FAQ Zaloguj
Szukaj Profil
Użytkownicy Grupy
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Rejestracja
wyłączenie abs
Idź do strony 1, 2  Następny
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Forum Użytkowników Motocykla Honda Pan-European ST1100/ST1300 Strona Główna » DZIAŁ TECHNICZNY - ST1300 » wyłączenie abs
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
saktur
junior
junior


Dołączył: 14 Paź 2010
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Bełchatów

 Post Wysłany: Śro 1:18, 13 Mar 2013    Temat postu: wyłączenie abs

Czy ktoś z kolegów wie jak najprościej wyłączyc to gó...o. (ABS) Cos mi sie wydaje że ten cały dual jakby go rozpatrzec to tez żadna rewelka dla tych co dobrze ,,czują" sprzety. Od czasu do czasu pojeżdżam cbr 1000 żeby nie wyjść z wprawy i tam jak potrzeba to staje jak wryta na przednim kole, a tu zapieprza do przodu jak by nie miała chamulców. Na moje oko to na suchym ze 20% a na mokrym o wiele większa droga chamowania.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Ikar
uzależniony
uzależniony


Dołączył: 23 Cze 2011
Posty: 290
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: SD

 Post Wysłany: Śro 9:26, 13 Mar 2013    Temat postu:

Kolego ABS najprościej to wyciągnąć bezpiecznik. Dual to ,,zintegrowanie, połączenie " hamulców ze sobą. Według mnie ST ma rewelacyjne hamulce (jak na taki ciężki motocykl) i nie ma na co narzekać może pasowało by oddać sprzęta mechanikowi?

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Ikar dnia Śro 9:27, 13 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Krzysztof Kędzior
stary wyjadacz
stary wyjadacz


Dołączył: 07 Gru 2011
Posty: 1147
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: KRAKÓW

 Post Wysłany: Śro 18:37, 13 Mar 2013    Temat postu:

Dual -to jedno z lepszych rozwiązań układu h-cowego! Zrób tak jak radzi Ikar. Jeżeli masz słaby hamulec w ST-to nie jest wina ABS-u.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
saktur
junior
junior


Dołączył: 14 Paź 2010
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Bełchatów

 Post Wysłany: Czw 0:07, 14 Mar 2013    Temat postu:

Dzięki IKAR - tylko trochę podrążę temat. Czy na tym samym bezpieczniku nie ma jeszcze czegoś wespół. Szkoda że nie ma na blacie osobnego wyłącznika dla tego układu. (takowy mam w puszce i zanim nią ruszę to odruchowo go wyłączam). Co do opini kolegów którzy sobie chwalą abs, to nie będę ich z ich przekonań zawracał. Mogę tylko im powiedziec że ładnych pare lat, byłem zawodnikiem jednego ze sportów motorowych i jak bym to COŚ miał w moim sprzęcie to by mnie tu już nie było. (miałem okazję być na pudle mistrzostw polski) Tak nawiasem to w żadnym sportowym samochodzie układ ABS-u nie jest montowany. Zdarza się natomiast że w samochodach typowych na naszych drogach z górnego segmentu można go przyciskiem w okolicy lewarka wyłaczyć. Co do duala to nie będę nic kombinował, nie jeżdżę pancią na krawędzi,- aczkolwiek po przestudiowaniu szczegółowego jego opisu działania to akurat w moim przekonaniu dła motocyklisty który ma duże doświadczenie i dobrze czuje sprzęt to ten trzeci cylinderek na przednim kole który jest sterowany z pedału nożnego wolałbym mieć steronany wespół z dwoma pierwszymi przez palce prawej ręki.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Skorpionwr
Administrator
Administrator


Dołączył: 19 Lip 2008
Posty: 2498
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Przasnysz

 Post Wysłany: Czw 10:41, 14 Mar 2013    Temat postu:

Saktur zgodzę się a Tobą ale tylko w przypadku takich umiejętności i praktyki jaką posiadasz. Ale osób z takimi umiejętnościami jest garstka w przeciwieństwie do całych tłumów którym wydaje się, że już wszystko potrafią.

