Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jerzykk
maniak postów
Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: M-ce
|
Wysłany: Wto 9:43, 16 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Panowie mam pytanie czy przy wyjmowaniu alternatora można wyjąć tylko sam alternator bez tej części, która wchodzi do silnika (bo jak potem założyć 2 przestawione zębatki)? Nie mam wycieku oleju z tego miejsca dlatego nie chciałbym tego ruszać.Tym bardziej że widziałem film na YT jak gość zgrabnie wkłada alternator.Nadmienię że moje moto jest z 2000r więc alt 40A. HELP MI http://www.youtube.com/watch?v=Fzbe4dSdYwc
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
|
|
voniu
wyjadacz
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 485
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Antonin k. Ostrowa Wlkp
|
Wysłany: Wto 15:26, 16 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Dokładnie robisz tak, jak pytasz. I tak nie idzie w całości go wyjąć, a podstawę to właściwie do niczego nie musisz wyciągać, bo tam nie ma co się zepsuć.
Odkręcasz tylko 3 śruby na łączeniu i rozpoławiasz alternator. Tylko staraj się wycofywać odkręconą dupkę alternatora jak najdalej w poziomie, by nie szkodzić cewki. Potem tylko odwracasz ją na płasko i wyciągasz pod poprzeczką ramy. Trochę gimnastyki jest, ale da się. Sam to przechodziłem, he he.
edit:
Cholera, teraz dopiero doczytałem, że chodzi o 40 amperowy. Ale ich obu budowa jest podobna, więc raczej powinno się dać, tak jak w moim 28 amperowym.
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez voniu dnia Wto 15:29, 16 Paź 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
|
jerzykk
maniak postów
Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: M-ce
|
Wysłany: Wto 19:39, 16 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Voniu Czytałem o twoich wyczynach z alternatorem nie zazdroszczę!
Myślę,że będę miał mniej kłopotów od Ciebie. Tak czy inaczej dzięki za odpowiedź.Jednak boję się że będą kłopoty z regulatorem bo z tego co oglądałem po sieci jest wiele typów zastępczych do 28A, a do 40A brak
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez jerzykk dnia Wto 19:40, 16 Paź 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
|
jerzyk
V
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: KT
|
Wysłany: Wto 19:41, 16 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
2000 rok, to już inny altek. Prawie taki sam jak samochodowy. Nie ma problemu z de i montażem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
jerzykk
maniak postów
Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: M-ce
|
Wysłany: Wto 19:47, 16 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Jerzyk chodziło mi bardziej o samo wyjęcie go z moto tzn. czy mam się tym zająć w długie zimowe wieczory czy brać się za robotę od razu.Ale bardzo dzięki za utwierdzenie w tym,że może nie będzie tak źle.
Jednak jak napisałem wcześniej martwi mnie regulator napięcia bo podejrzewam,że to jego przyczyna.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez jerzykk dnia Wto 19:52, 16 Paź 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
|
r.urbanski
.
Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 2246
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sieradz
|
Wysłany: Wto 19:56, 16 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
jerzykk napisał: |
...
Jednak jak napisałem wcześniej martwi mnie regulator napięcia bo podejrzewam,że to jego przyczyna. |
Regulator w 40A altku jest w jego środku. Wystarczy zdjąć jego tylną pokrywę.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez r.urbanski dnia Wto 20:00, 16 Paź 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
|
jerzykk
maniak postów
Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: M-ce
|
Wysłany: Wto 20:17, 16 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Wymontowanie samego regulatora może nie będzie problemem chodzi bardziej o nowy lub zamiennik [o ile takie są].
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
r.urbanski
.
Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 2246
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sieradz
|
Wysłany: Wto 20:22, 16 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
jerzykk napisał: |
...problemem chodzi bardziej o nowy lub zamiennik [o ile takie są]. |
Nowy to spore koszta. Ale widziałem firmy, które naprawiają uszkodzone.
Wystarczy poszukać na necie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
voniu
wyjadacz
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 485
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Antonin k. Ostrowa Wlkp
|
Wysłany: Wto 23:08, 16 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Czy to o taki regulator chodzi?
[link widoczny dla zalogowanych]
Jeśli tak, to ten zamiennik jest niewiele droższy od zamienników do mojego altka.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez voniu dnia Wto 23:09, 16 Paź 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
|
jerzykk
maniak postów
Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: M-ce
|
Wysłany: Śro 8:20, 17 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
niestety nie taki ten który pokazałeś i większość w sieci jest do roczników 91-95 najbliżej tego,który jest w moim st pokażę na obrazku [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
PanLapa
maniak postów
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 156
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: PRZEWORSK
|
Wysłany: Pon 9:57, 22 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
VONIU NIE O TAKI chodzi mam dwie sztuki takich regulatorów do altków 40 amperowych mi ostatni padł już drugi alternator teraz 28 amperowy,szczęście miałem zaj.....te bo pan wystawił na alledrogo go za 150zł igła montaż tam i spowrotem 1,2godz także powiększa mi się zapas starych altków
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
voniu
wyjadacz
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 485
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Antonin k. Ostrowa Wlkp
|
Wysłany: Wto 21:05, 23 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Weź nie strasz, że tak w Panci altki padają! Miałem nadzieję, że to jednorazowa "przygoda"!
