FAQ Zaloguj
Szukaj Profil
Użytkownicy Grupy
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Rejestracja
Ładowanie, alternator, regulator napięcia.
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Forum Użytkowników Motocykla Honda Pan-European ST1100/ST1300 Strona Główna » DZIAŁ TECHNICZNY - ST1100 / Elektryka » Ładowanie, alternator, regulator napięcia.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
r.urbanski
.
.


Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 2246
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Sieradz

 Post Wysłany: Śro 21:31, 28 Paź 2015    Temat postu:

konrad1f napisał:
Voniu jednak nie ma nawet obudowy
może ktoś/coś?

Pisz na PW do Grzesia - PanLapa.
On już sporo altków reanimował, może pomoże Question


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
jerzyk
V


Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 29 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Skąd: KT

 Post Wysłany: Śro 21:59, 28 Paź 2015    Temat postu:

r.urbanski napisał:
konrad1f napisał:
Voniu jednak nie ma nawet obudowy
może ktoś/coś?

Pisz na PW do Grzesia - PanLapa.
On już sporo altków reanimował, może pomoże Question

Do Grześka, to raczej dzwoń. On rzadko, na forum teraz zagląda. Jak nie masz tel. to pisz do mnie, podam ci


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Dominik
bywalec
bywalec


Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Lubaczów

 Post Wysłany: Śro 22:59, 28 Paź 2015    Temat postu:

Spoko. Nr to podawał w jednym z tematów. Mam nadzieję że nie zmieniał.
A że jest z moich okolic to mam nadzieję że coś podziałamy z tematem.
Jutro podzwonimy i pogadamy ;-)

Edit: Dodaje obiecany filmik.Dzisiaj miałem pomocne dłonie Very Happy
Nie wiem czy robię to prawidłowo, że dokonuje pomiaru na odpiętej wtyczce.
https://youtu.be/1INNd6teVDs
Trochę poczytałem i wg tych pomiarów to po wyprostowaniu na najsłabszej fazie będę miał ok 14,6VDC. Więc rewelacja. Za podpowiedzią kol. panLapa spróbujemy podmienić regulator. Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Dominik dnia Czw 20:25, 29 Paź 2015, w całości zmieniany 2 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
konrad1f
wymiatacz
wymiatacz


Dołączył: 06 Maj 2010
Posty: 344
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Kościan/Poznań

 Post Wysłany: Pią 21:43, 30 Paź 2015    Temat postu:

r.urbanski napisał:
konrad1f napisał:
Voniu jednak nie ma nawet obudowy
może ktoś/coś?

Pisz na PW do Grzesia - PanLapa.
On już sporo altków reanimował, może pomoże Question


własnie już pisałem i na priv i na maila i cisza niestety Wink


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Dominik
bywalec
bywalec


Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Lubaczów

 Post Wysłany: Pon 14:11, 02 Lis 2015    Temat postu:

Podmieniłem regulator.
I niestety bez zmian.
Zarówno mój jak i kolegi u niego na wolnych pokazuje ponad 14v. A u mnie lipa ledwo 12v Sad
Pomierzyłem napięcie międzyfazowe u niego na podpiętej wtyczce (bo nie chciałem mu wygrzebywać i rozłączać) i wyszło wszędzie równe ok 11-11-11VAC a u mnie tak samo mierząc 4-4-3VAC.
Szkoda, że PanLapa nie wypowie się w tej kwestii.Sad A
dodzwonić się do niego, to też ciężko. Very Happy


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Dominik dnia Pon 14:12, 02 Lis 2015, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Niuton
junior
junior


Dołączył: 11 Lip 2015
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Rożniątów

 Post Wysłany: Czw 11:22, 24 Mar 2016    Temat postu:

poszukuję alternatora do mojej ST 1100 z `98
mechanik mówił mi, że konkretnie komutator jest do wymiany.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
marcys
junior
junior


Dołączył: 04 Paź 2015
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Mysłowice

 Post Wysłany: Czw 20:09, 24 Mar 2016    Temat postu:

komutator?? tam chyba nie ma komutatora tylko zwykle pierscienie slizgowe - a skoro tak to istnieje bardzo duze prawdopodobienstwo zakupu takich pierscieni i ich wymiany - pewnie podejda pierscienie z jakiegos auta. to jest normalna czesc zamienna kosztujaca ~10-20zl :-)

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
pepegi
NOWY
NOWY


Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Tczew

 Post Wysłany: Pon 21:22, 28 Mar 2016    Temat postu:

Niuton napisał:
poszukuję alternatora do mojej ST 1100 z `98
mechanik mówił mi, że konkretnie komutator jest do wymiany.


Ostatnio naprawiałem alternator w swoim moto. Na pozór jest to skomplikowane, a w rzeczywistości poradzisz sobie sam. W alternatorze 28 amperowym nie ma szczotek. Jest obwód wzbudzenia i klasyczny obwód trójfazowy. W końcówkach uzwojenia trójfazowego, po wielu latach eksploatacji, mogą się wykruszyć połączenia lutowane. Wystarczy rozebrać alternator, polutować i złożyć ... Służę pomocą, mam zdjęcia z naprawy mojego altka. PEPEGI.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Dominik
bywalec
bywalec


Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Lubaczów

 Post Wysłany: Nie 20:22, 10 Kwi 2016    Temat postu:

No niestety. U mnie nie było tak prosto.
Gdzieś w uzwojeniu jest przebicie do masy.
Altek w przyszłym tygodniu wróci od mechaniora. I tym sposobem jestem uziemiony


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Niuton
junior
junior


Dołączył: 11 Lip 2015
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Rożniątów

 Post Wysłany: Wto 22:44, 19 Kwi 2016    Temat postu:

pepegi napisał:
Niuton napisał:
poszukuję alternatora do mojej ST 1100 z `98
mechanik mówił mi, że konkretnie komutator jest do wymiany.


Ostatnio naprawiałem alternator w swoim moto. Na pozór jest to skomplikowane, a w rzeczywistości poradzisz sobie sam. W alternatorze 28 amperowym nie ma szczotek. Jest obwód wzbudzenia i klasyczny obwód trójfazowy. W końcówkach uzwojenia trójfazowego, po wielu latach eksploatacji, mogą się wykruszyć połączenia lutowane. Wystarczy rozebrać alternator, polutować i złożyć ... Służę pomocą, mam zdjęcia z naprawy mojego altka. PEPEGI.


Dzięki, ale ja mam ze szczotkami, to chyba nowszego typu jest


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Forum Użytkowników Motocykla Honda Pan-European ST1100/ST1300 Strona Główna » DZIAŁ TECHNICZNY - ST1100 / Elektryka » Ładowanie, alternator, regulator napięcia.
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5
Strona 5 z 5

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach




Solaris phpBB theme/template by Jakob Persson
Copyright © Jakob Persson 2003

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group