu, zrobieniu kilku kilometrów moto zaczęło szaleć. Ciągle 4tys obrotów i nie chce zejść niżej. Ratunku bo już nie wiem co zrobić. Uklad odpowietrzony i nadal tak samo

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
maciejhinc86
bywalec
bywalec


Dołączył: 18 Paź 2023
Posty: 32
Przeczytał: 14 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: pomorskie

 Post Wysłany: Nie 10:07, 11 Lut 2024    Temat postu:

Podepnę się pod temat.

W moim nowo kupionym sprzęcie też ma gdzieś wyciek płynu.

Nie z pompy po mały otwór z prawej strony suchutki.

Myślałem, że cieknie z pod dekla, zdjąłem pokrywę i widać że na styku z dużą pokrywą płyn leciał aż na dół, gdzieś prawdopodobnie od tego otworu w połowie wysokości pokrywy. Wyczyściłem wszystko i złożyłem uszczelkę wymieniłem i dalej cieknie. Pierwsza kropla pojawia się po 15-20 minutach pracy na wolnych obrotach.

Ale wg. mnie wyciek jest gdzieś na górze silnika, bo po nagrzaniu się silnika najpierw zobaczyłem parę wydobywającą się gdzieś z pod zbiornika paliwa.

Prawdopodobnie coś przepuszcza na górze i zlatuje na dół silnika tym otworem i dalej pomiędzy pokrywami na dół.

Moje pytanie czy jak zdemontuje zbiornik i filtr powietrza z obudową to powinienem namierzyć co tam popuszcza, czy raczej więcej będzie trzeba rozebrać by wszystkie możliwe nieszczelności zobaczyć ?

No i czy są tam na górze jakieś "standardowe" miejsca które z czasem puszczają ?

A i tak dla rozjaśnienia sytuacji z skąd prowadzi kanał do tego otworu ?
[link widoczny dla zalogowanych]

Nie jestem pewien czy to z niego czy z samej góry leci po pokrywie ale pomoże to w zrozumieniu całej sytuacji i łatwiejszej lokalizacji.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez maciejhinc86 dnia Nie 10:42, 11 Lut 2024, w całości zmieniany 2 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
maciejhinc86
bywalec
bywalec


Dołączył: 18 Paź 2023
Posty: 32
Przeczytał: 14 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: pomorskie

 Post Wysłany: Pon 17:32, 12 Lut 2024    Temat postu:

Na tą część już znam odpowiedz, bo mniej więcej namierzyłem wyciek.

Prawdopodobnie z tego miejsca :
[link widoczny dla zalogowanych]

Pomożecie mi z podpowiedzią jak się tam dostać, chciałem od góry ale nie wiem jak ściągnąć przepustnice.

Zdjąłem filtr z obudową, popuściłem cztery opaski na przepustnicach i nie wiem co dalej, nie chce się ruszyć, czy coś jeszcze ją trzyma ?

A czy jest szansa się do tego dostać od strony chłodnicy ?

Ale najlepiej było by chyba od góry...

Pomóżcie bo nie chcę nic zepsuć, zanim naprawię.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
jerzyk
V


Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 29 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Skąd: KT

 Post Wysłany: Wto 9:51, 13 Lut 2024    Temat postu:

Przepustnice siedzą twardo w gumach króćców. Trzeba je po prostu wyszarpać, starając się poluzować na kryzach przepustnic, zaciśnięte króćce.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
maciejhinc86
bywalec
bywalec


Dołączył: 18 Paź 2023
Posty: 32
Przeczytał: 14 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: pomorskie

 Post Wysłany: Wto 11:21, 13 Lut 2024    Temat postu:

Dzięki za info.

A czy po odpięciu przewodów paliwowych, czujników itp. nie będzie później żadnych błędów na komputerze ?


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
jerzyk
V


Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 29 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Skąd: KT

 Post Wysłany: Śro 10:07, 14 Lut 2024    Temat postu:

Nie będzie.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
maciejhinc86
bywalec
bywalec


Dołączył: 18 Paź 2023
Posty: 32
Przeczytał: 14 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: pomorskie

 Post Wysłany: Śro 10:30, 14 Lut 2024    Temat postu:

Dzięki.

Udało mi się wszystko rozjęć, trochę tam mokro jest, i ciężko stwierdzić czy cieknie z jednego węża czy z trzech. Termostat też jakiś taki zapocony.

