FAQ Zaloguj
Szukaj Profil
Użytkownicy Grupy
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Rejestracja
Olej w alternatorze 28 A
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Forum Użytkowników Motocykla Honda Pan-European ST1100/ST1300 Strona Główna » DZIAŁ TECHNICZNY - ST1100 / Elektryka » Olej w alternatorze 28 A
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Magister37
NOWY
NOWY


Dołączył: 17 Lis 2023
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Kostrzyn

 Post Wysłany: Śro 17:42, 21 Sie 2024    Temat postu: Olej w alternatorze 28 A

Witam wszystkich forumowiczów.
Dopadł mnie problem ładowania, alternatora regulatora lub też wszystko na raz. Pacjent ST 1100 z alternatorem Hitachi 28A. Jeżeli taki temat był już gdzieś dyskutowany proszę o wskazanie miejsca (nie znalazłem nic takiego na forum).
A teraz opis sytuacji - w gorące dni przy dużym nagrzaniu silnika (temperatura włączenia wentylatora na chłodnicy) voltomierz zaczyna wariować pokazując napięcie ładowania daleko poza zakresem 16 V (na woltomierzu brakuje skali) po czym po chwili pada 30 A bezpiecznik główny i przekaźnik przesyłający prąd do bezpieczników (to jakaś przeróbka poprzednich właścicieli). Generalnie instalacja elektryczna pozostawia wiele do życzenia. Wymieniony bezpiecznik 30 A i przekaźnik i przez jakiś czas spokój. Kolejny wyjazd do miasta, trochę wolnej jazdy w korku, temperatura silnika w okolicy załączenia wentylatora i powtórka.
Pancia odstawiona do garażu i rozpoczęło się poszukiwanie przyczyny.
I teraz moje pytanie - czy w tym alternatorze pod deklem gdzie znajduje się uzwojenie powinien być olej? Jak go odkręciłem to wylało się go dosyć sporo. Zastanawiam się czy to nie jest przyczyna jakiegoś zwarcia i moich kłopotów?
Z góry dziękuję za wszelką pomoc.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
jerzyk
V


Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 29 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Skąd: KT

 Post Wysłany: Czw 14:33, 22 Sie 2024    Temat postu:

Zamiast walić na czerwono, to najpierw dobrze by było powiedzieć, o jaki model PE chodzi, rok produkcji, przebieg? Dwa, uporządkuj instalację bo sam piszesz, że pozostawia wiele do życzenia. Trzecia sprawa, zanim rozbierzesz pół motocykla, to po uporządkowaniu instalacji, zacznij od regulatora napięcia bo to prawdopodobnie on nie daje rady. No i na koniec o jakim przekaźniku tu piszesz? Tam nie ma żadnego przekaźnika pomiędzy alternatorem a regulatorem napięcia.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jerzyk dnia Czw 14:34, 22 Sie 2024, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Magister37
NOWY
NOWY


Dołączył: 17 Lis 2023
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Kostrzyn

 Post Wysłany: Czw 17:19, 29 Sie 2024    Temat postu:

Jerzyk jeżeli czerwony kolor nie jest odpowiedni dla forum to przepraszam.
No cóż - jaki model PE? Nie wiem. W dowodzie jest rok 2002 a VIN wskazuje na 1995. Na pewno już teraz bez ABS/TCS i wszystkich systemów które St 1100 mogła mieć. Jak wysłałem do salonu HONDY prośbę o identyfikację modelu po VIN to otrzymałem odpowiedź, że to wersja POLICE z Angli w kolorze białym co potwierdza (mowa tylko o kolorze) nalepka na tylnym błotniku pod siedzeniem.
To tyle w kwestii modelu mojej Panci.
Tak więc pomimo najszczerszych chęci z całą pewnością mogę jedynie powiedzieć, że w obecnej chwili jest to wersja podstawowa Ma silnik, światła, rozrusznik, hamulce bez ABS.
A teraz powrócę do alternatora - LD 125 53 28A Hitachi i pytanie jakie zadałem we wcześniejszym poście (już nie na czerwono Very Happy )- czy w tym alternatorze powinien być olej?
A przekaźnik jest na przewodzie który z plusa na aku idzie do skrzynki z bezpiecznikami (nie pisałem że jest pomiędzy alternatorem a regulatorem). Przekręcenie kluczyka w stacyjce powoduje podanie napięcia na cewkę przekaźnika, zwarcie styków roboczych przekaźnika i podanie prądu na bezpieczniki. Dlatego pisałem że w instalacji już było mocno grzebane. Główny 30 A bezpiecznik który jest przy przekaźniku od rozrusznika już został ominięty. Na razie potrzebuję odpowiedzi na pytanie o olej w alternatorze i z góry za nią dziękuję.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Magister37 dnia Czw 17:20, 29 Sie 2024, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Forum Użytkowników Motocykla Honda Pan-European ST1100/ST1300 Strona Główna » DZIAŁ TECHNICZNY - ST1100 / Elektryka » Olej w alternatorze 28 A
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach




Solaris phpBB theme/template by Jakob Persson
Copyright © Jakob Persson 2003

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group