FAQ Zaloguj
Szukaj Profil
Użytkownicy Grupy
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Rejestracja
chyba zwarcie ?
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Forum Użytkowników Motocykla Honda Pan-European ST1100/ST1300 Strona Główna » DZIAŁ TECHNICZNY - ST1300 / Elektryka i elektronika » chyba zwarcie ?
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wytrych
junior
junior


Dołączył: 15 Mar 2014
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Warszawa

 Post Wysłany: Wto 9:56, 27 Maj 2014    Temat postu: chyba zwarcie ?

Witam. nowe moto i nowe problemy... najpierw alternator a teraz...
postaram się opisać w miarę zwięźle.
Poranne odpalanie - kluczyk w stacyjkę ,zapłon, start -wszystko ok.
Silnik rozgrzany jedynka i ruszamy wyjazd z parkingu.
zaraz po ruszeniu włączam światła mijania i ... silnik zgasł.
ZWARCIE ? stacyjka na OFF kluczyk wyjęty i palą się żarówki we wszystkich kierunkowskazach i światłach pozycyjnych.
Na zapłonie nie świeci się kontrolka FI , rozrusznik kręci normalnie, nie załącza się pompa wtryskowa , cyferblat jakby wybladł - ledwo co widać wskazania komputera.
Mają koledzy jakieś sugestie ?
Z góry dzięki za podpowiedzi....


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
samad
zasłuzony
zasłuzony


Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 1426
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Jasień/Żary/LUBUSKIE

 Post Wysłany: Wto 10:51, 27 Maj 2014    Temat postu:

Może i zwarcie , a może przekaźnik ,stycznik lub bezpiecznik
-powiedz coś więcej o moto -który to rok ?...........


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
wytrych
junior
junior


Dołączył: 15 Mar 2014
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Warszawa

 Post Wysłany: Wto 10:59, 27 Maj 2014    Temat postu:

Moto jest 2002 wersja policyjna (wnoszę po guzikach przy manetce i kill-switch jest okrągły)

Motocykl troszkę dostał wody bo padało nieźle w Wawie - ale żeby aż tak... Sad

Nie ma żadnego alarmu ni nic z dodatków el.
Jedynie akcesoryjny voltomierz- ale podpięty na wciąż przez bezpiecznik pod klemy aku...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez wytrych dnia Wto 11:04, 27 Maj 2014, w całości zmieniany 2 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
wytrych
junior
junior


Dołączył: 15 Mar 2014
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Warszawa

 Post Wysłany: Wto 11:16, 27 Maj 2014    Temat postu:

A może być imobilajzer?

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
jerzyk
V


Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 29 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Skąd: KT

 Post Wysłany: Wto 13:34, 27 Maj 2014    Temat postu:

Tak jak Samad napisał. Może też być brak masy, np. do żarówki. Taki przypadek już był, ale to może kolega sam opisze? Very Happy
Pytanie, czy żeby to wszystko wróciło do normy, musisz odpinać aku?


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Krzysztof Kędzior
stary wyjadacz
stary wyjadacz


Dołączył: 07 Gru 2011
Posty: 1147
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: KRAKÓW

 Post Wysłany: Wto 20:48, 27 Maj 2014    Temat postu:

Taki (podobny) przypadek miał kol. z Forum i poradził sobie dając dodatkową masę od reflektora do akumulatora Ale może to opisał,albo Ci doradzi jak przeczyta Twojego posta.(i mojego) Ja powiem Ci tyle,że tydzien temu odebrałem moto z serwisu po naprawie wiązki elektrycznej. Koszt duży,ale mam spokój. Radzę zrobić to samo-bo strach żeby się Pancia nie zjarała!!!!

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
URYCHO
maniak postów
maniak postów


Dołączył: 26 Sty 2010
Posty: 171
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Brzesko

 Post Wysłany: Wto 23:16, 27 Maj 2014    Temat postu:

To ja jestem tym kolegą z forum. Mój przypadek wyglądał tak że gdy włączałem jakikolwiek odbiornik (klakson , kierunek itp.)silnik gasł i wszystkie żarówki świeciły bardzo słabo , wskazania wyświetlacza cyfrowego też . Żeby to wszystko wyłączyć , musiałem odpinać aku. Powodem tego jest słaba lub brak masy na którymś odbiorniku. Komputer głupieje i wyłącza zapłon , najczęściej przytrafiało się przy wyprzedzaniu , po włączeniu kierunku , wtedy maszyna gasła na jakieś 3 sek.
Musisz krok po kroku sprawdzić każdą masę . W moim przypadku była słaba masa na H4 , dołożyłem dodatkowy przewód masowy i problem się rozwiązał . Miłych poszukiwań prądów - napisz jak coś znajdziesz


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
wytrych
junior
junior


Dołączył: 15 Mar 2014
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Warszawa

 Post Wysłany: Śro 8:33, 28 Maj 2014    Temat postu:

Witam.
Po pracy trochę podłubałem przy moto (niestety parking pod chmurką od 23 do 1 trzeba doświetlać samochodem ) Smile
Komp się zresetował i moto odpala,Jednak objawy nie ustały, jest dokładnie tak jak napisał kolega URYCHO (dzięki).
Odpiołem żarówki z lampy przedniej ale problem nadal istniał - poprawiło się jedynie to, iż nie trzeba odpinać aku po każdym zgaśnięciu silnika.
Również obstawiam na brakującą masę, po włączeniu jakiego kolwiek odbiornika prądu typu szyba,kierunkowskaz,awaryjne robi się choinka (oczywiście przy wypiętych H4)
Jedyne obwody , które działają poprawnie i nie zakłócają pracy moto są światła pozycyjne oraz światło stop.
Poszukiwania prądów zapowiadają się czasochłonne, a jak wiadomo czas to pieniądz. Confused


