Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Arkos
uzależniony
Dołączył: 17 Cze 2014
Posty: 271
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Nysa
|
Wysłany: Pon 16:37, 10 Lis 2014 Temat postu: Problem z elektryką po włączeniu świateł ... |
|
|
Witam ponownie ...
Honda ST 1100 1994r.
Panowie, proszę o pomoc w zdiagnozowaniu problemu elektryki. Po przekręceniu kluczyka w stacyjce jest wszystko ok. Odpalam silnik jest ok. Problem pojawia się już po włączeniu świateł postojowych z pracującym silnikiem lub bez. Gaśnie podświetlenie zegarów, nie ma światła postojowego z przodu jak i z tyłu. Po przełączeniu na światła mijania pojawiają się tylko światła mijania i długie też działają. Brakuje światła z tyłu i podświetlenia zegarów jak i kontrolek. Działają tylko kontrolki od abs`u. Nie działa również wskaźnik tem. silnika. Po ponownym wyłączeniu stacyjki i włączeniu bez świateł działa wszystko. Gdy włączę światła problem pojawia się ponownie. Kierunkowskazy i stop działa. Czyli winne jest włączenie świateł. Macie może jakie pomysły. Chcę się wziąć za rozkręcanie czachy, ale może podsuniecie jakiś pomysł aby wszystkiego nie rozbierać i od czego zacząć diagnozę problemu ? Nie jestem pewny, ale problem pojawia się na rozgrzanym silniku. Sprawdzę to jak ostygnie ...
Pozdrawiam Arek.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Arkos dnia Pon 16:47, 10 Lis 2014, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
|
|
r.urbanski
.
Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 2246
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sieradz
|
Wysłany: Pon 16:43, 10 Lis 2014 Temat postu: |
|
|
Moim zdaniem masz problem z masą. Trzeba znaleźć właściwą i przeczyścić a najlepiej wszystkie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Arkos
uzależniony
Dołączył: 17 Cze 2014
Posty: 271
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Nysa
|
Wysłany: Pon 16:49, 10 Lis 2014 Temat postu: |
|
|
r.urbanski napisał: |
Moim zdaniem masz problem z masą. Trzeba znaleźć właściwą i przeczyścić a najlepiej wszystkie |
O widzisz ... jest to jakiś kierunek. A, wiesz może gdzie szukać tej masy żeby nie rozbierać wszystkich plastików. Już kiedyś rozbierałem to się troszkę napracowałem przy tym
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
LWfilip
wyjadacz
Dołączył: 16 Mar 2014
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Świecie nad Wisłą
|
Wysłany: Pon 19:28, 10 Lis 2014 Temat postu: |
|
|
Problem z "masą" to klasyk, ale warto było by się przyjrzeć, czy sam włącznik na kierownicy jest sprawny. Przy moim moto, zauważyłem, że ten włącznik jest bardzo "czuły" a co za tym idzie często, przy lekkim poruszeniu, światełka przygasają. Trzeba to zobaczyć w czasie zimowego przeglądu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Arkos
uzależniony
Dołączył: 17 Cze 2014
Posty: 271
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Nysa
|
Wysłany: Pon 20:05, 10 Lis 2014 Temat postu: |
|
|
Dziękuję serdecznie za pomoc !
Problem rozwiązałem za tzw. pierwszym strzałem
Okazało się, że jakiś Holender lub poprzedni właściciel Polak zrobili dziadostwo ...
Skrzynka bezpieczników nie kontaktowała to ucięli kable i skręcili na złączki elektryczne do żyrandoli ...
wyczyściłem wszystko, kable obcięte, zalutowane
przylutowałem nowe gniazda bezpieczników
tak wyglądał warsztat pracy
tu już wszystko ładnie uporządkowane
i Pańcia poskładana gotowa na jutro do wyjazdu
W trakcie naprawy zużyłem 300 cm3 Finlandii
Jeszcze raz dziękuję za pomoc.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
LWfilip
wyjadacz
Dołączył: 16 Mar 2014
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Świecie nad Wisłą
|
Wysłany: Pon 20:51, 10 Lis 2014 Temat postu: |
|
|
No tak!! Dziadostwo najwyższych lotów. Widzę, że nawet kolor jest taki sam jak mojej maszynki. Tylko rocznik inny (moja 92r). W sumie to dobrze, że wszystko dobrze poszło. Ja i tak muszę pogmerać w przełączniku. Może jest tylko zabrudzony??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Arkos
uzależniony
Dołączył: 17 Cze 2014
Posty: 271
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Nysa
|
Wysłany: Pon 21:05, 10 Lis 2014 Temat postu: |
|
|
U mnie przełącznik jet ok. tylko ABS nie działa ... kupiłem już podciśnieniowe urządzenie do odpowietrzania hamulców , a i tak nie udało się odpowietrzyć modulatora ...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Krzysztof Kędzior
stary wyjadacz
Dołączył: 07 Gru 2011
Posty: 1147
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: KRAKÓW
|
Wysłany: Pon 21:05, 10 Lis 2014 Temat postu: |
|
|
Przełącznik świateł warto przeczyścić,gdyż styki śniedzieją, rzadko przełącza się na długie i po jakimś czasie nie działa. To co zrobiono Arkosowej Panci jest karygodne ! Z racji wieku trzeba przeglądnąć stan połączeń elektrycznych, żeby uniknąć przykrych niespodzianek. Dla pocieszenia dodam,że w mojej ST 1300 z roku 2002 wymieniłem w tym roku całą instalację pomimo,że w akcji serwisowej była wymieniona.???
