Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Janusz
bywalec
Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Staszów
|
Wysłany: Sob 13:13, 17 Sty 2009 Temat postu: Problem z akumulatorem w st1100 |
|
|
Cześć,mam st1100 z 2000r od kilku dni,nie mogę jej odpalić po transporcie przez 8 godzin na lawecie,co zrobić?Będę rady za podpo.Wziąłem się za ładowanie aku,ale nie mogę go rozszyfrować,jaki to jest,co z tym zrobić?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
|
|
Marlboro
zasłuzony
Dołączył: 21 Gru 2006
Posty: 501
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa, Polska
|
Wysłany: Sob 13:57, 17 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Witaj,
Na początku powiedz, co oznacza, że nie możesz odpalić? Rozrusznik nie kręci czy kręci ale silnik nie zapala?
A po drugie nie do końca rozumiem, co masz na myśli pod pojęciem rozszyfrować akumulator? Z jednej strony jest plus, z drugiej minus i to cała filozofia... 12V 14Ah z serii wysokoprądowych czyli potrafiących oddać duże natężenie prądu przy rozruchu... Fabrycznie była montowana YUASA B14TX bodajże...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Janusz
bywalec
Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Staszów
|
Wysłany: Sob 14:47, 17 Sty 2009 Temat postu: Problem z akumulatorem w st1100 |
|
|
Witaj,dzięki za odpowiedz.Aku w porządku,rozrusznik kręci super,nawet świece przeczyściłem...Iskra jest,już łapało,ale chyba znów go zalałem...No i co z tym zrobić mam?Jakaś podpo...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Marlboro
zasłuzony
Dołączył: 21 Gru 2006
Posty: 501
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa, Polska
|
Wysłany: Sob 15:13, 17 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Moja rada - nowe świece... miałem tak już kilka razy w swoim ST1100... niby wszystko OK a nie dawało rady odpalić... świece się zalewały i już... możesz spróbować jeszcze naładować na maksa akumulator, ponownie powalczyć ze świecami, oczyścić, ustawić przerwę na elektrodach itp.
Ale IMHO wymiana świec na nowe powinna załatwić problem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Janusz
bywalec
Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Staszów
|
Wysłany: Sob 15:25, 17 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Dzięki za podpowiedzi.Ale ciągle się zastanawiam,czy to świece?bo przed transportem zapalała na styk,siadła po transporcie...Więc szukam przyczyny.Mam pytanko odnośnie aku,bo nie bardzo się orientuję,mój to GTX14-BS,jaki to jest,może wiesz?I gdzie się sprawdza poziom oleju w silniku.Dzięki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Garret
Administrator
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 294
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Mielec
|
Wysłany: Sob 16:14, 17 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Symbol aku jest jak najbardziej OK
A może coś zamokło skoro jechał motocykl na lawecie. Wprowadź do ciepłego garażu niech obeschnie i przede wszystkim złapie plusową temperaturę. Zacznijmy od tego w jakich warunkach to robisz, bo myślę, że nie na polu i tej wilgoci lub mrozie : ) Wykluczmy to, że nie brakuje paliwa.
Skoro było OK przed podróżą to na pewno sama droga mu nie zaszkodziła. Osobiście nie zaczynałbym od grzebania i rozkręcania tylko zadbaj żeby dobrze kręcił akumulator. Jeśli jest słaby, zakręć np. aku z samochodu.
Kiedy palisz zimny silnik to podciągnij do końca ssania, jeśli nie zaskoczy możesz odrobinkę podciągnąć manetkę gazu, ale bardzo nie wiele. Kiedy zaskoczy cofnij manetkę do zera, bo na zimnym będzie się dławił.
Czekamy na rezultaty
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Garret dnia Sob 18:20, 17 Sty 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Janusz
bywalec
Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Staszów
|
Wysłany: Sob 16:34, 17 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Zrobiliśmy razem kilkaset kilosów ,a była mżawka i to marznąca.Chyba go wstawię na niedzielę do ciepełka...Za rady dzięki.Jeszcze się odezwę,Pozdro.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Skorpionwr
Administrator
Dołączył: 19 Lip 2008
Posty: 2498
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 32 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Przasnysz
|
Wysłany: Sob 18:02, 17 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Janusz motocykle w temperaturach dobrze poniżej 0 generalnie ciężko palą a Sam piszesz, że palił na styk. Zrób tak jak Planujesz, podładuj akumulator i powinno być ok.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Hajster
bywalec
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Nie 0:36, 18 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Jak transportowałeś moto to była chlapa ?
