FAQ Zaloguj
Szukaj Profil
Użytkownicy Grupy
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Rejestracja
Alternator.. - wyciek oleju
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Forum Użytkowników Motocykla Honda Pan-European ST1100/ST1300 Strona Główna » DZIAŁ TECHNICZNY - ST1100 / Elektryka » Alternator.. - wyciek oleju
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Zbysheck
stały bywalec
stały bywalec


Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Kalisz

 Post Wysłany: Nie 21:36, 17 Cze 2012    Temat postu: Alternator.. - wyciek oleju

Mam swój motocykl już 4 lata i dzisiaj po powrocie zauważyłem plamę oleju na posadzce z lewej strony. Wjechałem na kanał sam. (zdejmuję niepotrzebne deski i mam znakomity dostęp po spodem)m zdjąłem dodatkowo kopyto i zlokalizowałem wyciek na alternatorze. na schematach są tam dwa oringi, tylko pytanie(a) :
1) jak wyjąc ten alternator ( mam nadzieję, że nie trzeba wyjmować całego silnika
2) Czy ośka też jest uszczelniana , czy to wszystko pracuje w oleju? tzn czy pomiędzy stojanem a częścią napędową (tryb i koło zamachowe) też jest jakieś uszczelnienie (chyba powinno być) i tam puściło ( pod stojanem też jest oring...
Dobra, ..., zasadnicze pytanie ...: Jak się wyjmuje ten alternator? Da się go tak wyjąć.. - dostęp jest paskudny.. rąk brakuje


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
r.urbanski
.
.


Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 2246
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Sieradz

 Post Wysłany: Nie 21:46, 17 Cze 2012    Temat postu:

Tutaj znajdzesz dużo odpowiedzi, szczególnie w końcówce wątku:
http://www.st1100.fora.pl/dzial-techniczny-st1100,2/ladowanie-alternator-regulator-napiecia,234-60.html#24284
A specjalistą w tym temacie jest chyba VONIU Razz


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
voniu
wyjadacz
wyjadacz


Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 485
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Antonin k. Ostrowa Wlkp

 Post Wysłany: Nie 22:39, 17 Cze 2012    Temat postu:

Zgadza się.
Ale zapraszam do wątku wskazanego powyżej - nie dublujmy tematów


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Zbysheck
stały bywalec
stały bywalec


Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Kalisz

 Post Wysłany: Nie 23:35, 17 Cze 2012    Temat postu:

Voniu, czytałem, czytałem.... nie doczytalem tylko czy pomiedzy podstawą alternatora a stojanem na osi wirnika jest uszczelnienie.. Skoro piszesz o uszczelnianiu wyjścia kabli z alternatora domyślam się, że nie-.... tzn, że cały alternator , łącznie u uzwojeniami stojana pracuje w oleju. możliwe rozwiązanie (jak np transformatory olejowe), chociaz dosc dziwne bo najczęściej alternatory są suche, przynajmniej w części elektrycznej... (jak np w Transicie w vakupompą)
Podaje również (tym ktorych to interesuje prawidlowe wartosci oporów w kostce:
pomiędzy każdym z żółtych (1,2 i 3) a czerwono-białym powinno być po 7,5 kiloomów
pomiędzy każdym z żółtych a białym po 28 kiloomów
pomiędzy czerwono-białym a białym 60 kiloomów
_________________

Jak z tym wyjmowaniem? - wyjmujemy zbiornik, wahacz, wybierak zmiany biegów... i ? (tak krok po kroku) Ja oczywiście do tego dojdę , ale po co skoro już ktoś to przechodził...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Zbysheck dnia Czw 13:08, 21 Cze 2012, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
voniu
wyjadacz
wyjadacz


Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 485
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Antonin k. Ostrowa Wlkp

 Post Wysłany: Pon 18:12, 18 Cze 2012    Temat postu:

No tak, 28 amperowe pracują w oleju, uszczelniane są 2 cieńkimi oringami na łączeniu obudowy oraz uszczelką i silikonem pod kostką z kablami

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Zbysheck
stały bywalec
stały bywalec


Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Kalisz

 Post Wysłany: Pon 21:04, 18 Cze 2012    Temat postu:

<voniu> dzieki.... to wystarczajaca odpowiedź.... Napisz mi jeszcze jak teraz
zabrałbyś się do wyjecia alternatora (co wykrecić).. Słuchaj, a moze mozna cos przerobić aby w przyszłości wyjmowanie alternatora było znacznie prostsze... - np wyciąc jakiś element i zrobic go z nierozłacznego na rozlaczny np skręcany za pomocą śrub... Przecież to niemożliwe aby wyjecie glupiego alternatora bylo tak klopotliwe.. Czsami trzeba poprawic po fabryce...


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
voniu
wyjadacz
wyjadacz


Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 485
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Antonin k. Ostrowa Wlkp

 Post Wysłany: Wto 2:22, 19 Cze 2012    Temat postu:

no niestety nic nie poradzisz - procedura następująca: bak do góry, wał i wahacz na dół.
nic firmy nie poprawisz, bo przecież nie wytniesz 2 poprzeczek usztywniających ramę, które to najbardziej przeszkadzają w wyjęciu alternatora
aha - i alternator rozpoławiaj wkręcony podstawą do silnika, tylko w połówkach go wyjmiesz, zresztą podstawy nie ma co ruszać, bo oring będziesz miał w dupce z uzwojeniami i tylko tę sobie odkręć od podstawy i wyjmij, no chyba ze leci akurat ten oring pod podstawą
życzę udanej operacji, jest ciężka, ale do przeżycia


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez voniu dnia Wto 2:23, 19 Cze 2012, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Zbysheck
stały bywalec
stały bywalec


Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Kalisz

 Post Wysłany: Wto 9:33, 19 Cze 2012    Temat postu:

<voniu> dzięki.. plan pracy jest.. - pozostało kręcić śrubki... Miłego dnia

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Forum Użytkowników Motocykla Honda Pan-European ST1100/ST1300 Strona Główna » DZIAŁ TECHNICZNY - ST1100 / Elektryka » Alternator.. - wyciek oleju
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach




Solaris phpBB theme/template by Jakob Persson
Copyright © Jakob Persson 2003

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group