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
jerzyk
V
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: KT
|
Wysłany: Pon 23:12, 10 Lis 2014 Temat postu: |
|
|
Tak do statystyki i ciekawości skąd był sprowadzony?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
r.urbanski
.
Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 2246
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sieradz
|
Wysłany: Wto 0:21, 11 Lis 2014 Temat postu: |
|
|
Arkos napisał: |
U mnie przełącznik jet ok. tylko ABS nie działa ... kupiłem już podciśnieniowe urządzenie do odpowietrzania hamulców , a i tak nie udało się odpowietrzyć modulatora ... |
Jedź do mechaniora co ma kompresor i całą operację wysysania wykona właśnie on - kompresor.
Pilnuj tylko dolewania płynu. Powinno się udać
Chyba, że coś z układem nie tak - jak co to pisz
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez r.urbanski dnia Wto 0:30, 11 Lis 2014, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Arkos
uzależniony
Dołączył: 17 Cze 2014
Posty: 271
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Nysa
|
Wysłany: Wto 8:51, 11 Lis 2014 Temat postu: |
|
|
jerzyk napisał: |
Tak do statystyki i ciekawości skąd był sprowadzony? |
Kupiony w PL od prywatnego użytkownika, rok wcześniej sprowadzony z Holandii.
r.urbanski napisał: |
Arkos napisał: |
U mnie przełącznik jet ok. tylko ABS nie działa ... kupiłem już podciśnieniowe urządzenie do odpowietrzania hamulców , a i tak nie udało się odpowietrzyć modulatora ... |
Jedź do mechaniora co ma kompresor i całą operację wysysania wykona właśnie on - kompresor.
Pilnuj tylko dolewania płynu. Powinno się udać
Chyba, że coś z układem nie tak - jak co to pisz |
Opiszę jak odpowietrzałem przód. Kupiłem w Castoramie urządzenie do podciśnieniowego odpowietrzania hamulców
podłączyłem pod kompresor taki niczego sobie (dwa baniaki) 8 atmosfer non stop
podłączyłem urządzenie do zaworka odpowietrzającego w przednim kole nacisnąłem spust w urządzeniu aby wytworzyć podciśnienie odkręciłem zaworek i ... nic ! Nie chciał płyn lecieć. Dopiero jak zacząłem ruszać klamką płyn ruszył w kierunku przewidywalnym Też byłem zdziwiony bo wszędzie jest napisane aby klamką nie ruszać pod żadnym pozorem. Może tu trzeba włączyć jakiś tryb serwisowy aby modulator cały czas pracował i przepompowywał płyn ? Nie za bardzo chce mi się ściągać czachę aby dostać się do modulatora i zalać go płynem ew. rozebrać i zobaczyć w jakim jest stanie. Miałem nadzieję, że podciśnieniowo dam radę, chyba, że coś źle robię ... ?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Arkos dnia Wto 9:08, 11 Lis 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
|
r.urbanski
.
Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 2246
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sieradz
|
Wysłany: Wto 10:42, 11 Lis 2014 Temat postu: |
|
|
Arkos napisał: |
...
podłączyłem urządzenie do zaworka odpowietrzającego w przednim kole nacisnąłem spust w urządzeniu aby wytworzyć podciśnienie odkręciłem zaworek i ... nic ! Nie chciał płyn lecieć. Dopiero jak zacząłem ruszać klamką płyn ruszył w kierunku przewidywalnym Też byłem zdziwiony bo wszędzie jest napisane aby klamką nie ruszać pod żadnym pozorem. Może tu trzeba włączyć jakiś tryb serwisowy aby modulator cały czas pracował i przepompowywał płyn ? Nie za bardzo chce mi się ściągać czachę aby dostać się do modulatora i zalać go płynem ew. rozebrać i zobaczyć w jakim jest stanie. Miałem nadzieję, że podciśnieniowo dam radę, chyba, że coś źle robię ... ? |
Ikar miał chyba podobny problem z modulatorem (opisywał to). Obawiam się, że modulator do wymiany
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Arkos
uzależniony
Dołączył: 17 Cze 2014
Posty: 271
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Nysa
|
Wysłany: Wto 11:28, 11 Lis 2014 Temat postu: |
|
|
Może ma ktoś żeby wsadzić na podmiankę i sprawdzić ... może ABS`y ruszą
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
r.urbanski
.
Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 2246
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sieradz
|
Wysłany: Wto 11:45, 11 Lis 2014 Temat postu: |
|
|
Z tym może być problem. Znalazłem to
[link widoczny dla zalogowanych]
Taniej się chyba nie da
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Arkos
uzależniony
Dołączył: 17 Cze 2014
Posty: 271
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Nysa
|
Wysłany: Wto 11:51, 11 Lis 2014 Temat postu: |
|
|
No dziękuję, ale to chyba nie taki z tego co pamiętam. Ja mam taki ... [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
r.urbanski
.
Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 2246
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sieradz
|
Wysłany: Wto 13:10, 11 Lis 2014 Temat postu: |
|
|
Arkos napisał: |
No dziękuję, ale to chyba nie taki z tego co pamiętam. Ja mam taki ... [link widoczny dla zalogowanych] |
Aaaaaaaaaa... widzisz. Zapomniałem o roczniku panci
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
|