Jeżeli na lawecie moto nie było okryte to mogło zasolić przewody wysokiego napięcia i teraz wysokie napięcie ucieka po przewodach.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Skorpionwr
Administrator
Dołączył: 19 Lip 2008
Posty: 2498
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 32 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Przasnysz
|
Wysłany: Nie 11:17, 18 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Twoją podpowiedź Hajster trzeba poważnie potratować ale to bardziej dotyczy terenów w pobliżu morza choć nie koniecznie. Jeżeli przewody były dosyć stare to raczej ta wycieczka w mżawce nie poszła im na zdrowie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Garret
Administrator
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 294
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Mielec
|
Wysłany: Nie 11:19, 18 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Hajster napisał: |
Jak transportowałeś moto to była chlapa ? |
Hajster przecież napisał wyraźnie jak było - nie czytasz ?????
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Janusz
bywalec
Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Staszów
|
Wysłany: Nie 11:47, 18 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Wszystkie wasze sugestie biorę pod uwagę,na razie ją grzeję w garażu,a spróbuję odpalić jutro-dziś jak wiadomo niedziela,nie chciałbym ,żeby ktoś spadł z łóżka,bo tłumik strzela...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Skorpionwr
Administrator
Dołączył: 19 Lip 2008
Posty: 2498
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 32 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Przasnysz
|
Wysłany: Nie 12:30, 18 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Napisz czy się z nią Dogadałeś. Czy w ogóle zagadała.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Janusz
bywalec
Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Staszów
|
Wysłany: Pon 17:59, 19 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
No i w końcu zagadała-a miała inne wyjście?!Bzyka równo.Trochę się pobawiłem ze świec...St jest po prostu ciepłolubna,to nie ruski ural...Pozdro dla wszystkich!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Skorpionwr
Administrator
Dołączył: 19 Lip 2008
Posty: 2498
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 32 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Przasnysz
|
Wysłany: Pon 22:10, 19 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
No to Masz po problemie. Pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Hajster
bywalec
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Wto 13:54, 20 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Zgadza się Garret, przeoczyłem "mżawka i to marznąca".
Co do świec to też miałem przypadek konieczności wymiany świec po kilkukrotnym odpalaniu zimnego silnika. Silnik ST ( a przynajmniej mój) musi się rozgrzać.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Hajster dnia Wto 13:54, 20 Sty 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Norbi
stały bywalec
Dołączył: 03 Sty 2007
Posty: 62
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Staszów
|
Wysłany: Wto 16:34, 20 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Janusz napisał: |
No i w końcu zagadała-a miała inne wyjście?!Bzyka równo.Trochę się pobawiłem ze świec...St jest po prostu ciepłolubna,to nie ruski ural...Pozdro dla wszystkich! |
Nieprawda...
Bez znaczenia czy cieplo czy zimno - czy dlugo stala czy krotko moja honda odpalala bez zastanawiania - po zimowym snie - za 2-gim kreceniem odpalala
Ja proponuje wymienic swiece - Jak chcesz - znajomy w Staszowie sciagnie Ci platynowe i bedziesz mial spokoj na kilkadziesiat tys km - Maxim moze dac Ci kontakt do mnie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Janusz
bywalec
Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Staszów
|
Wysłany: Wto 17:35, 20 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Dzięki Norbi za info,może skorzystam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
voniu
wyjadacz
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 485
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Antonin k. Ostrowa Wlkp
|
Wysłany: Pon 19:41, 18 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
Janusz napisał: |
mój to GTX14-BS,jaki to jest,może wiesz?I |
Garret napisał: |
Symbol aku jest jak najbardziej OK
|
A czy nie powinno być YTX14-BS, bo ja mam taki symbol i na alldrogo też z takim sprzedają?
A ze muszę kupić, więc chcę się upewnić?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
r.urbanski
.
Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 2246
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sieradz
|
Wysłany: Pon 19:48, 18 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
voniu napisał: |
A czy nie powinno być YTX14-BS, bo ja mam taki symbol i na alldrogo też z takim sprzedają?
A ze muszę kupić, więc chcę się upewnić? |
Masz rację. Taki powinien być.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
norbert
zasłuzony
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 1507
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 20:24, 18 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
r.urbanski napisał: |
voniu napisał: |
A czy nie powinno być YTX14-BS, bo ja mam taki symbol i na alldrogo też z takim sprzedają?
