FAQ Zaloguj
Szukaj Profil
Użytkownicy Grupy
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Rejestracja
ALTERNATOR
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Forum Użytkowników Motocykla Honda Pan-European ST1100/ST1300 Strona Główna » DZIAŁ TECHNICZNY - ST1100 / Elektryka » ALTERNATOR
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PanLapa
maniak postów
maniak postów


Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 156
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: PRZEWORSK

 Post Wysłany: Pon 10:38, 01 Lis 2010    Temat postu: ALTERNATOR

NO i stało się pierwsza awaria w ST 1100 padł alternator poprostu Sad ,no ale pierwsze spojrzenie no jest nie będzie trudno go wyjąć .Niestety nie jest łatwo po kolejnych odkręcanych śrubach przeklinam KU.. W TRANSALPIE NIC TAKIEGO SIĘ NIE DZIAŁO NIC SIĘ NIE DZIAŁO.No ale skoro zawód mój zobowiązuje i po zdemontowaniu wydechów,lewego kolektora,zbiornika paliwa,dyfra,koła wahacza i paru jeszcze pierdół pokazał się w całej krasie .A i widok fajny niebył i znany mi z większości autek grupy Fiata poprostu pękniety.Telefon do Hondy i nogi mi siadły 1800zł nowy zaznaczam że to nowszy typ alternatora z regulatorem w środku .Ale dało się wszystko zrobić obudowę pospawałem wymieniłem wszystkie bebechy i działa i mam nadzieję żę więcej niespodzianek nie będzie przy okazji podłączyłem sobie kontrolkę ładowania znaną z samochodów pozdrawiam i nie polecam naprawy nie jest fajna koszt 450zł a i krata piwa na odstresowanie Laughing

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Garret
Administrator
Administrator


Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 294
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Mielec

 Post Wysłany: Pon 12:58, 01 Lis 2010    Temat postu:

Awaria alternatora w ST1100 to bardzo rzadki przypadek zwłaszcza taki, że coś pękło (jak napisałeś). Fakt, trzeba się narobić żeby wydobyć go na zewnątrz.
W dziejach forum raptem raz ktoś opisał problem z regulatorem napięcia i tyle. Chyba musisz uznać to za wielkiego pecha, że przytrafiło się to właśnie Tobie. Generalnie jakiekolwiek awarie w ST to rzadkość. Ciekawe co było bezpośrednią przyczyną, że coś się tam urwało, bo nie napisałeś konkretów.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Garret dnia Pon 12:59, 01 Lis 2010, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
PanLapa
maniak postów
maniak postów


Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 156
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: PRZEWORSK

 Post Wysłany: Pon 13:52, 01 Lis 2010    Temat postu:

Pękła obudowa alternatora i zapewne pod wpływem wibracji zrobiła się przerwa między pierścieniami ślizgowymi szczotek a uzwojeniem wirnika ot cała awaria ale przy okazji wymieniłem wszystko na nowe Laughing

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
snupi
bywalec
bywalec


Dołączył: 01 Lut 2009
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Lubelskie

 Post Wysłany: Pon 17:48, 01 Lis 2010    Temat postu:

Dwa sezony temu też to przerabiałem, z tą różnica że w moim ST rozpadło się łożysko i zablokowało cały silnik. Mechanik stwierdził wówczas iż trzeba wymienić cały alternator ale nie mógł nigdzie dostać za rozsądną cenę, może rzadko się psują ale koszta naprawy są przerażające.
http://www.st1100.fora.pl/technika-st1100,2/st-1100-nie-chce-sie-uruchomic,397.html#2590


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
PanLapa
maniak postów
maniak postów


Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 156
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: PRZEWORSK

 Post Wysłany: Pon 18:15, 01 Lis 2010    Temat postu:

nie jest tak żle z tym jedyną rzeczą jaką nie kupiłem była obudowa ale mi jest łatwiej bo mam styczność z tym na codzień

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
bartoszjer
junior
junior


Dołączył: 14 Kwi 2009
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Włocławek

 Post Wysłany: Pon 20:41, 01 Lis 2010    Temat postu:

Ja swój wyjmowałam na wiosnę w sposób opisany powyżej, miałem problem z powtórną jego instalacją. Skończyło sie na wymontowaniu silnika z ramy i otwarciu michy olejowej, nie mogłem zgrać kół zębatych. Teraz działa bez zarzutu.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
PanLapa
maniak postów
maniak postów


Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 156
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: PRZEWORSK

 Post Wysłany: Pon 21:34, 01 Lis 2010    Temat postu:

nie mogłeś zgrać koła które kasuje luz wystarczyło włożyć kawałek z tyłu zakłada się klucz w przejściówkę naciąga troszkę i wchodzi potem zakłada się alternator Laughing

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
gajowy
zasłuzony
zasłuzony


Dołączył: 13 Lut 2011
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: pomorskie

 Post Wysłany: Pon 21:57, 20 Cze 2011    Temat postu:

Alternator dał ciała. Jak lepiej go zdemontować, tak jak opis powyżej czyli od tyłka, czy wyjmować silnik ? Pięknie kurna pięknie sezon w pełni Crying or Very sad

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
r.urbanski
.
.


Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 2246
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Sieradz

 Post Wysłany: Pon 22:23, 20 Cze 2011    Temat postu:

A czemu od razu takie czarne myśli.
W przypadkach powyżej to były awarie mechaniczne.
Może padł regulator i nie trzeba wszyskiego wymontowywać Question


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez r.urbanski dnia Śro 19:12, 24 Sie 2011, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
PanLapa
maniak postów
maniak postów


Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 156
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: PRZEWORSK

 Post Wysłany: Śro 6:27, 22 Cze 2011    Temat postu:

sposób zwerifikowałem troszkę A WIĘC KOŁO,DYFER,WACHACZ,ZBIORNIK, SCHODZI OK 40MIN.Gajowy wszystkie graty mam prócz obudowy.A tak na marginesie to kilka Panci za Spotkaniu patrzyłem MA PĘKNIĘTE ALTERNATORY JAK KTOŚ SIĘ WYBIERA DALEJ TO LEPIEJ NA TO LUKNĄĆ POZDRAWIAM ,,,,,,,,GAJOWY JAK COŚ DZWOŃ 698663959

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
bartoszjer
junior
junior


Dołączył: 14 Kwi 2009
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Włocławek

 Post Wysłany: Śro 19:20, 22 Cze 2011    Temat postu:

Ja miałem 2-awarie alternatora odkąd mam Pancię. W tym roku ujawnił się "zimnylut" w uzwojeniach. Podczas podłączeniu miernika pod uzwojenia, nie miałem pełnych przejść. Trochę pracy z lutownicą i wszystko wróciło do normy. Co do szczotek to mój ich nie posiada.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez bartoszjer dnia Śro 19:22, 22 Cze 2011, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
voniu
wyjadacz
wyjadacz


Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 485
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Antonin k. Ostrowa Wlkp

 Post Wysłany: Wto 21:57, 23 Sie 2011    Temat postu:

PanLapa napisał:
nie mogłeś zgrać koła które kasuje luz wystarczyło włożyć kawałek z tyłu zakłada się klucz w przejściówkę naciąga troszkę i wchodzi potem zakłada się alternator Laughing

Witaj - możesz to bardziej szczegółowo opisać? Mam właśnie altek na przezwojeniu i czeka mnie jego założenie. Właśnie się zastanawiałem, jak go z powrotem wetknąć tymi dwoma kołami, których zęby nie są równo ułożone na obu kołach. Jak tego dokonać? Bo i tak będę go wtykał rozpołowionego, bo w całości nie przejdzie przez poprzeczki ramy, więc gdzie mam włożyć ten klucz i na co?


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
jerzyk
V


Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 29 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Skąd: KT

 Post Wysłany: Wto 22:10, 23 Sie 2011    Temat postu:

no ale przecież, ty zrobiłeś to swoją metodą. nic już tam nie powinno przeszkadzać. więc zrób to odwrotnie, a będzie git

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
voniu
wyjadacz
wyjadacz


Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 485
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Antonin k. Ostrowa Wlkp

 Post Wysłany: Śro 16:08, 24 Sie 2011    Temat postu:

no właśnie z tym może być kłopot, bo te koła zębate trzeba jakoś zgrać, by weszły z powrotem do dziury, PanLapa opisał sposób synchronizacji, ale nie mam pojęcia, jak od tyłu włożyć klucz, by te 2 kółka zgrać, aby się wsunęły

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
PanLapa
maniak postów
maniak postów


Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 156
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: PRZEWORSK

 Post Wysłany: Śro 18:30, 24 Sie 2011    Temat postu:

Voniu sposób opisany dotyczy altka 40ah do starego typu wystarczy włożyć pierwszą zębatką napiąć altek i wsunąć i wszystko gra Laughing

Post został pochwalony 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
voniu
wyjadacz
wyjadacz


Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 485
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Antonin k. Ostrowa Wlkp

 Post Wysłany: Śro 18:59, 24 Sie 2011    Temat postu:

Aha - ok, dzięki

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
krzysztof
bywalec
bywalec


Dołączył: 05 Lis 2012
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: kleszczów

 Post Wysłany: Sob 12:56, 06 Kwi 2013    Temat postu:

Witam koledzy ! jakis czas temu pisałem o zakupie altka 40 moj padł pekła obudowa ... no i chce na ta chwile zameldować ze pomogł mi w tym PanLapa przywrócił mój altek do zycia ! super podziekowania !!! dla Niego oj w maju bedzie sie odwdzieczał !!!

