|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Arkos
uzależniony
Dołączył: 17 Cze 2014
Posty: 271
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Nysa
|
Wysłany: Śro 11:09, 09 Lip 2014 Temat postu: ABS |
|
|
Witam !
Po przeczytaniu paru wątków o uszkodzonym ABS`e w ST 1100, test wykazał uszkodzenie przełącznika przedniego modulatora. Rozebrałem co trzeba było, dostałem się do mikro wyłącznika i okazało się, że jest ok, sprawdziłem omomierzem rozwiera się i zamyka jak trzeba. macie jakiś pomysł co ew. jeszcze może być przyczyną niedziałającego ABS`u. Z testu wynika, że to powinno być to. Ew. może polecicie jakiegoś pewnego elektryka z woj. Opolskie, Dolnośląskiego lub Sląskiego który poradzi sobie z tym bez zbędnego grzebania i macania tam gdzie nie potrzeba.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
|
|
LWfilip
wyjadacz
Dołączył: 16 Mar 2014
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Świecie nad Wisłą
|
Wysłany: Śro 12:06, 09 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Prawdę pisząc to miałem coś podobnego, ale nie przód tylko tył. Okazało się, że nie był winny mikro wyłącznik tylko brak ciśnienia w tym układzie (płynu). Powodem był zakleszczony tłoczek i sprężynka. To te elementy przy silniczku. Ja tak mam w modelu z 92r. Pompka nie wytwarzała ciśnienia i włącznik nic nie "widział". Osobny temat to jakość odpowietrzenia tego układu i całości. Poradziłem sobie z tym i od roku nie mam problemu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Arkos
uzależniony
Dołączył: 17 Cze 2014
Posty: 271
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Nysa
|
Wysłany: Śro 12:10, 09 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Rozumiem, że odpowietrzałeś układ podciśnieniowo ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
LWfilip
wyjadacz
Dołączył: 16 Mar 2014
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Świecie nad Wisłą
|
Wysłany: Śro 12:16, 09 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Początkowo tak. Okazało się jednak, że płyn nie powędrował do końca tam gdzie miał. Bardzo niewielka ilość trafiła do modulatora (tylnego) . Wykonałem "układ elektryczny" i otworzyłem tą aluminiową zaślepkę na modulatorku. Przez co miałem dostęp do kanalików. Załączałem silniczek a do kanalików wlewałem płyn. Poleciały bąbelki powietrza w po jakimś czasie płyn. Lałem tak długo aż się napił. Jeśli nie tłumaczę zbyt jasno i modulatory są takie same ( a chyba są bo zmienili to chyba od rocznika 95) to służę zdjęciami z rozbiórki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Arkos
uzależniony
Dołączył: 17 Cze 2014
Posty: 271
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Nysa
|
Wysłany: Śro 13:46, 09 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Możesz mieć rację ... faktycznie przednia manetka jakoś dziwnie reaguje. Raz jest twarda, raz miękka jak flaki. Wina płynu lub źle odpowietrzona. Na razie nie chciałem się za odpowietrzanie zabierać bo nie mam urządzenia do wytworzenia odpowiedniego ciśnienia. Sprzęgło niby zrobiłem, wymieniłem płyn, był bardzo stary chyba, bo śmierdział i mętny, ale z odpowietrzaniem nie szło mi już tak dobrze. do tej pory lecą bąbelki powietrza. Obawiam się, że chyba czeka mnie zestaw naprawczy pompki przy manetce i lub zestaw naprawczy pompy na dole. Gdzieś musi chyba przepuszczać skoro cały czas lecą bąbelki.
Jeżeli można to poproszę fotki ...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
LWfilip
wyjadacz
Dołączył: 16 Mar 2014
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Świecie nad Wisłą
|
Wysłany: Śro 16:35, 09 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Zapodałem kilka fotek z mojej rozbiórki.
[link widoczny dla zalogowanych]
Płyn dolewałem po zamontowaniu na moto, po przez otwór pod blaszką z dwoma śrubkami imbusowymi. Co chwilę uruchamiałem silniczek żeby układ zapracował i się odpowietrzał. Jak coś niejasne to pisz.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez LWfilip dnia Śro 16:36, 09 Lip 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Arkos
uzależniony
Dołączył: 17 Cze 2014
Posty: 271
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Nysa
|
Wysłany: Śro 17:00, 09 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Super, dziękuję serdecznie za zdjęcia. Rozumiem, że napełniałeś modulator poza motocyklem ? Napisz mi proszę nr telefonu do siebie na PW. Zadzwonię wyjaśnić parę kwestii. Np. u mnie w po uruchomieniu motocykla tylni modulator "uzbraja" się, a przedni milczy. Podczas sprawdzania wyłącznika przedniego modulatora podłączyłem do silniczka 12V bezpośrednio i pracuje. Tylko dźwięk był inny niż po uruchomieniu motocykla. Tylni "cyka" a przedni silniczek pracował jak zwykły elektryczny silniczek. I teraz nie wiem czy przedni powinien "cykać" jak tylni ? Jak w ogóle u Was po uruchomieniu motocykla słychać "uzbrojenie ABS`u ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Arkos
uzależniony
Dołączył: 17 Cze 2014
Posty: 271
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Nysa
|
Wysłany: Śro 17:02, 09 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
LWfilip napisał: |
Płyn dolewałem po zamontowaniu na moto, po przez otwór pod blaszką z dwoma śrubkami imbusowymi. |
Przepraszam, nie doczytałem, moje roztargnienie ...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|
|
|
|
|
|