Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ryszard-T
bywalec
Dołączył: 04 Lut 2018
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Witunia
|
Wysłany: Czw 20:43, 14 Cze 2018 Temat postu: Brak ładowania |
|
|
Po niespełna 2000 km pierwsza awaria. Nie ma ładowania w Hondzie. Fuksem dotarłem do domu i moto zgasł. Od czego zacząć poszukiwania usterki ? Jak dobrać się do alternatora ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
|
|
Goguś
stary wymiatacz
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 445
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Płock
|
Wysłany: Pią 13:44, 15 Cze 2018 Temat postu: |
|
|
Ja bym najpierw założył sprawny akumulator i sprawdził miernikiem czy nie regulator, czy może przyszedł czas na wymianę akumulatora...Mi kiedyś zrobiło sie tak w ST 1100,winna była oberwana cela w aku. A dopiero szukałbym dalej...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Ryszard-T
bywalec
Dołączył: 04 Lut 2018
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Witunia
|
Wysłany: Pią 15:37, 15 Cze 2018 Temat postu: |
|
|
Nie ma ładowania - sprawdzone miernikiem ( na złączach akumulatora ), a aku kupione nowe zaraz po zakupie motocykla...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Ryszard-T
bywalec
Dołączył: 04 Lut 2018
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Witunia
|
Wysłany: Sob 14:48, 16 Cze 2018 Temat postu: |
|
|
Rozebrałem moto i mam alternator na widoku. Nie wiem jak go wyjąć. Widzę 2 śruby mocujące, ale czy od spodu nie ma trzeciej ? Dodałbym zdjęcie ale nie wiem jak :(
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
jerzyk
V
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: KT
|
Wysłany: Sob 23:41, 16 Cze 2018 Temat postu: |
|
|
Po pierwsze, to jaki model, 1100 czy 1300?
Po drugie, jeżeli 1100 to trzeba zacząć od sprawdzenia regulatora ładowania . Następnie sprawdzić jaki i czy wychodzi prąd z alternatora.
Trzeba też sprawdzić, czy nie ma przebicia na alternatorze.
Dopiero wtedy będziesz miał pełny ogląd sytuacji.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Ryszard-T
bywalec
Dołączył: 04 Lut 2018
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Witunia
|
Wysłany: Nie 12:27, 17 Cze 2018 Temat postu: |
|
|
Pancia 1300 z 2007 roku. Alternator mam wyjęty. Tyle rozbierania żeby wyjąć altek to nie widziałem. Jutro go dam do sprawdzenia. To co mogłem sprawdzić na sucho, to według serwisówki jest ok.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Ryszard-T
bywalec
Dołączył: 04 Lut 2018
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Witunia
|
Wysłany: Wto 16:00, 19 Cze 2018 Temat postu: |
|
|
Jest diagnoza - padnięty wirnik. Wysłany do specjalisty od przezwajania i zobaczymy co powie. A tak przy okazji, czy ktoś już zakładał kontrolkę ładowania. Zastanawiam się, czy jej nie dołożyć jak altek wróci z naprawy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
martinpl
bywalec
Dołączył: 06 Maj 2018
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białystok
|
Wysłany: Pią 9:54, 22 Cze 2018 Temat postu: |
|
|
Nie mam kontrolki, ale w każdym posiadanym motocyklu (w ST także) dokładam mały elektroniczny woltomierz z alarmem niskiego i wysokiego napięcia. Wolę mieć orientację jakie mam ładowanie, czy napięcie po nocy, ułatwia diagnozę stanu akumulatora.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Ryszard-T
bywalec
Dołączył: 04 Lut 2018
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Witunia
|
Wysłany: Pią 17:52, 22 Cze 2018 Temat postu: |
|
|
Coś mnie zwodzą w tym serwisie. Mówią, że zadzwonią i cisza... Na Ebay`u widziałem nówkę - koszt około 2500PLN z przesyłką
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Ryszard-T
bywalec
Dołączył: 04 Lut 2018
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Witunia
|
Wysłany: Pon 20:32, 02 Lip 2018 Temat postu: |
|
|
Alternator odebrany i zamontowany. Przewinięcie wirnika, wymiana łożysk i uszczelniacza razem 304PLN. Alternator ma wyjście na kontrolkę ładowania - ciekawe dlaczego Honda nie zamontowała jej fabrycznie. Wyciągnąłem kabelek do podłączenia kontrolki, tylko zastanawiam się gdzie ją umieścić.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Michallica
wyjadacz
Dołączył: 27 Kwi 2015
Posty: 645
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
|
Wysłany: Wto 16:43, 10 Lip 2018 Temat postu: |
|
|
Ryszard-T napisał: |
Alternator odebrany i zamontowany. Przewinięcie wirnika, wymiana łożysk i uszczelniacza razem 304PLN. Alternator ma wyjście na kontrolkę ładowania - ciekawe dlaczego Honda nie zamontowała jej fabrycznie. Wyciągnąłem kabelek do podłączenia kontrolki, tylko zastanawiam się gdzie ją umieścić. |