Miałem kiedyś okazję popatrzeć na popisy Hołka. Nawet ci co wcześniej chwalili się tym co to oni nie potrafią i z kim już nie wygrali nie skorzystali z jego zaproszenia do własnego popisania się jego autem.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
jerzykk
maniak postów
maniak postów


Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: M-ce

 Post Wysłany: Czw 15:41, 14 Mar 2013    Temat postu:

Zawsze są dwie wersje upodobań jedni lubią wtrysk,inni gaźnik jedni ABS drudzy nie, jedni tylko ropa drudzy tylko PB zaś inni gaz.Każdy ma jakieś upodobania lub potrzeby.Osobiście myślę,że japońcy dobrze zrobili układ hamulcowy w PE (z układami).Może przez to, że nie byłem rajdowcem?, trochę bawiłem się na motokrosie--ale to już inna bajka.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Ikar
uzależniony
uzależniony


Dołączył: 23 Cze 2011
Posty: 290
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: SD

 Post Wysłany: Czw 17:37, 14 Mar 2013    Temat postu:

Bezpiecznik A - 10A - ABS - jest tylko ob ABS jedynie co może Cię wnerwiać to świecąca kontrolka. Co do systemu to kto co woli, ale nowe systemy są bardzo skuteczne i potrafią skrócić drogę hamowania do minimum. Nie wiem jak jest w ST nie znalazłem żadnego testu.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
sławek
uzależniony
uzależniony


Dołączył: 09 Gru 2008
Posty: 249
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Zelów

 Post Wysłany: Pią 8:14, 15 Mar 2013    Temat postu:

Test skody na lodzie w TVN Turbo pokazał że droga hamowania z prędkości 60 km z ABS wydłużyła się o 100 procent i takie są fakty potwierdzone testem, fakt z ABS podczas hamowania skręcamy i omijamy przeszkodę, bez ABS też ominiemy tylko noga musi być sprawniejsza.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
MRSpidi65
zasłuzony
zasłuzony


Dołączył: 20 Sie 2011
Posty: 1159
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Dzbądzek 21C

 Post Wysłany: Pią 10:39, 15 Mar 2013    Temat postu:

Coś jest na rzeczy z tą siłą hamowania Idea
Od połowy ubiegłego sezonu miałem awarię ABS i jeździłem bez ABS-u.
Zimą usterkę naprawiłem i po pierwszej przejażdżce też mam wrażenie że teraz muszę mocniej deptać .
Coś mi się zdaję że zdążyłem się przyzwyczaić do jazdy bez ABS-u , a teraz czas wrócić do starych nawyków z przed awarii Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
samad
zasłuzony
zasłuzony


Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 1426
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Jasień/Żary/LUBUSKIE

 Post Wysłany: Pią 12:44, 15 Mar 2013    Temat postu:

Generalnie technika jazdy z ABS - wciskamy do oporu i nie puszczamy - w tedy( hamulce i ABS )mają pełną skuteczność działania ,w przeciwnym razie jeśli naciskamy zbyt lekko lub odpuszczamy i naciskamy powtórnie -komp tak naprawdę ,,wariuje ,,i nie wie o co nam chodzi i zdecydowanie wydłuża się droga hamowania ......generalnie ABS przy nierównościach poprzecznych ,,,miękkim asfalcie ,, itp wydłuża drogę hamowania przy jednoczesnej większej skuteczności prowadzenia - więc dlatego odległość od poprzedzających pojazdów powinna być większa ,jednocześnie na powieżchni równej i suchej -skuteczność hamowania będzie większa i stabilność pojazdu lepsza...........................

Post został pochwalony 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Krzysztof Kędzior
stary wyjadacz
stary wyjadacz


Dołączył: 07 Gru 2011
Posty: 1147
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: KRAKÓW

 Post Wysłany: Pią 19:43, 15 Mar 2013    Temat postu:

Gdyby każdy, kupujący pojazd z systemami miał taką wiedzę o której pisze Samad !! -Dobrze że teraz może ktoś nieznający tematu,poczytać o tym i owym na forach itp.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
jerzykk
maniak postów
maniak postów


Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: M-ce

 Post Wysłany: Pią 21:11, 15 Mar 2013    Temat postu:

Samad-prościej i jaśniej nie można. Exclamation

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
r.urbanski
.
.


Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 2246
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Sieradz

 Post Wysłany: Pią 21:46, 15 Mar 2013    Temat postu:

Może i się da. Całkowicie potwierdzam zdanie Samada.
Wszystkie moje gleby (oczywiście w młodzieńczych latach) były spowodowane zablokowaniem przedniego koła, a nie daj Boże w skręcie - to już pewna gleba Evil or Very Mad


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
kruchy
uzależniony
uzależniony


Dołączył: 04 Sty 2013
Posty: 263
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Lewin Brzeski

 Post Wysłany: Pią 22:33, 15 Mar 2013    Temat postu:

Szkoda że w SilverWing'u GL500 nie montowali ABS'u, bo wtedy nie zrobił bym szlifu przy 40/h

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
kruchy
uzależniony
uzależniony


Dołączył: 04 Sty 2013
Posty: 263
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Lewin Brzeski

 Post Wysłany: Sob 13:43, 16 Mar 2013    Temat postu:

Motocykl z ABS i bez, na mokrej nawierzchni.

[link widoczny dla zalogowanych]

Uważam że sucha nawierzchnia, nie zawsze jest sucha. W moim przypadku, sucha z pozoru nawierzchnia okazała się mokra z oleju. Niewielka plama oleju i hamowanie skończyło się szlifem. Na naszych polskich drogach, często widuję jak nie olej, to jakiś rolnik naniesie z pół tony ziemi na asfalt. Moim zdaniem, trafiając na plamę oleju przy hamowaniu, ABS jest zbawieniem, niezależnie od umiejętności motocyklisty.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kruchy dnia Sob 15:35, 16 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Robag
uzależniony
uzależniony


Dołączył: 27 Wrz 2012
Posty: 210
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Żyrardów

 Post Wysłany: Sob 15:07, 16 Mar 2013    Temat postu:

No i po dyskusji Laughing

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
jerzyk
V


Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 29 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Skąd: KT

 Post Wysłany: Sob 15:44, 16 Mar 2013    Temat postu:

kruchy napisał:
Motocykl z ABS i bez, na mokrej nawierzchni.

[link widoczny dla zalogowanych]

Uważam że sucha nawierzchnia, nie zawsze jest sucha. W moim przypadku, sucha z pozoru nawierzchnia okazała się mokra z oleju. Niewielka plama oleju i hamowanie skończyło się szlifem. Na naszych polskich drogach, często widuję jak nie olej, to jakiś rolnik naniesie z pół tony ziemi na asfalt. Moim zdaniem, trafiając na plamę oleju przy hamowaniu, ABS jest zbawieniem, niezależnie od umiejętności motocyklisty.


Trafiając na plamę oleju, nic ci nie pomoże. Bez względu na to, czy hamujesz czy nie. Czy masz ABS, czy nie. Lecisz i już. Jedynie jak jest niewielka i uda ci się ją przejechać prosto. ABS, do zadziałania, potrzebuje przyczepności opon. Na oleju, podobnie jak na lodzie, jej nie ma.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Ikar
uzależniony
uzależniony


Dołączył: 23 Cze 2011
Posty: 290
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: SD

 Post Wysłany: Sob 16:43, 16 Mar 2013    Temat postu:

Panowie powiem tak - Te filmy mnie przekonują :
http://www.youtube.com/watch?v=x6Ff_EQyCyU
http://www.youtube.com/watch?v=vYSdzBirTAM

Tylko pewnie ABS w tych maszynkach jest lepszy, a ciekawe jak jest w ST?


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
kruchy
uzależniony
uzależniony


Dołączył: 04 Sty 2013
Posty: 263
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Lewin Brzeski

 Post Wysłany: Sob 18:55, 16 Mar 2013    Temat postu:

jerzyk napisał:
kruchy napisał:
Motocykl z ABS i bez, na mokrej nawierzchni.

