Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wytrych
junior
Dołączył: 15 Mar 2014
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 9:56, 27 Maj 2014 Temat postu: chyba zwarcie ? |
|
|
Witam. nowe moto i nowe problemy... najpierw alternator a teraz...
postaram się opisać w miarę zwięźle.
Poranne odpalanie - kluczyk w stacyjkę ,zapłon, start -wszystko ok.
Silnik rozgrzany jedynka i ruszamy wyjazd z parkingu.
zaraz po ruszeniu włączam światła mijania i ... silnik zgasł.
ZWARCIE ? stacyjka na OFF kluczyk wyjęty i palą się żarówki we wszystkich kierunkowskazach i światłach pozycyjnych.
Na zapłonie nie świeci się kontrolka FI , rozrusznik kręci normalnie, nie załącza się pompa wtryskowa , cyferblat jakby wybladł - ledwo co widać wskazania komputera.
Mają koledzy jakieś sugestie ?
Z góry dzięki za podpowiedzi....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
|
|
samad
zasłuzony
Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 1426
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jasień/Żary/LUBUSKIE
|
Wysłany: Wto 10:51, 27 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
Może i zwarcie , a może przekaźnik ,stycznik lub bezpiecznik
-powiedz coś więcej o moto -który to rok ?...........
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
wytrych
junior
Dołączył: 15 Mar 2014
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 10:59, 27 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
Moto jest 2002 wersja policyjna (wnoszę po guzikach przy manetce i kill-switch jest okrągły)
Motocykl troszkę dostał wody bo padało nieźle w Wawie - ale żeby aż tak...
Nie ma żadnego alarmu ni nic z dodatków el.
Jedynie akcesoryjny voltomierz- ale podpięty na wciąż przez bezpiecznik pod klemy aku...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez wytrych dnia Wto 11:04, 27 Maj 2014, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
wytrych
junior
Dołączył: 15 Mar 2014
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 11:16, 27 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
A może być imobilajzer?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
jerzyk
V
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: KT
|
Wysłany: Wto 13:34, 27 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
Tak jak Samad napisał. Może też być brak masy, np. do żarówki. Taki przypadek już był, ale to może kolega sam opisze?
Pytanie, czy żeby to wszystko wróciło do normy, musisz odpinać aku?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Krzysztof Kędzior
stary wyjadacz
Dołączył: 07 Gru 2011
Posty: 1147
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: KRAKÓW
|
Wysłany: Wto 20:48, 27 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
Taki (podobny) przypadek miał kol. z Forum i poradził sobie dając dodatkową masę od reflektora do akumulatora Ale może to opisał,albo Ci doradzi jak przeczyta Twojego posta.(i mojego) Ja powiem Ci tyle,że tydzien temu odebrałem moto z serwisu po naprawie wiązki elektrycznej. Koszt duży,ale mam spokój. Radzę zrobić to samo-bo strach żeby się Pancia nie zjarała!!!!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
URYCHO
maniak postów
Dołączył: 26 Sty 2010
Posty: 171
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Brzesko
|
Wysłany: Wto 23:16, 27 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
To ja jestem tym kolegą z forum. Mój przypadek wyglądał tak że gdy włączałem jakikolwiek odbiornik (klakson , kierunek itp.)silnik gasł i wszystkie żarówki świeciły bardzo słabo , wskazania wyświetlacza cyfrowego też . Żeby to wszystko wyłączyć , musiałem odpinać aku. Powodem tego jest słaba lub brak masy na którymś odbiorniku. Komputer głupieje i wyłącza zapłon , najczęściej przytrafiało się przy wyprzedzaniu , po włączeniu kierunku , wtedy maszyna gasła na jakieś 3 sek.
Musisz krok po kroku sprawdzić każdą masę . W moim przypadku była słaba masa na H4 , dołożyłem dodatkowy przewód masowy i problem się rozwiązał . Miłych poszukiwań prądów - napisz jak coś znajdziesz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
wytrych
junior
Dołączył: 15 Mar 2014
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 8:33, 28 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
Witam.
Po pracy trochę podłubałem przy moto (niestety parking pod chmurką od 23 do 1 trzeba doświetlać samochodem )
Komp się zresetował i moto odpala,Jednak objawy nie ustały, jest dokładnie tak jak napisał kolega URYCHO (dzięki).
Odpiołem żarówki z lampy przedniej ale problem nadal istniał - poprawiło się jedynie to, iż nie trzeba odpinać aku po każdym zgaśnięciu silnika.
Również obstawiam na brakującą masę, po włączeniu jakiego kolwiek odbiornika prądu typu szyba,kierunkowskaz,awaryjne robi się choinka (oczywiście przy wypiętych H4)
Jedyne obwody , które działają poprawnie i nie zakłócają pracy moto są światła pozycyjne oraz światło stop.
