|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Arkos
uzależniony
Dołączył: 17 Cze 2014
Posty: 271
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Nysa
|
Wysłany: Wto 7:50, 23 Gru 2014 Temat postu: Nawigacja jak podłączyć ? |
|
|
Witam serdecznie.
Mam pytanie do fachowców od elektryki jak dobrze podłączyć nawigację do zasilania w ST 1100 aby po włączeniu zapłonu pojawiło się napięcie na ładowaniu nawigacji.
Poprzedni sezon przejeździłem z podłączoną na szybko do akumulatora, ale to mnie nie satysfakcjonuje bo przy każdorazowym dłuższym zatrzymaniu muszę nawigację wyciągać żeby akumulator się nie przeładował.
Może ktoś już to robił i w jakiś prosty sposób łopatologicznie wytłumaczy gdzie po przekręceniu kluczyka na zapłon pojawia się stabilne napięcie 12V gdzie można by się podłączyć przewodem plusowym i nie zakłócało by to pracy elektryki motocykla ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
|
|
LWfilip
wyjadacz
Dołączył: 16 Mar 2014
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Świecie nad Wisłą
|
Wysłany: Wto 12:57, 23 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
Ja, osobiście we wszystkich swoich sprzętach mam podłączone tak samo. Przekaźnik pod stacyjkę a na przekaźnik zasilanie z akumulatora przez bezpiecznik. I jeszcze na lewym panelu włącznik tego przekaźnika w szeregu ze stacyjką bo nie zawsze mam podpiętą nawigację ( GoClever Rider 350). Wszystko podłączone na stałe i solidnie zaizolowane przez wilgocią i temperaturą.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
macieja792
maniak postów
Dołączył: 06 Lip 2014
Posty: 178
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tarnów,Holandia
|
Wysłany: Wto 21:06, 23 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
Tez mialem podlaczona bezposrednio do akumulatora( taki gotowy kabel z gniazdem i bezpiecznikeim) i hulalo,kabel poprowadzony wzduz ramy pod plastikami,gniazdo w lewym schowku.Fakt nawigacje jednym dotknieciem wylaczlem,a poprowadzilem tak bo inaczej sam nie umialem a serwis w NL za podpiecie nawi zazadal 100 e i kazal czekac 3 tyg. na przyjecie do serwisu.To kupilem ten kabel za 19 e i sam poprowadzielem i tak sprzedalem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
r.urbanski
.
Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 2246
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sieradz
|
Wysłany: Wto 21:22, 23 Gru 2014 Temat postu: Re: Nawigacja jak podłączyć ? |
|
|
Arkos napisał: |
...
Mam pytanie do fachowców od elektryki jak dobrze podłączyć nawigację do zasilania w ST 1100 aby po włączeniu zapłonu pojawiło się napięcie na ładowaniu nawigacji.
Poprzedni sezon przejeździłem z podłączoną na szybko do akumulatora, ale to mnie nie satysfakcjonuje bo przy każdorazowym dłuższym zatrzymaniu muszę nawigację wyciągać żeby akumulator się nie przeładował.
|
Jak już to - zasilanie nawigacji, - rozładowanie akumulatora
Z jakiej nawigacji korzystasz bo od tego powinniśmy zacząć
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez r.urbanski dnia Wto 23:39, 23 Gru 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Arkos
uzależniony
Dołączył: 17 Cze 2014
Posty: 271
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Nysa
|
Wysłany: Śro 7:20, 24 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
Ok, nie ma to w ogóle znaczenia jaka to nawigacja bo z uchwytu montażowego wychodzą tylko dwa kabelki plus i minus, dla tego pytałem o napięcie pojawiające się po przekręceniu kluczyka bo reszta już jest banalnie prosta. Lutować potrafię i zaizolować kabelki tez
Wracając do tematu, mam identycznie podpiętą teraz navi jak kolega macieja792, ale chciałbym to zmienić.
Zadałem proste pytanie gdzie pojawi się napięcie po przekręceniu kluczyka w stacyjce, może to jest i skrót myślowy, ale nie chciałbym rozbierać obudowy stacyjki. Chodzi o minimalny nakład pracy który przyniesie efekt pojawiającego się napięcia tam gdzie potrzebuję
Nawigacja to TomTom Reader z dedykowanym uchwytem.
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
|
jerzyk
V
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: KT
|
Wysłany: Śro 9:50, 24 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
Po przekręceniu stacyjki, prąd pojawi się na... wielu kablach. Najlepiej sprawdzić to miernikiem, pod czaszą. Stacyjki nie trzeba do tego rozbierać. Ja polecałbym, zrobić takie podłączenie, za pomocą gniazda zapalniczki. Montujesz zapalniczkę po przez sterowanie przekaźnikiem. Ciągniesz kabel od aku do przekaźnika i dalej do gniazda. Sterowanie z kabelka po stacyjce, z tego na którym pojawi się napięcie i to wszystko. Włączysz zapłon, prąd pojawi się w gnieździe. Zaletą takiego montażu jest to, że nie obciążasz innych urządzeń, zasilanych bezpośrednio po stacyjce, nie popalisz złączek ani kabli. Dodatkowo, możesz szybko wyjąć cały zestaw nawi, bez odcinania czy rozłączania czegokolwiek. Jeżeli jednak nie chcesz montować gniazda, to można to zrobić z jego pominięciem, jednak dalej sterowanie zasilania po przez przekaźnik. Koszt przekaźnika, to ok. +- 10zł.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Spili
moderator zasłużony
Dołączył: 22 Sie 2009
Posty: 1754
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 25 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: SD
|
Wysłany: Śro 12:08, 24 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
Mnie tego Ridera Samad podpiął pod włącznik świateł.