[link widoczny dla zalogowanych]

Uważam że sucha nawierzchnia, nie zawsze jest sucha. W moim przypadku, sucha z pozoru nawierzchnia okazała się mokra z oleju. Niewielka plama oleju i hamowanie skończyło się szlifem. Na naszych polskich drogach, często widuję jak nie olej, to jakiś rolnik naniesie z pół tony ziemi na asfalt. Moim zdaniem, trafiając na plamę oleju przy hamowaniu, ABS jest zbawieniem, niezależnie od umiejętności motocyklisty.


Trafiając na plamę oleju, nic ci nie pomoże. Bez względu na to, czy hamujesz czy nie. Czy masz ABS, czy nie. Lecisz i już. Jedynie jak jest niewielka i uda ci się ją przejechać prosto. ABS, do zadziałania, potrzebuje przyczepności opon. Na oleju, podobnie jak na lodzie, jej nie ma.


Ta plama była niewielka. Przednie koło dostało poślizgu i szlif. Tak samo było by na piasku. Moim zdaniem gdybym jechał moto z systemem ABS, to na stówę nie leżał bym. Poza tym nie widziałeś sytuacji. Oczywiście jak plama ma 10 metrów to nic nie pomoże.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
jerzyk
V


Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 29 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Skąd: KT

 Post Wysłany: Sob 19:35, 16 Mar 2013    Temat postu:

kruchy napisał:
jerzyk napisał:
kruchy napisał:
Motocykl z ABS i bez, na mokrej nawierzchni.

[link widoczny dla zalogowanych]

Uważam że sucha nawierzchnia, nie zawsze jest sucha. W moim przypadku, sucha z pozoru nawierzchnia okazała się mokra z oleju. Niewielka plama oleju i hamowanie skończyło się szlifem. Na naszych polskich drogach, często widuję jak nie olej, to jakiś rolnik naniesie z pół tony ziemi na asfalt. Moim zdaniem, trafiając na plamę oleju przy hamowaniu, ABS jest zbawieniem, niezależnie od umiejętności motocyklisty.


Trafiając na plamę oleju, nic ci nie pomoże. Bez względu na to, czy hamujesz czy nie. Czy masz ABS, czy nie. Lecisz i już. Jedynie jak jest niewielka i uda ci się ją przejechać prosto. ABS, do zadziałania, potrzebuje przyczepności opon. Na oleju, podobnie jak na lodzie, jej nie ma.


Ta plama była niewielka. Przednie koło dostało poślizgu i szlif. Tak samo było by na piasku. Moim zdaniem gdybym jechał moto z systemem ABS, to na stówę nie leżał bym. Poza tym nie widziałeś sytuacji. Oczywiście jak plama ma 10 metrów to nic nie pomoże.


To fakt. Nie widziałem tej plamy. Może wrzuć jakieś zdjęcia. Nie kwestionuję systemów, one zawsze pomogą. lecz nic nie zwalnia z myślenia. Systemy mają pomóc. Nie wyręczyć nas z sytuacji bez wyjścia. Dobrym tego przykładem, jest moja koleżanka. Zaskarżyła producenta opon, bo skoro miała zimowe i nie wyhamowała..... Policja uznała jej winę, to o co kaman Very Happy Przecież miała ABS i opony zimowe.... Reasumując, na oleju, żadne systemy nie pomogą. Opona traci opór, tarcie, i koło leci tam gdzie chce. Niestety, takie prawo fizyki. Jak chcesz, to z nim dyskutuj Wink


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
kruchy
uzależniony
uzależniony


Dołączył: 04 Sty 2013
Posty: 263
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Lewin Brzeski

 Post Wysłany: Sob 20:21, 16 Mar 2013    Temat postu:

jerzyk napisał:
kruchy napisał:
jerzyk napisał:
kruchy napisał:
Motocykl z ABS i bez, na mokrej nawierzchni.

