Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pan-european1
junior
Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piechowice
|
Wysłany: Nie 21:27, 26 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Często padają pytania co oznazczają ilości mrugnięć czerwonego światełka przy ABS. Ja znalazłem to w książce serwisowej, gdzie dokładnie jest to rozrysowane i napisane, nie ma potrzeby biegła znajomość angielskiego. A tak do kolegów, którzy wstydzą lub boją się zadawać proste pytania - odwagi - NIE MA GŁUPICH PTYAŃ, TAKIE TYLKO MOGĄ BYĆ ODPOWIEDZI
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
|
|
jerzykk
maniak postów
Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: M-ce
|
Wysłany: Pon 7:51, 27 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
W książce serwisowej nie znalazłem takiej sekwencji mrugnięć (opisałem wcześniej),może źle szukałem:oops: , ale jeżeli Pan-europan1 znalazłeś to proszę odpowiedz-będę wdzięczny.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Robson
maniak postów
Dołączył: 08 Maj 2013
Posty: 133
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olsztyn/Nadarzyn
|
Wysłany: Pon 9:33, 27 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
jerzykk napisał: |
Co podczas wykonywania testu abs oznacza taki cykl migania kontrolki: około 3 sekund świeci następnie 3 sekundy przerwy i tak w kółko. |
Znalazłem taką stronę, może w czymś pomoże:
[link widoczny dla zalogowanych]
a tutaj z tłumaczem google [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
pan-european1
junior
Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piechowice
|
Wysłany: Pon 10:39, 27 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
nic dodać nic ująć zwłaszcza z tłumaczeniem google - dzięki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
jerzykk
maniak postów
Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: M-ce
|
Wysłany: Wto 8:41, 28 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Dzięki Robson za podpowiedź {kody testowe znałem już wcześniej-są na forum} ale jak wcześniej pisałem mam inny cykl migania niż w tej instrukcji po prostu myślałem że ktoś miał taki przypadek jak ja (oznaczający np brak czujnika ABS czy jakąś np przerwę na przewodzie itp.)Kończę temat na razie czekam na czujnik.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
karas804
bywalec
Dołączył: 05 Wrz 2010
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sobiemyśl
|
Wysłany: Nie 23:51, 27 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
Odkopie troszke temat ale czy ktos ma moze namiary gdzie kupic czujnik ABS tyl? Znalazlem stronke [link widoczny dla zalogowanych] ale cena zaporowa. Moze sa jakies zamienniki na rynku?
P.S. Przepraszam za pisownie ale nie mam polskich znakow w ipadzie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
DareckiS
bywalec
Dołączył: 07 Lut 2016
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kąty Wrocławskie/Wrocław
|
Wysłany: Czw 23:24, 07 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Witam. Tym razem ja odświeżę temat. Przeglądając internet w poszukiwaniu czujnika ABS natknąłem się na taką aukcję na Ebay`u
[link widoczny dla zalogowanych]
Gościu sprzedaję 2-przewodowy czujnik ABA od ST1300 "przerobiony" na 3 przewody. Jak pisze pasuje do ST1100 ponieważ ma dorobiony układ konwertujący czujnik 2-przewodowy na 3-przewodowy. Może jest na forum ktoś, kto posiada wiedzę w tym temacie i potrafiłby dla ogólnego dobra coś takiego wykombinować?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
r.urbanski
.
Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 2246
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sieradz
|
Wysłany: Czw 23:48, 07 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Z tego co pamiętam to w 1100 były 3 przewody.
Ryzyko, czy to zadziała ale w serwisie taniej się nie kupi
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
DareckiS
bywalec
Dołączył: 07 Lut 2016
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kąty Wrocławskie/Wrocław
|
Wysłany: Pią 7:05, 08 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Nie chodzi mi o kupienie tego na taj aukcji tylko, czy ktoś bardziej obeznany z ABS obmyślił jak zrobić to co robi ten Anglik. Skoro on to robi i twierdzi, że to działa, to pewnie się da. W ST1100 są trzy przewody. PLUS MINUS i SYGNAŁOWY. w ST1300 jest SYGNAŁOWY i ???? nie wiem co jest na drugim.... Gdzieś w necie mi mignęło, że plus, sygnał a masa na obudowie.... Boję się jednak takich eksperymentów bo niekoniecznie minus ze sterownika jest połączony z masą pojazdu.... Dlatego szukam kogoś, kto wie więcej ode mnie :-)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
LWfilip
wyjadacz
Dołączył: 16 Mar 2014
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Świecie nad Wisłą
|
Wysłany: Pią 12:11, 08 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Aż tak daleko z ABSem nie dotarłem. Zapytał bym raczej Kolegę Samada. Dziwne, że jeszcze nic nie napisał?? A tak na poważnie to na schemacie elektrycznym nie widać ilu przewodowy jest czujnik?? Tak piszę, ale jak wrócę z pracy to zerknę na schemat.
