Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jargus2
bywalec
Dołączył: 16 Sty 2011
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Korycin k\Białegostoku
|
Wysłany: Czw 21:46, 03 Lut 2011 Temat postu: Wyciek płynu chłodniczego ST 1300 |
|
|
Zauważyłem pod moją st 1300 małą plamę płynu chłodniczego
po rozebraniu owiewki okazuje się że jest to wyciek spod dekla pompy wody
czy jest objaw uszkodzonej uszczelki dekla ?
czy może poważniejsza sprawa ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
|
|
mirekm71
wymiatacz
Dołączył: 09 Lis 2009
Posty: 344
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Brzeg
|
Wysłany: Pią 0:07, 04 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
Dziwne, ze motocykl stoi przez zime i zaczyna plyn wyciekac. Mam nadzieje, ze nie nastapilo zamarzniecie. Jesli jestes pewien, ze nie cieknie spod rolki i nie widac mechanicznego uszkodzenia to zaloz nowa uszczelke mozesz wyciac papierowa z bloku rysunkowego i zlozyc na odrobinie pasty, chociaz pompe zawsze skladam na sucho albo bez uszczelki na sama paste. Paste uzywam victor reinz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Marlboro
zasłuzony
Dołączył: 21 Gru 2006
Posty: 501
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa, Polska
|
Wysłany: Pią 7:35, 04 Lut 2011 Temat postu: Re: Wyciek płynu chłodniczego ST 1300 |
|
|
jargus2 napisał: |
...że jest to wyciek spod dekla pompy wody czy jest objaw uszkodzonej uszczelki dekla ? |
Była kampania serwisowa Hondy na właśnie wyciek płynu z pod dekla pompy. Podaj mi VIN moto na PW a ja Ci sprawdzę, czy możesz podjechać do ASO aby Ci to za darmo zrobili.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
jargus2
bywalec
Dołączył: 16 Sty 2011
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Korycin k\Białegostoku
|
Wysłany: Pon 21:39, 07 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
Z problemem uporałem się sam , a mianowicie był wyciek spod uszczelki -(oring ) dekla pompy wody.
zdemontowałem dekiel .wyczyściłem , nałożyłem na oryng dodatkowo
pastę uszczelniającą (silikon) firmy victor reinz poczekałem 24 h aż zaschnie zalałem nowy płyn chłodniczy i odpaliłem moto.
Brak wycieku na ciepłym jaki na zimnym silniku.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Garret
Administrator
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 294
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Mielec
|
Wysłany: Wto 9:11, 08 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
Odpalić to mało, okaże się podczas nawinięcia kilkudziesięciu kilometrów jak dostanie temperatury i zrobi się w układzie podciśnienie. Na postoju wszystko może być OK.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
jargus2
bywalec
Dołączył: 16 Sty 2011
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Korycin k\Białegostoku
|
Wysłany: Wto 12:50, 08 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
OK masz racje wyjdzie w praniu .
Oby było wszystko dobrze.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Darek
wymiatacz
Dołączył: 10 Paź 2014
Posty: 336
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Polska Kalisz
|
Wysłany: Śro 11:33, 02 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
W serwisie oring 97 złotych jak by się powtórzyło komuś
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Dammjano
NOWY
Dołączył: 31 Gru 2016
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Baden-Württemberg
|
Wysłany: Wto 17:53, 01 Maj 2018 Temat postu: |
|
|
U mnie w trakcie zimy zauważyłem u mnie wyciek z otworu inspekcyjnego i prawdopodobnie z dekla również.
Z tego co znalazłem, to uszczelkę samego dekla można po uprzednim spuszczeniu płynu wymienić.
A co z zestawem naprawczym (czyli uszczelnieniem mechanicznym oraz o-ringiem) wirnika pompy?
Wymieniał już to ktoś? Wiecie czy można wyciągnąć wirnik i wymienić te uszczelnienia bez zdejmowania przodu silnika?
Szczerze mówiąc nie wiem od której strony to siedzi i czy bez prasy da się to wymienić.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Michallica
wyjadacz
Dołączył: 27 Kwi 2015
Posty: 645
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
|
Wysłany: Śro 17:09, 02 Maj 2018 Temat postu: |
|
|
Ja to teraz robiłem:-)
Musisz spuścić cały płyn z układu. Odkręcić małą pokrywę i potem zdjąć całą dużą pokrywę sprzęgła. Wirnik trzeba wycisnąć prasą, dać nowe uszczelnienia i znów wcisnąć prasą. Na trzonie wirnika będziesz widział błyszczący ślad tzn ile trzon jest wciśnięty i trzeba go dokładnie tyle samo wcisnąć. Zamów sobie od razu w Hondzie uszczelkę pokrywy sprzęgła. Zestaw uszczelniający pompę koszteju +- 100zł uszczelka 80zł.