[link widoczny dla zalogowanych]

Uważam że sucha nawierzchnia, nie zawsze jest sucha. W moim przypadku, sucha z pozoru nawierzchnia okazała się mokra z oleju. Niewielka plama oleju i hamowanie skończyło się szlifem. Na naszych polskich drogach, często widuję jak nie olej, to jakiś rolnik naniesie z pół tony ziemi na asfalt. Moim zdaniem, trafiając na plamę oleju przy hamowaniu, ABS jest zbawieniem, niezależnie od umiejętności motocyklisty.


Trafiając na plamę oleju, nic ci nie pomoże. Bez względu na to, czy hamujesz czy nie. Czy masz ABS, czy nie. Lecisz i już. Jedynie jak jest niewielka i uda ci się ją przejechać prosto. ABS, do zadziałania, potrzebuje przyczepności opon. Na oleju, podobnie jak na lodzie, jej nie ma.


Ta plama była niewielka. Przednie koło dostało poślizgu i szlif. Tak samo było by na piasku. Moim zdaniem gdybym jechał moto z systemem ABS, to na stówę nie leżał bym. Poza tym nie widziałeś sytuacji. Oczywiście jak plama ma 10 metrów to nic nie pomoże.


To fakt. Nie widziałem tej plamy. Może wrzuć jakieś zdjęcia. Nie kwestionuję systemów, one zawsze pomogą. lecz nic nie zwalnia z myślenia. Systemy mają pomóc. Nie wyręczyć nas z sytuacji bez wyjścia. Dobrym tego przykładem, jest moja koleżanka. Zaskarżyła producenta opon, bo skoro miała zimowe i nie wyhamowała..... Policja uznała jej winę, to o co kaman Very Happy Przecież miała ABS i opony zimowe.... Reasumując, na oleju, żadne systemy nie pomogą. Opona traci opór, tarcie, i koło leci tam gdzie chce. Niestety, takie prawo fizyki. Jak chcesz, to z nim dyskutuj Wink


ABS- do zadziałania potrzebuje przyczepności Question Raczej jej utrata, wzbudza działanie tego systemu, nie pozwala by koło stało w miejscu gdy pojazd jest w ruchu Smile
Z fizyki miałem 5 tak że nie będę się z nią kłócił. Zdjęć nie posiadam. Byłem za bardzo rozdygotany i po obdzierany by myśleć o robieniu zdjęć.
Poza wszystkim, Honda GL 500 w porównaniu manewrowania do ST 1300 wypada żałośnie wręcz GL 500 zachowuje się jak Tytanik.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
sebtos
uzależniony
uzależniony


Dołączył: 30 Paź 2011
Posty: 208
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Zelów

 Post Wysłany: Sob 20:41, 16 Mar 2013    Temat postu:

Krychu. Podzielam Twoje zdanie. ABS został stworzony to tego aby zadziałać w momencie kiedy koło traci przyczepność. Po co taki system kiedy koło ma czucie asfaltu????

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
jerzyk
V


Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 29 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Skąd: KT

 Post Wysłany: Sob 20:41, 16 Mar 2013    Temat postu:

kruchy napisał:
jerzyk napisał:
kruchy napisał:
jerzyk napisał:
kruchy napisał:
Motocykl z ABS i bez, na mokrej nawierzchni.

[link widoczny dla zalogowanych]

Uważam że sucha nawierzchnia, nie zawsze jest sucha. W moim przypadku, sucha z pozoru nawierzchnia okazała się mokra z oleju. Niewielka plama oleju i hamowanie skończyło się szlifem. Na naszych polskich drogach, często widuję jak nie olej, to jakiś rolnik naniesie z pół tony ziemi na asfalt. Moim zdaniem, trafiając na plamę oleju przy hamowaniu, ABS jest zbawieniem, niezależnie od umiejętności motocyklisty.


Trafiając na plamę oleju, nic ci nie pomoże. Bez względu na to, czy hamujesz czy nie. Czy masz ABS, czy nie. Lecisz i już. Jedynie jak jest niewielka i uda ci się ją przejechać prosto. ABS, do zadziałania, potrzebuje przyczepności opon. Na oleju, podobnie jak na lodzie, jej nie ma.