A tak się rozpędziłem, że i grzane łapki zaraz założyłem i gniazdo zapalniczki pod navi, a Ty mnie teraz straszysz - także chyba bardzo rzadko i rozważnie będę podłączał dodatkowe urządzenia : (
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
PanLapa
maniak postów
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 156
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: PRZEWORSK
|
Wysłany: Śro 10:49, 24 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Voniu spokojnie winny był akumulator to on załatwił mi altka ja też mam trochę dodatkowej elektryki ale wystarcza prądów
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
jerzykk
maniak postów
Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: M-ce
|
Wysłany: Śro 14:29, 24 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Jeżeli chodzi o alternator 40a to zamiennikiem oryginalnego regulatora jest regulator ARE6028 kosztuje ok 30--50 PLN.
Przetrenowałem u siebie na razie działa bez zarzutu.
Tak na marginesie mógłby powstać jakiś kącik z zamiennikami bo po co przepłacać.
Znalazłem kiedyś na forum (tylko właśnie nie wiem gdzie )zamiennik czujnika który włącza wentylator-jakby ktoś znał typ to proszę o info może być na PW.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez jerzykk dnia Śro 14:30, 24 Paź 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
|
r.urbanski
.
Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 2246
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sieradz
|
Wysłany: Śro 15:14, 24 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
jerzykk napisał: |
...
Tak na marginesie mógłby powstać jakiś kącik z zamiennikami bo po co przepłacać.
Znalazłem kiedyś na forum (tylko właśnie nie wiem gdzie )zamiennik czujnika który włącza wentylator-jakby ktoś znał typ to proszę o info może być na PW. |
Taki kącik powstał tylko jest chyba za bardzu ukryty.
http://www.st1100.fora.pl/literatura-dane-techniczne-dokumenty,44/zamienniki-czesci,2280.html
Może Garret wyciągnie go jako osobny temat w technice 1100
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
junak83
bywalec
Dołączył: 01 Maj 2013
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 16:25, 08 Lip 2013 Temat postu: jakiś nowy wynalazek do st |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
wygląda na to że facet do wnętrza fajek cewni powkładał, niezły dajer
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
r.urbanski
.
Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 2246
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sieradz
|
Wysłany: Wto 0:35, 09 Lip 2013 Temat postu: Re: jakiś nowy wynalazek do st |
|
|
junak83 napisał: |
...wygląda na to że facet do wnętrza fajek cewni powkładał, niezły dajer |
Czepiasz się laika
A altek Ci padł za to palenie gumy
Masz 40 amperowy, ale jaki by nie był, to deficytowy towar i kosztowny
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Niuton
junior
Dołączył: 11 Lip 2015
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rożniątów
|
Wysłany: Nie 19:18, 12 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
Mam problem ze znalezieniem regulatora napięcia do mojej Panci z 98. jakby kto co wiedział?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
MiloszK
maniak postów
Dołączył: 28 Kwi 2014
Posty: 190
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 21:04, 12 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
jak nie ma go pod aku to pewnie masz altek 40a i jest on w wbudowany wlasnie w alternator...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Niuton
junior
Dołączył: 11 Lip 2015
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rożniątów
|
Wysłany: Nie 21:21, 12 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
to akurat wiem, bo mam go już wymontowany. szukam nóweczki lub używki aby wymienić. ale dzięki kolego.
allegro i ebay odpadają, ponieważ takiego akurat nie ma. wygląda na to (nie jestem ekspertem), że alternator wygląda jak z 1300. kupiłem obie książki serwisowe z 1100 i 1300.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Niuton dnia Nie 21:26, 12 Lip 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
|
r.urbanski
.
Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 2246
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sieradz
|
Wysłany: Nie 21:23, 12 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
To poczytaj wcześniejsze wątki. (jerzykk)
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez r.urbanski dnia Nie 21:26, 12 Lip 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Niuton
junior
Dołączył: 11 Lip 2015
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rożniątów
|
Wysłany: Czw 11:03, 24 Wrz 2015 Temat postu: |
|
|
Ale mam pecha w tym roku koledzy, no normalnie masakra jakaś.
Już trzy razy wymieniłem regulator napięcia jak wyżej opisaliście. Za każdym razem poada też alternator, mam "doktora", który go reperuje, po założeniu przejeżdżam jakieś 30 km i znów brakuje prądu.