P.S. Jak nie zapomnę
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
DareckiS
bywalec
Dołączył: 07 Lut 2016
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kąty Wrocławskie/Wrocław
|
Wysłany: Sob 12:06, 09 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Nie mam niestety schematu od TS1300 aby zobaczyć co i jak. Skoro jednak u tego Anglika to działa, to raczej sygnał dawany przez czujniki jest taki sam i w 1100 i w 1300. Pozostaje tylko pytanie co z czym połączyć. Zastanawiam się, czy ten gostek nie zastosował jakiegoś obciążenia pomiędzy plusem a minusem aby "oszukać" kompa ABS`u by "myślał", że ma podłączony czujnik z trzema przewodami....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
LWfilip
wyjadacz
Dołączył: 16 Mar 2014
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Świecie nad Wisłą
|
Wysłany: Sob 12:13, 09 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Trochę się pogubiłem o jakim modelu piszemy bo jak o 1300 to nie ten dział. W 1100 są trzy przewody idące do zapłonu i modułu ABSu. Skoro sir Anglik pisze, że do 1100 to ok. Poproszę o wyjaśnienie szpadlem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
DareckiS
bywalec
Dołączył: 07 Lut 2016
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kąty Wrocławskie/Wrocław
|
Wysłany: Sob 12:24, 09 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Na aukcji gostek sprzedaje czujnik ABS "na oko" od 1300 z dwoma przewodami, do którego zastosował jakiś patent, i wyprowadził z niego trzy przewody. Oferuje to jako zamiennik czujnika OEM do ST1100. Pisze, ze wystarczy odciąć od starego czujnika wtyczkę z kawałkiem przewodu i podłączyć do jego czujnika. Kolory przewodów się zgadzają. Pomyślałem, że skoro Anglik potrafi to Polak jeszcze lepiej i... szukam takiego Polaka ;-) Czujniki do 1300 i podobne (jest ich wiele w różnych sprzętach) są dostępne i w rozsądnych cenach. Jeśli dałoby się taką przeróbkę ogarnąć u nas na forum to nagle w Polsce przebyłoby szczęśliwych posiadaczy działającego ABS-u w ST1100. M.in. moja skromna osoba :-D
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Dominik
bywalec
Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubaczów
|
Wysłany: Nie 20:51, 10 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Czujnik ABSu u nas to z tego co się zorientowałem to prawdopodobnie powszechnie stosowany czujnik Halla. I takich to u nas bez liku.
Kwestia tylko sprawdzenia czy to będzie działało. Ja niestety tego nie sprawdzę bo mam ten czujnik walnięty.I nie wiem czy tylko. I jakakolwiek podmiana nie wykaże czy zadziała czy nie.Dlatego dobrze by było jakby sprawdził to ktoś u kogo wszystko działa ok.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
karas804
bywalec
Dołączył: 05 Wrz 2010
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sobiemyśl
|
Wysłany: Nie 23:27, 10 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Witam,
Z tego co sie orientuje to ten czujnik powinien pasować.
[link widoczny dla zalogowanych]
Znalazłem to kiedyś na angielskim albo amerykańskim forum st1100 jak mi padł czujnik ale udało mi sie zreanimowane. Wyskubalem żywice ze starego i dolutowalem nowy kabel od czujnika indukcyjnego po czym zalałem żywica. Ten z linku ma bardzo zbliżone parametry do oryginału tylko mocowanie jest na jedna śrubę. Mogę poszukać na tym forum jeszcze raz jak ktoś potrzebuje więcej informacji co i jak.