Jak odpalam i załączam światła to włącza mi prąd do navi.
BTW - Navi super. Polecam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
r.urbanski
.
Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 2246
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sieradz
|
Wysłany: Śro 13:47, 24 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
Arkos napisał: |
....
Zadałem proste pytanie gdzie pojawi się napięcie po przekręceniu kluczyka w stacyjce, może to jest i skrót myślowy, ale nie chciałbym rozbierać obudowy stacyjki. Chodzi o minimalny nakład pracy który przyniesie efekt pojawiającego się napięcia tam gdzie potrzebuję
Nawigacja to TomTom Reader z dedykowanym uchwytem.
|
Masz rację, czepiam się ale chociaż wiem co masz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
macieja792
maniak postów
Dołączył: 06 Lip 2014
Posty: 178
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tarnów,Holandia
|
Wysłany: Śro 16:00, 24 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
Sorki ,ze pytam ile kosztuje taka navi? jak sie nie myle tu widzialem za 399 e,kurde troche drogo.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
LWfilip
wyjadacz
Dołączył: 16 Mar 2014
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Świecie nad Wisłą
|
Wysłany: Śro 16:46, 24 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
Tak sobie myślę, że prościej się nie da. Czyli tak jak opisałem. Sygnał po stacyjce można wziąć nawet ze świateł bo mają sterować tylko przekaźnikiem. Co do "przeładowania" akumulatorka w navi to nie ma takiej opcji. Masz dobry sprzęt i on sam, jeśli akumulator będzie naładowany to temat zakończy samodzielnie. Skoro masz jakieś elektrotechniczne umiejętności to żadna filozofia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
samad
zasłuzony
Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 1426
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jasień/Żary/LUBUSKIE
|
Wysłany: Czw 8:27, 25 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
Temat ,,mooorze.. -tylko po co to wszystko tak komplikować - navi pobiera zaledwie 0,5-1,0 A - więc wystarczy bezpośrednio podpiąć do pozycyjnych ( tylko + ,masa do ramy) i po temacie ,oczywiście zabezpieczyć bezpiecznikiem 2A- który pewnie jest w zestawie z navi ........................
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
rider
uzależniony
Dołączył: 26 Gru 2011
Posty: 249
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 11:30, 25 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
Witam.
Samad dobrze prawi, po co komplikować.
Zakładam, że navi bez względu na producenta kabel zasilający ma zakończony samochodową wtyczką do zapalniczki (jak nie to sobie dołożysz), w lewym schowku masz gniazdo zapalniczki. Wystarczy zasilanie gniazda przepiąć tak aby napięcie pojawiało się "po stacyjce".
Sprawa jest bardzo prosta, obok akumulatora po prawej stronie masz puszkę z bezpiecznikami, permanentne zasilanie jest na drugim od dołu, pozostałe są zasilane po przekręceniu kluczyka. Trzeci od dołu 10A to bezpiecznik od wentylatora i na wejście tego bezpiecznika proponował bym przepiąć zasilanie gniazda.
Przy takim połączeniu cokolwiek podłączysz do gniazda będzie działać tylko po kluczyku.
Nie polecam cięcia instalacji w dowolnym miejscu, przy światłach, wtyczkach pod kierownicą albo jeszcze innych heretyckich punktach.
Wszystkie połączenia wykonaj przy pomocy profesjonalnych zacisków, lub polutuj.
Jeśli nie masz zabezpieczonego obwodu gniazda na kablu "+" wstaw bezpiecznik 10A (wystarczy jeśli nie będziesz używał zapalniczki).
Pozdrawiam rider
Ps.
W sprawie "przeładowania", akumulator może zostać przeładowany przez wadliwie działający regulator napięcia, pozostawienie dowolnego odbiornika podłączonego do aku powoduje jego rozładowanie.
Mam nadzieję, że to wyczerpuje temat i to że się ktoś pomylił.
Jeszcze raz pozdrawiam rider
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez rider dnia Czw 11:42, 25 Gru 2014, w całości zmieniany 5 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
michalr
bywalec
Dołączył: 25 Wrz 2013
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Pon 20:47, 01 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
Witam, ja również podłączyłem pod światła bez żadnego kombinowania. Zero problemów przy podłączaniu oraz co najważniejsze podczas używania.
GPS bierze tyle prądu co chomik w kołowrotku podłączony pod dynamo.
Nie wiem w jakim miejscu montujesz ale mi trochę ułatwił ręcznie dziargany daszek - zawsze trochę osłony przed słońcem - patent - ale skuteczny (no może poprawiający widoczność na ekranie lepiej brzmi niż skuteczny)
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|
|
|
|
|
|