w linku poniżej znajdziesz zdjęcia tego ustrojstwa. W tym motocyklu też leciało :-)
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Dammjano
NOWY
Dołączył: 31 Gru 2016
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Baden-Württemberg
|
Wysłany: Czw 20:44, 03 Maj 2018 Temat postu: |
|
|
Ładna fotogaleria
Serdeczne dzięki za wytłumaczenie. Czyli jednak trochę grubsza zabawa. Na uszczelkę muszę jeszcze tydzień czekać.
Jeszcze raz dzięki!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
dj-lysy
NOWY
Dołączył: 15 Kwi 2020
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Mosina
|
Wysłany: Czw 20:54, 16 Kwi 2020 Temat postu: |
|
|
Witam. Miałem też wyciek z układu ale udało mi się samemu zrobić awarie, tylko mam teraz inny problem. Po złożeniu, zrobieniu kilku kilometrów moto zaczęło szaleć. Ciągle 4tys obrotów i nie chce zejść niżej. Ratunku bo już nie wiem co zrobić. Uklad odpowietrzony i nadal tak samo
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
maciejhinc86
bywalec
Dołączył: 18 Paź 2023
Posty: 32
Przeczytał: 14 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: pomorskie
|
Wysłany: Nie 10:07, 11 Lut 2024 Temat postu: |
|
|
Podepnę się pod temat.
W moim nowo kupionym sprzęcie też ma gdzieś wyciek płynu.
Nie z pompy po mały otwór z prawej strony suchutki.
Myślałem, że cieknie z pod dekla, zdjąłem pokrywę i widać że na styku z dużą pokrywą płyn leciał aż na dół, gdzieś prawdopodobnie od tego otworu w połowie wysokości pokrywy. Wyczyściłem wszystko i złożyłem uszczelkę wymieniłem i dalej cieknie. Pierwsza kropla pojawia się po 15-20 minutach pracy na wolnych obrotach.
Ale wg. mnie wyciek jest gdzieś na górze silnika, bo po nagrzaniu się silnika najpierw zobaczyłem parę wydobywającą się gdzieś z pod zbiornika paliwa.
Prawdopodobnie coś przepuszcza na górze i zlatuje na dół silnika tym otworem i dalej pomiędzy pokrywami na dół.
Moje pytanie czy jak zdemontuje zbiornik i filtr powietrza z obudową to powinienem namierzyć co tam popuszcza, czy raczej więcej będzie trzeba rozebrać by wszystkie możliwe nieszczelności zobaczyć ?
No i czy są tam na górze jakieś "standardowe" miejsca które z czasem puszczają ?
A i tak dla rozjaśnienia sytuacji z skąd prowadzi kanał do tego otworu ?
[link widoczny dla zalogowanych]
Nie jestem pewien czy to z niego czy z samej góry leci po pokrywie ale pomoże to w zrozumieniu całej sytuacji i łatwiejszej lokalizacji.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez maciejhinc86 dnia Nie 10:42, 11 Lut 2024, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
maciejhinc86
bywalec
Dołączył: 18 Paź 2023
Posty: 32
Przeczytał: 14 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: pomorskie
|
Wysłany: Pon 17:32, 12 Lut 2024 Temat postu: |
|
|
Na tą część już znam odpowiedz, bo mniej więcej namierzyłem wyciek.
Prawdopodobnie z tego miejsca :
[link widoczny dla zalogowanych]
Pomożecie mi z podpowiedzią jak się tam dostać, chciałem od góry ale nie wiem jak ściągnąć przepustnice.
Zdjąłem filtr z obudową, popuściłem cztery opaski na przepustnicach i nie wiem co dalej, nie chce się ruszyć, czy coś jeszcze ją trzyma ?
A czy jest szansa się do tego dostać od strony chłodnicy ?
Ale najlepiej było by chyba od góry...
Pomóżcie bo nie chcę nic zepsuć, zanim naprawię.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
jerzyk
V
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: KT
|
Wysłany: Wto 9:51, 13 Lut 2024 Temat postu: |
|
|
Przepustnice siedzą twardo w gumach króćców. Trzeba je po prostu wyszarpać, starając się poluzować na kryzach przepustnic, zaciśnięte króćce.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
maciejhinc86
bywalec
Dołączył: 18 Paź 2023
Posty: 32
Przeczytał: 14 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: pomorskie
|
Wysłany: Wto 11:21, 13 Lut 2024 Temat postu: |
|
|
Dzięki za info.
