|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mark33
stary wymiatacz
Dołączył: 28 Lis 2014
Posty: 472
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podborze; Ostrów Maz
|
Wysłany: Wto 16:36, 23 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
Gery napisał: |
Mark33 napisał: |
Pytanie tylko czy cieknie spod oringa mam podobny problem,wymieniłem na oryginalny oring (uszczelniałem specjanym silikonem) i tak cieknie ,ale tylko na zimnym silniku i przy dużych obrotach (wzrasta ciśnienie w układzie i cieknie) najprawdopodobniej cieknie spod pompy(uszczelniacze i pompa do wymiany) wyciek jest z samego dołu i tak naprawdę nie widać skąd cieknie jak zdejmiesz dekiel jet taki otwór przelewowy i stamtąd może wyciekać ,w zimę rozbieram całośc i wymieniam uszczelniacze, sprawdź termostat czy napewno działa (u mnie był zablkowany) korek chłodnicy czy sie otwiera prz 1,1 bara , jest jeszcze taki mały otworek z boku na dole jak zvniego cieknie to odrazy pompa do roboty. |
Termostat raczej w porządku bo nie ma problemów z temperaturą, trzyma cały czas równo pół skali. Jak sprawdzić czy korek chłodnicy się otwiera przy 1,1 bara? trzeba mieć jakiś specjalny miernik ciśnienia? |
Ja po zdjęciu chłodnicy zaślepiłem jeden odpływ pod drugi podłączyłem pistolet sprężarki by tłoczyć ciśnienie do chłodnicy,pod wężyk przelewowy podłączyłem dokładny nanometr i na zakręconej korkiem chłodnicy sprawdzałem przy jakim ciśnieniu otwiera się przelew zgodnie z instukcją ma być max 1,1 bara pełne otwarcie .Być może korek wcale się nie otwiera wzrasta ciśnienie i cieknie ,swoją drogą ten oring pod deklem to jakaś porażka ponad 100 zł ...... Sam dekiel szlifowałem drobnoziarnistym papierem do wyrównania płaszczyzny dla lepszego przylegania oringu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
|
|
Gery
maniak postów
Dołączył: 22 Kwi 2015
Posty: 113
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Kielce miasto w Koronie
|
Wysłany: Śro 7:52, 24 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
No to niezłą kombinacją wykonałeś, gratuluję. Ja na razie obejrzałem ten korek i wygląda jak nówka, czyściutki piękniutki więc myślę że działa ok.
Tak wygładał mój wyciek. Ewidentnie spod dekielka, z dziurki odpływowej sucho (choć po odapleniu mi stamtąd jednorazowo coś siknęło ale potem cisza)
nasypałem 1/4 opakowania tego:
[link widoczny dla zalogowanych]
to jest jakaś czubata łyżeczka od hebarty.
i wyciek zaczał się zmniejszać a po jakiś 25 minutach w zasadzie sie zatrzymał , wieć póki co jest szansa, będę obserwował dalej.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Gery dnia Śro 7:53, 24 Cze 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Mark33
stary wymiatacz
Dołączył: 28 Lis 2014
Posty: 472
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podborze; Ostrów Maz
|
Wysłany: Śro 11:02, 24 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
Gery napisał: |
No to niezłą kombinacją wykonałeś, gratuluję. Ja na razie obejrzałem ten korek i wygląda jak nówka, czyściutki piękniutki więc myślę że działa ok.
Tak wygładał mój wyciek. Ewidentnie spod dekielka, z dziurki odpływowej sucho (choć po odapleniu mi stamtąd jednorazowo coś siknęło ale potem cisza)
nasypałem 1/4 opakowania tego:
[link widoczny dla zalogowanych]
to jest jakaś czubata łyżeczka od hebarty.
i wyciek zaczał się zmniejszać a po jakiś 25 minutach w zasadzie sie zatrzymał , wieć póki co jest szansa, będę obserwował dalej. |
Identycznie wygląda to u mnie tylko wyciek jest na zimnym silniku i przy
dodawaniu mocno gazu (zaobserwowałm że zaczyna ciec jak wzrasta ciśnienie w układzie , jak obroty silnika maleją wyciek ustępuje i tak cyklicznie) Nie jestem zwolennikiem dziwnych dodatków uszczelniających
skoro cieknie trzeba rozbierać i naprawiać , i tak wymiana Cię nie ominie a dodatkiem można tylko uszkodzić układ chłodzacy.A najgorsze jest to że zapewne środek przyśpieszy zużywanie oringów i uszczelniaczy,i w najmniej oczekiwanym momencie zabraknie chłodzenia.
Co do korka mój też wyglądał jak nowy a po pomiarach okazało sie że otwiera sie przy 1,3 bara co oznacza że był uszkodzony , na pocieszenie dodam że pasuje od Hondy civic za ok 20 zł
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Mark33
stary wymiatacz
Dołączył: 28 Lis 2014
Posty: 472
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podborze; Ostrów Maz
|
Wysłany: Śro 11:07, 24 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
Tak wygładał mój wyciek. Ewidentnie spod dekielka, z dziurki odpływowej sucho (choć po odapleniu mi stamtąd jednorazowo coś siknęło ale potem cisza)
A to że leci w tym miejscu wcale nie ozancza że cieknie spod dekielka (jak zdejmiesz dekielek jest jeszcze 1 dziurka skąd może wyciekać płyn centralnie na środku silnika pod deklem) i tego nie widać a stamtąd może byc wyciek i ścieka po ściance
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
lev
maniak postów
Dołączył: 24 Maj 2013
Posty: 187
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warmia
|
Wysłany: Śro 11:32, 24 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
albo leci spod dekla albo........ może lepiej sprawdzić jeszcze jedna rzecz.