Oring termostatu wymienię profilaktycznie jak już mam to na stole.

Wymienić muszę te dwa kolana przy termostacie bo chyba z nich ciekło przynajmniej z tego lewego.

Ale zastanawiam się czy nie wymienić wszystkich węży tych cienkich bo jak je ściągałem z króćców to trzeszczały strasznie jakby płótno w nich się rwało.

Jako, że o oryginały ciężko to czy takie uniwersalne węże o parametrach 0,6MPa, i o tem. pracy do 135st. (max. chwilowo 150st) wystarczą ?


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
maciejhinc86
bywalec
bywalec


Dołączył: 18 Paź 2023
Posty: 32
Przeczytał: 14 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: pomorskie

 Post Wysłany: Sob 12:18, 24 Lut 2024    Temat postu:

Panowie proszę o pomoc.

Termostat uszczelniony, podejrzane węże wymienione, opaski wymienione, płyn dalej skądś wycieka i zbiera się pomiędzy cylindrami.

Dziś rozebrałem wszystko na nowo. wszystkie połączenia węży suche. a na silniku i pod alternatorem mokro.

Podejrzany o-ring na króćcu przykręconym do prawej głowicy widoczny pod nim delikatny biały nalot. po odkręceniu uszczelka płaska równo z metalem... na pewno wymiennie ten uszczelniacz i na lewej stronie też.

Nie chce mi się tego 3 raz rozbierać... co mogę jeszcze sprawdzić ? czy jest sens wyjmować alternator ? czy pod nim za nim też może być coś nieszczelnego ?

Ponad to uszczelka pod głowicą sucha i zakurzona więc to chyba mogę pominąć, choć pod podejrzanym króćcem jest lekko mokra ale to może być od wycieku z pod tego oringa właśnie.

Proszę powiedzcie mi co mogę jeszcze sprawdzić jak mam wszystko na rozebrane....


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
jerzyk
V


Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 29 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Skąd: KT

 Post Wysłany: Pon 9:03, 26 Lut 2024    Temat postu:

Musisz dokładnie zlokalizować miejsce wycieku. Po jeździe, stawiasz moto na centralce, uruchamiasz silnik i obserwujesz. Możesz zastosować barwnik UV do płynu. Możesz też, dodać jakiś polimerowy dodatek uszczelniający tak małe wycieki, np Liqui Moly.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
maciejhinc86
bywalec
bywalec


Dołączył: 18 Paź 2023
Posty: 32
Przeczytał: 14 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: pomorskie

 Post Wysłany: Pon 10:02, 26 Lut 2024    Temat postu:

Wielkie dzięki za odpowiedź.

No właśnie bardzo ciężko go zlokalizować.

Na 100 % leci z góry, pompa wody i pokrywa pompy wody wyeliminowana.

Uszczelniłem wszystkie połączenia węży, podejrzane węże wymieniłem, dalej leci ale tylko na wyższych obrotach przy wyższym ciśnieniu w układzie.

Ponowna rozbiórka i na oko, wszystkie połączenia z pierwszej naprawy szczelne - suche.

Płyn na silniku miedzy cylindrami i jeszcze w małym zagłębieniu nieco wyżej właśnie pod króćcem prawej głowicy do którego podpięty jest termostat i jeszcze jakiś mniejszy waż.

I na to stawiam bo już nam na górze nic więcej nie ma, prócz uszczelki pod głowicą ale to raczej byłby większy wyciek i widoczne uszkodzenie uszczelki.

Jak po uszczelnieniu króćców dalej będzie wyciek to spróbuje z tym UV bo już nic nie wymyślę więcej... a dodatków uszczelniających wolałbym uniknąć..

Prawdopodobnie wyciek usunięty. problem ustal po wymianie o-ringów na króćcach głowicy.

Dzięki za pomoc.

Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez maciejhinc86 dnia Czw 12:53, 07 Mar 2024, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Forum Użytkowników Motocykla Honda Pan-European ST1100/ST1300 Strona Główna » DZIAŁ TECHNICZNY - ST1300 / Chłodzenie » Wyciek płynu chłodniczego ST 1300
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach




Solaris phpBB theme/template by Jakob Persson
Copyright © Jakob Persson 2003

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group