Poszukiwania prądów zapowiadają się czasochłonne, a jak wiadomo czas to pieniądz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
jerzyk
V
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: KT
|
Wysłany: Śro 10:13, 28 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
Więc szukaj głównej masy lub ją dodaj
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
wytrych
junior
Dołączył: 15 Mar 2014
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 18:07, 03 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
Chyba się udało...
Wywaliłem kostkę lewego kierunkowskazu,która raz zwierała masę z prądowym (robiąc zwarcie) raz nie.Gdy sprawdzałem amperomierzem upływ prądu wskazania były na zero.... czyżby służbowy miernik powoli domagał się wymiany :-)
Główna masa jest ok.
troszkę zabawy z miernikiem było , ale za to z PE poznaliśmy się troszkę bliżej
Dzięki za podpowiedzi.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
URYCHO
maniak postów
Dołączył: 26 Sty 2010
Posty: 171
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Brzesko
|
Wysłany: Śro 21:03, 04 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
Cieszę się że się udało
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Mamut
zasłuzony
Dołączył: 28 Mar 2010
Posty: 520
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sobowidz
|
Wysłany: Pon 8:48, 28 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Koledzy opiszę swój przypadek.
W trakcie jazdy nagle zapaliła się kontrolka HISS i FI silnik gasł na parę sekund po czym pracował dalej normalnie. Działo się tak na załączonym biegu przy różnych prędkościach.
Jakie było moje zdziwienie gdy po zatrzymaniu się i dłuższej przerwie motocykl nie zapalił. Rozrusznik kręcił normalnie ale pompa paliwa nie uruchamiała się. Wyłączam kluczyk i kontrolki się palą, żarówki żarzą pomogło tylko odłączenie akumulatora.
Po odholowaniu do domu rozebrałem prawy boczek, na wysokości prawej lampy jest kostka, w której łączą się wszystkie masy (kolor żółty ). Wyciągnąłem zworkę i dokładnie obejrzałem, jedna stopka zaśniedziała. Oczyściłem wszystko i silnik zapala.
Na wszelki wypadek dolutowałem do zworki przewód i połączyłem na stałe z masą.
Wszystko działa poprawnie i przejechałem 1500 km bez problemów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
wytrych
junior
Dołączył: 15 Mar 2014
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 11:30, 09 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
Powtórka z rozrywki.
Znów podobny problem.
Tym razem zwarcie na żarówce H4
Podpinam żarówkę na krótko pod drugie aku - świeci, ale jakoś dziwnie wygląda "palnik" Włókno od świateł mijania w niewyjaśniony sposób się rozciągnęło i stykało z włóknem od świateł drogowych.
Bezpieczniki nie przepaliły się.
Skutki identyczne jak wcześniej,gasnący silnik przy odpalaniu świateł, brak mijania i długich,żarzenie kierunkowskazów,klakson i szyba kaput.
Czas na rozbiórkę.
Prawa i lewa owiewka zdjęte wszystkie kostki przeczyszczone-problem nie znika.
Rozbieram czaszę. Pod zegarami duża kostka-szyna masująca koloru żółtego (tak jak u kolegi Mamuta) w stanie agonalnym (sfajczona aż miło).
Wymieniłem na nową i wszystko wróciło do normy.
2 tysie nawinięte wszystko działa...
pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Krzysztof Kędzior
stary wyjadacz
Dołączył: 07 Gru 2011
Posty: 1147
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: KRAKÓW
|
Wysłany: Sob 21:21, 09 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
Roczniki do 2005r miały wadliwą instalację elektryczną. Podlegały akcji serwisowej i wymianie wiązki,ale tak Twoja ,jak i moja (2003r) nie miały szczęścia u poprzedniego "pana" ( nie chodzi o Pana "U") Ja intstalację naprawiałem na wiosnę tego roku -koszt duży,ale mam spokój. Życzę bezproblemowego sezonu i radości z jazdy.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Krzysztof Kędzior dnia Sob 21:23, 09 Sie 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
|
peptek
stary wymiatacz
Dołączył: 04 Paź 2012
Posty: 466
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: WŁOCŁAWEK
|
Wysłany: Wto 6:56, 13 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Mamut napisał: |
Wyciągnąłem zworkę i dokładnie obejrzałem, jedna stopka zaśniedziała. Oczyściłem wszystko i silnik zapala.
Na wszelki wypadek dolutowałem do zworki przewód i połączyłem na stałe z masą.
. |
Trochę czasu minęło ale zapytam. Czy ta zworka to ten kawałek podłużnej "blaszki" ukazujący się po otwarciu dolnej części żółtej kostki?
Tzn że można ją wyciągnąć?
Rozumiem, że dolutowałeś przewód właśnie do tej blaszki i podpiałeś do masy. Wychodzi na to, że jest szansa naprawić to bez kompleksowego lutowania całego zestawu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
|