Muszę chyba zainwestować, żeby przewinąć alternator na nowo, co Wy o tym sądzicie??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
konrad1f
wymiatacz
Dołączył: 06 Maj 2010
Posty: 344
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kościan/Poznań
|
Wysłany: Pon 13:59, 19 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
a na czym polega ta "reperacje" jeśli Twój doktor go nie przewija?
ja mam na chwilę obecną inny problem i może ktoś z Was będzie mi w stanie pomóc
otóż podczas składania alternatora (stary typ - 28A) uszkodziłem jego obudowę - uzwojenia są OK
czy ktoś z Was wymieniał altek na nowy/inny i został mu spalony? chętnie odkupię niesprawny stary alternator
Voniu sprawdzi czy gdzieś ma w swoich szpargałach ale gdyby jednak nie znalazł to będę w porzebie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
voniu
wyjadacz
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 485
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Antonin k. Ostrowa Wlkp
|
Wysłany: Pon 23:06, 19 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
Sorki, ale dzisiaj nie miałem czasu poszperać.
Jutro się postaram.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
konrad1f
wymiatacz
Dołączył: 06 Maj 2010
Posty: 344
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kościan/Poznań
|
Wysłany: Wto 19:27, 20 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
spoko - nie pali się
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Dominik
bywalec
Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubaczów
|
Wysłany: Wto 17:33, 27 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
No i mnie również dopadło
Gdy sprawdzałem przy kupnie, ładowanie było w granicach 14,6V na 5tyś. obr.
Wczoraj zabrakło prądu. Dzisiaj akumulator naładowany. Zmierzone ładowanie 12V
Sprawdzałem po serwisów ce i ... przewody: żółte-żólte 0,9oma norma 0-1oma, a więc OK. CZarny-biały 3,5oma- norma 4omy. A więc też ok.
Czyli przebicie międzyfazowe w altku raczej wykluczam.
Ale do myślenia daje napięcie AC wychodzące z altka. https://youtu.be/DX4sPArqTB4
Czy ktoś ma jakieś porównanie?
A może to regulator?
Edit: Przepraszam doczytalem w innym temacie. Zmierzone napięcie miedzyfazowe na 3tys.obr. 1-2:45VAC, 1-3:40VAC, 2-3:20VAC
Wszystko ok.bo ciężko bylo jedną ręką trzymać. końcówki miernika a drugą trzymać obroty.
Czytałem, że gdy napięcie to znacznie od siebie odbiega to trzeba wymienić stator.
Czyli czeka mnie przewijanie statora?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Dominik dnia Wto 22:17, 27 Paź 2015, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
r.urbanski
.
Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 2246
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sieradz
|
Wysłany: Wto 23:41, 27 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
Dominik napisał: |
...
Edit: Przepraszam doczytalem w innym temacie. Zmierzone napięcie miedzyfazowe na 3tys.obr. 1-2:45VAC, 1-3:40VAC, 2-3:20VAC
Wszystko ok.bo ciężko bylo jedną ręką trzymać. końcówki miernika a drugą trzymać obroty.
Czytałem, że gdy napięcie to znacznie od siebie odbiega to trzeba wymienić stator.
Czyli czeka mnie przewijanie statora? |
I na wolnych obrotach już by były różnice.
Jeśli napięcia które podałeś to są napięcia, które Ty zmierzyłeś, to chyba tak
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez r.urbanski dnia Śro 0:12, 28 Paź 2015, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
r.urbanski
.
Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 2246
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sieradz
|
Wysłany: Śro 0:02, 28 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
Dominik napisał: |
...
Ale do myślenia daje napięcie AC wychodzące z altka. https://youtu.be/DX4sPArqTB4
Czy ktoś ma jakieś porównanie?
A może to regulator? |
Ale za regulatorem to powinieneś mieć DC a nie AC
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Dominik
bywalec
Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubaczów
|
Wysłany: Śro 15:14, 28 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
Tak. To są napięcia międzyfazowe które zmierzyłem po wyjściu z alternatora.
A doczytałem, że raczej powinny być równe. Dodatkowo co do linku to pomiar jest w AC gdyż jest to również napięcie bezpośrednio z alternatora a więc AC ale mierzone do masy i z podłączoną wtyczką a nie międzyfazowe. Więc filmik nic nie wnosi. Ważniejsze jest, że po odłączeniu wtyczki z altka między fazami jest nie równo
Ale co dziwne rezystancja międzyfazowa jest w normie 0,9 oma a więc przebicia nie ma. Czyżby zmęczenie, zestarzenia uzwojeń.?:/
Jutro wstawią tutaj filmik z pomiaru miedzyfazowego. Dziś nie mam pomocnych dłoni
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Dominik dnia Śro 17:13, 28 Paź 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
|
konrad1f
wymiatacz
Dołączył: 06 Maj 2010
Posty: 344
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kościan/Poznań
|
Wysłany: Śro 21:23, 28 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
Voniu jednak nie ma nawet obudowy
może ktoś/coś?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
|