Ta plama była niewielka. Przednie koło dostało poślizgu i szlif. Tak samo było by na piasku. Moim zdaniem gdybym jechał moto z systemem ABS, to na stówę nie leżał bym. Poza tym nie widziałeś sytuacji. Oczywiście jak plama ma 10 metrów to nic nie pomoże.


To fakt. Nie widziałem tej plamy. Może wrzuć jakieś zdjęcia. Nie kwestionuję systemów, one zawsze pomogą. lecz nic nie zwalnia z myślenia. Systemy mają pomóc. Nie wyręczyć nas z sytuacji bez wyjścia. Dobrym tego przykładem, jest moja koleżanka. Zaskarżyła producenta opon, bo skoro miała zimowe i nie wyhamowała..... Policja uznała jej winę, to o co kaman Very Happy Przecież miała ABS i opony zimowe.... Reasumując, na oleju, żadne systemy nie pomogą. Opona traci opór, tarcie, i koło leci tam gdzie chce. Niestety, takie prawo fizyki. Jak chcesz, to z nim dyskutuj Wink


ABS- do zadziałania potrzebuje przyczepności Question Raczej jej utrata, wzbudza działanie tego systemu, nie pozwala by koło stało w miejscu gdy pojazd jest w ruchu Smile
Z fizyki miałem 5 tak że nie będę się z nią kłócił. Zdjęć nie posiadam. Byłem za bardzo rozdygotany i po obdzierany by myśleć o robieniu zdjęć.
Poza wszystkim, Honda GL 500 w porównaniu manewrowania do ST 1300 wypada żałośnie wręcz GL 500 zachowuje się jak Tytanik.

..no i..? Jestem ciekaw


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
r.urbanski
.
.


Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 2246
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Sieradz

 Post Wysłany: Sob 20:48, 16 Mar 2013    Temat postu:

Chło.....y Smile Jak tak dalej pójdzie, to od samego czytania cytatów i ABS nie zadziała Smile Smile Smile Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
sebtos
uzależniony
uzależniony


Dołączył: 30 Paź 2011
Posty: 208
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Zelów

 Post Wysłany: Sob 20:49, 16 Mar 2013    Temat postu:

No i masz rację Embarassed

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
jerzyk
V


Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 29 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Skąd: KT

 Post Wysłany: Sob 20:55, 16 Mar 2013    Temat postu:

r.urbanski napisał:
Chło.....y Smile Jak tak dalej pójdzie, to od samego czytania cytatów i ABS nie zadziała Smile Smile Smile Very Happy

Oj tam przecież nawet na ciążę zapobiega Very Happy No fakt, kobitka musi być po 50-tce, ale robi Wink


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
jerzykk
maniak postów
maniak postów


Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: M-ce

 Post Wysłany: Nie 9:04, 17 Mar 2013    Temat postu:

Tak czy inaczej chyba lepiej mieć ABS Smile

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
kruchy
uzależniony
uzależniony


Dołączył: 04 Sty 2013
Posty: 263
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Lewin Brzeski

 Post Wysłany: Nie 9:27, 17 Mar 2013    Temat postu:

No i tak jak napisał jerzykk- lepiej mieć moto z ABS. Zwiększ on komfort. Poza tym żaden system nie zwalnia kierowcy pojazdu, od logicznego myślenia by nie zabić siebie albo kogoś.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
jerzyk
V


Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 29 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Skąd: KT

 Post Wysłany: Nie 9:57, 17 Mar 2013    Temat postu:

Filmy już były. Tu można trochę poczytać;
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
a tu jeszcze obejrzeć
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
jerzykk
maniak postów
maniak postów


Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: M-ce

 Post Wysłany: Nie 11:45, 17 Mar 2013    Temat postu:

Jerzyk fajna sprawa z twoimi linkami! Przed przeczytaniem nawet nie zastanawiałem się jak działa ABS w motocyklu tzn, że są tak duże różnice w konstrukcji i działaniu

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Forum Użytkowników Motocykla Honda Pan-European ST1100/ST1300 Strona Główna » DZIAŁ TECHNICZNY - ST1300 » wyłączenie abs
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach




Solaris phpBB theme/template by Jakob Persson
Copyright © Jakob Persson 2003

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group