Pomiedzy cylindrami u góry ida prewody z plynem chłodniczym do termostatu. Jeżeli ktorys z nich przecieka (jest pretarty lub niedokręcony) to plyn zbiera się miedzy cylindrami i idzie kanalem odprowadzającym który wlasnie tez wychodzi pod deklem z przodu i jest wrazenie jak by oring puscil a tak naprawdę to leci z goru kanalem odporowadzanjacym który słuzy do tego aby np. olej który wyciekł z pod pokrywy zaworow nie zbieral się pomiędzy głowicami.
Tak było w moim przypadku.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez lev dnia Śro 11:36, 24 Cze 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Gery
maniak postów
Dołączył: 22 Kwi 2015
Posty: 113
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Kielce miasto w Koronie
|
Wysłany: Śro 13:56, 24 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
Mark33 napisał: |
Identycznie wygląda to u mnie tylko wyciek jest na zimnym silniku i przy
dodawaniu mocno gazu (zaobserwowałm że zaczyna ciec jak wzrasta ciśnienie w układzie , jak obroty silnika maleją wyciek ustępuje i tak cyklicznie) Nie jestem zwolennikiem dziwnych dodatków uszczelniających
skoro cieknie trzeba rozbierać i naprawiać , i tak wymiana Cię nie ominie a dodatkiem można tylko uszkodzić układ chłodzacy.A najgorsze jest to że zapewne środek przyśpieszy zużywanie oringów i uszczelniaczy,i w najmniej oczekiwanym momencie zabraknie chłodzenia.
Co do korka mój też wyglądał jak nowy a po pomiarach okazało sie że otwiera sie przy 1,3 bara co oznacza że był uszkodzony , na pocieszenie dodam że pasuje od Hondy civic za ok 20 zł |
Ja też nie jestem fanem tego typu środków ale przypominam że wymieniona zosatła ta uszczelka/oring natomiast miałem wżery korozyjne na krawędziach i te z dekielka zlikwidowano(zeszlifowano natomiast z bloku nie ma możliwości bez demontażu całego silnika dlatego dałem trochę tego specyfiku ale jak pisłem malutko jedną łyżeczkę w nadziej że zatka te wżery w bloku silnika. Oczywiście nie wiadomo na 100% czy te wżery są przyczyną ale dodam że problem się zaczął po umyciu silnika który był cały ulepiony przez pocenie spod pokryw zaworowych, wcześniej tego nie było , to też by wskazywało na to że wżery korozyjne które wcześniej były zatakane przez tą starą maźrazem z korozją a w wyniku mycia żrącymi substancjami się wytrawiły i mimo nowej uszczelki puszczją, No muszę trochę pojeździć po tym dodaniu uszczelniacza i poobserować, narazie się przytkało
A ten korek od hondy civic to oprócz tego że pasuje to też parametry 1,1 bara? I to wszystko jedno od której civic? czy jakiejś konkretnej pojemności / rocznika? 20 PLN nie pieniądze wiec można spróbować jakby co:)
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Gery dnia Śro 13:57, 24 Cze 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Mark33
stary wymiatacz
Dołączył: 28 Lis 2014
Posty: 472
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podborze; Ostrów Maz
|
Wysłany: Śro 14:10, 24 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
Dokładnie taki korek typ A :
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Gery
maniak postów
Dołączył: 22 Kwi 2015
Posty: 113
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Kielce miasto w Koronie
|
Wysłany: Czw 7:31, 25 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
No wczoraj kolejne testy i..... nie cieknie!
natomiast przy okazji po przeciwnej stronie silnika z przodu odkryłem spocenie:
Wygląda na to że to spod tej wypustki na trzech śrubkach, czy to jest napinacz? Na razie umyłem i za jakiś czas tam zajrzę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Gery
maniak postów
Dołączył: 22 Kwi 2015
Posty: 113
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Kielce miasto w Koronie
|
Wysłany: Śro 13:23, 01 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
Tak jak obiecałem raportuje że po kilku dniach testów mogę potwierdzić że nie cieknie płyn chłodniczy. Bynajmniej w moim przypadku ta łyżeczka od herbaty uszczelniacza zrobiła robotę, skutków ubocznych też brak:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Mark33
stary wymiatacz
Dołączył: 28 Lis 2014
Posty: 472
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podborze; Ostrów Maz
|
Wysłany: Śro 18:12, 01 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
Gery napisał: |
Tak jak obiecałem raportuje że po kilku dniach testów mogę potwierdzić że nie cieknie płyn chłodniczy. Bynajmniej w moim przypadku ta łyżeczka od herbaty uszczelniacza zrobiła robotę, skutków ubocznych też brak:) |
Przetestujesz w wekend ma być ponad 30 C to sprawdzisz układ chłodzenia bo będzie mocno potrzebny
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Gery
maniak postów
Dołączył: 22 Kwi 2015
Posty: 113
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Kielce miasto w Koronie
|
Wysłany: Czw 6:58, 02 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
Zwłaszcza że jadę w sobotę w trasę na hel:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Mark33
stary wymiatacz
Dołączył: 28 Lis 2014
Posty: 472
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podborze; Ostrów Maz
|
Wysłany: Czw 18:01, 02 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
Gery napisał: |
Zwłaszcza że jadę w sobotę w trasę na hel:) |
To kawałek masz Szerokości Lwg
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Gery
maniak postów
Dołączył: 22 Kwi 2015
Posty: 113
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Kielce miasto w Koronie
|
Wysłany: Pią 8:27, 03 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
Spoko, dzięki. Bajdełej wczoraj po pracy skoczyłem sobie do Krakowa (do ciuchlandu motocyklowego po ciuszki moto dla 5 letniej córci) i.... nic nie cieknie:))
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|
|
|
|
|
|