Dlaczego nie zamontowała fabrycznie? Z tego samego powodu dal którego nie ma np. wyświetlacza biegów, choć wszystko jest by go podłączyć - OSZCZĘDNOŚCI
Niestety dzisiaj motoryzację tworzą księgowi i to cała sprawa
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Ryszard-T
bywalec
Dołączył: 04 Lut 2018
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Witunia
|
Wysłany: Pon 19:47, 30 Lip 2018 Temat postu: |
|
|
Dzisiaj alternator znowu padł. Po naprawie zrobione niecałe 1100km...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
jerzyk
V
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: KT
|
Wysłany: Pon 22:16, 30 Lip 2018 Temat postu: |
|
|
Źle zrobione przewiniecie. Jak chcesz kontakt do gościa co to robi, to pisz pw. Nie jest drogi a zna się na tym jak nikt.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Ryszard-T
bywalec
Dołączył: 04 Lut 2018
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Witunia
|
Wysłany: Śro 16:18, 01 Sie 2018 Temat postu: |
|
|
Alternator naprawiony. Winna była luźna chorągiewka ( cokolwiek to znaczy ). Naprawa bezkosztowa -moto złożone -działa.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Ryszard-T
bywalec
Dołączył: 04 Lut 2018
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Witunia
|
Wysłany: Śro 19:12, 01 Sie 2018 Temat postu: |
|
|
EDIT : działał...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Gofer
wymiatacz
Dołączył: 13 Lip 2016
Posty: 387
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jarosław
|
Wysłany: Śro 20:28, 01 Sie 2018 Temat postu: |
|
|
Napisz może jednak do jerzyka, bo to nie będzie jazda jak będziesz co chwile moto rozbierał bo nadal nie będzie chodziło jak należy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Ryszard-T
bywalec
Dołączył: 04 Lut 2018
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Witunia
|
Wysłany: Pią 20:09, 10 Sie 2018 Temat postu: |
|
|
Dzisiaj zamontowałem po naprawie - kolejne przewinięcie. Działa. Naprawa gwarancyjna - darmowa.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
pyniasty
NOWY
Dołączył: 15 Maj 2018
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 10:55, 02 Kwi 2019 Temat postu: |
|
|
Witam kolegów mam problem z moją pancią,a mianowicie z ładowaniem. Na wolnych obrotach 13,4 zapalę światła 13,1.Po trasie widać że coś ładuje bo na drugi dzień odpalam bez problemu.Po odpaleniu na ssaniu jeszcze chodzi w miarę potem zaczyna falować na obrotach .nie wiem alternator bym wykluczył moto ma dopiero 40tyś przejechane jakieś sugestie ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
MarianoS81
NOWY
Dołączył: 14 Cze 2018
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Brodnica
|
Wysłany: Pią 13:55, 06 Wrz 2019 Temat postu: |
|
|
Panowie proszę o pomoc. Jak się dobrze orientuje to w st1300 nie ma regulatora napięcia. Mam problem z ładowaniem, mierzyłem miernikiem i nie zależnie od obrotów mam 11.9v. Winny może być tylko alternator? Akumulator roczny, sprawny. Drugie pytanie to jak nalepiej i najszybciej wyciągnąć alternator z tego diabła ? Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
jerzyk
V
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: KT
|
Wysłany: Pią 16:46, 06 Wrz 2019 Temat postu: |
|
|
Jest regulator.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Gość
|
Wysłany: Sob 10:17, 07 Wrz 2019 Temat postu: |
|
|
Mariano,
sprawdź najpierw masę i inne możliwe sytuacje tego typu.
Regulator masz w alternatorze (jak zwykle)
musisz zdjąć owiewki, bak, przepustnice, rozpiąć węże od termostatu no i najlepiej zdjąć chłodnicę żeby się dostać do jednej śruby alternatora od spodu.
Alternator jest mocowany na trzech śrubach i tą od spodu odkręcisz na dłuższej łamanej przedłużce. Kup wcześniej nowy oring do tego alternatora bo na starym może ci ciec.
Jak go wyciągniesz to posprawdzaj miernikiem wszystko i będziesz miał odpowiedź. Wartości masz w serwisówce.
[link widoczny dla zalogowanych]
Swoją drogą to ten motocykl kiedy faluje, pada w nim alternator to..... do tego swojego 40tys dodaj z przodu 1 albo 2
Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Sob 10:23, 07 Wrz 2019, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Jerry1
uzależniony
Dołączył: 25 Kwi 2008
Posty: 206
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze
|
Wysłany: Sob 10:54, 07 Wrz 2019 Temat postu: |
|
|
Dodam, że spokojnie trzeba poświęcić na demontaż/montaż 5 lub więcej godzin. No chyba, że robisz to któryś raz z rzędu to może szybciej.
a najgorsza ta właśnie 3 śruba aternatora-od spodu.
Osobiście straciłem na nią dużo czasu.
Wymiana oringa też obowiązkowa, przez niego wyciągałem 2x alternator, ale można takowy dopasować w slepie z simmeringami, niestety nie pamiętam wymiaru, średnica przekroju była chyba 2,5mm.
