Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jerzykk
maniak postów
Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: M-ce
|
Wysłany: Wto 19:23, 12 Lut 2013 Temat postu: blokowanie koła |
|
|
Panowie pytanko czy przy naciśnięciu na tylny hamulec powinno hamować też przednie koło TCS ABS CBS (motocykl na postoju na centralnej stopce)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
|
|
r.urbanski
.
Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 2246
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sieradz
|
Wysłany: Wto 19:25, 12 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
OCZYWIŚCIE
Na tym polega CBS
Jak hamujesz tyłem to też hamuje przód i odwrotnie tylko inaczej rozkładają się siły hamowania.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez r.urbanski dnia Śro 20:40, 13 Lut 2013, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
jerzykk
maniak postów
Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: M-ce
|
Wysłany: Wto 19:33, 12 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
dzięki za super szybką odpowiedź oglądałem sobie dzisiaj st jak sobie stoi samotna - naciskam na hamulce i zaczynam się zastanawiać czy na postoju też miało tak działać nawiasem mówiąc lekko blokuje mi przód tak więc z oglądania chyba przyjdzie mi naprawa
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
marian07
stały bywalec
Dołączył: 16 Paź 2011
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dęblin
|
Wysłany: Śro 7:51, 13 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
chłopacy raczej nie - CBS na postoju nie zadziała, to układ mechaniczny.
No chyba że na centralce postawić (oba koła w górze) - deptać na tył i usiłować go obracać to na przednim powinno heblować. I odwrotnie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Spili
moderator zasłużony
Dołączył: 22 Sie 2009
Posty: 1754
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 25 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: SD
|
Wysłany: Śro 11:16, 13 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Całkowicie się zgadzam z Marianem.
Na mój mechaniczny zmysł to kręcoącę się przednie koło uruchamia tłoczek w tylnim kole.
Czyli moto musi być w ruchu żeby to działało...
Ale dobrze wiecie jaki ze mnie mechanik
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
kruchy
uzależniony
Dołączył: 04 Sty 2013
Posty: 263
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lewin Brzeski
|
Wysłany: Śro 11:33, 13 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Z ciekawości sprawdzę jak jest w mojej maszynce (na centralnych). Ja sprawdzałem po zakupie, na piasku przy niewielkiej prędkości blokuje oba koła (hamując tylko tyłem, po czym zmiana tylko przód) ABS, CBS
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
r.urbanski
.
Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 2246
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sieradz
|
Wysłany: Śro 11:41, 13 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
marian07 napisał: |
chłopacy raczej nie - CBS na postoju nie zadziała, to układ mechaniczny.
No chyba że na centralce postawić (oba koła w górze) - deptać na tył i usiłować go obracać to na przednim powinno heblować. I odwrotnie. |
CBS jest układem mechaniczno-hydraulicznym i nic nie trzeba kręcic.
Kręcenie jest potrzebne (lub jazda) jak chcemy, by zadziałała pompa przy ladze.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez r.urbanski dnia Śro 17:32, 13 Lut 2013, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
marian07
stały bywalec
Dołączył: 16 Paź 2011
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dęblin
|
Wysłany: Śro 11:48, 13 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
trzeba usiłować kręcić kołem, wtedy zacisk "pierwszy" idąc z tarczą naciska na pompkę która daje ciśnienie na jeden z tłoczków zacisku "drugiego"
i vice wersa
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
r.urbanski
.
Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 2246
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sieradz
|
Wysłany: Śro 12:03, 13 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
marian07 napisał: |
trzeba usiłować kręcić kołem, wtedy zacisk "pierwszy" idąc z tarczą naciska na pompkę która daje ciśnienie na jeden z tłoczków zacisku "drugiego"
i vice wersa |
Nie do końca
Tylny (nożny) hamulec podaje ciśnienie na środkowe tłoczki na wszystkie tarcze (również na postoju).
Pompa (przy ladze) daje ciśnienie na pozostałe dwa tłoczki tylko na tylną tarczę.
Naciskając przedni hamulec działają tylko po dwa tłoczki na przednich tarczach. Tył zadziała w czasie jazdy, po uruchomieniu wspomnianej pompy (na postoju nie działa).
Tak więc, na postoju blokowane (hamowane) są wszystkie tarcze tylko przy naciśnięciu nożnego.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez r.urbanski dnia Śro 20:26, 13 Lut 2013, w całości zmieniany 5 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
karas804
bywalec
Dołączył: 05 Wrz 2010
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sobiemyśl
|
Wysłany: Wto 2:48, 18 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
Witam,
Wiem, ze troche odkopuje temat ale wlasnie dzisiaj skladalem tyl motoru po czyszczeniu i malowaniu wahacza i chcialem wyczyscic zacisk hamulcowy i tloczki. I wlasnie bardzo bylem zdziwiony jak po nacisnieciu hamulca przedniego/recznego nie wysuwaly sie zewnetrzne tloczki w tylnym zacisku a przy probie ich wyciagniecia, wciagalo je do srodka. po odkreceniu odpowietrznika i nacisnieciu klamki tez nie lecial plyn wiec stwierdzilem, ze albo musi byc odpalony i dziala w trakcie jazdy lub tez jest cos zablokowane. Dobrze, ze zanlazlem ten temat tutaj, bo to oznacz, ze nie musze sie martwic.
Moje pytanko jest tylko takie, jak odpowietrzyc taki uklad w razie czego, skoro na postoju nie wytwarza cisnienia. Tradycyjnie pompujac hamulec i odkrecajac odpowietrznik sie raczej nie da, prawda?
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
|