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
karas804
bywalec
Dołączył: 05 Wrz 2010
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sobiemyśl
|
Wysłany: Nie 23:40, 10 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
A to link do tego tematu o czujniku. Gość pisze, ze mocowanie musiał zmienić/dorobić ale przy 70mph czujnik działał bez zarzutu i ze jest w sumie mniej czuły na dokładność ustawienia szczeliny miedzy czujnikiem a pierścieniem. Koszt to około 30 euro.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
DareckiS
bywalec
Dołączył: 07 Lut 2016
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kąty Wrocławskie/Wrocław
|
Wysłany: Pon 13:21, 11 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
To ciekawy pomysł. W Polsce czujnik ten kosztuje 215zł. To trochę więcej niż 30euro ale i tak taniej niż oryginał. muszę jeszcze pokombinować z czujnikiem prędkości pojazdu od CBR-ki. Mam takowy i może on zadziała. Dzięki za sygnał. Niestety nie znam angielskiego i poszukiwanie czegokolwiek na tamtych forach jest dla mnie utrudnione.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
karas804
bywalec
Dołączył: 05 Wrz 2010
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sobiemyśl
|
Wysłany: Pon 23:23, 11 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Tak jak kolega Dominik pisał wcześniej, to jest czujnik halla i chyba ważne jest żeby był na takie samo napięcie, był odpowiednio szybki (ten jest 15mikrosekund) No i czułość. Pewnie najlepiej żeby średnica była taka sama to nie bedzie wielkich przeróbek.[/img]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
DareckiS
bywalec
Dołączył: 07 Lut 2016
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kąty Wrocławskie/Wrocław
|
Wysłany: Wto 8:38, 12 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Podziałam trochę w tym kierunku. Na razie czekam na rolkę do rozrządu. Gdy go złożę to potestuję czujniki ABS. Gdy kręcę przednim kołem to kontrolka zaczyna migać, gdy tylnym to świeci. Nie wiem tylko czy na podstawce tylnym nie kręcę zbyt wolno. Gdy odpalę silnik to sprawdzę. Do tej pory miałem odpięty całkowicie tylny czujnik i kontrolka świeciła także podczas jazdy. Kupiłem używany od ST1100 i po jego zamontowaniu kontrolka zaczęła migać. Myślałem, że to jeszcze przedni jest uszkodzony. Ale po tym jak na podstawce zakręciłem przednim kołem to zbaraniałem. Sprawdzę jeszcze raz tylny. Wszystkie połączenia. Jeśli to nie da rady to zabiorę się za ten zamiennik ;-) Obawiam się, że może to być także ECU ABS`u bo nie zapisuje żadnych błędów. Przyszłość pokaże.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
radar74
stały bywalec
Dołączył: 28 Cze 2015
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Będzin
|
Wysłany: Śro 18:17, 11 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
r.urbanski napisał: |
peptek napisał: |
... Tylko, że teraz pojawił się taki efekt zaraz tuż po uruchomieniu silnika w przednim modulatorze coś w rodzaju trrrrrrrrrrrr przez ok 3-4 sek, za każdym razem. Jest to jeszcze głośniej i dłużej niż przy teście diagnostycznym. Czy tak ma być? Czy to prawidłowe.? |
Nie powinno być żadnego terkotania.
Po opaleniu silnika powinny się palić kontrolki ABS. Po ruszeniu, gdy koła zrobią obrót kontrolki powinny zgasnąć. |
Witam ponownie.
Jak wyżej u mnie też terkota tylko że po przekręceniu kluczyka, mam też walnięty ABS i już nie mam pomysłu jak to naprawić - błąd w/g testu -wadliwy czujnik w przednim modulatorze.
Może to terkotanie jest przyczyną ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
MiloszK
maniak postów
Dołączył: 28 Kwi 2014
Posty: 190
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 18:57, 11 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
koledzy upewnicie sie że czujniki nie maja uszkodzonych przewodów tuz przy czukniku, moj czujnik dopiero po rozdłubaniu wykazał sparciałe i peknięte przewody i wywoływało to zwarcie i błąd. Na pierwszy rzut oka wygladał na całkowicie sprawny.
