Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
78klimas
stały bywalec
Dołączył: 22 Gru 2018
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kolno
|
Wysłany: Nie 17:04, 31 Mar 2019 Temat postu: wymiana tarcz sprzęgła |
|
|
st 1300 A6 z 2006
Przy zapiętym 4 biegu i obrotach około 4tys jak odkręcę mocniej manetkę przyspieszenia to szybko wzrastają obroty, a prędkość nie bardzo. Na 5 biegu jest podobnie. Jestem prawie pewien, że to sprzęgło.
Myślicie, że niezbędna będzie wymiana tarcz sprzęgłowych? Co jeszcze może dać takie objawy? Jak sprężyny będą mało sprężyste (ściśnięte) to chyba też może być taki objaw?
No i jeszcze jedna sprawa. Na allegro widziałem tarcze to st1300 i tam na tych zdjęciach było tylko po 10 tych wypustek na tarczy, a jak wchodzę w schemat części na Enduro7 to po 12 naliczyłem. Poza tym ze schematu wynika, że pierwsza i ostatnia tarcza różni się czymś od pozostałych, bo mają inny nr (chyba gdzieś na forum już nawet o tym czytałem).
Także proszę o info jaki zestaw wybrać, co sami zakładaliście albo byście założyli i ile w sumie jest tam tych tarcz?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez 78klimas dnia Nie 19:06, 31 Mar 2019, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
|
|
|
jerzyk
V
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: KT
|
Wysłany: Nie 19:01, 31 Mar 2019 Temat postu: |
|
|
Najpierw trzeba rozebrać i zrobić pomiary.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
78klimas
stały bywalec
Dołączył: 22 Gru 2018
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kolno
|
Wysłany: Nie 19:05, 31 Mar 2019 Temat postu: |
|
|
Rozebrać, zrobić pomiary, zamówić, poczekać na realizację zamówienia. To trzeba być ze dwa tyg wyłączonym z użytkowania
A jakbym to wszystko wcześniej wiedział to na tych jeszcze bym się poturlał i szybko wymienił jakbym tylko miał części
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
jerzyk
V
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: KT
|
Wysłany: Nie 20:27, 31 Mar 2019 Temat postu: |
|
|
To raczej na forum szklanakula.pl, albo inna wróżka. Jest jeszcze jakiś jasnowidz, jackowski chyba się zwie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
konrad1f
wymiatacz
Dołączył: 06 Maj 2010
Posty: 344
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kościan/Poznań
|
Wysłany: Pon 12:01, 01 Kwi 2019 Temat postu: |
|
|
78klimas napisał: |
Rozebrać, zrobić pomiary, zamówić, poczekać na realizację zamówienia. To trzeba być ze dwa tyg wyłączonym z użytkowania
A jakbym to wszystko wcześniej wiedział to na tych jeszcze bym się poturlał i szybko wymienił jakbym tylko miał części |
Tak jak mówisz - ja również wolę robić wszystko na raz - otwieram, wymieniam, zamykam.
Proponuję kupić wszystko (tarcze, przekładki, sprężyny, uszczelkę pokrywy).
Kupując wysyłkowo masz możliwość oddania towaru więc jeśli się np. okaże, że przekładki masz proste i nie są przegrzane to wymienisz tarcze i sprężyny a przekładki odeślesz.
Jeśli chodzi o sprężyny to polecam jednak OEM - akcesoryjne (np. EBC) są mocniejsze co niestety czuć na dźwigni sprzęgła.
Weź pod uwagę również to, że poślizg może wynikać nie tylko z normalnego zużycia elementów sprzęgła ale również (mało prawdopodobne ale się zdarza) np. z uszkodzenia kosza sprzęgłowego
gdy na powierzchni kosza zrobią się wgłębienia od tarcz nie mogą one swobodnie się przesuwać co również powoduje poślizg.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
78klimas
stały bywalec
Dołączył: 22 Gru 2018
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kolno
|
Wysłany: Pon 20:09, 01 Kwi 2019 Temat postu: |
|
|
Konrad, dzięki za zainteresowanie.
Tam jak sugerujesz sprężyny zamówię OEM, a tarcze i przekładki kupię akcesoryjne.
Napisz mi jeszcze czy uszczelkę pod pokrywę przednią też należy od razu zamówić? Zawsze jest zniszczona po odkręceniu pokrywy?
No i jaka zamówić do mojego, bo na schemacie w enduro7 są dwa numery tej uszczelki 11394-MCS-000 i 11394-MCS-010.