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
jerzyk
V


Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 29 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Skąd: KT

 Post Wysłany: Śro 10:13, 28 Maj 2014    Temat postu:

Więc szukaj głównej masy lub ją dodaj

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
wytrych
junior
junior


Dołączył: 15 Mar 2014
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Warszawa

 Post Wysłany: Wto 18:07, 03 Cze 2014    Temat postu:

Chyba się udało...
Wywaliłem kostkę lewego kierunkowskazu,która raz zwierała masę z prądowym (robiąc zwarcie) raz nie.Gdy sprawdzałem amperomierzem upływ prądu wskazania były na zero.... czyżby służbowy miernik powoli domagał się wymiany :-)

Główna masa jest ok.
troszkę zabawy z miernikiem było , ale za to z PE poznaliśmy się troszkę bliżej Very Happy

Dzięki za podpowiedzi.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
URYCHO
maniak postów
maniak postów


Dołączył: 26 Sty 2010
Posty: 171
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Brzesko

 Post Wysłany: Śro 21:03, 04 Cze 2014    Temat postu:

Cieszę się że się udało Smile

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Mamut
zasłuzony
zasłuzony


Dołączył: 28 Mar 2010
Posty: 520
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Sobowidz

 Post Wysłany: Pon 8:48, 28 Lip 2014    Temat postu:

Koledzy opiszę swój przypadek.
W trakcie jazdy nagle zapaliła się kontrolka HISS i FI silnik gasł na parę sekund po czym pracował dalej normalnie. Działo się tak na załączonym biegu przy różnych prędkościach.
Jakie było moje zdziwienie gdy po zatrzymaniu się i dłuższej przerwie motocykl nie zapalił. Rozrusznik kręcił normalnie ale pompa paliwa nie uruchamiała się. Wyłączam kluczyk i kontrolki się palą, żarówki żarzą pomogło tylko odłączenie akumulatora.
Po odholowaniu do domu rozebrałem prawy boczek, na wysokości prawej lampy jest kostka, w której łączą się wszystkie masy (kolor żółty ). Wyciągnąłem zworkę i dokładnie obejrzałem, jedna stopka zaśniedziała. Oczyściłem wszystko i silnik zapala.
Na wszelki wypadek dolutowałem do zworki przewód i połączyłem na stałe z masą.
Wszystko działa poprawnie i przejechałem 1500 km bez problemów.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
wytrych
junior
junior


Dołączył: 15 Mar 2014
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Warszawa

 Post Wysłany: Sob 11:30, 09 Sie 2014    Temat postu:

Powtórka z rozrywki.
Znów podobny problem.
Tym razem zwarcie na żarówce H4
Podpinam żarówkę na krótko pod drugie aku - świeci, ale jakoś dziwnie wygląda "palnik" Włókno od świateł mijania w niewyjaśniony sposób się rozciągnęło i stykało z włóknem od świateł drogowych.
Bezpieczniki nie przepaliły się.
Skutki identyczne jak wcześniej,gasnący silnik przy odpalaniu świateł, brak mijania i długich,żarzenie kierunkowskazów,klakson i szyba kaput.
Czas na rozbiórkę.
Prawa i lewa owiewka zdjęte wszystkie kostki przeczyszczone-problem nie znika.
Rozbieram czaszę. Pod zegarami duża kostka-szyna masująca koloru żółtego (tak jak u kolegi Mamuta) w stanie agonalnym (sfajczona aż miło).
Wymieniłem na nową i wszystko wróciło do normy.
2 tysie nawinięte wszystko działa...
pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Krzysztof Kędzior
stary wyjadacz
stary wyjadacz


Dołączył: 07 Gru 2011
Posty: 1147
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: KRAKÓW

 Post Wysłany: Sob 21:21, 09 Sie 2014    Temat postu:

Roczniki do 2005r miały wadliwą instalację elektryczną. Podlegały akcji serwisowej i wymianie wiązki,ale tak Twoja ,jak i moja (2003r) nie miały szczęścia u poprzedniego "pana" Sad( nie chodzi o Pana "U") Ja intstalację naprawiałem na wiosnę tego roku -koszt duży,ale mam spokój. Życzę bezproblemowego sezonu i radości z jazdy.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Krzysztof Kędzior dnia Sob 21:23, 09 Sie 2014, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
peptek
stary wymiatacz
stary wymiatacz


Dołączył: 04 Paź 2012
Posty: 466
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: WŁOCŁAWEK

 Post Wysłany: Wto 6:56, 13 Wrz 2016    Temat postu:

Mamut napisał:
Wyciągnąłem zworkę i dokładnie obejrzałem, jedna stopka zaśniedziała. Oczyściłem wszystko i silnik zapala.
Na wszelki wypadek dolutowałem do zworki przewód i połączyłem na stałe z masą.
.


Trochę czasu minęło ale zapytam. Czy ta zworka to ten kawałek podłużnej "blaszki" ukazujący się po otwarciu dolnej części żółtej kostki?
Tzn że można ją wyciągnąć?
Rozumiem, że dolutowałeś przewód właśnie do tej blaszki i podpiałeś do masy. Wychodzi na to, że jest szansa naprawić to bez kompleksowego lutowania całego zestawu


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Forum Użytkowników Motocykla Honda Pan-European ST1100/ST1300 Strona Główna » DZIAŁ TECHNICZNY - ST1300 / Elektryka i elektronika » chyba zwarcie ?
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach




Solaris phpBB theme/template by Jakob Persson
Copyright © Jakob Persson 2003

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group