A czy po odpięciu przewodów paliwowych, czujników itp. nie będzie później żadnych błędów na komputerze ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
jerzyk
V
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: KT
|
Wysłany: Śro 10:07, 14 Lut 2024 Temat postu: |
|
|
Nie będzie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
maciejhinc86
bywalec
Dołączył: 18 Paź 2023
Posty: 32
Przeczytał: 14 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: pomorskie
|
Wysłany: Śro 10:30, 14 Lut 2024 Temat postu: |
|
|
Dzięki.
Udało mi się wszystko rozjęć, trochę tam mokro jest, i ciężko stwierdzić czy cieknie z jednego węża czy z trzech. Termostat też jakiś taki zapocony.
Oring termostatu wymienię profilaktycznie jak już mam to na stole.
Wymienić muszę te dwa kolana przy termostacie bo chyba z nich ciekło przynajmniej z tego lewego.
Ale zastanawiam się czy nie wymienić wszystkich węży tych cienkich bo jak je ściągałem z króćców to trzeszczały strasznie jakby płótno w nich się rwało.
Jako, że o oryginały ciężko to czy takie uniwersalne węże o parametrach 0,6MPa, i o tem. pracy do 135st. (max. chwilowo 150st) wystarczą ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
maciejhinc86
bywalec
Dołączył: 18 Paź 2023
Posty: 32
Przeczytał: 14 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: pomorskie
|
Wysłany: Sob 12:18, 24 Lut 2024 Temat postu: |
|
|
Panowie proszę o pomoc.
Termostat uszczelniony, podejrzane węże wymienione, opaski wymienione, płyn dalej skądś wycieka i zbiera się pomiędzy cylindrami.
Dziś rozebrałem wszystko na nowo. wszystkie połączenia węży suche. a na silniku i pod alternatorem mokro.
Podejrzany o-ring na króćcu przykręconym do prawej głowicy widoczny pod nim delikatny biały nalot. po odkręceniu uszczelka płaska równo z metalem... na pewno wymiennie ten uszczelniacz i na lewej stronie też.
Nie chce mi się tego 3 raz rozbierać... co mogę jeszcze sprawdzić ? czy jest sens wyjmować alternator ? czy pod nim za nim też może być coś nieszczelnego ?
Ponad to uszczelka pod głowicą sucha i zakurzona więc to chyba mogę pominąć, choć pod podejrzanym króćcem jest lekko mokra ale to może być od wycieku z pod tego oringa właśnie.
Proszę powiedzcie mi co mogę jeszcze sprawdzić jak mam wszystko na rozebrane....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
jerzyk
V
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: KT
|
Wysłany: Pon 9:03, 26 Lut 2024 Temat postu: |
|
|
Musisz dokładnie zlokalizować miejsce wycieku. Po jeździe, stawiasz moto na centralce, uruchamiasz silnik i obserwujesz. Możesz zastosować barwnik UV do płynu. Możesz też, dodać jakiś polimerowy dodatek uszczelniający tak małe wycieki, np Liqui Moly.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
maciejhinc86
bywalec
Dołączył: 18 Paź 2023
Posty: 32
Przeczytał: 14 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: pomorskie
|
Wysłany: Pon 10:02, 26 Lut 2024 Temat postu: |
|
|
Wielkie dzięki za odpowiedź.
No właśnie bardzo ciężko go zlokalizować.
Na 100 % leci z góry, pompa wody i pokrywa pompy wody wyeliminowana.
Uszczelniłem wszystkie połączenia węży, podejrzane węże wymieniłem, dalej leci ale tylko na wyższych obrotach przy wyższym ciśnieniu w układzie.
Ponowna rozbiórka i na oko, wszystkie połączenia z pierwszej naprawy szczelne - suche.
Płyn na silniku miedzy cylindrami i jeszcze w małym zagłębieniu nieco wyżej właśnie pod króćcem prawej głowicy do którego podpięty jest termostat i jeszcze jakiś mniejszy waż.
I na to stawiam bo już nam na górze nic więcej nie ma, prócz uszczelki pod głowicą ale to raczej byłby większy wyciek i widoczne uszkodzenie uszczelki.
Jak po uszczelnieniu króćców dalej będzie wyciek to spróbuje z tym UV bo już nic nie wymyślę więcej... a dodatków uszczelniających wolałbym uniknąć..
Prawdopodobnie wyciek usunięty. problem ustal po wymianie o-ringów na króćcach głowicy.
Dzięki za pomoc.
Pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez maciejhinc86 dnia Czw 12:53, 07 Mar 2024, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
|
|