Polecam także przy niepewnym przebiegu wymianę łożysk, (to był profilaktyczny powód jego demontażu u mnie) tam jest taka temperatura,że smar w nich wysycha, co prawda moja miała zdrowy prawdziwy przebieg pod 200k.
Jest tam też wyjście na kontrolkę ładowania, warto przy okazji sobie takową zamontować.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Jerry1 dnia Sob 10:57, 07 Wrz 2019, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
|
MarianoS81
NOWY
Dołączył: 14 Cze 2018
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Brodnica
|
Wysłany: Pon 8:16, 09 Wrz 2019 Temat postu: |
|
|
Dziękuję Panowie za szybką odpowiedź. Dziś podjadę do elektryka, sprawdzi co tam w trawie piszczy. Jedno co zauważyłem to że miałem luźne klemy. Widocznie za słabo dokręciłem klemy na wiosnę, potem podczas jazdy - drgania i się poodkręcały. Teraz wiem czemu ostatnio resetował mi się zegarek. Czy strasznie luźne klemy mogły być przyczyną awarii?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Gery
maniak postów
Dołączył: 22 Kwi 2015
Posty: 113
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Kielce miasto w Koronie
|
Wysłany: Nie 22:48, 08 Lis 2020 Temat postu: |
|
|
Jerry1 napisał: |
Jest tam też wyjście na kontrolkę ładowania, warto przy okazji sobie takową zamontować. |
Taka bedzie pasować?
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Jacek666
uzależniony
Dołączył: 05 Maj 2018
Posty: 280
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Opole
|
Wysłany: Pon 7:34, 09 Lis 2020 Temat postu: |
|
|
Taniej kupisz na aliex... voltomierz. No i zawsze to coś więcej wiesz z niego o ładowaniu, nawet jak trochę oszukuje, jak to chińczyk.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Gery
maniak postów
Dołączył: 22 Kwi 2015
Posty: 113
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Kielce miasto w Koronie
|
Wysłany: Pon 22:14, 09 Lis 2020 Temat postu: |
|
|
Jacek666 napisał: |
Taniej kupisz na aliex... voltomierz. No i zawsze to coś więcej wiesz z niego o ładowaniu, nawet jak trochę oszukuje, jak to chińczyk. |
Ale voltomierz to zupełnie co innego niż kontrolka ładowania , voltomierz pokazuje stan naładowania akumulatora , kontrolka ładowania natomiast to czy alternator produkuje prąd w wystarczającej ilości w danej chwili. To są różne parametry . Oczywiście w dłuższym okresie brak ładowania spowoduje spadek naładowania akumulatora co bedzie widać na voltomerzu ale wtedy często jest juz za późno i stajesz gdzieś w środku lasu jak ja ostatnio .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Jacek666
uzależniony
Dołączył: 05 Maj 2018
Posty: 280
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Opole
|
Wysłany: Wto 16:13, 10 Lis 2020 Temat postu: |
|
|
Woltomierz albo pokazuje Ci 13,9 do 14,4 Volta na odpalonym silniku i wtedy wiesz, że jest ładowanie, albo pokazuje 12,8 V lub mniej i wtedy wiesz, że go nie ma. Czy ja może coś pokręciłem ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Gery
maniak postów
Dołączył: 22 Kwi 2015
Posty: 113
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Kielce miasto w Koronie
|
Wysłany: Wto 18:15, 10 Lis 2020 Temat postu: |
|
|
Jacek666 napisał: |
Woltomierz albo pokazuje Ci 13,9 do 14,4 Volta na odpalonym silniku i wtedy wiesz, że jest ładowanie, albo pokazuje 12,8 V lub mniej i wtedy wiesz, że go nie ma. Czy ja może coś pokręciłem ? |
Ale co jak padnie ładowanie gdzieś w drodze? kontrolka ładowania od razu się zaświeci, "da po oczach" czerwonym blaskiem i od razu widzisz ze masz problem ale masz jeszcze troche pradu w aku zeby dojechac chocby na najblizsza stacje beznynowę gdzie cie wilki nie zjedza przynajmniej. Natomiast voltomerz moze i zacznie wskazywac spadek napiecia ale nie wiem czy kazdy non stop obsrwuje i analizuje jego poziom zwłąszcza ze w panciach umieszcza sie go raczej nie na głownej tablicy rozdzielczej tylko gdzies z boku np. koło schowków,
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Jacek666
uzależniony
Dołączył: 05 Maj 2018
Posty: 280
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Opole
|
Wysłany: Wto 19:03, 10 Lis 2020 Temat postu: |
|
|
Co do dostrzegalności kontrolki to pełna zgoda. Patrzymy z innych punktów widzenia. Ty masz dostępny wybebeszony alternator i masz się w co wpiąć z kontrolką. Ja wpiąłem woltomierz po prostu w dowolnym miejscu instalacji :-)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Gery
maniak postów
Dołączył: 22 Kwi 2015
Posty: 113
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Kielce miasto w Koronie
|
Wysłany: Pią 18:11, 13 Lis 2020 Temat postu: |
|
|
Na razie dotarłem do przepustnic ... sporo rozkręcania zanim sie dotrze do tego altka
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
|