Jeszcze raz dziękuję
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez 78klimas dnia Pon 20:18, 01 Kwi 2019, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
konrad1f
wymiatacz
Dołączył: 06 Maj 2010
Posty: 344
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kościan/Poznań
|
Wysłany: Pon 22:27, 01 Kwi 2019 Temat postu: |
|
|
nie warto ryzykować i zostać z ręką w nocniku bo uszczelka to grosze w porównaniu do całej reszty i roboty
ostatnio jak robiłem sprzęgło w st1100 to nie wymieniałem i nowa została "na potem"
co do uszczelki to z tego co wynika ze schematu pod linkiem: [link widoczny dla zalogowanych]
to ta z numerem kończącym się 000 została zastąpiona tą 010
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
78klimas
stały bywalec
Dołączył: 22 Gru 2018
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kolno
|
Wysłany: Wto 7:14, 02 Kwi 2019 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
Te będą OK?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
78klimas
stały bywalec
Dołączył: 22 Gru 2018
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kolno
|
Wysłany: Śro 16:17, 03 Kwi 2019 Temat postu: |
|
|
Tarcze właśnie przyszły. Na sprężyny i uszczelki będę musiał jeszcze trochę poczekać. Termin realizacji zamówienia na enduro7 8-12dni
W zestawie jest 7 jednakowych tarcz ciernych i jedna węższa.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
78klimas
stały bywalec
Dołączył: 22 Gru 2018
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kolno
|
Wysłany: Śro 20:56, 10 Kwi 2019 Temat postu: |
|
|
Wymontowałem sprzęgło. Kosz i tarcze wyglądają ok. Tarcze cierne mają 3,6mm i dwie zewnętrzne 3,7 mm. Przekładki blaszane po 1,6mm. Sprężyny 55,2 mm. Zdemontowałem kosz sprzęgłowy i też wygląda dobrze. Bez żadnych uszkodzeń.
Pytanie dlaczego sprzęgło się ślizgało?
Chcę wymienić sprężyny, tarcze cierne i przekładki ale nie mam pewności, że będzie ok. Olej niedawno wymieniłem na Motul v300 10W40. Może to kwestia tego oleju? Nie wiem jaki wcześniej był zalany. Moto kupiłem na początku roku i przejechałem na starym oleju tylko kilka km i sprzęgło już wtedy się ślizgało.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez 78klimas dnia Śro 20:59, 10 Kwi 2019, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
|
78klimas
stały bywalec
Dołączył: 22 Gru 2018
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kolno
|
Wysłany: Pią 12:26, 12 Kwi 2019 Temat postu: |
|
|
A może problem ślizgania sprzęgła wynika z wysprzęglnika?
Moją uwagę zwrócił fakt, że na zdjęciach poglądowych w manualu pręt sprzęgła niemal nie wystaje z otworu. U mnie wystaje na jakiś 1cm może trochę więcej.
Czy jak wysprzęgnik nie jest obciążony to wypycha ten pręt?
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
78klimas
stały bywalec
Dołączył: 22 Gru 2018
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kolno
|
Wysłany: Śro 14:55, 17 Kwi 2019 Temat postu: |
|
|
Można wyjąć wysprzęglnik w st1300 bez wyjmowania silnika?
Zdemontowałem sprzęgło i po ponownym montażu zaczął mi lecieć płyn z wysprzęglnika.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez 78klimas dnia Śro 15:01, 17 Kwi 2019, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Jacek666
uzależniony
Dołączył: 05 Maj 2018
Posty: 280
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Opole
|
Wysłany: Śro 16:01, 17 Kwi 2019 Temat postu: |
|
|
Da się. Na youtube jest filmik.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
jerzyk
V
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: KT
|
Wysłany: Czw 0:04, 18 Kwi 2019 Temat postu: |
|
|
To nie BMW, nie trzeba rozbierać do naga. Da się bezproblemowo
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
78klimas
stały bywalec
Dołączył: 22 Gru 2018
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kolno
|
Wysłany: Pią 16:54, 19 Kwi 2019 Temat postu: |
|
|
No i wymienione. Sama wymiana tarcz sprzęgowych to żaden problem ale już akcja z wysprzęglnikiem to nich go ch weźmie! Może jak ktoś ma drobne paczki to byłoby łatwiej. Nie wiem ile mechanik wziąłby za taką naprawę? Ja ostatni raz tam zaglądam - to wersja na dziś
W sumie to nie wiem dlaczego sprzęgło się ślizgało, bo tarcze, przekładki i sprężyny wyglądały ok. Wszystkie wymiary były ponad minimalne. Jednak wymiana pomogła i teraz już śmiga.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
jerzyk
V
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: KT
|
Wysłany: Pią 21:29, 19 Kwi 2019 Temat postu: |
|
|
Tarczki i przekładki,mierzy się razem złożone. to dopiero daje miarodajny wynik pomiaru.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
78klimas
stały bywalec
Dołączył: 22 Gru 2018
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kolno
|
Wysłany: Pią 21:41, 19 Kwi 2019 Temat postu: |
|
|
Serio? To znaczy, że jeśli każde z nich ma poprawny wymiar to suma tych wymiarów już może nie być poprawna?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
|