A ze muszę kupić, więc chcę się upewnić? |
Masz rację. Taki powinien być. |
Powinien powinien miesiąc temu wymieniałem akumulator
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Garret
Administrator
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 294
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Mielec
|
Wysłany: Czw 9:44, 21 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
Norbert napisał: |
Powinien powinien miesiąc temu wymieniałem akumulator |
Wydaje mi się, że troszkę mieszacie ludziom w głowach to, że na allegro jest najwięcej YTX14-BS nie przepowiada za kupnem wyłącznie aku z tym symbolem. W końcu oznaczeń akumulatorów o podobnych parametrach jest wiele i nie można wykluczyć, że zakup z innym oznaczeniem np. CBTX14-BS GTX14-BS jest błędem.
Znalazłem wykaz oznaczeń akumulatorów, które mogą pasować do ST1100 i o dziwo jest tego sporo. Osobiście sam nie słyszałem o wielu nazwach i symbolach.
Większą uwagę należy zwrócić na firme i parametry jak: moc, polaryzacja, wymiary to, co w środku niż na symbol.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Garret dnia Czw 9:48, 21 Cze 2012, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
sajd
bywalec
Dołączył: 13 Gru 2015
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Aleksandrów Łódzki
|
Wysłany: Śro 8:32, 11 Kwi 2018 Temat postu: |
|
|
Odświeżam temat.... Powiedzcie koledzy czy napięcie na aku 14,8 - 14,9 v to nie za dużo... Kupiłem jeden aku Yuase padła po pół roku... wymienili na nowy.... ale zastanawiam się czy regulator nie powinien podawać max 14.4 nawet na aku pisze max 14,4 niechciał bym usmiercic kolejnego aku....
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez sajd dnia Śro 8:33, 11 Kwi 2018, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
|
jerzyk
V
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: KT
|
Wysłany: Śro 9:01, 11 Kwi 2018 Temat postu: |
|
|
Czy to jest napięcie na aku w czasie ładowania, czy kiedy aku jest nieładowane, czyli silnik nieodpalony?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
sajd
bywalec
Dołączył: 13 Gru 2015
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Aleksandrów Łódzki
|
Wysłany: Śro 9:08, 11 Kwi 2018 Temat postu: |
|
|
Przepraszam nie sprecyzowałem napięcie mierzone na klemach aku, silnik odpalony włączone swiatlała napięcie stoi na 14,8 na wysokich obrotach wchodzi na 14,9....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
jerzyk
V
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: KT
|
Wysłany: Śro 10:56, 11 Kwi 2018 Temat postu: |
|
|
To jest ok. Nie wiem też, jakim miernikiem mierzysz? Zazwyczaj te najtańsze, mogą mieć małe przekłamanie, rzędu 0,2-0,5V
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
|
sajd
bywalec
Dołączył: 13 Gru 2015
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Aleksandrów Łódzki
|
Wysłany: Śro 11:41, 11 Kwi 2018 Temat postu: |
|
|
Najtańszy nie był ale podejrzewam że to jest jakiś chińczyk.... czyli jednym słowem nic nie ruszać, jest OK... dzięki za pomoc..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Boni
amator postów
Dołączył: 08 Gru 2017
Posty: 96
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Złocieniec
|
Wysłany: Śro 12:03, 11 Kwi 2018 Temat postu: |
|
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Boni dnia Śro 12:48, 11 Kwi 2018, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Cobra
junior
Dołączył: 22 Sty 2018
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: WARMIA
|
Wysłany: Śro 19:54, 11 Kwi 2018 Temat postu: |
|
|
Napięcie ładowania powinno wynosić 14,2-14,6 V przy 5000 obrotów. Przy czym ideałem dla aku jest 14,4 V. Jeżeli utrzymuje się wysoko może powodować gotowanie elektrolitu i odparowanie wody i uszkodzenie akumulatora. Ale powodem do zmartwień byłoby raczej napięcie <15 V. Aku w pełni naładowane po wyłączeniu zapłonu nie powinno mieć na klemach więcej niż 12,6V. Tyle mówi teoria. Dla pewności możesz zmierzyć jeszcze innym miernikiem i na alternatorze.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
sajd
bywalec
Dołączył: 13 Gru 2015
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Aleksandrów Łódzki
|
Wysłany: Śro 20:35, 11 Kwi 2018 Temat postu: |
|
|
U mnie jest tak że odrazu po odpaleniu osiąga 14,8 i praktycznie stoi w miejscu jak wkręcę go na obroty czasem podskoczy na 14,9 spad nawet do 14 V przy załączaniu się wentylatora od chłodnicy ale jak tylko wyłączy sie wentylator odrazu 14,8 raczej stoi stabilnie można powiedzieć na 14,8.....spróbuje skombinować jakiś miernik.... i posprawdzam jeszcze raz....a jak sprawdzić na alternatorze...??? i jakie powinny być tam napiecia.....???
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
|