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
PanLapa
maniak postów
maniak postów


Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 156
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: PRZEWORSK

 Post Wysłany: Nie 17:35, 07 Kwi 2013    Temat postu:

E tam cięszę się że mogłem pomóc Very Happy

Post został pochwalony 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
bratb2
NOWY
NOWY


Dołączył: 13 Maj 2014
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: puławy

 Post Wysłany: Pią 9:08, 16 Maj 2014    Temat postu:

witam podłaczam sie pod stary temat ale bardzo aktualny,kupiłem st 1100 ze spalonym alternatorem 28 wyjąłem go usmażony cały uzwojenia spalone kable przy wejsciu do altka tez spalone czy mozecie dac mi namiar na kogos kto moze go zrobi jakis telefon,pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Kwiatek
NOWY
NOWY


Dołączył: 18 Lip 2015
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Mielec

 Post Wysłany: Nie 23:39, 22 Lis 2015    Temat postu:

Witam kolegów jestem zainteresowany zakupem spalonego alternatra do st 1100 oczywiscie po przystępnej cenie potrzebuję organu do badań nad patentem dla pacjentów st1100

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
konrad1f
wymiatacz
wymiatacz


Dołączył: 06 Maj 2010
Posty: 344
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Kościan/Poznań

 Post Wysłany: Pon 21:29, 23 Lis 2015    Temat postu:

stary czy nowy typ?

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
prawdziwy pies
maniak postów
maniak postów


Dołączył: 06 Paź 2015
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Rokietnica k. P-nia

 Post Wysłany: Pon 13:12, 04 Kwi 2016    Temat postu:

podłącze się potrzebuje pilnie obudowy stary typ bądź zajechany alternator z dobrą obudową, tak przy okazji obudowy się różniły stary i nowy typ? jakby co 602 212 414 poproszę

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Kwiatek
NOWY
NOWY


Dołączył: 18 Lip 2015
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Mielec

 Post Wysłany: Pon 22:01, 11 Kwi 2016    Temat postu:

Idea No to masz problem ale spróbuj tej metody niedawno to znalazłem i nawet już kupiłem brak mi teraz padnietego alternatora od st ale to moze byc okazja spróbować naprawdę

https://www.youtube.com/watch?v=5XCKLavQ2m8

całaśc to cztery części


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
PanLapa
maniak postów
maniak postów


Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 156
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: PRZEWORSK

 Post Wysłany: Wto 6:52, 12 Kwi 2016    Temat postu:

mam jakieś graty do nowego typu altka pogrzebię i wrzucę fotkę

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
prawdziwy pies
maniak postów
maniak postów


Dołączył: 06 Paź 2015
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Rokietnica k. P-nia

 Post Wysłany: Śro 8:30, 13 Kwi 2016    Temat postu:

ucho było dospawane ale tam gdzie przychodzi oring nie było oparcia (tandeta) i był wyciek, wyspawane wytoczone elektryk sprawdził pod kątem elektrycznym ok. tyle ,że ja i tak miałem moto w dużym stopniu rozebrane, więc wywaliłem silnik- na stole to można grzebać Very Happy , przynajmniej do rozrządu mam dobry dostęp Laughing jutro wrzucam silnik i zobaczymy. st z 1993 więc altek 28 A

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez prawdziwy pies dnia Śro 8:33, 13 Kwi 2016, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
prawdziwy pies
maniak postów
maniak postów


Dołączył: 06 Paź 2015
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Rokietnica k. P-nia

 Post Wysłany: Czw 19:35, 14 Kwi 2016    Temat postu:

reanimacja się powiodła Very Happy wyspawane wytoczone- silnik w ramie gra i buczy! dzięki za pomoc.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Forum Użytkowników Motocykla Honda Pan-European ST1100/ST1300 Strona Główna » DZIAŁ TECHNICZNY - ST1100 / Elektryka » ALTERNATOR
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach




Solaris phpBB theme/template by Jakob Persson
Copyright © Jakob Persson 2003

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group