Kolejna sprawa : kręcenie jednym kołem, wg mnie, nic nie wniesie , muszą kręcić się oba koła jednocześnie żeby impuls z przedniego czujnika i tylnego szedł na komputer, ten analizuje różnicę impulsów załączając abs jak potrzeba .... zresztą chwile powinien tez się przetestowac chyba na początku (kilka obrotów koła) i i dopiero wywalić błąd (migac) lub działać poprawnie dalej ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
jerzyk
V
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: KT
|
Wysłany: Śro 20:34, 11 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
MiloszK napisał: |
koledzy upewnicie sie że czujniki nie maja uszkodzonych przewodów tuz przy czukniku, moj czujnik dopiero po rozdłubaniu wykazał sparciałe i peknięte przewody i wywoływało to zwarcie i błąd. Na pierwszy rzut oka wygladał na całkowicie sprawny.
Kolejna sprawa : kręcenie jednym kołem, wg mnie, nic nie wniesie , muszą kręcić się oba koła jednocześnie żeby impuls z przedniego czujnika i tylnego szedł na komputer, ten analizuje różnicę impulsów załączając abs jak potrzeba .... zresztą chwile powinien tez się przetestowac chyba na początku (kilka obrotów koła) i i dopiero wywalić błąd (migac) lub działać poprawnie dalej ? |
Wiedziałem, że kiedyś, jakiś Sherlock to rozgryzie. Brawo
Tak poważnie, to oczywiście, w systemach ABS, Hond jest dłłłługo za Kongiem Lepiej dać sobie z tym spokuj Oczywiście, piszę o st1100
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
radar74
stały bywalec
Dołączył: 28 Cze 2015
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Będzin
|
Wysłany: Śro 21:31, 11 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
jest to ma działać - i proszę nie pić do mojej Panie jerzyk .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
a2ndrzej
NOWY
Dołączył: 24 Kwi 2016
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Katowice
|
Wysłany: Pon 13:35, 23 Maj 2016 Temat postu: czujnik abs z 1300 do 1100 |
|
|
Witam-
Mam uszkodzony czujnik abs przód w panci 1100, Kupiłem używany z st 1300
wygląda podobnie. Czy ktoś już próbował podmianki?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
immeneo
NOWY
Dołączył: 21 Kwi 2016
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 21:27, 23 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Witam
Wymieniłem klocki tylne i pojawił się błąd w ABS. - Wadliwy czujnik w tylnym modulatorze. Czy ktoś miał podobny problem i wie co z tym zrobić??
Czy wymiana klocków może mieć wpływ na działanie ABS?
pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
r.urbanski
.
Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 2246
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sieradz
|
Wysłany: Pon 22:03, 23 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
immeneo napisał: |
Witam
Wymieniłem klocki tylne i pojawił się błąd w ABS. - Wadliwy czujnik w tylnym modulatorze. Czy ktoś miał podobny problem i wie co z tym zrobić??
Czy wymiana klocków może mieć wpływ na działanie ABS?
pozdrawiam |
Nie Chyba, że ktoś mechanicznie coś uszkodził
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez r.urbanski dnia Pon 22:05, 23 Maj 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Czarek
NOWY
Dołączył: 11 Cze 2019
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Holstebro
|
Wysłany: Wto 19:18, 10 Wrz 2019 Temat postu: |
|
|
Witam.
Czy ktoś z Was ogarnął w końcu awarię przedniego modulatora?
Kupiłem sprawną (używaną) pompę, podmieniłem, ale błąd wciąż wraca.
Może to kwestia odpowietrzenia pompy? Walczę z tym już od dwóch tygodni i końca nie widać.
Może jakaś wskazówka, jak to ustrojstwo odpowietrzyć? Dodam, że na zacisku jest wszystko ok. Chodzi mi o to czy odpowietrzanie pompy przeprowadza się za pomocą śrub na imbus, przy wlocie i wylocie przewodów hamulcowych.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Gość
|
Wysłany: Wto 20:01, 10 Wrz 2019 Temat postu: |
|
|
Czarek rozbierz te modulatory, wyczyść, powymieniaj uszczelki, prawdź elektrozaworki i pompy.
Gwarantuję Ci że jak to rozbierzesz to się za głowę złapiesz. Prosta precyzyjna konstrukcja która przestaje działać bo banda idiotów boi się CBS-u hondy i płyn się wymienia głównie w samych zbiorniczkach, a przewodów hamulcowych się nie wymienia. Dodatkowo te modulatory praktycznie nie mają szans zadziałać bo na tych motocyklach jeżdżą wystrachani emeryci.
|
|
Powrót do góry » |
|
|
|